Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian tukilaakeri
ViestiLähetetty: 30.06.2010 10:39 

Viestit: 73
Paikkakunta: Kajaani
Onko kenelläkään kokemusta tuon laakerin viasta ? Viime syksynä vaihdettu etupyörien laakerit, toissaviikolla yksi takanen ja nyt alkoi helsinginreissulla vonkuna kovenemaan edessä. Ääni ei juuri reagoi ratinkääntelyyn, jonkunverran nopeaan joustoliikkeeseen. Vetoakselikin on uusi, mutta tukilaakeri ei liene tule vetarin mukana.



Autot liisarilaguna ja kaksi projektiletukkaa, MP:t 3 kpl v4-Hondia
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian tukilaakeri
ViestiLähetetty: 30.06.2010 16:09 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Mikä ihmeen tukilaakeri... :o


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian tukilaakeri
ViestiLähetetty: 30.06.2010 16:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Varmaankin vetoakselin tukilaakeri..?



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian tukilaakeri
ViestiLähetetty: 30.06.2010 16:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Tapsa 550 kirjoitti:
Mikä ihmeen tukilaakeri... :o
Repsikan puolen vetävässä aleksissa on semmonen tukilaakeri keskellä, ettei ryökäle tipahda irti lootikosta ja vallan rupea paikkoja särkemään ;)



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian tukilaakeri
ViestiLähetetty: 30.06.2010 17:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
dnapekko kirjoitti:
Vetoakselikin on uusi, mutta tukilaakeri ei liene tule vetarin mukana.

Silloin veikkaan että sieltä se vika löytyy. On nimittäin kokemusteni mukaan sen verran tiukassa että helposti ottaa kipeitä jos siirretään toiseen akseliin.

Kaveri metsästi Xantiastaan "sitä viallista laakeria" eikä meinannut millään löytyä, tukilaakerikin vaihtui, varmuuden vuoksi, kun se on C3-merkitty eli ns vauhti-väljä uutuuttaan. Lopulta pyöritti porakoneella ja kumisella hiomatukilaikalla ilmaan nostettuja renkaita yksi kerrallaan. Kuskin puolen takapyörä pyöri ihan nätisti kunnes tietyllä kierrosluvulla alkoi soida ihan kunnolla lopettaakseen kun kierrosluku taas laski.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian tukilaakeri
ViestiLähetetty: 30.06.2010 18:52 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Tapsa 550 kirjoitti:
Mikä ihmeen tukilaakeri... :o


No,pirskatin,pirskatti onhan se siellä kun ajattelee.. :oops:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian tukilaakeri
ViestiLähetetty: 30.06.2010 21:06 

Viestit: 73
Paikkakunta: Kajaani
Kiitoksia vinkeistä, pitää nyt haastatella sitä vetarinvaihtajaa, että miten se oikein menikään, vaihdettiinko vanha laakeri uuteen vetoakseliin.



Autot liisarilaguna ja kaksi projektiletukkaa, MP:t 3 kpl v4-Hondia
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian tukilaakeri
ViestiLähetetty: 01.07.2010 07:53 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Joskus Bexissä, kun ei tukilaakeria saanut otettua pois akselilta, tuli laakeri huollettua, ok. Laakerin tiiviste/-eet pois varovasti, huolelliset pesut ja uudet rasvat, tiivisteet takaisin. Sitten vielä laakeripesän putsaus hapettumakarpasta ja alustamassaa tilalle. Se oli siinä.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: