|
Kirjoittaja |
Viesti |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Liikenneturvallisuus vakavasti uhattuna 9-tiellä Lähetetty: 08.09.2010 13:52 |
|
Xari kirjoitti: Cikatti kirjoitti: Nyton menossa muutenkin joku ryhtiliike poliisilla kun vkonloppuna ajoin Yyteriin niin Nakkilassa oli puhallusratsia ja takas tullessa tuli muuten vaan sakkoa. Noh, nytkun ajoin eilen mopolla töistä niin ihmettelin kun edelläajavasta Mersusta tuli joku heijastus silmiini ja sekunnin päästä uusi eli poliisin salamavalo pakettiauton takaloosterista. Hahhaa, ajoin siis tutkaan noin 6-8 km/h ylinopeudella 50 alueella. Onni onnettomuudessa on se että MÄ en tule saamaan lappua kotiini. Mikset, eikö mopo ole nimissäsi, noissa tutka-autoissa on videokamera joka kuvaa "uhrin" myös takaapäin et etukilven puuttuminen ei pelasta sakoilta  Sen kameran mäkin haluan nähdä joka edelläajavasta autosta kuvaa takana tulevan prätkän kilven 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Liikenneturvallisuus vakavasti uhattuna 9-tiellä Lähetetty: 08.09.2010 22:22 |
|
Just tuli Kymppi-uutisissa oikeusministeri Braxin kommentti, jossa hän kertoi olevan suunnitteilla liikenteen sakkorahojen käytöstä kameravalvonnan lisäämiseksi. Näin saataisiin liikenteen turvallisuutta lisättyä. On siis valintakysymys: jos ajan ylinopeutta, olen kustantamassa osaltani lisää peltipoliiseja, tai jos ajan sallittua nopeutta, en tue yhteiskuntaa lisätolppien pystyttämiseksi 
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Liikenneturvallisuus vakavasti uhattuna 9-tiellä Lähetetty: 08.09.2010 22:25 |
|
eskere kirjoitti: Just tuli Kymppi-uutisissa oikeusministeri Braxin kommentti ...Suomessa ei ole sakkotuloja budjetoitu ... vielä... 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Liikenneturvallisuus vakavasti uhattuna 9-tiellä Lähetetty: 09.09.2010 00:25 |
|
Teuski kirjoitti: Xari kirjoitti: Cikatti kirjoitti: Nyton menossa muutenkin joku ryhtiliike poliisilla kun vkonloppuna ajoin Yyteriin niin Nakkilassa oli puhallusratsia ja takas tullessa tuli muuten vaan sakkoa. Noh, nytkun ajoin eilen mopolla töistä niin ihmettelin kun edelläajavasta Mersusta tuli joku heijastus silmiini ja sekunnin päästä uusi eli poliisin salamavalo pakettiauton takaloosterista. Hahhaa, ajoin siis tutkaan noin 6-8 km/h ylinopeudella 50 alueella. Onni onnettomuudessa on se että MÄ en tule saamaan lappua kotiini. Mikset, eikö mopo ole nimissäsi, noissa tutka-autoissa on videokamera joka kuvaa "uhrin" myös takaapäin et etukilven puuttuminen ei pelasta sakoilta  Sen kameran mäkin haluan nähdä joka edelläajavasta autosta kuvaa takana tulevan prätkän kilven  Edellä ajavasta marsusta tuli heijastus ja pakettiautosta salamavalo, missä kohtaa tuossa lukee että kuvattiin edellä menevästä autosta  poliisin kameratutka-autot väijyy pysäköitynä.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Liikenneturvallisuus vakavasti uhattuna 9-tiellä Lähetetty: 09.09.2010 10:06 |
|
Kannattaa lukea järjellä noita tekstejä, tosiaan paku oli pysäksissä ja havahduin aluksi siihen että salama heijastui Mesestä. Empä usko että se mua pystyi kuvaamaan takaa koska het posliiniauton jälkeen oli aika paljon esteitä. Mutta, odotan mielenkiinnolla tuleeko tiketti vai ei.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Teme
|
Viestin otsikko: Re: Liikenneturvallisuus vakavasti uhattuna 9-tiellä Lähetetty: 09.09.2010 12:59 |
|
Olin tulossa Joensuusta Imatralle. Oli koko lauantai-illan satanut sakeasti lunta. Oritlammella, moottoritien juuri alkaessa, huomasin takaatulevan rekan lähestyvän ripeästi. Rekan siirryttyä viereeni ohituskaistalle huomasin ihmeekseni, että rekkamies ajeli partaansa ajaessaan! Rekan kiilattua eteeni jouduin jarruttamaan voimakkaasti, jolloin voileivälläni olleet oliivit alkoivat pyöriä lattialle. Yrittäessäni tavoittaa edes yhtä niistä näppeihini, kännykkäni ei enää pysynyt korvan ja olkapään välissä, vaan putosi penkin alle.
En yleensä provosoidu liikenteessä, mutta rahtarin teko oli niin törkeä, että päätin osoittaa mielipiteeni siitä. Onneksi Joensuussa olimme kaverini kanssa vaihtaneet -85 1.6-litrasen Sierraani 2-litraseen, joten vetämästäni asuntovaunusta huolimatta pikku kauppakassini siirtyi ripeästi rekan rinnalle
Laskin voileivän apukuskin penkille ja tavoitin katsekontaktin rekkamieheen Nostaessani oikean käteni tervehdykseen, keskisormeni osui taustapeilissä roikkuneeseen Pirellin tyttökalenteriin, joka putosi etupenkkien väliin kaataen siinä olleen viinipullon. Vaikka pullossa oli vain tilkkanen jäljellä, riitti se kastelemaan pilalle ristikkolehden, jonka olin ostanut Kiteeltä, ja jonka olin saanut jo melkein täytettyä.
Sitten kännykkäni soi. Tavoittaakseni kännykkäni penkin alta, en pystynyt enää ohjaamaan autoa polvillani, vaan minun oli laskettava kahvimuki kädestäni ja tartuttava rattiin vasemmalla kädelläni. Yrittäessäni hapuilla puhelintani penkin alta, käteni osui johtonippuun, jolloin ajovalot sammuivat. Myös radio ja matka-TV vaikenivat. Moottoritie oli valaistu, joten ajokaistat erottuivat melko selvästi sakeasta lumisateesta huolimatta. Kokeillessani äänimerkkiä, sähkölaitteet alkoivat jälleen toimia, ja ehdin juuri ja juuri nähdä SaiPa:n tekemän hienon voittomaalin (2-1) Pelicaaneja vastaan. Pääsin rivakasti rekan ohi. Juuri sopivasti ennen Niskan poistumisramppia. Myöhemmin kotona, asuntovaunussa olleet lapseni kertoivat, että rekkakuski oli jatkanut partansa ajamista vielä ohituksemme jälkeenkin.
Vielä seuraavanakin päivänä, vaihtaessani autooni talvirenkaita, ihmettelin rekkakuskin törkeää ajotapaa.
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
|
|
|
|
 |
JarnoF
|
Viestin otsikko: Re: Liikenneturvallisuus vakavasti uhattuna 9-tiellä Lähetetty: 09.09.2010 13:06 |
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Liikenneturvallisuus vakavasti uhattuna 9-tiellä Lähetetty: 09.09.2010 15:00 |
|
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Liikenneturvallisuus vakavasti uhattuna 9-tiellä Lähetetty: 09.09.2010 19:00 |
|
eskere kirjoitti: Joskus kuulin jutun kaverista joka joi aamukahvit ajaessa töihin, söi leivän ja päälle kusi ovenraosta ajaessaan 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
yason
|
Viestin otsikko: Re: Liikenneturvallisuus vakavasti uhattuna 9-tiellä Lähetetty: 09.09.2010 20:25 |
|
Xari kirjoitti: eskere kirjoitti: Joskus kuulin jutun kaverista joka joi aamukahvit ajaessa töihin, söi leivän ja päälle kusi ovenraosta ajaessaan  Ei sentään keittäny niitä kahveja samalla ja tiskannut vielä astioita ennen töihin saapumista? 
|
|
|
|
 |
|
|