Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: BX dieselin painelaakeri
ViestiLähetetty: 05.09.2010 21:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
rmattila kirjoitti:
Parin koeajolenkin perusteella seuraavat lisähavainnot:

  • Vaihteisto rallattelee jonkin verran uudesta painelaakerista huolimatta, joten kokemjen hypoteesi vaihteiston päittäisvälyksistä vaikuttaisi paikkansa pitävältä. Ei liene ongelma.
  • Termostaatti tuntuu päästävän lämmöt aika ylös: minulla on ollut tapana pitää vaneissa jäähdyttäjän korkki löysällä, niin ei ole tarvinnut pelätä mahdollisen keittämisen rikkovan paikkoja. Mustan koneella tämä ei oikein luonnaa, siinä ja siinä ettei termostaatin auetessa jo syylärin pinta nouse. Lisäksi kojetaulun keltainen valo palaa "puolikirkkaasti" koneen saavutettua tasapainotilan. Neste kumminkin kiertää ja tilanne pysyy stabiilina (ja flektikin toimii, kun ensin vaihdoin pari hapettunutta liitosta uusiin..), mutta hiukan tuntuu omiin kokemuksiin verrattuna vieraalta käytökseltä. Onkohan tuo ollut aina tuommoinen, vai oliskohan syytä vielä varuilta vaihtaa termari hiukan viileämpään?


Mitään lämpöongelmaa tuossa ei ole ollut,aina tasaisesti alle 90ast on pysytellyt normaaliajossa.Jumiikohan termostaatti kenties?
Ilmeisesti et ole vaihtanut mittaristoa et näkisi nesteen lämpötilan? Kannattaisi varmaan tutkia termostaatti näin aluksi jos ilmaus on ok. Ainoa mikä tuota mustaa vaivasi oli kytkimen pettäminen



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX dieselin painelaakeri
ViestiLähetetty: 05.09.2010 21:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Ei tuo sinänsä ongelma ole, ja termostaatti kyllä laskee vettä läpi kun lämpö nousee riittävästi, mutta tuntuu vaan tasoittuvan hiukan ylemmäs kuin mihin olen tottunut. Pitää huomenna pistää termoelukka termostaatin kylkeen ja vähän villaa ympärille, niin voi ajellessa katsella, missä lukemissa lämpötilat pyörivät. Ei tuossa korkki kiinni ajellessa mitään ongelmia tule, ja jäähdytys kyllä pelaa, kun lämmöt vaan ensin saadaan termostaatin haluamalle tasolle. (Se keltainen valo kojetaulussa vaan vähän häiritsee, kun ei ennen ole moista tullut nähtyä..)

Niin hieno kone, että tulee oltua ehkä vähän ylivarovainenkin, etten vahingossakaan tulisi pilanneeksi sitä heti kättelyssä. :P



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX dieselin painelaakeri
ViestiLähetetty: 05.09.2010 22:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
rmattila kirjoitti:
Ei tuo sinänsä ongelma ole, ja termostaatti kyllä laskee vettä läpi kun lämpö nousee riittävästi, mutta tuntuu vaan tasoittuvan hiukan ylemmäs kuin mihin olen tottunut. Pitää huomenna pistää termoelukka termostaatin kylkeen ja vähän villaa ympärille, niin voi ajellessa katsella, missä lukemissa lämpötilat pyörivät. Ei tuossa korkki kiinni ajellessa mitään ongelmia tule, ja jäähdytys kyllä pelaa, kun lämmöt vaan ensin saadaan termostaatin haluamalle tasolle. (Se keltainen valo kojetaulussa vaan vähän häiritsee, kun ei ennen ole moista tullut nähtyä..)

Niin hieno kone, että tulee oltua ehkä vähän ylivarovainenkin, etten vahingossakaan tulisi pilanneeksi sitä heti kättelyssä. :P


Jos sulla on se vanha mittaristo niin onko siinä vain valot? Tulee mieleen et liekkö vaan kummittelevan.
Kannattaa toki testata ihan käytännössä mitä asteet näyttää,en saanut vanin lämpöjä nousemaan yli 90 kuin kovassa motariajossa,silloinkin alle satasen pysyi. Eikös kuljekin dieseliksi yllättävän hyvin ;)



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX dieselin painelaakeri
ViestiLähetetty: 05.09.2010 22:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
black_van kirjoitti:
Jos sulla on se vanha mittaristo niin onko siinä vain valot? Tulee mieleen et liekkö vaan kummittelevan.
Kannattaa toki testata ihan käytännössä mitä asteet näyttää,en saanut vanin lämpöjä nousemaan yli 90 kuin kovassa motariajossa,silloinkin alle satasen pysyi. Eikös kuljekin dieseliksi yllättävän hyvin ;)


Juu, pelkät valot on. Kummitteluna muuten pitäisinkin, mutta kun se tuntuu lisäksi korkki löysällä olevan aika herkässä pullauttamaan nesteitä ulos, mitä tähänastiset diesel-beksäni (4 kpl) eivät ole tehneet. Voihan se olla, että termarin kohdalla lämmöt pysyvät hyvinkin kurissa, mutta jossain alempana on joku vähän kuumempi piste, jossa paikallisesti käy sadassa asteessa ja tekee kuplaa. Pistän huomenna lämpömittarin kiinni niin nähdään.

Vaimolle totesin koeajolla, että melkein pelottaa tämmöinen kiihtyvyys. Taidetaan jatkossa kuskata polttopuut tällä kulkineella, XUD7:n kanssa onkin tehnyt vähän heikkoa. :)



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: