|
Kirjoittaja |
Viesti |
jptcool
|
Viestin otsikko: Viikon luontoääni Lähetetty: 20.08.2010 08:42 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Viikon luontoääni on hydepallon kalvon antautumisääni. Sain vihdoin Haparandaprestigen pyörille ja ulos. Hydrauliikka pelasi muuten mallikkaasti mutta ahteri ei suostunut laskeutumaan yläasennosta. Ihmettelin auton käydessä, olisinko kuitenkin laittanut putket ristiin, kun kuului kireä paineen purkautumisääni, jaahas, joku putki petti. Mutta ei, auton alle ei tippunut mitään nesteitä. Olisiko joku venttiili jumittanut ja antautunut lopulta päästäen äänen paineen päästessä jatkamaan matkaansa? No hetken päästä kuului toisenlainen paineenkarkausääni ja samalla alkoi tulla lhm:ää takapäästä ja runsaasti. Valprexin täyttöventtiilin o-rengas ei kestänyt hydepainetta, joka oli tullut typpipaineen tilalle kalvon revettyä. Syykin selvisi pian, takakorkeudensäätimen siirtohaarukka oli irronnut säätimestä ja kiilaantunut takakelkan poikkiputken ja säätimen karan väliin pitäen säädintä auki koko ajan. No onneksi löytyi samalla 0,8 reijällä oleva ehjä kaasupallo nurkista ja taas on prestigen perä niiiin pehmeä, (siis jousitukseltaan, latojan huomautus). Jatketaan luonnon ja sen ihmeellisten äänien tarkkailua.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Viikon luontoääni Lähetetty: 21.08.2010 01:44 |
Viestit: 1878
|
Loppu hyvin, kaikki hyvin. 
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Viikon luontoääni Lähetetty: 21.08.2010 16:48 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Joo ei se askartelu ihan vielä loppunut. Syylärin ylälähtö täytyy tinata kiinni, kun tihkuu nesteet läpi. Pakoputkeen on tullut reikä seisomisen aikana, luultavasti se joustoputki, en ehtinyt vielä ryömiä alle. Ja venttiilit kaipaa justeerausta tai jokin nostinkuppi on finaalissa. Ja sitten vain etuovet vaihtoon ja maalarille. Niin ja se maahantuontikatsastus, joka aloitettiin 2vuotta sitten, tarttee viedä päätökseen.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
artturi2
|
Viestin otsikko: Re: Viikon luontoääni Lähetetty: 21.08.2010 20:04 |
Viestit: 352 Paikkakunta: Hollola
|
Sanoisin että aika pienellä työllä saa hienon auton taas liikenteeseen. 
Citroen C4 Cactus -14 Citroen Berlingo XTR -08 Harley-Davidson Softail Heritage -99
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Viikon luontoääni Lähetetty: 21.08.2010 21:36 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Niin, joskus törmää tällaisiin helmiin, joiden kunnostusta voi verrata lähinnä pölyjen pyyhkimiseen. Sitähän se on ollut nämä pari vuotta pukeilla, pölyjen pyyhintää: uusi tankki, kynkkien laakerit, jarrulevyt+palat,takapään hydeputket, kuskinpuolen kynnyskotelo, etujalkatilat, kontin takakulmat, takapuskurin kiinnityskorvakkeet, peräluukun vaihto, uusi takapönttö... Onneksi suurin osa kamoista oli valmiina nurkissa, tankki löytyi Juusolta (kiitos)ja rosterihyde- putket tilasin fransööseltä saksanmaalta, kun sieltä tulee niitä sitikkakarkkeja kaupantekijäiseksi 
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
|
|