Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: GS taitaja
ViestiLähetetty: 16.08.2010 11:33 

Viestit: 103
Löytyykö Hesan lähistöltä taitajaa eli kyseessä olisi G13 moottori, kansi irti, paluuputken tiivistys ja takaisin. Itselläni ei ole paikkaa moiselle remontille.
Ajaisin luoksesi illalla tai viikonloppuna otan lokarin pois kun ei muuten onnistu. Tietysti työstä maksan korvauksen. ( vuotaa niin pirusti ja olis 1000km lenkki tulossa )
terv. Kari 0400-697947


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: GS taitaja
ViestiLähetetty: 16.08.2010 12:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Ei onnistu jos konetta ei vedä ensin pois. Keulan purku ja kone pois. GS:n sisälokarit ei irtoa kuin rälläkällä.
- keulan purku
- kone irti
- suurin osa jäähypelleistä irti
- nokkaremmit irti ja lopulta pultataan kannet irti ja lorotusputkiin ylä- ja alapäähän Viton-kumit.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: GS taitaja
ViestiLähetetty: 16.08.2010 13:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 176
Paikkakunta: Helsinki / Käpylä
Epäilen kyseessä olevan eräs pakurättäri, joten helpolla selviää. Laita putkien yläpäähän jotakin laadukasta silikonitiivistemassaa (wyrth tms), ÄLÄKÄ KÄYNNISTÄ VUOROKAUTEEN! Nämä ohjeet sain croisetelta aikoinaan, kun ihmettelin miksi ei pidä vaikka kaikkia mömmöjä olen kumirinkuloiden lisäksi kokeillut.



2CV AZU -64, 2CV4/6 -74, C4 -06, Royal Enfield Bullet
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: GS taitaja
ViestiLähetetty: 16.08.2010 15:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Ah, kone ei olekkaan GS:ssä ;)

Kyllä Viton kumit kestää ihan oikeasti. Itse kokeilin kerran "sisäpiippua" joka oli tehty öljynkestävästä kumiletkusta, sekin toimi kohtuu hyvin.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: GS taitaja
ViestiLähetetty: 16.08.2010 17:47 

Viestit: 103
Juu kyseessä on rättäri, vuotokohtaa en näe ja kopan tiivisteet kunnossa..en muuta vuotopaikkaa keksinyt...voikohan johtua myös viallisesta huohottimesta ??
koska kone sihisee sammuttamisen jälkeen noin 10 min, eli olisiko ylipaine joka pukkaa öljyä ulos heikoimmasta lenkistä ?? Missä myydään Vito-tiivisteitä tarviin ne jokatapauksessa kun myöhemmin vaihdan kannet ja nokat. Huohottimen kunnon tarkistus on rättärissä helppo eli vesipullo ja letku, onkos sama G-koneilla
Taitaa olla huohottimen vaihto hankalampi homma kun on niin ahtaan näköistä, kertokaa.
terv. Kari


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: GS taitaja
ViestiLähetetty: 16.08.2010 19:15 

Viestit: 312
Paikkakunta: Renko
Kannattaa tarkastaa myös keinuvipuakseleiden päiden pulttien kireys. Pultin alla on kuparitiivisteprikka ja sen alla alumiinirengas joka painaa o-rengasta jonka pitäisi sitten pitää öljyt sisällä. Keinuvipuakseleitahan on neljä, joten tarkastettavia kohteita kertyy kahdeksan lisää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: GS taitaja
ViestiLähetetty: 16.08.2010 20:31 

Viestit: 103
Juu yläpään tiivisteet kunnossa..täytyy vielä huomenna tarkastaa ne alapäät, pitää ottaa lokari pois..vuoto on vänkärin puolella


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: GS taitaja
ViestiLähetetty: 16.08.2010 20:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Itse olen muutaman kerran korjannut paluuputkien vuodon purkamatta konetta venttiilikoppia enempää, tämän ohjeen varmaan aikoinaan Mikillekin annoin?

Eli siis kopat auki, putsataan öölikanavat kevyesti ja antaa olla olla sen siinä ainakin päivän, mieluummin kaks, putsataan se öölikanava huolella esim tinnerillä tmv. aine. Sit sormella ohuelti punaista moottorisilikoonia siihen tiivisteen saumaan (360 astetta pyörivä sormi olis kiva ;) ), ja operaation jälkeen taas odotellaan vähintään se vuorokausi, jotta se silikooni kuivuu kunnolla (venakopat voi toki asentaa takaisin siinä odotellessa).

2 Geesun konetta olen moisella tavalla tiivistänyt vuosituhannen vaihteessa, toinen niistä on tallin lattialla kun siitä tuli tulppa kierteiden kanssa ulos ajossa, mutta ei sekään ööliä koskaan vuotanut ko. operaation jälkeen, ja toinen kyydittää tällä hetkellä eri Geesua, kuin silloin tiivistys homman aikoihin, mutta tipaton on sekin yhä :) . Eli voisin väittää ko keinon olevan toimiva :P .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: GS taitaja
ViestiLähetetty: 17.08.2010 08:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Juu, se on kieltämättä GS:ssä koneen paikallaan ollessa hieman ahdasta laittaa se silkkari "sinne" ja se pitää ensin melko hyvin putsata koska siellä on pienehköt urat joihin jää öljyä.

Varsinainesti ne vuotavat kohdata ovat siis öljyn paluuputkissa jotka ovat peltiä ja noin 25 mm paksuja. Toinen pää tiivistetty kanteen ja toinen pää lohkon öljysumppuun. O-renkainen sisähalkaisija on suurinpiirtein 26-28 mm eli helpointa hommata tiivarit on ottaa putket irti ja mennä niiden ja niiden vanhojen tiivareiden kanssa Tiivistekeskukseen tai Etolan Tekniseen kumiin.

Viton kumit kestää jatkuvaa 200 asteista öljyä kun tavalliset tiivarit lasittuu jo hetkessä kun niitä kylvetetään sata-asteissa öljyssä.

Huohottimen putki tulee koneen keskiosasta, kampikammiosta ylös, hieman keskilinjan oikealta puolelta. Kisko se letku irti ja varmista että röörit on auki. Toisen pään kuuluu mennä ilmanputsarille ja siitä saattaa myös mennä pieni oksa öljytikun varteen. Näin on ollut joissakin G13 koneissa ja lisäksi siellä saattaa olla pieni musta purkki (Mio Filter), kaiva se pois ja liota hyvin petroolissa/bensassa/viinassa tai kaikissa yhtäaikaa.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: GS taitaja
ViestiLähetetty: 17.08.2010 17:21 

Viestit: 103
Kiitokset kaikille vastaajille, tiivisteen mitat ainakin G10- koneessa 24 x 32 x 4. Minulla on tehtaan varaosakirja ( Ami Super ) jos joku tarvii kopioita kone /loota
kopioita saa.
terv. Kari
ps. remontti onnistuu kotona kun ei tarvitse kansia ottaa pois.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: GS taitaja
ViestiLähetetty: 21.08.2010 12:39 

Viestit: 103
Ei vuoda enää..olin tutkimassa ABC:pihassa mistä muualta voisi vuotaa, viereen kurvasi rekan nuppi ja kuski tuli juttelemaan, no kerroimpa jotta öljylähdettähän tässä etsin johon tokaisi jos ei g kone vuoda sen täytyy olla rikki mutta kiristäppä ensin bensapumpun alempi mutsku..ja pirskuttirallaa siellähän se vuoto oli.
Mistäs p...kelästä tuon tiesit..no olin aikoinaan Rekarassa asentajana..Kiitos


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: GS taitaja
ViestiLähetetty: 22.08.2010 15:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
kari80 kirjoitti:
kiristäppä ensin bensapumpun alempi mutsku..ja pirskuttirallaa siellähän se vuoto oli.

Ei se että osaa vaan se että tietää... :shock:



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: