Tuplaviiksi kirjoitti:
Otitko katin irti ja naputtelit sen taltalla ulos? Mahtaako toimenpide näkyä pakokaasumittauksissa, typenoksideita taitaa tulla enempi ulos.
Katti irti ja metalliromukasasta sopivan kokoinen putkenpätkä jonka avulla hakkasin kennon keskelle reiän jota sitten sillä putkella ja erilaisilla seipäillä laajentelin niin että lopuksi irtosi se villa joka on pöntön kuoren ja kennon välissä. Loput hilppeet, kennon palat ja villan riekaleet tuli ulos ensimmäisellä ryntäytyksellä, samalla ulos tuli noin pakettiauton kokoinen nokipilvi.
Niinhän se dieselissä menee että katsastuksessa mitataan vain pakokaasujen läpinäkyvyys ryntäytyksessä ilman kuormaa. NOx:ien lisääntyminen ei siinä näy ja ainakin teoriassa noen tulon pitäisi vähentyä kun kone "käy laihemmalla."