|
Kirjoittaja |
Viesti |
Xari
|
Viestin otsikko: BX 1.6 - 1.9 GTi ja 309 1.9 GTi erot? Lähetetty: 07.05.2010 19:44 |
Viestit: 5857 Paikkakunta: Lahti
|
Toi 1.6 GTi kun on onnettoman vajaatehoinen niin sopiikos siihen 1.9 ilman ihmeempiä muutoksia? Lähikorjaamolla olis ylimääräinen 309 GTI Pömpötti (1.9 8V), nurkissa olis kyllä yksi BX 1.9 GTi raato jossa on lähes kaikki osat tallella, myös kone mut se pidettäisiin ennemmin varalla ja pistettäisiin toi 309 kone hyötykäyttöön. 1.6 GTi koneita nyt löytyisi kyllä varmaan läjäpäin, yhtiökumppanillakin on yksi kokonainen auto odottamassa motivaatiota tai perikuntaa 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: BX 1.6 - 1.9 GTi ja 309 1.9 GTi erot? Lähetetty: 07.05.2010 19:47 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
senkun heität keulalle vaan ja oot hiljaa jos joku kyselee. ovat ihan saman näköisia eikä kukaan huomaa ellei ala mittailemaan iskunpituutta.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: BX 1.6 - 1.9 GTi ja 309 1.9 GTi erot? Lähetetty: 07.05.2010 22:48 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Mun ek aBX silloin -96 oli 1,6 GTi ja myöhemmin kävi ilmi että siinä oli Peugeot SRI:n 1,9 kone (122hv). Tuo Pesosen kone pitäis katittomana olla 130hv? Ja autohan on runsaspäästöinen 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: BX 1.6 - 1.9 GTi ja 309 1.9 GTi erot? Lähetetty: 24.07.2010 20:41 |
Viestit: 5857 Paikkakunta: Lahti
|
Käy ja kukkuu, vaihtaa ei tarvinnut kuin laturin/hydepumpun kiinnityslevy ja kasata huohotinletkusto kolmen auton osista Vetarin asennus ja liikennekäyttöönotto Onkos 1.6 ja 1.9 ruiskuvehkeissä suuria eroja tai eroja yleensäkään, imusarja suuttimineen, ilmamäärämittari ja ruiskun boksi on vanhasta 1.6:sta vielä, 1.9 osat odottaa asennusmotivaatiota joka alkaa olla vähän kateissa  kumma juttu 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: BX 1.6 - 1.9 GTi ja 309 1.9 GTi erot? Lähetetty: 25.07.2010 09:51 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Älä sitten isommin kurita sitä konetta noilla 1.6 koneen suuttimilla ja eculla! Ilmamäärämittari on ehkä sama, mutta varmempaa laittaa se mikä siinä on ollutkin. Mutta suuttimet on yleensä erikokoisia ja kun boksikin on pienempitehoisesta niin se kone käy laihalla ja sieltä palaa mäntä tai venttiilejä jos noilla ajelet niin että voimaa otat ulos. Todennäköisesti toimii jo ihan hyvin kun laitat vain ne 1.9 koneen suuttimet, mutta ecun vaihtohan on vain muutaman minuutin homma. Eikä noiden kaikkienkaan osien vaihto mikään ylitsepääsemätön ole. Ja varsinkin kun muistat että aika isolla moottoriremppariskillä ajelet noita vääriä osia käyttämällä 
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: BX 1.6 - 1.9 GTi ja 309 1.9 GTi erot? Lähetetty: 25.07.2010 14:26 |
Viestit: 5857 Paikkakunta: Lahti
|
Jep, tästä oli epäilys ettei kärsi pahemmin polkea noilla osilla, lähinnä "pösön" toimivuutta on testailtu. Näkyy olevan toi Peugeot tämän PSA:n parempi merkki, yli sata tonnia enemmän on ajettu tuolla vaihtokoneella kuin alkuperäisellä ja toimii vielä moitteetta 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: BX 1.6 - 1.9 GTi ja 309 1.9 GTi erot? Lähetetty: 25.07.2010 19:19 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
voit huijata sitä ilmamäärämittaria tai oikeestaan älypäätä antamaan ruokaa runsaammin koneelle. ja ei ole mitään ongelmaa muutenkaan kestävyyden suhteen.
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: BX 1.6 - 1.9 GTi ja 309 1.9 GTi erot? Lähetetty: 26.07.2010 08:29 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Jep, ilmamäärämittaria voi rukata että ecu luulee että menee enemmän ilmaa kuin meneekään ja kone saa rikkaampaa seosta. Mutta siihen se ei auta että suuttimet on liian pienet ja niiden tuotto ei riitä maksimitehon kohdalla pitämään seoksia kohdallaan vaan kone käy laihalla. Tietty jos kone on jo ehtoopuolella ja ei ota ilmaa sisäänsä kuten uutena niin sitten noi pienemmät suuttimetkin riittänee. Joka tapauksessa vaihda oikeat osat niin toimii varmasti parhaiten eikä tarvitse sitten jännittää. Itse en ainakaan viitsisi moisen remontin jälkeen ottaa riskiä että joutuisin koneremppaakin vielä tekemään.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: BX 1.6 - 1.9 GTi ja 309 1.9 GTi erot? Lähetetty: 26.07.2010 12:29 |
Viestit: 5857 Paikkakunta: Lahti
|
Tuli vaan mieleen että onkos tuota konetta nyt yhden autoilun kehitysmaan takia muutettu muuten kuin kuin pienennetty iskutilavuus sopimaan johonkin ihme autoetuluokkiin Mut kait on kun ilmamäärämittarissa on eri numerosarjat päällä. Onneksi eivät sentään ole verotussyistä korottaneet kattoa 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: BX 1.6 - 1.9 GTi ja 309 1.9 GTi erot? Lähetetty: 26.07.2010 14:37 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
On niissä myös eri suuttimet, pienemmässä koneessa pienempituottoiset.
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: BX 1.6 - 1.9 GTi ja 309 1.9 GTi erot? Lähetetty: 26.07.2010 14:58 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Joo, ja suuttimien tuotto on laskettu aika rajoille, ei ole oikein varaa tehoja nostaa kun loppuu tuotto suuttimista... Suuttimien puolesta teoreettinen maksimi teho..:
-bx16gti 116,8 hp -bx19gti 136 hp (vanhempi 8-venttiilinen) -bx19gti 16valve 171,2 hp
Tietenkin bensanpainetta nostamalla saadaan suuttimista vähän enemmän irti, mutta raja sieltäkin tulee äkkiä vastaan... Helpommalla pääsee hankkimalla enemmän virtaavat suuttimet...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
|