RPekka kirjoitti:
svc kirjoitti:
Mitä sitä kierrätykseen menevän kanssa hienostelemaan? Onhan rälläkkäkin jo keksitty. Pala ohjauspylvästä vaan pöydälle, niin on helpompi tutkia...

Olis se vaan niin paljon helpompi vaan pujottaa ulos se ehjä osa minkä tarttee, etenkin kun sen irroittamisen _pitäisi_ olla triviaalia.
Ei välttämättä. Pistin viime kesänä erään Saab 900:n atomeiksi ja kierrätykseen. Rälläkällä sai kätevästi ja nopeasti tehtyä tilaa muuten ahtaisiin paikkoihin talteenotettavia osia irrotellessa. Esim jarrusatulan jumissa olevia pultteja oli paljon helpompi availla varovasti, kun pala pyöräntuentaa oli kiinni korjaamon ruuvipenkissä. Ja vaikkapa sähkölasien moottorit ja itse lasit sekä keskuslukon moottorit irtosivat ovista paljon helpommin "ulkokautta huoltoluukusta" kuin oven sisältä pujottelemalla.
Niinkuin sanoin, kierrätykseen menevän kanssa ei aina kannata sääliä niitä hukattavia osia. Tuonne Koverharin pataan ne kuitenkin päätyvät.