Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xsara dieselin savutus
ViestiLähetetty: 31.05.2010 11:00 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Xsara 1.9 diesel savuttaa päästöt katsastuksessa rajoissa 2.9,onko mitään kotikonstia tai mömmöjä tankkiin jolla savua sais pienennyttyä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara dieselin savutus
ViestiLähetetty: 31.05.2010 11:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Käyt antamassa sille kenkää vähän reilummin. Jos se ei auta niin syöttöpumpulta ruokaa pienemmälle.

Jos oikein rauhassa ajelee niin tuppaa karstoittumaan aika reippaasti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara dieselin savutus
ViestiLähetetty: 31.05.2010 11:46 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Annoin kenkää (joku muukin antanut lokasuoja rutussa.. :lol: ) ei auttanut,mitähän ruuvia vääntelen,vai käynkö diesel tietäjällä.. ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara dieselin savutus
ViestiLähetetty: 31.05.2010 13:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Kumpi pumppu on? Lucas luultavimmin..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara dieselin savutus
ViestiLähetetty: 31.05.2010 14:18 

Viestit: 216
Onhan ilmanputsari vaihdettu ?
Mites mahtaa olla ahdot ? Onko vakio vedot tallella...

Katsastus säädöt saa yleensä ilman ruuvailuja aikaa sillä että irroittaa ahdonalasen syötön imusarjalta/paineputkistolta tulevan putken.

Ei kakkua ei savua :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara dieselin savutus
ViestiLähetetty: 31.05.2010 15:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Tapsa 550 kirjoitti:
Annoin kenkää (joku muukin antanut lokasuoja rutussa.. :lol: ) ei auttanut,mitähän ruuvia vääntelen,vai käynkö diesel tietäjällä.. ;)

Annoitko kierroksia? Sillä ne tomut putkesta poistuu.

Tosiaan helpottaisi neuvojen antamista jos jotain vihjettä saisi tekniikasta (Lucas vai Bosch) ja toki nuo perusjutut pitää olla kunnossa eli ehjä ja huollettu.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara dieselin savutus
ViestiLähetetty: 31.05.2010 15:34 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Turbo on poistettu,eli turboton vedot hyvät putsari vaihdettu,pumpusta ei minulle auennut kumpi on mielestäni Bosch.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara dieselin savutus
ViestiLähetetty: 31.05.2010 17:31 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Lucashan se on.. :oops:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara dieselin savutus
ViestiLähetetty: 31.05.2010 20:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Tapsa 550 kirjoitti:
Lucashan se on.. :oops:


Kuuliaisena kristittynä luukas on toimiva, tekniikasta luukaksella ei ole hajuakaan,susi :lol:



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara dieselin savutus
ViestiLähetetty: 31.05.2010 20:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Tapsa 550 kirjoitti:
Turbo on poistettu,eli turboton

Periaatteessa syöttö ei voi kasvaa katsastusten välillä niin paljoa että noin paljon savuttaisi. Voisiko olla että katalysaattori (onko semmoista) on mennyt tukkeeseen? Muutenkin sen tyhjentämisestä ei ole muuta kuin hyötyä.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara dieselin savutus
ViestiLähetetty: 31.05.2010 21:10 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Sori tais tulla pilkkuvirhe,miten olis 0,29,mittaus katsastuksessa edellinen omistaja kertoi ettei meinannut pudota hyväksytyksi.
Ei se savutus kovin paha ole,mutta parempi kun ei savuttas ollenkaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara dieselin savutus
ViestiLähetetty: 31.05.2010 21:19 

Viestit: 5125
Menikö rajat turbottoman mukaan?
"Ohjearvot:

Kolmen mittauksen keskiarvo jotka eroavat toisistaan alle 0,5 m-1
Koodi:
Ahtamaton   Ahdettu
K-arvo (m-1)
2,5       3,0


Tarkastus voidaan myös hyväksyä heti, sitä enää jatkamatta, jos puhdistuskiihdytyksessä tai varsinaisessa mittauskiihdytyksessä mitataan tulos, joka vapaasti hengittävällä moottorilla on alle 1,5 m-1 ja ahtimella varustetulla 2,0 m-1.
Jos ajoneuvon valmistaja on on antanut ohjearvoksi yllä olevista korkeamman arvon, on se määräävä raja-arvo."


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: