Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/3 [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: AL4 öljyksi Valvoline Max Life
ViestiLähetetty: 24.11.2009 17:42 
Käyttäjän avatar

:) :) noh noh poijjaat. ei sitikkaan VOI laittaa kuin orkkisöljyä vaikka maksaisi maltaita. ( vrt Mobil 1 / muut yhtä hyvät öljyt )
ja tulpiksikaan EI voi laittaa kuin ekujemmit :twisted: ( = vanha Champion )
en voinut olla vinoilematta :mrgreen: . :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 24.11.2009 19:54 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Ei ainakaan mulle uponnut- jos mulle vinoilit?

Poissa

ViestiLähetetty: 24.11.2009 23:03 
Käyttäjän avatar

:) no ei tässä ketään hlökohtaisesti osoitella. tulipahan vaan mieleen nuo vuosien takaiset kinastelut mitä tavaraa kulkimen moottoriin ja lootaan laitetaan. oli mobilia ,,,,oli tb:tä,,,,oli,,,,ekujemmia ,,,, oli ngk:ta ja taisipa joukosta löytyä joku boschilainenkin.
jotta minä oon ikäni laittanu vaan xxxx öljyä ENKÄ vaiha. no mitäs sitä sitten vaihtelemaan jos haluaa maksaa 2-3 kertaa enemmän kun samasta tavarasta ilman ns: brändiä. vrt. Mobil 1 / muut, joissa on samat API /ACEA laatuvaatimukset.
Ihmettelen nykyään ,ettei tuota mobilin mainosta enää juurikaan toitoteta , tai sitten minusta on tullut sekä sokea että kuuro.
Uskon edelleen Mobilin olevan yhden parhaista öljyistä ,mutta niin on myös muutkin nykyään. Kannattaa unohtaa edelleen se purkin etusivu ja lukea sieltä ( yleensä takana ja pienemmällä tekstillä ) taaempaa se laatuluokitus.
sama koskee niitä kynttilöitä.

Oonkin ootellu milloin alkaisi taas tuo perinteinen mielipiteitten vaihto noista tuotteista.
ooooo meinas ihan unohtua. ettehän laita sitten siihen LHM pönttöön kuin ja VAIN ainoastaan TOTALIA. :roll: :mrgreen:
:twisted: :D

Poissa

ViestiLähetetty: 25.11.2009 00:11 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Bendixiä tuli äksämmän mukana ja ainakin boshilainen puteli on ihan samaa löhmiä, hajukakaan siitä mitä Ritiko laittoi ei ole enkä edes välitä :mrgreen:
Lootaan ei tullut elffijakkototalia vaan parempaa Redlineä, aloittakaa sota :twisted:
Moottoriin laitan Tepparin Goldit :shock:

Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa

ViestiLähetetty: 25.11.2009 00:28 
Käyttäjän avatar

zX-files kirjoitti:
Bendixiä tuli äksämmän mukana ja ainakin boshilainen puteli on ihan samaa löhmiä, hajukakaan siitä mitä Ritiko laittoi ei ole enkä edes välitä :mrgreen:
Lootaan ei tullut elffijakkototalia vaan parempaa Redlineä, aloittakaa sota :twisted:
Moottoriin laitan Tepparin Goldit :shock:

Ootas vaan kun alkaa pakkaset :mrgreen:

Poissa

ViestiLähetetty: 25.11.2009 08:11 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Ja mitä sitten?

Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa

ViestiLähetetty: 09.07.2010 23:40 

Lukekaa, kokeilkaa, kommentoikaa. Itse oon ton rustannut. http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,12261.msg82898.html#msg82898
Toi hömpötys tosta öljystä on ihan täyttä p**kaa.
AL4:seen käy vallan mainiosti esim. toi Valvolinen MaxLife ATF. Purkin kyljessä on LT-hyväksyntä jos sitä joku välttämättä haluaa.
Paikkakuntani automaagikorjaamo sanoi että tohon laatikkoon ei ole olemassa mitään spesiaaliöljyä mitä tulisi käyttää.
Nämä Esso-höpötykset on täysin marmoritiskin kehittämiä.
Itse en ainakaan ala maksamaan 182 € tästä neljänkympin operaatiosta. No joo, jäähän se laskuri nollaamatta mutta sen nollaamisen saa järjestettyä vaikka sitten merkkiliikkessä korvausta vastaan. Eipä ne ottanu askin vikakoodien luvusta ku 30 euroa, mitä en pidä pahana, vikakoodeista kumminki selvis mikä askia riivaa.
Jos vähänkään osaa pitää jakaria kädessä, öljynvaihto sujuu ilman naamaliikkeitä.

Poissa

ViestiLähetetty: 10.07.2010 00:11 
Käyttäjän avatar

hesus kirjoitti:
Lukekaa, kokeilkaa, kommentoikaa. Itse oon ton rustannut. http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,12261.msg82898.html#msg82898

Koipiopa tekstisi tännekin. Foorumi herjaa: "Aihe tai alue jota etsit on joko poistettu tai sitten se on oikeuksiesi ulkopuolella. Aihe tai alue jota etsit on joko poistettu tai sitten se on oikeuksiesi ulkopuolella. Ole hyvä ja kirjaudu sisään tai rekisteröidy keskustelualueelle Citroën-foorumi.com."

Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa

ViestiLähetetty: 10.07.2010 19:43 

Näyttäis Citroen-foorumin serveri olevan alhaalla. Tai sit ne on laittanu pillit pussiin. No tuskin.
Mut copy-pastetan sen ohjeen tänne ku pääsen sivuille.
Vaihdoin muuten tänään C5:een ne surullisen kuuluisat mankkuventtiilit ja purin ja pesin venttiilikoneiston.
Uudet Valvolinen öljyt ja Lubegardin Titanium lisäaineen laitoin.
Nyt vaihtaa kivasti. Aikaisemmin rytkäs kylmänä vikatilaan.
Nyt pidellään peukkuja et korjaus kestäis ees jonku aikaa.

Poissa

ViestiLähetetty: 10.07.2010 20:25 
hesus kirjoitti:
Näyttäis Citroen-foorumin serveri olevan alhaalla.

Niin näyttää, olen illan kuluessa yrittänyt päästä sinne, mut ei onnistu...

ViestiLähetetty: 11.07.2010 10:54 
Käyttäjän avatar

Samalla palvelimella sijaitseva peugeot-foorumi on myös alhaalla, jäljellä vain tiedote:

Lainaa:
Peugeot-foorumi.com väliaikaisesti poissa käytöstä

Peugeot-foorumi.com (ja myös Citroen-foorumi.com) on väliaikaisesti poissa käytöstä foorumin ylläpidosta riippumattomista syistä. Valitettavasti meillä ei ole tarkempia tietoja korjausaikataulusta, mutta foorumi yritetään saada takaisin käyttöön mahdollisimman nopeasti. Tiedotamme foorumiin liittyvistä asioista tällä sivulla, jonne osoitteen peugeot-foorumi.com liikenne on väliaikaisesti ohjattu.

10.07.2010 klo 20:00: Uusin tieto on, että foorumi palaa käyttöön viimeistään alkuviikosta.

Toivottavasti saadaan foorumi pian tulille ja ne toivotut remppakuvat esille. Kun tuo loota on sulle tullut jo tutuksi, niin voisit kehittää tähänkin laatikkoon toimivan reseptin huuhteluvaihdolle :)

Mitä itse öljyyn tulee, niin itse en viitsi kikkailla vierailla öljyillä jonkun 4e/l (*) hintaeron takia, vaikka vaihtaisin ne kolme ja puoli litraa kymppitonnin välein. Toki valinnanvara on aina hyvä olla olemassa.

(*) LT71141:n Hinta tällä viikolla ostettuna oli 14,11e/l

Poissa

ViestiLähetetty: 12.07.2010 14:26 

Minulla AL 4 laatikko temppuili aika ajoin. Olen vaihtanut magneettiilit kaksi kertaa (2 kpl:tta) ja laatikko pelasi jonkun aikaa niin kuin sen pitääkin. Vika kuitenkin toistui. "Viimeisenä konstina" otin laatikon irti ja tyhjensin sen kokonaan öljyistä. Tilalle laitoin Valvolinen MaxLife öljyt ja sen jälkeen on pelannut paljon paremmin kuin Esson öljyillä.

Poissa

ViestiLähetetty: 15.07.2010 11:13 

Laitetaan nyt tännekin ohjeistus tee-se-itse miehille/naisille, jotka haluavat itse vaihtaa AL4:n öljyt.
Merkkiliikkeethän veloittavat operaatiosta mansikoita (~200€), näillä ohjeilla saat vaihdettua öljyt n. 40€ hintaan.
Aikaa operaatioon menee n. 1 tunti. Potilaana artikkelissa on 2001-mallinen C5 Break 2.0HDi.

Ohjetekstit sepitän itse, kuvat olen "lainannut" pösöfoorumilta. =)

Työkalut:
- 8 mm neliökannalla oleva hylsy
- räikkä ja pitkä jatkovarsi
- 19 mm hylsy/lenkkiavain
- 27 mm hylsy/lenkkiavain
- momenttiavain jos haluaa hifistellä
- öljynvaihtoastia
- tratti ja letkua, mieluiten melko pientä halkaisijaltaan
- 4 litraa uutta öljyä, Valvolinen MaxLife ATF käy mainiosti. Motonet 9.90€/litra
- Täyttö- ja tyhjennysproppujen tiivisteet voi halutessaan myös vaihtaa, merkkiliikkeen tiskiltä niitä saa (Itse passasin tämän)

Kuva työkaluista:

Kuva

-Aja auto tasaiselle, suoraan liikenteestä että öljyt on lämpimät.
-Jos kyseessä on mehujousitettu Sitikka, napilla auto korkeuksiin. Sammuta auto.
-Konepelti auki ja ilmanputsarin irroitus haitariputkineen.
-Vaihde N:lle
-Konehuoneessa vaihteensiirtimen juuressa näkyy täyttöproppu, puhdista sen ympäristö huolellisesti

Kuva

-Auton alta löytyy tyhjennys/tarkistusproppu, 27 mm hylsyllä tai lenkkiavaimella proppu auki

Kuva

Kuva

-Öljyt valutetaan astiaan, ei maahan
-Öljyjen valuessa avataan 8mm neliökanta-avaimella täyttöproppu
-Kun öljyt on valutettu pois, pohjaproppu takaisin, tiukkaan (33Nm). Öljyn määrän voi tietysti mitata nyt tässä vaiheessa niin osaa varautua paljonko uutta laitetaan, omasta tuli 3 litraa ulos, tämän takia neljäs litra oli varalla, jos kumminkin joutuu lisäämään.
-Tratti/letku yhdistelmällä huljautetaan 3 litraa öljyä täyttöreiästä (Itse laitoin n. 1-2 desiä extraa ettei joudu taas avaamaan täyttöproppua ja purkamaan ilmanputsaria pois)
-Täyttöproppu kiinni (24Nm)
-Ilmanputsari takaisin
-Romut pois auton alta, auto käyntiin ja baanalle
-Reipasta ajoa niin kauan että auto on käyntilämpöinen, ja että laatikon öljyt ovat varmasti myös lämmenneet
-Ajo kotipihaan, auto napista ylös. JÄTÄ AUTO KÄYNTIIN JA VAIHDE P:LLE
-Astia auton alle, ja nyt auki se pienempi niistä propuista, eli 19 mm. (Käteen pitäisi jäädä nyt pelkkä proppu, eikä sitä koko hela pakettia jossa on se tarkistusputki)
-Ylimääräinen öljy valuu pois, jos ei valu, öljyä lisätään auton ollessa käynnissä niin kauan että tarkistusputkesta tulee öljyä
-Kun öljyn tippuminen on loppunut, proppu kiinni (24Nm).

Näin saimme kädet mukavasti tuoksumaan ATF:ltä, ja rahaa paloi vajaa 40 euroa. Taas mennään 60 tuhatta kilsaa huoletta.

Poissa

ViestiLähetetty: 15.07.2010 12:01 
Käyttäjän avatar

ALnelkusta on myös versio missä ei ole tuota 27mm tyhjennysproppua vaan pienemmän propun alla on 8mm kuusiokolokannalla muovinen tarkistuspilli joka ruuvataan pois että öljyt pääsevät pihalle. Muuten ohjeet pätevät siihenkin.

Poissa

ViestiLähetetty: 15.07.2010 21:45 
Käyttäjän avatar

hesus:
Lainaa:
Laitetaan nyt tännekin ohjeistus tee-se-itse miehille/naisille, jotka haluavat itse vaihtaa AL4:n öljyt.
Merkkiliikkeethän veloittavat operaatiosta mansikoita (~200€), näillä ohjeilla saat vaihdettua öljyt n. 40€ hintaan.

Kiitos seikkaperäisistä ohjeista. :) C5:n aut.laatikon öljynvaihto lähestyy hyvää vauhtia. Täytyy kokeilla näillä ohjeilla josko sais 100-150€ säästettyä.

Eikös merkkiliikkeen ö-vaihdossa auton älyrasiaan olla yhteydessä homman päätteeksi?

Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa

ViestiLähetetty: 15.07.2010 23:28 

Älyrasiasta katsotaa öljyn lämpötila tarkistusta varten ja nollataan kuluneisuuslaskuri. AL4-manuaalin mukaan öljyn "pitää" olla 58-68 asteista tarkistettaessa.
Kun olet lisännyt uudet öljyt, käyt runttaamassa muutaman kilometrin reippaalla jalalla. Näillä keleillä öljy kyllä lämpenee takuulla noihin arvoihin. Ja jos haluaa oikein hifistellä, lämmön voi mitata laatikon pohjasta vaikka infrapunamittarilla.

Tässä lainaus KariM-nimiseltä citroen-foorumilaiselta:
"Öljynkuluneisuuslaskurista: Maksimi on 32958, jolla kohtaa mittaristossa alkaa vilkkua vikavalot öljynvaihtopyynnön merkiksi. Sitä voikin sitten ihmetellä, että onko kellään koskaan tuo laskuri mennyt täyteen. Omassani oli 30tkm matkalla laskuriin kertynyt 513, eli reilu 1,5%. Lukemaa muutettaessa testeriohjelma käskee vähentää lukemaa arvolla 2750 jokaista vaihdettua puolta litraa kohden, eli nollaanhan tuo taas tipahti. Tuon perusteella oma mielipiteeni on, että tuosta laskurin resetoinnista ei tarvitse välittää jos omatoimisesti öljyjä vaihtelee."

Poissa

ViestiLähetetty: 12.08.2010 15:37 

Tässäpä pieni tositapahtumiin perustuva tarina automaattilaatikon öljynvaihdosta ja samalla myös Valvolinen MaxiLifestä:

Ostin jokunen vuosi sitten ranskattaren, jossa oli automaattiloota, se oppiva ja ajatteleva vaan ei AL4, vaan vastaava saksalaisen Pantheriin ja Tigeriinkin vaihelaatikkoja rustanneen ZF:n tuote. No, kaikki meni hienosti, auton alusta oli (ainakin vaihdelaatikon puolelta) ihan kuiva, ei merkkiäkään vuodoista. Mutta kun sain päähäni vaihdattaa öljyt lootaan, varmuuden vuoksi... Vaihto tehtiin eräässä ranskalaisiin autoihin erikoistuneessa hyvämaineisessa autokorjaamossa. Ihan varmistin, että laatikkoon varmasti vaihdetaan speksien mukaista tavaraa ja asia tuntui olevan korjaamolla hyvin tiedossa. Vaihto-operaation jälkeen alkoi auton alle ilmestymään öljyläiskiä ja sinne laatikon kohdalle. Ajattelin viedä auton takaisin korjaamolle, mutta sattuneesta syystä korjaamo oli muutaman sadan kilometrin päässä ja ajattelin viedän auton katsottavaksi seuraavalla paikkakunnalla käynnin yhteydessä. Väliin mahtui yksi n. 400 km kyläreissu. Reissun paluumatkalla alkoi kakkon jysähtämään sellaisella töminällä päälle, että katsoin varmimmaksi lähteä liikkeelle talvi-asennolla eli suoraan kakkosella. Selvittiin takaisin kotiin ja pakkasessa sitten tähyilemään öljyn määrää laatikossa: no eipä näy mittatikussa öljyä lainkaan ja sukkapuikolla kokeillenkaan ei öljyn pintaa tunnu tavoittavan. Hupsis... Auto seisoi siinä muiden kiireiden vuoksi viikon kaksi, selvittelin speksiöljyn saantia ja hintaa ja totesin, että hui hai.. ei se ole hullu, joka pyytää vaan se, joka maksaa. Muutama tunti netissä ja ainoa vaihtoehto speksiöljyn tilalle Valvolinen Maxilife. Ja sitähän löytyi Motonetistä. Ei muuta kuin sitten virittelemään letkusysteemiä, jolla öljyä saa sisään mittatikun aukosta. Taisi sitä ensi alkuun mennä pari litraa, sitten auto käyntiin ja uusi mittaus tikulla ja vielä lisää... Tässä vaiheessa vielä kuvittelin ajavani auton öljynvaihdon tehneelle korjaamolle vuodon syyn selvittämiseksi mutta ah... Kun olin ajanut autolla reilun sata kilometriä ja tarkkaillut silmä kovana tiputtamista, täytyi lopulta uskoa silmiään ja todeta, että vuoto loppui kuin veitsellä leikaten. Ajoin sen jälkeen ehkä pari tuhatta km tilannetta tarkkaillen ja sitten vaihdoin normaalein konstein vaihdettavissa olevan määrän öljyä (n 3,5 litraa) Maxilifeen ja unohdin koko jutun. Jonkun 40 000 jälkeen vaihdatin taas sen reilun 3 litraa ja nyt vastikään taas noin 40t jälkeen vielä kerran. Ulostullut öljy oli tällä kertaa lähes saman näköistä kuin uusikin, mutta kun litrahinta on vajaa 13 euroa, niin vaihtoöljyt maksoivat reilun neljäkymppiä... Laatikko on toiminut koko ajan todella hyvin ja huomaamattomasti. Jälkeenpäin vain on ihmetellyt, että mitä veetä siellä korjaamolla laatikkoon oikein vaihdettiin?

Poissa

ViestiLähetetty: 22.11.2010 15:05 

Meikäläiselle tarjottiin vielä halavempaa öljyä ku tuo valvoline nimittäin teboilin fluid s.Sille ois jääny hinnaksi 32 eurua 4 litraa.Speksithän siinäki oli meleko samat.

Poissa

Viestin otsikko: Re: AL4 öljyksi Valvoline Max Life/jatko&päätös
ViestiLähetetty: 02.01.2011 12:13 

Oman Picasson jatko oli suunnilleen seuraava:
Vikatilatapahtuia sattui silloin tällöin kolmannenkin öljynvaihdon jälkeen. Tohdin joskus avata öljypohjan ja totesin magneettiventtiilien olevan vanhempaa tyyppiä, luunvärisillä muoviosilla. Uudemmat ovat kait mustia. Lisäsin laatikkoon Forten käsittelyaineen, ajelin tovin ja vaihdoin öljyn neljännenkn kerran. Vikatila tuli aina joskus, yleensä siinä kohtaa, kun turbiinin lukitus menee päälle kylmästartin jälkeen (3-10min/km). Lämpimänä toimi hyvin. Toinen vika joka ehti ilmestyä oli hantin penkinlämmityksen katkeaminen. Kuskin puolelta olin aiemmin korjannut vaihtamalla istuintyynyn eriväriseen, Sitroselta 50e. Samalla korjasin romahtaneen korkeussäädön kuntoon.

Puoli vuotta sitten auto vaihdettiin eteläsuomalaisessa liikkeessä pienempään Mitsun automaattiin, joka sopii avovaimon käteen ja nurkka-ajoon paljon paremmin. Picasson "ketteryys", mittariston persoonallisuus ja vaihteiston oikuttelu olivat myöskin aikaansaaneet tietynlaista vastahankaa autoa kohtaan ;) Liike taisi kaupata Picassoa puolisen vuotta, joskus syksyllä siirtyi myydyksi.

Arvelen että joku sai siitä hyvän auton, kunhan liike tai ostaja itse laittoi tuon laatikon (magneettiventtiilit?) kuntoon. Kun ostin auto sai hyvät paperit autotohtorilta, pohja oli siisti ja ruosteeton eikä kiville ajettu ja katsastuskin meni heittämällä läpi. Vaihtelin jakoremmin, vesipumpun, moniurahihnat, suodattimet, öljyt, pakkas- ja jarrunesteet, takalevyt ja palat, huollatin ilmastoinnin ja ostin keväällä vielä uudet tarjouskesäkumit (300e) vaihtoon menevään autoon :oops: . Huoltoon ja osiin meni 1150e. Bensaa meni 776 litraa 9014 mittarikilometrillä, mistä 8.61l/km. Kulutus ei ole minusta paha, kun on vielä viime talven yli, syyskuusta toukokuuhun. Väliraha Mitsuun ei ollut suuri vaikka toki sen olisi voinut ostaa suunnilleen samalla rahalla kuin sitikankin ja jättää nämä kokemukset ja kulut väliin.

Eipä silti harmita. Tämä palsta on kerrassaan mainio. Toimivuus, ulkoasu ja sisältö fiksujen kirjoittajien ansiosta loistava. Kiitokset kaikille ja hyvää alkanutta vuotta!

Poissa

ViestiLähetetty: 13.03.2015 23:19 

Hei! Minulla on nyt sellainen ongelma, että minulla on citroen c5 automaatti 2.0l bensa ja siinä ykkös vaihde luistaa aika pahasti, kun laittaa talvi asetuksen niin ei mitään ongelmaa.
autoon on vaihdettu uudet sähköventtiilit 201tkm kohdalla ja autolla on ajettu nyt 235tkm. Missä mahtaa olla vika ja voisko poistua pelkällä suodattimen ja öljyjenvaihdolla?
Kiitän vastauksista jo etukäteen !

Poissa

ViestiLähetetty: 14.03.2015 12:19 
Käyttäjän avatar

nasu95 kirjoitti:
Hei! Minulla on nyt sellainen ongelma, että minulla on citroen c5 automaatti 2.0l bensa ja siinä ykkös vaihde luistaa aika pahasti, kun laittaa talvi asetuksen niin ei mitään ongelmaa.
autoon on vaihdettu uudet sähköventtiilit 201tkm kohdalla ja autolla on ajettu nyt 235tkm. Missä mahtaa olla vika ja voisko poistua pelkällä suodattimen ja öljyjenvaihdolla?
Kiitän vastauksista jo etukäteen !

Ihan normaalia, vaihteiston lukko vai miksi sitä nyt sanotaankin menee päälle vasta 30km/h jälkeen päälle ja siihen päättyy "luisto"

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 14.03.2015 19:45 

Ei oo normaalia että ykkös vaihde ei toimi yhtään eli auto ei liiku ykkösellä eikä oikee meinaa kakkosellakaan mutta sit ku laittaa sen talvikuvion päälle nii auto liikkuu.
vaihdoin v-öljyt oli ihan paskaset ja nyt sinne on laitettu se 3l uutta öljyä mutta ei vieläkään toimi ykkönen ja kakkonen eli mikä avuksi?

Poissa

ViestiLähetetty: 14.03.2015 21:00 
Käyttäjän avatar

Profiili ICQ
Kyllä omat al4:t on ainakin kulkenut eteenpäin ihan 1 vaihteellakin. Itse sanoisin et lootan vaihto tai huolto edessä. Joku viisaampi osannee sanoa mikä olis menossa tai menny lootasta.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.03.2015 21:32 

Osaisko kukaan kertoa mistä sais räjäytyskuvia tuosta ko. laatikosta?
Ennen öljyjen vaihtoa myös kakkosvaihde toimi, mutta nyt myös sekin luistaa. Koelaudassa on service ja kun sen checkaa niin tulee: "Automatic gear fault."
Jos vaihtaa öljyt laatikkoon, niin voiko olla, että silloin menis sähköventtiilit sekaisin? Pitäisikö kokeilla nollata auto ottamalla akku pois ja laittaa takas?
Entäs minkälaiset pannat vaihteistosta löytyy, onko jokasella vaihteella oma panta vai onko se vaan kakkosella ja pakilla?
Pitäisikö vielä vaihtaa vaihteiston suodatin?
Auttakee joku.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.03.2015 22:06 
Käyttäjän avatar

Profiili ICQ
https://www.automaticchoice.com/en/catalogue

tuolta kuvia.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/3 [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava