|
Kirjoittaja |
Viesti |
jjutara
|
Viestin otsikko: CX pitkät Lähetetty: 11.09.2010 23:37 |
Viestit: 91 Paikkakunta: Sauvo
|
CX käväisi katsastuksessa pitkästä aikaa. Ennen katsastusta valot toimivat kuten pitääkin, mutta varmaankin iskaritestin tärytyksestä johtuen pitkät valot loistivat poissaolollaan niitä testattaessa. Leima tuli, mutta kuntoonhan nuo pitäisi laittaa. Lyhyet ja parkit toimivat, lyhyet sammuvat kun pitkät laittaa päälle.
Valokytkin tuntuisi toimivan, koska pitkien merkkivalo syttyy kojetauluun pitkien nappia painaessa. Mahtaakohan pitkille olla joku rele joka olisi ottanut nokkiinsa tärytyksestä, vai miten kytkentä on yleensäkin hoidettu? Releitä olisi aika kasa akun lähellä.
Haynes löytyy, mutta fiksuna poikana jätin sen autoon, joka on noin 30km päässä.
Potilaana on CX T1 umpiossa olevilla lisäpitkillä.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: CX pitkät Lähetetty: 12.09.2010 01:26 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
CX:n liittimet ovat hilpeän naurettavia. Minulla oli aina suurin ongelma saada nämä pitkät palamaan. Suurin syy joka kerta oli se että se töpseli just ennen umpiota oli hapantunut. CX:n lisäpitkillehän tulee ihan oma piuhansa. Käyppä siis ihan ensin nyljyttelemässä ne piuhat. Tai jos itse pääumpionkaan pitkät ei syty niin vika on releessä tai sitten alkusulamisen tehneessä satelliittikytkimessä eli siinä ratin vasemmanpuoleisessa vimpstaakissa, sillä on tapana sulaa, sisältä.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
jjutara
|
Viestin otsikko: Re: CX pitkät Lähetetty: 26.09.2010 22:07 |
Viestit: 91 Paikkakunta: Sauvo
|
Nyt on auto pihassa ja Haynes kourassa. Kaavion mukaan pitkien merkkivalolle tulee virta vasta katkaisijan ja releen jälkeen, joten sillä perusteella vika ei olisi niissä. Lisäpitkien liittimestä mittasin, että molemmista navoista olisi yhteys maahan? Onko normaalia vai vuotaako virtapuoli jostain runkoon?
Kaavion perusteella jostain pitäisi löytyä pari 5-napaista ja yksi 10-napainen liitin. Konehuoneesta en sellaisia löytänyt, lienevätkö jossain kojelaudan alla? Entä mistä pitkien relettä pitäisi etsiä? Akun luona on aika läjä releitä, varmaan 10 kpl sekalaisena kasana. Pari tunnistin ruiskun releiksi, lopuista ei ole tietoa, mutta mielestäni niiden joukossa ei ollut pitkien relettä.
Maadoituksessa vian ei pitäisi olla, sillä lyhyet palavat ja kaavion mukaan molempien puolien pitkät ja lyhyet on maadoitettu kumpikin puoli erikseen samoihin pisteisiin. (Jos siis ymmärsin kaavion oikein)
Kaaviossa valoille ei ole muuten lainkaan sulaketta? Missä sulakkeet yleensäkin sijaitsevat peltipuskurillisessa CX:ssä?
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: CX pitkät Lähetetty: 26.09.2010 23:38 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Tarkistetaan nyt tämäkin; olihan valokytkin siinä sisemmässä äärilaidassa muuten ei pitkät kytkeydy, nolla-asennossa lähivalot kytkeytyy virrat päälle kytkettäessä ja ne sammuu, jos yrittää vaihtaa pitkät päälle. Sulakkeet (6kpl) konehuoneessa sisäloksun kyljessä, löhmisäiliön vieressä, valkoinen kansi. Rintapellissä varapyörän ja löhmipytyn välissä (4kpl).
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
jjutara
|
Viestin otsikko: Re: CX pitkät Lähetetty: 27.09.2010 19:09 |
Viestit: 91 Paikkakunta: Sauvo
|
Joo, valokytkin oli vasemmalla äärimmäisessä asennossa. (Piti silti käydä pihalla tarkistamassa asia...)
Onko kellään tarkempaa tietoa siitä pitkien releestä? Tai siitä pitääkö lisäpitkien molemmista liittimistä olla yhteys maahan? Mun järkeni mukaan vain toisesta pitäisi...
|
|
|
|
 |
|
|