|
Kirjoittaja |
Viesti |
Keitere
|
Viestin otsikko: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 26.09.2010 21:03 |
Viestit: 308
|
Tervehdys! Hulluusko se iski vai mikä mutta kynsiin jäi -91 V6 XM. Se kun on niin herraskaisen tuntuinen. Nyt on vaan vähän asiat hakusessa, kun se on Saksantuontivehjes ja lukiosaksalla ei enää kovin hyvin ohjekirjakaan aukea. Öljyt minä siihen vaihdoin ja aika SuJu teamiin Siilinjärvelle varattu. Pitänee vaihtaa ainakin tulpanjohdot kun tuntuu aivan tasakaasulla nykivän. Samalla vaihdetaan vähän kulahtaneen ja kärsineen näköisiä hihnoja, joiden sielunelämää en vielä hallitse. Takaoven lasinnosto ja keskuslukitus temppuaa, liekö yhdyntävaikeuksia liittimissä? Minkälaisilla nippeleillä verhoilut on kiinni ja pääseekö piuhoihin käsiksi kohtuupurkamisella? Niin oikeastaan sitä minä siksi rupesin kyselemään, että mikä se oikeasti on se kojelaudassa kaikkein eniten oikealla oleva merkkivalo, joka palaa tovin käynnistämisen jälkeen? Siinä öljymääräilmaisimen vieressä, sehän palaa vähän aikaa ja öljyviisari tipahtaa alas kun se sammuu? Onko se öljynpainevalo? Myyjä selitti jotain, että se ilmaisee hydrauliikan tilan eli että kori on noussut riittävästi ajoa varten... eh... oliskohan oikeesti noin?
Kyllähän tuo kulkee ihan kiitettävästi ja on mukava käyttää, automaattiloodineen. Lullahtelee arvokkaasti ison auton tavoin. Pensankulutusta en hirveä mitata, en ainakaan ennenkuin se nykiminen on taltutettu. Häränsilmä siellä tuntuu pyörivän tankissa mutta on sillä pitänyt ajaa siitä huolimatta nyt sellaisiakin ajoja, joita olisi voinut dieselilläkin kulkea. Pientä hydrauliölytihkua näyttäisi olevan edessä vasemmalla mutta ei merkkaa parkkipaikkaa. Mitähän asioita tuossa nyt pitäisi tarkkailla, kun tämä on eka isompi kissa. Entuudestaan kokemusta on 2CV:stä, mutta sehän on ihan eri maailmasta oleva kuljin vaikka ranskatar ja samanmerkkinen onkin. Antasiako työ vinkkejä! Neuvokee novviisia!
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 26.09.2010 21:09 |
Viestit: 308
|
Niin ja vielä yksi juttu tuli mieleen. Ajotietokone ei tiedä mistään mitään. Olisko viisainta antaa hänen olla vaan vai pystyykö sen herättäelemään henkiin näyttämään sitä, mitä sen kuuluukin näyttää. Lämpötilaksi tuo kehtaa esittää jotain 37-40 astetta celsiusta näin syyskuun lopulla eikä näytä minkään sortin kulutusta. Tietenkin KAIKEN saa kuntoon panemalla riittävästi rahaa kehiin mutta liekö kukaan onnistunut kunnostamaan kohtuukonsteilla tuota?
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 26.09.2010 21:40 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Ajotietokoneesta. Näyttääkö se keskinopeutta kun sitä "kysyy"? Jos ei, niin sitten se ei kerro kulutuksiakaan, ja vika voi olla joko nopeudenmittausanturissa mittarinvaijerin liitoksessa rintapellin lähellä tai sitten signaalinmuunnospurkissa joka on hanskalokeron alla...
Sit se merkkivalo, ikinä en sellasesta ole kuullut mikä kertoisi että milloin Xm olisi noussut ajokorkeuteen... Varmaan myyjän oma tulkinta jostain muusta on se..? Kuva olis kiva ylläri, siitä sen voisi kertoa helposti/helpommin...
Lämpömittari kertoo omiaan varmaan ovelle menevien piuhojen katkeilun takia, lämpömittarin anturi kun on peilissä (kummassakohan se oli, en muista).
Kertookos se pistematriisinäyttö mitään? Jos ei, niin voipi olla polttimot kärvähtäneitä siitä. On ihan vaihdettavissa ne, harvemmin edes tuo Y3-sarjalaisen näyttölaite menee rikki, joku rivi saattaa ehkä poistua mutta sitäkin tapahtuu kovin harvoin verrattuna Y4-sarjaisiin... Kielenvaihtokin on sitten kätevää, ihan vaan sulakkeita laittelemalla saa valittua Englannin, Saksan, Ranskan tahi Espanjan...
Nykimiseen voi vaikuttaa enempi virranjakajan kansi/pyörijä, kuin tulpanjohdot, toki nekin osaa sitä tehdä. Ja jos sitten bensaa tahtoo mennä enemmän kuin jalostamo tekee niin sitten siellä on jotain vikaa, ekaks tulee Lambda-anturi mieleen joka saattaa olla rikki, onneksi ihan järkevän hintainen osa...
Takaovien lasinnoston saa keskikonsolin nappulasta kytkettyä pois, jos siis molemmat on pois pelistä niin kannattaa ensin tarkistaa ettei ole tullut estäneeksi takalasien käyttöä. Mutta en ihmettelisi vaikka takaoveltakin olisi joku naru katkennut... Sama sitten keskuslukolle, ei se tarvitte kuin yksi piuha sopivasta kohden poikki, niin keskuslukitsin ottaa siitä itteensä ja tekee jänniä temppuja..!
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 26.09.2010 21:55 |
Viestit: 308
|
Pistematriisinäyttö lienee se vasemmanpuoleinen. Se tuntuisi toimivan vaikkakin osa siitä on pimeenä. Ajotietokone ei näytä mitään lukemia. Pelkkiä viivoja. Kulutuksesta siis ja nopeuksista ym.Viiksen päästähän sitä näyttötilaa muutellaan ja resetoidaan vai olenko oikein ymmärtänyt? Olihan siellä vielä yksi näyttö kojetaulussa, mikä osoittaa mikä vaihde on päällä. Sekin on mennyt sekaisin. Välillä näyttää melkein oikein, ainakin yksi digitaalinäytön viiva on täyspimeä ja muutkin näyttää vähän mitä sattuu. Tosin jos ei sen vertaa ole perstuntumaa, että tietäisi mikä pykälä on päällä niin parempi ottaa joku muu peli alle.
Jospas ottaisin jonkun kuvan päivällä siitä mittarista että mitä tarkoitan.
P.S. Virranjakajankansi ja pyörijä on vaihdettu aiemmin.
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 26.09.2010 22:17 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Ilmeisesti siis nopeustieto ei vain perille osaa..?  Tuonnäköinen purkki sitä mittarinvaijerin jatkokselta löytyvältä anturilta saatavaa heikkoa signaalia paremmin tietokoneiden ymmärrettäväksi muuntaa... http://i88.photobucket.com/albums/k193/ ... CN6376.jpghttp://i88.photobucket.com/albums/k193/ ... CN6377.jpgPari sisäkuvaakin samasta aiheesta... Vaihdenäytön sekavuuden selvitin omastani, päivää ennen katsastusta, toistakymmentä huonoksimennyttä juotospistettä piirilevyn liittimellä riitti antamaan vääriä vaihteenosoituksia jotka elivät omaa elämäänsä lämpötilan mukaan. Uudelleenjuottamalla nämä tilanne korjaantui lähes uutta vastaavaksi, vielä yksi näytön segmentti hieman satunnaisesti kummittelee himmentyen ajoittain, mutta sepä ei enää haittaa, ainakaan minua... Ei tuo vaihteennäytön virheellisyys minuakaan mitenkään haitannut, mutta "leimaelukkaa" se sen verran stressasi että antoi silloin vuosi takaperin jopa kuukauden korjausaikaa merkaten vian otteeseen..!
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 26.09.2010 22:55 |
Viestit: 308
|
Voi herrajumala, ihanko oikeasti se penteleen näyttö muka jotenkin vaikuttaa liikenneturvallisuuteen? Joskus tuntuu, että inssien perimmäinen halu ja tarve on kiusanteko!
Mutta olin oikeassa siinä, että täältä sitä kokemusperäistä apua saa kun kysyy. Kiitos nyt näistä ensin. jatkoa seurannee.
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 27.09.2010 00:29 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
tuolta voi ihmetellä niitä mittariston valoja/merkkejä: http://www.citikka.info/gallery/Manuaalit/ tuo XM Y3:n omistajan käsikirja käsittää vuosimallit 1989-1994, tämä scannattu manuaali on vm. -90 v6 automaatti-Berlinen mukana tullut.
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 27.09.2010 01:31 |
Viestit: 308
|
cxtb2 kirjoitti: tuolta voi ihmetellä niitä mittariston valoja/merkkejä: http://www.citikka.info/gallery/Manuaalit/ tuo XM Y3:n omistajan käsikirja käsittää vuosimallit 1989-1994, tämä scannattu manuaali on vm. -90 v6 automaatti-Berlinen mukana tullut. Kiitos tästä! Meni kirjanmerkkeihin. Polttonestemittarin varoitusvalon alapuolella on se valo, mitä ylempänä ihmettelin. Se käyttäytyy kuin olisi oljynpainevalo. Sitä minä vaan kummailen, kun siinäkin on jokin asteikko, jonka alaosa on punainen, yläosa valkoinen. Sen vasemmalla puolen toinen asteikko, jonka yläosassa taas punaista. Kun moottori on käynnistynyt, viisari näyttää keskivaiheilla ilmeisesti öljymäärää, valon oikealla sammuessa viisari tipahtaa ihan alas. Kai sen kuuluu noin käyttäytyäkin? Vai...? http://www.citikka.info/gallery/d/38622 ... 3man14.JPG
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 27.09.2010 07:19 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
jasu kirjoitti: Lämpömittari kertoo omiaan varmaan ovelle menevien piuhojen katkeilun takia, lämpömittarin anturi kun on peilissä (kummassakohan se oli, en muista). XM:stä en varmaksi tiedä, mutta Xantiassahan tuo tuntuis menevän niin, että jos piuhat on poikki niin mittari näyttää viivaa. Jos taas näyttää suht tasaisesti kummallisia lukemia on vika hapertuneessa anturin suojakumissa. Mulla korjaantui sulattelemalla se uudestaan kiinteäksi.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 27.09.2010 07:24 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
öljyn määrää se näyttää, ja sen kuuluu toimia niin, että kun virrat laitetaan päälle, muutaman sekunnin kuluessa alkaa näyttämään sitä määrää, samalla palaa taustavalo, 10-15sec. päästä taustavalo sammuu ja viisari joko tipahtaa alas, tai alkaa näyttämään öljynpainetta, riippuen mikä kones on kyseessä/miten kytketty. öljyn määräähän ei kannata näyttää koneen näynnistyttyä, kun pumppu imee öljyä kiertoon, ja öljyn määrä laskee öljypohjassa. tuo öljynmäärän näyttöhän on vain viitteellinen, se kannataa oikeasti välillä käydä tarkastamassa varsinaisesta mittatikusta  (samalla kun käy kurkkaamassa LHM-säiliön päältä hyde-nesteen tason, ja samalla voi kurkata sen vaihdelaatikonkin öljyn määrän...  )
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 27.09.2010 08:22 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
" Pitänee vaihtaa ainakin tulpanjohdot kun tuntuu aivan tasakaasulla nykivän" Tulpan johdot ovat ällityttävän hyvät... mutta, tsekkaa onko ne tulppakaivot täynnä öljyä (on on varmasti öljyssä). Öljy saa välillä kipunat hyppimään. Kun tulpat ja kaivot kuivaa hyvin niin tovin toimii loistavasti, jopa niin hyvin että uskaltaa hakea pikaseen päästölapun lähimmältä korjaamolta. Virranjakajan kannesta on sitten varmuudella kaikki nastat syöpyneet syvälle kololle eli jännitel joutuu hyppäämään millin pari ylimääräistä ja siis taas hukkaa pari tuhatta volttia.
V6:n yleisin syy tasakaasunykimiseen on lisäilmaluisti joka on toooodella likainen (liota naftalla). Löytyy siitä imusarjan ylänurkasta oikealta edestä katsottuna. Siihen tulee letku ilmanputsarilta ja yks töpseli. Lisäksi varmista että ne kaksi imusarjaan tulevaa kurkkuputkea (ilmaputsarilta) ovat lujati kiinni ilman MITÄÄN vuotoja. Nämä jos vuotaa niin lisäilmaluisti on entistäkin sekompi.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 27.09.2010 18:54 |
Viestit: 308
|
Kehtaan tunnustaa, ettei minulla ole hajuakaan siitä, minkälainen kampe on lisäilmaluisti. Mutta eiku kimppuun, jos tuota ei onnistuisi särkemään kuitenkaan. Nyt tosin Madame P (ristittiin tietenkin feminiiniksi) on tuossa pajalla, siihen tehdään vähän ehostavia toimenpiteitä kuskinpuolen etupyörän koteloon, oli joskus näemmä joku tunkinkorvakkeen nyrjäyttänyt vituralleen ja ruostehan semmoiseen paikkaan iskee. Korjataan kuntoon.
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 27.09.2010 19:01 |
Viestit: 308
|
cxtb2 kirjoitti: (samalla kun käy kurkkaamassa LHM-säiliön päältä hyde-nesteen tason, ja samalla voi kurkata sen vaihdelaatikonkin öljyn määrän...  ) Kiitos, vahvistit oikeaksi sen, mitä uumoilin. Mistä automaattilaatikon öljymäärän voi katsoa? Mittatikkua en löytänyt. Onko siellä joku tarkistusproppu vai mitä?
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 27.09.2010 19:06 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 27.09.2010 19:16 |
Viestit: 308
|
Täältähän saakin ohjetta ja opastusta aivan kiitettävällä tavalla! Ehkäpä tämmöisellä vertaistuella tuon ranskattaren kanssa pääseekin intiimiin suhteeseen. Mukavaa, kiitos.
Virranjakajan kansi on kuulemma vaihdettu tänä keväänä, ja pyörijä. Ehkä siellä ei kuitenkaan ole nyt mitään. Mutta äkkiäkös senkin tarkistaa, ei ole itse vaihdettu nimittäin.
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 27.09.2010 22:35 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
Automaattilaatikon öljyn mittatikku on hieman piilossa, tässä sen edestä on otettu ilmastoinnin kuivain ja akkukotelo pois http://www.citikka.info/gallery/users/cxtb2/MustaKuukka/Sielu9.JPG.html se mittatikun pää on tuo keltainen pyörylä. ja tässä on kaikki muuta paikallaan, paitsi se ilmastoinnin kuivain-pönttö: http://www.citikka.info/gallery/users/cxtb2/MustaKuukka/XM+V6_4.JPG.html mittatikun keltainen pää pilkistää akulta lähtevien kaapeleiden alta... itte olen laittanut pitkän tukevan nippusiteen siihen mittatikun lenkkiin, että saa vedettyä tikun pois, takaisin painamiseen tartteekin sitten pitkän putkenpätkän tai muun jäykän tikun 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 27.09.2010 23:14 |
Viestit: 308
|
No jopa onkin pantu piiloon. 
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 27.09.2010 23:21 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
XM:n omistaja saa olla onnellinen siitä, että automaattiöölin tikku ylipäätänsä vielä on, tosin ihan viimeisestä vuosimallista (2000) sekin poistettiin, öljyt tarkistetaan auton alta tarkistustulpan kautta, joka on oikein kivassa paikassa aikas likellä (kuumaa) pakoputkea  .
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 28.09.2010 06:58 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
Ja tomaatti-öljyn määrähän tarkistetaan moottorin käydessä, mielellään "normaalilämpöön" lämmenneenä. tosin ainakin tuossa omassa yksilössä on tikussa toisella puolella kuuma-asteikko, toisella kylmä. niissä on aika iso ero. ja jossain oli suositus, että ennen tikun tarkastamista käydään vaihteet läpi (jarrulla pidetään auto paikallaan).
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 28.09.2010 09:13 |
Viestit: 308
|
Onneksi edes jokin asia on entuudestaan tuttu!  Nimittäin muutamia automaattivaihteisia on ennenkin tullut omistettua joten arvelin tuossa olevan voimassa sama proseduuri..
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 29.09.2010 08:24 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Kylläpä tuntuu kovin tutulta noi pikkuviat, onko kyseessä mahdollisesti väriltään vihreä, ja rekkari alkaa BH?
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 29.09.2010 09:40 |
Viestit: 308
|
Oldis kirjoitti: Kylläpä tuntuu kovin tutulta noi pikkuviat, onko kyseessä mahdollisesti väriltään vihreä, ja rekkari alkaa BH? Ei ole vihreä tämä yksilö vaan hopeanvärinen. Olisiko asia sitten niin, että muissakin äksämmissä juuri nuo kohdat alkavat vanhemmiten oireilla...
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 29.09.2010 12:33 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Juu samanlaisia vikoja oli minullakin, ajotietokone pimeänä, keskuslukko temppuili.Vaihteisto tiputti öljyä. Ostin auton saksasta, oisko ollut 2003,tai 04, sitten se meni Kamille, ja takas minulle, ja sitten Lappeenrantaan, missä lie nykyisin. Kiva auto se oli, sillä tuli heitettyä lapin reissukin.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 29.09.2010 13:43 |
Viestit: 308
|
Nyt alkoi ilmetä pikkasen muutakin. Lokasuojien alanurkat olivat täynnä kivettynyttä rapaa ja hiekkaa, jotka poistettiin. Ja senhän ne olivat aiheuttaneet sitten, että lokasuojan alaosa olikin aika reikäinen. Piti nopeasti päättää, paikataanko vai etsitäänkö uutta suojaa. Tein mielestäni valistuneen arvauksen, ettei välttämättä ihan heti ainakaan ehjää ja suoraa oikeanpuoleista just sopivaa lokaria löytyne, joten lähdettiin paikkauslinjalle, vaikka se ei mieluisin ja kestävin tapa olekaan.
Mutta kysytään nyt sitten kuitenkin tässä, ei osto-osiossa, olisiko sellainen kuitenkin saattanut suoja löytyä ja missä hinnoissa sellaiset ehkäpä olisivat? Uutta peltiä ehkä ei löydy? Ai Sitronen olisi voinut olla kysymisen arvoinen paikka.
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 29.09.2010 14:05 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
nuohan ne on ne "normi" paikat, kannattaa sitten samantein laittaa sinne riittävän isot valuma-aukot...
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
|
|