|
Kirjoittaja |
Viesti |
iisoppi
|
Viestin otsikko: tunkkivinkki...? Lähetetty: 23.06.2010 17:04 |
Viestit: 37
|
Takana vasemmalla oleva lhm vuoto pitäis päästä paikallistamaan ja auto on liian matalalla tunkin käyttöön, siirtely parkkipaikalla parempaan paikkaan ei onnistu, liikaa autoja ja ei tehostinta vuodon takia, ainoo mitä keksin olis peruuttaa matala auto jollekin luiskalle että pääsis alle - onks ideoita? biili siis XM 90 ja kierretunkkikaan ei mahdu..
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: tunkkivinkki...? Lähetetty: 23.06.2010 19:22 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
Ajat sen paksujen lankkujen päälle, että saat kunnollisen tunkin alle, sitten nostat. Mutta et mene pelkän tunkin varassa olevan auton alle...
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: tunkkivinkki...? Lähetetty: 23.06.2010 19:28 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Vetokoukusta avittaen sen verran, että tunkki mahtuu alle?
Yhden Xantian perän alle kun piti päästä katsomaan, niin eteen sai aluksi ujutettua tunkin. Ja edestä kun tunkkaa, niin sama kylkihän nousee takaantakin. Kun ei kysymyksessä ole kuitenkaan mikään kumikorinen Corolla, missä voi olla etunurkasta tunkattaessa kolme pyörää maassa ja yksi 10 cm ilmassa (tosin siinä vaiheessa ei pidä erehtyä avaamaan ovia tai niitä ei saa kiinni ennen kuin on laskettu taas neljä pyörää maahan).
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Ilmari
|
Viestin otsikko: Re: tunkkivinkki...? Lähetetty: 24.06.2010 11:18 |
Viestit: 133
|
Ota pari-kolme kakkosnelosen pätkää ja rautakanki. Palikka maahan helman viereen ja toinen pohjaa vasten ja väliin sen kanki. Sitten istumaan kangen päähän ja apumies heittä nousseen helman alle sopivan tunkin. Sillä sitten eteenpäin.
|
|
|
|
 |
DSuper5
|
Viestin otsikko: Re: tunkkivinkki...? Lähetetty: 24.06.2010 17:29 |
Viestit: 108
|
Minulla kun nuo autonkorjausolosuhteet ei varsinaisesti mitään luksusluokkaa ole (hiekkapiha) niin sitä on kätevä ottaa lapio ja kaivaa hallitunkille kolo. Siitä sitte asteittain nostamaan että saa auton oman tunkin ja pukit alle... Ja voilá, sinne voi mennä vaikka räkimään paikan tai vaihtamaan putken.
D Super 5 1972 CX 2,5D 1985 BX 19 Digit 1985 BX 1,9TGD Van 1990 XM 2,5TD Break 1996
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: tunkkivinkki...? Lähetetty: 26.06.2010 01:22 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
Hommaa pakokaasutunkki. Sillä saa aina sitikan nostettua, koska se on tyhjänä löysä muovilurppa joten sen saa työnnettyä ala-asennossakin olevan kissan alle. Sitten vain letku pakoputkeen ja auto käyntiin. Hetkessä nousee auton perä(kuve) ilmaan, ja sitten tukevampaa pölkkyä alle. Se on siinä 
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
peltipolvi
|
Viestin otsikko: Re: tunkkivinkki...? Lähetetty: 26.06.2010 21:53 |
Viestit: 683 Paikkakunta: KUOPIO
|
eskere kirjoitti: Hommaa pakokaasutunkki. Sillä saa aina sitikan nostettua, koska se on tyhjänä löysä muovilurppa joten sen saa työnnettyä ala-asennossakin olevan kissan alle. Sitten vain letku pakoputkeen ja auto käyntiin. Hetkessä nousee auton perä(kuve) ilmaan, ja sitten tukevampaa pölkkyä alle. Se on siinä  Juurikin tuommoista pakokaasutunkkia olen aina silloin tällöin (keväin syksyin rengaruletin aikaan) kaipaillut. Ei ole vastaan sattunut, enkä ole vasiten jaksanut metsästää.... Sattuisikohan joku tietämään, missä/kuka niitä kaupan pitäisi ja vaikka hinnastakin jonkinlaista arviota jos osaisi esittää, niin aina parempi.... 
Volvot V70/V50 exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
|
|
|
|
 |
faro680
|
Viestin otsikko: Re: tunkkivinkki...? Lähetetty: 26.06.2010 23:49 |
Viestit: 75
|
|
|
|
 |
iisoppi
|
Viestin otsikko: Re: tunkkivinkki...? Lähetetty: 28.06.2010 10:29 |
Viestit: 37
|
Mainioita vinkkejä, kiitos, - kävin jo hallitunkkia kattomassa Biltemassa ja kyselin oisko ilmakäyttöstä, naureskeltiin myyjän kanssa että ei taida olla olemassa - pakokaasuhan on huippuidea.., tota ei oikeen etukorvakkeista uskalla hirveesti tunkata , senverran kuluneet ...yks tyhmä kysymys vielä: voiks hallitunkilla nostaa jostain takaa alta??
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: tunkkivinkki...? Lähetetty: 28.06.2010 11:04 |
Viestit: 7818 Paikkakunta: Eurajoki
|
iisoppi kirjoitti: yks tyhmä kysymys vielä: voiks hallitunkilla nostaa jostain takaa alta?? Minä ainakin nostan Xantian renkaita usein takaa vetokoukun alta, saa molemmat pyörät nätisti ilmaan samaan aikaan. Jos auto on alhaalla niin koukun alle tuskin kyllä tunkkia saa...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: tunkkivinkki...? Lähetetty: 28.06.2010 12:15 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
iisoppi kirjoitti: ...kävin jo hallitunkkia kattomassa Biltemassa ja kyselin oisko ilmakäyttöstä, naureskeltiin myyjän kanssa että ei taida olla olemassa... On olemassa. Yleensä vaan ovat henkilöautoa järeämmän kaluston nostamiseen tarkoitettuja, joten Biltemasta tuskin löytyy... Jotkut mallit ovat kuitenkin sen verran pieniä, nostokyvystään huolimatta, että mahtuvat kyllä henkilöauton helman alle, ei kuitenkaan ala-asennossa olevan Xm:n ym.
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: tunkkivinkki...? Lähetetty: 28.06.2010 12:53 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Hydemiehen tunkki löytyy, muistaakseni pilipaliteemasta? Eli matalaprofiili tunkki(hallinosturi), hinta vaan on suolainen(99e). Ja mätänetissä vielä suolaisempi(170e) Tosin taitaa olla 1,5t nostin, rakenteeltaan vähän mietitympi malli kuitenkin(minun mielestä).
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: tunkkivinkki...? Lähetetty: 28.06.2010 14:26 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Esa66 kirjoitti: hinta vaan on suolainen(99e) Häh? 99 €:hän on naurettavan halpa hinta, jos kyseessä on kunnollinen tunkki 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: tunkkivinkki...? Lähetetty: 28.06.2010 15:41 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
No, pilipaliteemassa naureskellaan paljon tyhjälle, tyhjiä ovat palvelutiskin takana. On myös koettu. Nuo "kympin, parin" punaiset tunkit pitäisi kieltää, tai sallia vain kerran, kahden käyttöä varten. Ollakseen luotettavia. Minulta on kaksi tuollaista tunkkia mäjähtänyt alas, yllättäen. Usein ovat kolmella pyörällä seisovia, runkokieroja. Valmistus-/viimeistelyvikoja. Jatkuvaan tarpeeseen kannattaa ostaa vähän laadukkaampi kapine. Mikä nuissa kalliimmissa motopilipalitunkeissa maksaa, paitsi jos olisivat paremmista raaka-aineista tehdyt, käyttöä kestävämpiä.
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: tunkkivinkki...? Lähetetty: 28.06.2010 23:00 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Esa66 kirjoitti: Eli matalaprofiili tunkki Omani bongasin Hartikaiselta 29e, niitä oli kaksi silloin jäljellä... Nostokorkeus jotain 7-39cm -> mahtuu just beksin helman alle ala-asennossa. Sori etten ottanut teille muille sitä toista  Näyttää ihan samalta halpikselta kuin ne 12-19e tunkit, enkä tosiaan ymmärrä mikä siinä erilaisessa muotoilussa maksaa.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
|
|