Xantiaan on nyt sitten ilmennyt tuollaista vaivaa... Ajossa tuota ei mitenkään huomaa, enkä tiedä tekeekö tuota edes silloin.
Eli oireena on se, että auton ollessa paikallaan käymässä tyhjäkäyntiä saattaa keula yhtäkkiä pudota alas ja nousta hetken päästä ylös. Toisinaan se saattaa tehdä tuota useammankin kerran, mutta välillä mitään ei ilmene ja auto pysyy ajoasennossa koko ajan. Eilenkin pysäytin useamman tunnin ajon jälkeen parkkipaikalle, ja huomasin että auto tipahti alas. Jätin auton käymään, ja tuo tipahtaminen-ylösnouseminen toistui neljä kertaa, jonka jälkeen sammutin auton ja lähdin pois.
Jo pitemmän aikaa on ilmennyt sitä, että keula tipahtaa ajoasennosta alas heti käynnistyksen jälkeen, mutta tämä "lämpimänä" kesken kaiken tiputtelu on mielestäni ihan uusi ilmiö.
Auto ei kyllä parkissa sammutettuna ollessaan vajoa ainakaan parissa päivässä mihinkään, ja kaikki muut pallot varaajapallo mukaan lukien ovat uusia. Silloin kun tuota tipahtelua ei ilmene, käy hydraulipumppu auton ollessa tyhjäkäynnillä vähän vajaa 2 minuutin välein ja silloinkin vain n. sekunnin kerrallaan. Auton jousitus toimii muuten ihan niin kuin sen olettaisikin, eli pehmeästi ja loogisesti. Etujousitus ei takeltele eikä LHM:ää katoa... Ja LHM on edelleen talvella suoritetun vaihdon jälkeen kirkasta.
Mistäköhän kannattaisi lähteä vikaa etsimään? Korkeudensäädön vivuista, itse säätimestä, tolpista vai vajoamisenestopalloista?
Auto on vuosimallia 1994, varustettu vajoamisenestolla muttei Hydractivella.