Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: DS23IE
ViestiLähetetty: 06.03.2009 21:43 

Viestit: 104
DS 23IE hyvät omistajat! Kysyisin ongelmaan ratkaisua,mihin menee sähköjohto ilmansäätäjästä .elikkä ykkös ja kakkos suuttimen alla oleva missä on kaksi vesiletkua sekä kaksi ilmaletkua.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS23IE
ViestiLähetetty: 06.03.2009 22:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Eiköhän tuo näin perjantai-iltana mene pumppu releelle- siis se lämmittää auton käydessä lisäilmaluistia joka alentaa tyhjäkäyntia. Viimeksi oon katsonut D-jetronicin kaavaa 12 vuotta sitten :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS23IE
ViestiLähetetty: 09.03.2009 10:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 21
Paikkakunta: Helsinki
Se yksi johto lisäilmaluistimen päästä on lämpötilan mittaus moottorin lämmöstä, en nyt muista oliko se ruiskulle, vai ylilämpötila merkkivalolle mittaristoon vai moottorin lämpömittarille. Jetronic D:ssä ei ole sähköllä lämmitettävää lisäilmaluistinta, jäähdytysneste lämmittää ja luistin menee kiinni jos on toimiakseen, tahtovat olla jumissa... on se kumma kun ei yli 35 vuotta toimi moitteettomasti ;)



Tuplaviikset kulkimissa vuodesta 1981.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS23IE
ViestiLähetetty: 09.03.2009 11:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Seison korjattuna - näin maanantai-aamuna :) Sanoisin että se piuha on lämpömittarille- eikös ylikuum. valo ole vesipumpussa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS23IE
ViestiLähetetty: 10.03.2009 09:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 21
Paikkakunta: Helsinki
Katselin lävitse korjaamokäsikirjaa, sen kytkentäkaavioita ja "lisävaruste" moottorin lämpömittarin asennusohjetta. Se on suurella todennäköisyydellä juuri tuo moottorin lämpömittarin anturi. Sininen pitäisi olla piuhan liittimen väri.



Tuplaviikset kulkimissa vuodesta 1981.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS23IE
ViestiLähetetty: 13.03.2009 22:46 

Viestit: 104
Vielä palaisin kyseiseen johtoon! Siis johdon pituus noin 40cm toisessa päässä rengasliitin ja toisessa citikan oma urospuolinen liitin mutta pienempi kokoinen kuin normaali liitin,väri vaalean ruskea tai beige.On vielä mustan suojajohdon sisällä että mihin tuo voisi mennä,olen käynyt sähkökaavion lävitse mutten löytänyt johdon paikkaa. Kiitos kumminkin ohjeista,Etsiminen jatkuu taas huomenna!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS23IE
ViestiLähetetty: 14.03.2009 00:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Pistä nyt vaikka kuva siitä johdosta- mistä - mihin.. jos se kone olis tuossa edessä niin sanoisin mutta tää nykyajan interwebbi- kaikki pitäis arvata muutamasta vinkistä..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS23IE
ViestiLähetetty: 14.03.2009 09:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 21
Paikkakunta: Helsinki
Rengasliitin päässä, ja jos se menee samaan johtosarjaan, siis pääjohtosarjaan, kuin lämpömittarinliitin, sanoisin että se on öljynpaineenvaroitusvalon johto, liitin alunperin väriltään valkoinen. Noita rengasliittimiä ei ole monessa johdossa.



Tuplaviikset kulkimissa vuodesta 1981.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS23IE
ViestiLähetetty: 14.03.2009 14:58 

Viestit: 104
Vielä aiheeseen! Kuva johdosta löytyy korjaamokirjasta 814-1 sivulta58 kuva 7215 siinä näkyy tämä kyseinen johto menee kakkossuuttimen vierestä johonkin,minusta liittyy jotenkin ruiskun toimintaan?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS23IE
ViestiLähetetty: 17.03.2009 09:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 21
Paikkakunta: Helsinki
Tuossa mainitsemasi kuvassa näkyy juuri lisäilmaluistin ja moottorin lämpömittarin anturi sen päässä, piuhassa on rengasliitin, kiinni pienellä mutterilla ja tähtialuslevyllä. Tuo johto menee sinisellä liittimellä auton johtosarjaan, tietysti on mahdollista että piuhat ovat vuosikymmenten kuluessa vaihtaneet paikkaa monenmoisten asentajien jäljiltä. Periaatteessa öljynpaineen varoitusvalon ja tämä lämpömittarin piuha voidaan vaihtaa päittäin, ei ole varmaankaan suurta eroa pituudessa ja liittimet päissä ovat samat. Ruiskulla on oma johtosarjansa ja siihen liittyvät anturit ovat aina vähintään kaksinapaisilla epäsymmetrisillä liittimillä kiinni. Esimerkkinä voisi olla ruiskujärjestelmän moottorin lämpötilan mittaus, kirja 814-II, sivu 285 ja kaksi ylintä kuvaa ja tämä kuva. Auto 1973 DS23ie manuaalivaihteinen on tehdastyypiltään DJ ja autosi ruiskun kaavio ja kytkennät löytyvät 814-I alkaen sivulta 377.


Liitteet:
HPIM1991.jpg
HPIM1991.jpg [ 47.34 KiB | Katsottu 5392 kertaa ]

Tuplaviikset kulkimissa vuodesta 1981.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: