|
Kirjoittaja |
Viesti |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: ID/DS ralleissa Lähetetty: 28.09.2010 11:47 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
vinosilmä
|
Viestin otsikko: Re: ID/DS ralleissa Lähetetty: 28.09.2010 22:37 |
Viestit: 1091
|
Kyllä pitää paikkansa, niillä on aikanaan osallistuttu moniin eri ralleihin ja kilpailuihin.........ja voitettu kanssa, aika monta kaveria ajoi 60-70 luvuilla yksityisestikin, myös Lahdessa, jopa farmareilla muistaakseni joku on ajanut kilpaa, kyllä niitä on...........myös erään varaosaliikkeen omistaja kavereineen on ajanut vielä -80 luvullakin iiduilla ja deeässillä rallia.....
|
|
|
|
 |
kulkuri
|
Viestin otsikko: Re: ID/DS ralleissa Lähetetty: 28.09.2010 22:47 |
Viestit: 298
|
Tuossa puolisen vuotta miettiny mitä tuolle kohtuuhyvälle 65 id korille keksisi, tallista löytyis palikoita 83 kaakkiseen 19 koneeseen ja kohtuullisia vaan ei hyviä pintapellejä, jos vaikka historic- kilpuria, mene ja tiedä. Saapas näkeä mihin voimat riittää. Olis se nostalgista.
ID 1,9 -62, HY 1,9B -69, CX-2000 -78, AK 400 -75, 2xBX 16v -88 ja 16TRS -88, XM V6 24V -99, B11 -54, C5 2.0 -05, Ami 8 Break -74, 2cv -55 (työn alla), Dyane -73 , 2cv6 -76, Gs Break -77, ID 1,9 -65, Ami6 -62, Cx 2.0 - 86, Visa Gti -85, XM TD Break -92.
|
|
|
|
 |
vinosilmä
|
Viestin otsikko: Re: ID/DS ralleissa Lähetetty: 28.09.2010 22:52 |
Viestit: 1091
|
puollan mielelläni ajatusta, pari vuotta historicissa ajoi deemallilla lahtelainen kaveri, mutta tämän vuoden keväällä myi sen, ajaa nyt dkw:llä, sellaisen puuttuminen on sääli, kyllä, kun olin mukana joskus kaverin huoltojoukoissa, tämä deemalli herätti suurta kiinnostusta kaikissa, tee ihmeessä sellainen, voimat riittää.......sellaista tarvitaan
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: ID/DS ralleissa Lähetetty: 29.09.2010 07:26 |
Viestit: 7818 Paikkakunta: Eurajoki
|
kulkuri kirjoitti: Tuossa puolisen vuotta miettiny mitä tuolle kohtuuhyvälle 65 id korille keksisi, tallista löytyis palikoita 83 kaakkiseen 19 koneeseen ja kohtuullisia vaan ei hyviä pintapellejä, jos vaikka historic- kilpuria, mene ja tiedä. Saapas näkeä mihin voimat riittää. Olis se nostalgista. Älä sitten ihmettele jos tuon teet jos jossain pätkällä vaikka EK-päällikkö osoittelee sormella ja hihkuu ja hyppii Hisset on parhaita, riittää koko päiväksi silmänruokaa  Ens lauantaina tarvis vaan tylsää F-cupin pätkää mennä pitämään  En ole kyllä koskaan D-malliin rallissa törmännyt, toki tiedän että niitä on mutta ei ole omalle kohdalle sattunut... Vähän offtopiccina mukavin paikka rallissa, varsinkin historiceissa, on viimeisen EK:n maalissa. Siellä porukka alkaa jo rentoutumaan ja juttua riittää 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: ID/DS ralleissa Lähetetty: 29.09.2010 12:27 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Tunnetuin citroen kuski lienee ollut Pauli Toivonen, hän voitii 1966 Citikalla Monte Carlo rallin, ei ajamalla vaan tuomaripelillä.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: ID/DS ralleissa Lähetetty: 29.09.2010 13:06 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
Oldis kirjoitti: Tunnetuin citroen kuski lienee ollut Pauli Toivonen, hän voitii 1966 Citikalla Monte Carlo rallin, ei ajamalla vaan tuomaripelillä. Miten niin tuomaripelillä. Eihän rallia voi ajaa vääränlaisilla valoilla. Taisivat olla väärän värisetkin. Suoraselkäinen diskauspäätös tuomareilta 
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
psjääkäri
|
Viestin otsikko: Re: ID/DS ralleissa Lähetetty: 29.09.2010 14:57 |
Viestit: 295
|
Minä muistan tuon "Monten" -jutun niin, Minit ajoi sääntöjen vastaisilla valoilla ja tästä tuli sitten hylkäyspäätöksiä. No Minit olikin yllätys ranskalais-suomalaiskuskeille muunmuassa. Isokissa olivat olleetkin menestyksekkäitä, näin voi sanoa ralleissa niihin aikoihin. Menestys jatkui vielä "erikoisralleissa" , Itä-Afrikassa esim, niin D-malleilla kuin myöhemmin CX:llä.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: ID/DS ralleissa Lähetetty: 29.09.2010 17:30 |
Viestit: 7818 Paikkakunta: Eurajoki
|
psjääkäri kirjoitti: Minä muistan tuon "Monten" -jutun niin, Minit ajoi sääntöjen vastaisilla valoilla ja tästä tuli sitten hylkäyspäätöksiä. No Minit olikin yllätys ranskalais-suomalaiskuskeille muunmuassa. Isokissa olivat olleetkin menestyksekkäitä, näin voi sanoa ralleissa niihin aikoihin. Menestys jatkui vielä "erikoisralleissa" , Itä-Afrikassa esim, niin D-malleilla kuin myöhemmin CX:llä. Siinähän oli Minit ottamassa ainakin 3 korkeinta sijoitusta ja suurimman osan muista kärkipaikoista kun Ranskan autourheiluliitto päätti, että Monte pitää voittaa oman maan tuotoksilla. Sitten alettiin keksimään syytä hylkäämiselle...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
peltipolvi
|
Viestin otsikko: Re: ID/DS ralleissa Lähetetty: 29.09.2010 20:44 |
Viestit: 683 Paikkakunta: KUOPIO
|
Volvot V70/V50 exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
|
|
|
|
 |
kulkuri
|
Viestin otsikko: Re: ID/DS ralleissa Lähetetty: 30.09.2010 10:17 |
Viestit: 298
|
Minä en tule ainakaan ajamalla tule voittamaan, korkeintaan silmäpelillä  . Mutta tärkeintähän ei ole voitto vaan että Ruotsi häviää. Jos joukossa innookaita historic rakentajia/karttureita niin ei muuta kun esiin.
ID 1,9 -62, HY 1,9B -69, CX-2000 -78, AK 400 -75, 2xBX 16v -88 ja 16TRS -88, XM V6 24V -99, B11 -54, C5 2.0 -05, Ami 8 Break -74, 2cv -55 (työn alla), Dyane -73 , 2cv6 -76, Gs Break -77, ID 1,9 -65, Ami6 -62, Cx 2.0 - 86, Visa Gti -85, XM TD Break -92.
|
|
|
|
 |
|
|