Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/2 [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ZX blogi 365päivää 1000e autolla
ViestiLähetetty: 13.07.2010 09:24 

http://pexi76.blogit.fi/

Päätin ottaa ennakkoluulottomasti hieman harvinaisemman testikaluston tähän testiin. Idea on selvittää TAVALLISEN tallaajan, ei harrastajan näkökannasta, että kuinka arvokasta on ajaa vanhalla autolla verraten uuteen..Toinen juttu sinänsä on se, että uskaltaako ;)

Blogissa selviää hieman pohjaa autovalinnasta, mutta Citroen ZX Farkku -95 ja 152tkm ajettuna löytyi Helsingistä ( Asun itse vantaalla ) . Nyt kaipailisin vinkkejä missä autoa kannattaa huollattaa. Periaatteessa öljyjen vaihtoa sekä isommat huollot Jakohihnanvaihto jne. Aiemmin olen tehnyt moiset itse, mutta nyt kun asiaa ajatellaan normaalin sukankuluttajan näkökannasta, niin realistista on teettää työt ulkopuolella. Aiemmin minulla oli myös harrastetalli, mutta tästä toukukuussa luovuimme.
Missä olette Citikkaanne käyneet huollattamassa?

Jos myös harrastetallista PK-seudulta löytyy autopaikka, niin olen kiinnostunut. :)
Auton alustan pesu paikkakin kiinnostaa..

Muutama pikkujuttu pitäs uusia ja haussa on tällä hetkellä:
- Takasumari puskuriin oikealle puolelle
- Takavalo tai lasi oikealle puolelle taakse.

Pexi 0400-553610

Poissa

Viestin otsikko: Re: ZX blogi 365päivää 1000e autolla
ViestiLähetetty: 13.07.2010 10:16 
Käyttäjän avatar

Kaikki on niin suhteellista mutta että -95 on wanha?? Luulenpa että lopputulos tässä tutkimuksessa on se että ei halvempia kilometrejä autosta saa irti kun ottaa arvonalenemiset sun muut huomioon. Varsinkin kun auto on noin vähän ajettu.

Poissa

ViestiLähetetty: 13.07.2010 12:30 

Hienoa Pexi! Tätä blogia tulen seuraamaan! Mii laik ;)

'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
Poissa

ViestiLähetetty: 13.07.2010 12:50 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Kamalan kallis, mulla ei ZX maksanut korjauksineenkaan tuota :mrgreen:

Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa

ViestiLähetetty: 13.07.2010 14:21 
Käyttäjän avatar

Juu, kyllä tonnin autolla pitää päästä vuosi huoletta, etenkin noin tuoreella ja vähän ajetulla. Toki sekin riippuu niin paljon aiemmista käyttäjistä...

Huoltopaikaksi suosittelen ehdottomasti Vantaan Autokorjaamoa Heikinlaaksossa.

Aika jännä pointti tuo, että itse pystyisi tekemään, mutta silti haluaa teettää ulkopuolisella. No, niin ne rikkaat...

Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa

ViestiLähetetty: 13.07.2010 14:32 
Kiintoisaa :) Maksoin omastani reilusti enemmän ja korjauksiin on mennyt muutama euro... Reflexillä oli ostohetkellä ajettu 137 000. Heti alkuun tuli melkoisesti remppaa jopa niin että olisin halunnut jo perua kaupat, zexsi tuntui olevan korjaamolla enemmän kuin kotona. Mutta enää en luopuisi siitä! Kaikki kulut bensakuluja lukuunottamatta on Excelissä ja kuitit tallella. Ei niitä kyllä kannata katsoa, jos haluaa säilyttää mielenrauhan :mrgreen:
Seuraan mielenkiinnolla blogiasi. 8-)

ViestiLähetetty: 13.07.2010 14:58 
Käyttäjän avatar

ZX:hän on yksinkertainen ikiliikkuja, olisit nyt ottanut itsellesi edes vähän haastetta. Tuolla samanikäisellä, mutta paalilta pelastetulla ja lähes tuplasti ajetulla XM:llä on nyt reilut kaksi vuotta takana, eikä pikkuinen ole vielä kertaakaan minnekään jättänyt. Toisin sanoen mitään mainitsemisen arvoisia puutteita tai vikoja ei ole eikä ole koskaan ollutkaan. :mrgreen:

Eilen alkoi muuten repsikan sivupeilin peruutusautomatiikka taas toimia. Luulin jo, että tuohan pitää helteestä, kunnes etupääkin alkoi vuotamaan lehmää... :lol:

Älä muuten talven tullen unohda sitä viimasuojaa, lohko on kiva pitää ehjänä.

1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa

ViestiLähetetty: 13.07.2010 15:35 
Palloidiootti kirjoitti:
ZX:hän on yksinkertainen ikiliikkuja

Se juuri on yksi ZXn vahvuuksista mukavuuden lisäksi :)
Palloidiootti kirjoitti:

ja mun ikiliikkuja ei tarvitse edes viimasuojaa :D

ViestiLähetetty: 13.07.2010 15:39 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Lemon kirjoitti:
Palloidiootti kirjoitti:

Eikä munkaan!

Poissa

ViestiLähetetty: 13.07.2010 15:40 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
Palloidiootti kirjoitti:

Paremmin tarkenee, sekä moottori että kuski, sen muovinpalan kanssa. Ei tuo TU-konekaan täysin immuuni ole huohottimen jäätymisille, C3:een on kampanjana pistetty uredanisukkaa kurttuputkien päälle, tuskin turhaan.

Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa

ViestiLähetetty: 13.07.2010 15:41 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Eki kirjoitti:
...etenkin noin tuoreella ja vähän ajetulla. Toki sekin riippuu niin paljon aiemmista käyttäjistä...

Ööh, 130tkm nyt mittarissa ja kaksi omistajaa ennen minua...

Ja XU ei ainakaan kaipaa suojaa, ei myöskään lämpenemisen takia.

Poissa

ViestiLähetetty: 13.07.2010 16:30 
Käyttäjän avatar

zX-files kirjoitti:
Ja XU ei ainakaan kaipaa suojaa, ei myöskään lämpenemisen takia.

Tästä täytyy kyllä esittää eriävä mielipide. ZX:n oksennuksen seuraukset olivat sen verran kivat, että viritän sen pahvin jopa XM:ään, joka sitä ei kai tarvitse, mutta eipähän se siellä konehuoneessa ketään haittaa, ei edes näy ulospäin. Voihan sen huohottimen muutenkin toki suojata/lämmittää, mutta pahvi/muovi on helppo laittaa.

Poissa

ViestiLähetetty: 13.07.2010 16:49 

Eki kirjoitti:
Juu, kyllä tonnin autolla pitää päästä vuosi huoletta, etenkin noin tuoreella ja vähän ajetulla. Toki sekin riippuu niin paljon aiemmista käyttäjistä...

Huoltopaikaksi suosittelen ehdottomasti Vantaan Autokorjaamoa Heikinlaaksossa.

Aika jännä pointti tuo, että itse pystyisi tekemään, mutta silti haluaa teettää ulkopuolisella. No, niin ne rikkaat...

Nyt sain toisen suosituksen samasta paikasta. :) Täytyy käydä tsekkaa mesta.

Tällä hetkellä ei ole paikkaa missä tehdä, kun talli meni alta. Ellei joku nyt päätä sitten huoltojen ajaksi vuokrata talliaan ;)
Toinen pointti on se, että kun Taviksen näkökannasta ajatellaan, niin eihänkään pysty tekemään itse ja tällöin saa realistisen kuvan kuluista, kun teettää ne korjaamolla. Tai kysyy ainakin korjaus arvion ja tekee itse, jos mahdollista.

Poissa

ViestiLähetetty: 13.07.2010 16:53 
Käyttäjän avatar

aika paljon pystyy tekemään pihamaallakin, motonetistä rampit niin pääsee auton allekin. alfameriltä korjausopas niin saa hyviä vinkkejä sieltä ja sitten myöskin tältä foorumilta kysymällä. Jos kuitenkin syystä tai toisesta viet pajalle niin ääni vantaan autokorjaamollekin täältäkin,tuntitaksa kova mutta maineensa veroinen paikka.
1000e on aika paljon zeksistä etenkin kun jakohihnaremppa edessä,sille tulee arviolta korjaamolla hintaa noin500e osineen.

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 13.07.2010 20:49 
black_van kirjoitti:
1000e on aika paljon zeksistä etenkin kun jakohihnaremppa edessä,sille tulee arviolta korjaamolla hintaa noin500e osineen.

Maksoin vajaa 2 vuotta sitten (lokakuussa 2008) 223 euroa, sisälsi hihnan, rullan, vesipumpun ja työn, sekä lisäksi 3,5 l öljyä + nesteet 3 litraa. Mulla on lähistöllä onneksi kohtuuhintainen korjaamo, tosin tämän päivän hintaa en tiedä mutta tuskin se ihan kauheasti on noussut

ViestiLähetetty: 13.07.2010 21:30 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
black_van kirjoitti:

Maksoin vajaa 2 vuotta sitten (lokakuussa 2008) 223 euroa, sisälsi hihnan, rullan, vesipumpun ja työn, sekä lisäksi 3,5 l öljyä + nesteet 3 litraa. Mulla on lähistöllä onneksi kohtuuhintainen korjaamo, tosin tämän päivän hintaa en tiedä mutta tuskin se ihan kauheasti on noussut

hihnasarja 55e,vesipumppu 30-40e,eli noin satanen yhteensä jo. työtä 3-4h, 80e/h,joten ei ihan siihen hintaan taida vaihtua

Poissa

ViestiLähetetty: 13.07.2010 22:00 
black_van kirjoitti:
Lemon kirjoitti:
black_van kirjoitti:
hihnasarja 55e,vesipumppu 30-40e,eli noin satanen yhteensä jo. työtä 3-4h, 80e/h,joten ei ihan siihen hintaan taida vaihtua

laskutettu 24.10.08:
hihna + rulla 59
suodin 10
vesipumppu 36
öljy 35
neste 3
työ 80

tuntiveloitus viimeksi (tänä vuonna) muistaakseni 35 e. Maaseudulla ei oo niin kallista. Sama koskee esim. tietokoneen korjausta

ViestiLähetetty: 13.07.2010 22:41 

Lemon kirjoitti:
black_van kirjoitti:

Missäpäin tälläinen korjaamo sijaitsee..?? ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 13.07.2010 22:43 
Käyttäjän avatar

totta, esim.sitrosella työtunti maksaa 42e muistaakseni,joka on todella edullinen. tääl pks ei taida alta 60e.n päästä

Poissa

ViestiLähetetty: 14.07.2010 00:37 
pexi76 kirjoitti:
Missäpäin tälläinen korjaamo sijaitsee..?? ;)

Varsinaisessa Suomessa eikä ole merkkikorjaamo vaan ns. kyläpaja, mutta hyvä sellainen. Tosin beksin vien muualle, koska tiedän että tämä vähän vierastaa hydecitikoita ;)

ViestiLähetetty: 14.07.2010 07:45 

Ollaan nääs lähdössä murun kanssa parin viikon tripille tonne itäiseen suomeen käsittäen ainakin Lappeenranta, Imatra, Parikkala, Punkaharju, Mikkeli..Kenties myös Varkaus ja Pieksanmäki..Ja heinola..Voihan sitä matkan aikana käydä tekee pikahuollot.. ;) Luvassa siis n: 1000km testiajo..

Poissa

ViestiLähetetty: 14.07.2010 12:23 
Käyttäjän avatar

Palloidiootti kirjoitti:
ZX:hän on yksinkertainen ikiliikkuja, olisit nyt ottanut itsellesi edes vähän haastetta.
Jos ZX on ikiliikkuja, niin mitä ihmettä esim. BX ja Xantia vähän varmempina sitten ovat? :shock:

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 14.07.2010 12:25 
laakeri kirjoitti:
Palloidiootti kirjoitti:
ZX:hän on yksinkertainen ikiliikkuja, olisit nyt ottanut itsellesi edes vähän haastetta.
Jos ZX on ikiliikkuja, niin mitä ihmettä esim. BX ja Xantia vähän varmempina sitten ovat? :shock:

Xantusta ei kokemusta, mutta mun autoista ZX on se luotettava ja varma! :)

ViestiLähetetty: 14.07.2010 16:54 
Käyttäjän avatar

laakeri kirjoitti:
Palloidiootti kirjoitti:

Sulle on vissiin sattunut pommi ZX? :lol:

Ei sillä, hyvinhän jopa tuo XM:ä on tähän asti palvellut, ja se jos mikä nyt ei minkään luotettavan maineessa ole. Vikalistasta olen suosiolla hiljaa. :mrgreen:

Poissa

ViestiLähetetty: 15.07.2010 11:54 
Käyttäjän avatar

Mihin niitä talleja tarttee....räntäsateessa pienessä pakkasessa on just sopivaa harrastaa. Ei tallin puute ole mikään selitys korjaamolle viemiseen ;)
Laiskuus onkin sitten jo toinen juttu :D

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava