Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xsara HDI?
ViestiLähetetty: 29.05.2010 15:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Onko Xsaraa saanut 110 hv HDI moottorilla vai ovatko kaikki 90 hv malleja?



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara HDI?
ViestiLähetetty: 29.05.2010 16:35 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Kyllä noita 110 on ainakin Nettiautossa useita myynnissä..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara HDI?
ViestiLähetetty: 29.05.2010 17:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 193
Paikkakunta: 54800
Viirusilmäistä Xsara I:stä sai vain 90hp:llä. Mulkosilmäistä Xsara II:sta molemmilla.



-06 Renault Grand Scenic 2.0t 190tkm
-03 Jaguar XJ8 (X308) 3.2 Sport 200tkm
-74 Dyane
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara HDI?
ViestiLähetetty: 30.05.2010 22:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
OK.
Se olikin tuo hintafiltteri, joka rajasi nuo tehokkaammat pois.
Mitäs eroa 90 ja 110:llä on? Onko muuta, kuin IC ja ECU:n softa?



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara HDI?
ViestiLähetetty: 30.05.2010 22:43 

Viestit: 197
Paikkakunta: Ylöjärvi
Välijäähy ja 20hp ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara HDI?
ViestiLähetetty: 30.05.2010 23:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 193
Paikkakunta: 54800
Kytkin.

I ja II välillä sitten merkittävimpinä väyläsähköt, rengas/vannekoko, jousitus, "turvakori"



-06 Renault Grand Scenic 2.0t 190tkm
-03 Jaguar XJ8 (X308) 3.2 Sport 200tkm
-74 Dyane
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara HDI?
ViestiLähetetty: 31.05.2010 00:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Picassot taitavat olla kaikki tuolla HDi 90:llä?



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara HDI?
ViestiLähetetty: 31.05.2010 08:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
svc kirjoitti:
Picassot taitavat olla kaikki tuolla HDi 90:llä?


2.0:t juu, 1.6:t ovat 110.



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara HDI?
ViestiLähetetty: 31.05.2010 16:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
OK.
Alkaa paletti selvitä, kun vähän Googlailee.

Samoja myllyjä löytyy näköjään monesta autosta eri nimillä:
http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_HDi_engine
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine

Samoja patoja saattaa siis löytää PSA:n tuotteiden lisäksi Fordin, Volvon, Mazdan, Minin, Fiatin ja Land Roverin nokalta
Vissiin ihan hyvä moottorina?



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara HDI?
ViestiLähetetty: 01.06.2010 08:18 

Viestit: 1496
svc kirjoitti:
Samoja patoja saattaa siis löytää PSA:n tuotteiden lisäksi Fordin, Volvon, Mazdan, Minin, Fiatin ja Land Roverin nokalta
Vissiin ihan hyvä moottorina?


2.0 Hdi on hyvä moottori. Olen ajanut autoilla, joissa sellainen on (Peugeotit 406 ja Expert, sekä oma Xantiani). Moottori on aikalaisekseen taloudellinen ja 110-mallissa tehoa ja etenkin vääntöä on arkiseen ajoon taatusti riittävästi. Kuormakaan ei merkittävästi etenemistä heikennä. Jos olet autoa hommaamassa, niin ei ainakaan moottorin puolesta jää kiinni. Expertissä on 90 Hdi ja sekin on pakettiautoon aivan riittävä, joskin 110:n reippaus jääkin uupumaan. Silti mistään nuhapumpusta ei 90:n kohdallakaan ole kyse.

Hihnapyörän särkyminen lienee yleisin "tyyppivika" noissa. Öljyä ei kuluta vaikka on "monta sataa tuhatta" mittarissa. Käyntiääni ei sen sijaan ole mitenkään kaunis, jos sitten missään dieselissä...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara HDI?
ViestiLähetetty: 01.06.2010 08:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Ysikymppinenkin HDi riittää Xsaran nokalle ihan hyvin, etenkin jos virittelee sinne Folkkari-miehiltä tutun evry-modin, eli sopivan vastuksen common railin paineanturin kanssa rinnan. Alkaa kiihtyä päälle 3000:n kierroksen ihan eri tavalla kuin aikaisemmin. ;)



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: