Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/4 [ 84 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 13.09.2010 00:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Ostin tämä projekti CX Croisetesta:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Suunnitelma on hitsata se talviautoksi. Voit lukea enemmän tästä autosta Englanniksi: http://retrorides.proboards.com/index.c ... read=88336



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 13.09.2010 07:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Siert kirjoitti:
Suunnitelma on hitsata se talviautoksi.

Hieno kuulla, että vielä CeXejä talvella ajetaan. Tai eihän se suolamössössä pyörittäminen tietenkään mitään mukavaa autolle ole, mutta silti on kiva, että joku ilahduttaa kanssa-autoilijoita tällaisellakin kaunokaisella. :)

Pitäisiköhän sitä itsekin luopua Zarasta ja siirtyä takaisin talvi-sitikontiin...



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 13.09.2010 12:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
niko kirjoitti:
Pitäisiköhän sitä itsekin luopua Zarasta ja siirtyä takaisin talvi-sitikontiin...

Meinaatko, ettei Tsaralla raaski ajaa talvella? Oikein. :mrgreen:



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 14.09.2010 10:34 

Viestit: 16
Paikkakunta: Pirkkala
ompas tutunnäköinen peli,joskus tuolla tuli kurvailtua mansen katuja parin vuoden ajan.Hieman on päässyt niistä päivistä rapistumaan :) .
Mukava nähdä että tuota vielä elvytetään liikenteeseen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 14.09.2010 12:30 
Patongissa on sitten kossu ja KOSSU...


   
 
 Viestin otsikko: Re: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 14.09.2010 12:42 
Lemon kirjoitti:
Patongissa on sitten kossu ja KOSSU...

Ei, vaan kossu ja K0SSU (K nolla S S U) :mrgreen:


   
 
 Viestin otsikko: Re: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 14.09.2010 14:27 

Viestit: 16
Paikkakunta: Pirkkala
Jep,huomasin tuossa jokin aika sitten että olen saanut tänne kaiman.Kyllä kossua patonkiin mahtuu useampiakin :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 14.09.2010 18:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Patonkissa on pikku kossu, ja ISO K0SSU :lol: .

Jooh kossultahan minä tämän aikoinaan ostin, piti ottaa siitä vetokoukku ja puskurit itselle toiseen CX:ään, mutta innostuinkin laittamaan sen vielä kesäksi ajoon, ja ajelin ns. leiman loppuun :) . Valitettavasti silloin ei ollut intoa, alkaa hitsaamaan noita alustan ruostevaurioita, joten vein kilvet pois 2003 lopulla, jotta käyttömaksut katkeaa.

Sitten säilöin sen latoon, ja välillä halliin, ja välillä pihallekin, eli pompottelin sitä milloin missäkin yrittäen pitää katon alla suojassa, mutta tila vaan loppui kesken, ja tämä joutui ulkosäilytykseen :oops:. Melkein jo aloin purkamaan varaosiksi, sillä tässä on paljon hyvää osaa, mutta onneksi vielä kuitenkin koitin tarjota myyntiin, ja Siert innostui sen ostamaan Kuva.

Ruosteista vielä sen verran, että eihän tuo näytä ollenkaan niin pahalle pohjastaan, kuin itse muistelin sen olevan ;). On tässä tosin tullut itse korjattua paljon pahempiakin tässä kuluneen 7 vuoden aikana :lol: .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 14.09.2010 18:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Rakastan sitä jo nyt, varsinkin koska pussihousut vihaavat sitä ;)



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 15.09.2010 21:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 871
Paikkakunta: Karkkila

Profiili WWW
Näyttäis toteutuneen yksi ruostesuojauksen perusvirheistä, eli ruosteet on todella suojattu mustalla paksulla massalla ilman että löysempää ja tunkeutuvampaa tavaraa oltaisi ruiskutettu mihinkään. Kotelot lienee myös sisältä unohdettu suojata?

Mustan nätin värin tuolla kyllä hetkeksi saa aikaan, mutta lopulta pelti irtoaakin sitten massapalojen kanssa pois.



Yksipuolaisen ratin takaa,

Visa-mies

visamies.wordpress.com
facebook.com/visamies
youtube.com/visamies
twitter.com/visamies
visamies.galleria.fi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 15.09.2010 21:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Visa-mies kirjoitti:
Näyttäis toteutuneen yksi ruostesuojauksen perusvirheistä, eli ruosteet on todella suojattu mustalla paksulla massalla ilman että löysempää ja tunkeutuvampaa tavaraa oltaisi ruiskutettu mihinkään. Kotelot lienee myös sisältä unohdettu suojata?

Mustan nätin värin tuolla kyllä hetkeksi saa aikaan, mutta lopulta pelti irtoaakin sitten massapalojen kanssa pois.


En ihan täysin allekirjoita tuota, tuo aikaisempi kunnostus on pelastanut tämän auton totaaliselta tuholta, eli mielestäni tämä on vielä kohtuullisen hyvin säilynyt, kun on joskus kokenut melko mittavan kunnostuksen? Suurimmat virheet ruosteen suhteen on tehty pintapeltien korjauksissa, eli ne olisi pitänyt tehdä paremmin. Pohja on vieläkin melko hyvän oloinen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 15.09.2010 22:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Croisette kirjoitti:
Visa-mies kirjoitti:
Näyttäis toteutuneen yksi ruostesuojauksen perusvirheistä, eli ruosteet on todella suojattu mustalla paksulla massalla ilman että löysempää ja tunkeutuvampaa tavaraa oltaisi ruiskutettu mihinkään. Kotelot lienee myös sisältä unohdettu suojata?

Mustan nätin värin tuolla kyllä hetkeksi saa aikaan, mutta lopulta pelti irtoaakin sitten massapalojen kanssa pois.


En ihan täysin allekirjoita tuota, tuo aikaisempi kunnostus on pelastanut tämän auton totaaliselta tuholta, eli mielestäni tämä on vielä kohtuullisen hyvin säilynyt, kun on joskus kokenut melko mittavan kunnostuksen? Suurimmat virheet ruosteen suhteen on tehty pintapeltien korjauksissa, eli ne olisi pitänyt tehdä paremmin. Pohja on vieläkin melko hyvän oloinen.

Totta. Ne vanha korjaukset oli huono mutta ne pelasta vielä auto. Pohja on kyllä melko hyvä (otin suurin osa massa pois sisapuolesta).

Kuskin puolen runkopalkki on niin huono korjattu niin monta kerta etta minä aion hakea perjantaina parempi Sitronen Oy:stä.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 17.09.2010 22:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
No niin, melkein 400km matka GS:lla ja peräkärryn mukaan sai minulle kunnon runkopalkki CX:iin. Ostin myös kaksi neliömetriä peltilevy, sitten nyt minulla on kaikki mita tarvitsen ;-)



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 19.09.2010 10:20 

Viestit: 923
Paikkakunta: Etelä-Savo
Vau, hieno homma Siert! Saat vielä lämpimän siitä, kun teetät kuparikennon tiheänä sen alumiinisen tilalle. Kokeiltu on ja breakki oli lämmin talviauto sen jälkeen.



Muista hymyillä, Pete 040-7334478
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 19.09.2010 19:19 
Tsemppiä toivotetaan projektin kanssa. Kyllä se siitä.
Ja jos joskus rikastun ja köyhtymästä lakkaan, niin peltipuskurisen CX:n homman jostain harrastepeliksi ykköskoppaisen BX:n rinnalle Geesua unohtamatta. 8-)


   
 
 Viestin otsikko: Re: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 19.09.2010 20:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Hitsaus projekti alkaa!
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 20.09.2010 08:45 

Viestit: 299
Paikkakunta: Kokkola
ONNEA valitsemallesi tielle!!!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 25.09.2010 19:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Kuva
Kuva
Kuva



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 26.09.2010 19:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Vähän aiheen sivusta... Hitsaatko CO2:lla?



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 26.09.2010 19:48 

Viestit: 197
Paikkakunta: Ylöjärvi
dieselflosse kirjoitti:
Vähän aiheen sivusta... Hitsaatko CO2:lla?

Onko sen näköistä vai mistä tuli mieleen? ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 27.09.2010 10:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
maddis kirjoitti:
dieselflosse kirjoitti:
Vähän aiheen sivusta... Hitsaatko CO2:lla?

Onko sen näköistä vai mistä tuli mieleen? ;)


On, omilta CO2 ajoilta... Sittemmin siirryin seoskaasuun ja olen ollut tyytyväinen.



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 30.09.2010 00:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Joo, tosimies hitsaa itselleen talvi-CX:n mutta jos se tehdään CO2:lla niin ainakin varmistetaan ruostumisen jatkuminen. Millä tahansa muulla kaasulla saa 40% paremman tunkeuman ja jopa alustavan ruostesuojauksen.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 10.10.2010 22:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Käytän Teekkarien autokerhon MIG, en tiedä milla kaasulla.

Leikkasin vielä enemmän pohjasta pois, korjasin se, ja sitten hitsata takaisin.
Kuva
Kuva

Sitten tuli "alapohja"
Kuva
Kuva
Kuva

Leikkasin vähän uudesta "alapohjasta" pois. Ja uuden lattian suunnittellu alkoi.
Kuva

Lopputulos:
Kuva

Pohja on oikealla puolella vähän korkeampi kuin "alapohja".
Kuva



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 11.10.2010 07:34 

Viestit: 197
Paikkakunta: Ylöjärvi
Jaa _tuon_ takianko ne autonkorjaajat sitä kaljaa juovatkin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1981 CX 20 Reflex
ViestiLähetetty: 11.10.2010 09:09 
maddis kirjoitti:
Jaa _tuon_ takianko ne autonkorjaajat sitä kaljaa juovatkin.

Siitä tyhjästä laatikosta saa tosiaan tehtyä hyvän ja tukevan mallin moneen eri tarkoitukseen. Tyhjiä laatikoita taas löytyy erittäin hyvin varsinkin viikonloppuisin. :mrgreen:


   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/4 [ 84 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: