|
Kirjoittaja |
Viesti |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Nämä kelpaisivat Lähetetty: 07.05.2010 19:03 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Mää olen aina halunnut oman paloauton. Ja avoautokin voisi olla kiva.
Liitteet: |

palo-H.jpg [ 123.99 KiB | Katsottu 7597 kertaa ]
|

SM.jpg [ 102.52 KiB | Katsottu 7613 kertaa ]
|
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: Nämä kelpaisivat Lähetetty: 07.05.2010 19:17 |
|
Se on hyvä kun on vähään tyytyväinen. 
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Nämä kelpaisivat Lähetetty: 07.05.2010 19:49 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
tuo onkin sitte ainoa avoauto minullekkin. muut ei kiinnosta
|
|
|
|
 |
peltipolvi
|
Viestin otsikko: Re: Nämä kelpaisivat Lähetetty: 07.05.2010 21:09 |
Viestit: 683 Paikkakunta: KUOPIO
|
Eikös sinulla jo nick´in perusteella ole avoauto. Anna vaikka mulle toi SM, älä ole ahne 
Volvot V70/V50 exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: Nämä kelpaisivat Lähetetty: 22.05.2010 21:15 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
Hui kamala  Siis tuo lyhennetty SM...
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: Nämä kelpaisivat Lähetetty: 22.05.2010 23:43 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Teuski kirjoitti: Kami kirjoitti: Hui kamala  Siis tuo lyhennetty SM... Ei kilpa-autot ola koskaan rumia  Ei niin, ne ovat funktionaalisia ja se on kaunista.
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Nämä kelpaisivat Lähetetty: 21.07.2010 11:42 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Onko noita avonaisia SM:iä tullut ihan tehtaalta?
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Juuso
|
Viestin otsikko: Re: Nämä kelpaisivat Lähetetty: 21.07.2010 11:53 |
Viestit: 533 Paikkakunta: Mäntyharju
|
Ei ole, kuten ei mitään muitakaan avonaisia. Kaikki ne ovat, myös tehtaan organisaation kautta myydyt avo-DS:t, tulleet Henri Chapronin pajalta. Aitoja Chapronin MyLord avo-SM:iä on valmistettu alunperin vain 7 kpl. Jälkikäteen tehtyjä replikoita on varmaan tuplasti, joten kannattaa olla tarkkana, kun menette ostamaan. Jos ei muusta niin maksamastanne hinnasta!
[size=50] DS19 58 DS21ieH 5v. 71 C8 V6 04 BX19GTi 16V 90 Xantia TCT Activa 96 Xantia V6 Break 98, 2 x 00 14 x Xantia 1.8-2.0 95-01 Traction avant B15H -54 (projekti)
|
|
|
|
 |
huoltomies
|
Viestin otsikko: Re: Nämä kelpaisivat Lähetetty: 21.07.2010 19:37 |
Viestit: 208
|
Juu kelpais mullekki. Valkoisen SM tekijää tapasin tammikuussa Pariisissa. Ja tuo auto mikä kuvassa näkyy on todella hyvin tehty kopio. Tämä heppu (Frederik Daunat) entisöi Citroenin Conservatoiren autoja ja on saanut tehtaalta lainaksi näitä rallivehkeitä kopioidakseen ne. Luottamus on siis häneen kova. DS:n ja SM:n erikoiset mallit ovat saaneet jälkeläisiä mm. ainoa kopio DS:n sinisestä -70-lukuisesta ralliautosta. Kopiot ovat laadukkaita, työnjälki priimaa. Erikoisin SM oli tammikuulla näytillä. Se oli kopio tehtaan testiautosta, jossa testattiin Maseratin V8 moottorin prototyyppiä, joka oli alkuperäisestä V-kutosesta tehty. Oli hitsattu kahden V6 moottorin lohkot ja kannet yhteen, hyödynnetty kaikki muu paitsi kampi ja nokka-akselit. Moottorilla oli ajettu testiajoa 12-tuhatta km, jonka jälkeen se oli päätynyt hyllylle, kun öljykriisikin tuli... Välikäsien kautta ja ansiosta, tämä ainutkertainen yksilö ei mennytkään romuksi sulattoon vaan sitä tarjottiin Citikan tehtaalle, joka oli välittänyt tiedon Frederikille. Ja hän päätti tehdä kopion siitä testiautosta ja asentaa moottorin siihen. Ja hienostihan se sinne istui, oli tuunattu SM:ää tyylillä ja huolella. Frederik entisöi asiakkaiden autoja ja hänellä on Citikan merkkihuolto Pariisin liepeillä. Siinähän olis todellakin oikea supersitikka 3,5-litran veekasilla!
|
|
|
|
 |
|
|