|
Kirjoittaja |
Viesti |
dnapekko
|
Viestin otsikko: Xantian etuvastuksista Lähetetty: 28.09.2010 12:20 |
Viestit: 73 Paikkakunta: Kajaani
|
Missäs muissa malleissa on samanlaisia etuvastuksia kuin kakkoskaoppaisessa 2-litraisessa ilmastoinnilla varustetussa vehkeessä, jos purkamolta sattuisi löytymään. Ainoasta vastaavasta Xantiasta oli jo koko puhallinhässäkkä viety, ja olisi varmaan hyvä olla yksi ehjä hyllyssä, tarvikevastus kesti vajaan kaksi vuotta. Tilasin jo transistorit, mutta kuitenkin.
Autot liisarilaguna ja kaksi projektiletukkaa, MP:t 3 kpl v4-Hondia
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian etuvastuksista Lähetetty: 28.09.2010 16:23 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Ei taida etuvastusta olla tuommoisessa kakkoskoppaisessa ilmastoidussa sentään - vai onko? Eikös siellä ole tyristoriohjattu (ei sentään PWM jostain syystä?), mikä pärjäilee kait ilman vastustuksiakin? Vai onkos se jotenkin mystisesti toteutettu? Ei ole tullut perehdyttyä.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
jaakkovaakko
|
Viestin otsikko: Re: Xantian etuvastuksista Lähetetty: 28.09.2010 17:46 |
Viestit: 691
|
Eipä ole etuvastusta, vaan säädinyksikkö. Löytyisi uusi käyttämätön 45e+postit.
|
|
|
|
 |
dnapekko
|
Viestin otsikko: Re: Xantian etuvastuksista Lähetetty: 28.09.2010 18:31 |
Viestit: 73 Paikkakunta: Kajaani
|
Niin säädinyksikköhän se, käytin termiä etuvastus, kun joissain aikaisemmissa keskusteluissa sitä oli käytetty. Missäs jaakkovaakon säädin majailee ? Mutta onkos siis samanlaisia säädinyksikköjä muissa malleissa ?
Autot liisarilaguna ja kaksi projektiletukkaa, MP:t 3 kpl v4-Hondia
|
|
|
|
 |
jaakkovaakko
|
Viestin otsikko: Re: Xantian etuvastuksista Lähetetty: 28.09.2010 19:39 |
Viestit: 691
|
Xsarassa taisi olla sama kikotin. Eteläsuomen pääkaupungissahan tämä.
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Xantian etuvastuksista Lähetetty: 29.09.2010 07:17 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Juu, Xsarassa ja Xantia II:ssa on sama ilmastointi, Xsarassa vain pykälän verran fiksumpana (osaa heittää sisäilmakierron päälle tarvittaessa).
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Joni2402
|
Viestin otsikko: Re: Xantian etuvastuksista Lähetetty: 29.09.2010 11:29 |
Viestit: 215
|
eli miltähän tämä säädinyksikkö näyttää? Onko se sama asia kuin etuvastus? tiedän asiasta yhtäpaljon kuin sika satelliiteista, joten sanokaapa osa, jonka vaihdan kun puhallin huutaa täysillä tai ei ollenkaan, riippuen säädinvivun asennosta..
C5 break 2.0AT -05 ex xantia ´99 exclusive break
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian etuvastuksista Lähetetty: 29.09.2010 11:47 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Joni2402 kirjoitti: Onko se sama asia kuin etuvastus? Ei ole sama asia, kun ei tuossa etuvastusta siis ole. Ihan hyödytönhän moinen olisikin tyristorisäätimen jatkeena. Hajonneen säätimen saat todennäköisesti ehjättyä täältä patongista löytyvillä ohjeilla (kokeile hakua).
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
jaakkovaakko
|
Viestin otsikko: Re: Xantian etuvastuksista Lähetetty: 29.09.2010 15:09 |
Viestit: 691
|
Puhaltimeen ympätty.Tämä maksanut aikanaan lähes saman kuin koko puhallin.
Liitteet: |

säädin (Small).jpg [ 48.16 KiB | Katsottu 8877 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian etuvastuksista Lähetetty: 29.09.2010 20:26 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Jeps joo, trankuthan siellä olikin toki, eikä tyrät. Mitähän mie oikein muistelin. Hintaa tulee noille isommille jotain 5-10 €/kpl uutena. Partcolla näköjään 4,70 €/kpl alv 0% hinta, jos ovat ne MJ11015:t. Kallista on... Olikos tuolla sitten vielä joku pienempikin trankku jossain jemmassa?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
jaakkovaakko
|
Viestin otsikko: Re: Xantian etuvastuksista Lähetetty: 29.09.2010 20:39 |
Viestit: 691
|
Toisella puolella joku pieni komponentti sekä rele.Enpä tällä hinnalla lähtisi hirveesti jumppaamaan 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian etuvastuksista Lähetetty: 29.09.2010 20:51 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
jaakkovaakko kirjoitti: Toisella puolella joku pieni komponentti sekä rele.Enpä tällä hinnalla lähtisi hirveesti jumppaamaan  Täysnopeuden rele ja onko sille sitten kytkentätrankku tms? Ei muuta kuin trankkuja vaihtamaan, 15-20 € lienevät kokonaiskustannukset, ellei kalleinta kauppaa valkkaa.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Pekkax
|
Viestin otsikko: Re: Xantian etuvastuksista Lähetetty: 29.09.2010 21:05 |
Viestit: 230 Paikkakunta: Oulu
|
Ja siihen hinta omalle työlle ja vaivalle... Halpa on Jaakkovaakon vaihtoehto.
DS7 eTense 4x4 300 - 2020 ID 20 D super - 1971 B11 Normale - 1955
|
|
|
|
 |
dnapekko
|
Viestin otsikko: Re: Xantian etuvastuksista Lähetetty: 29.09.2010 21:54 |
Viestit: 73 Paikkakunta: Kajaani
|
Halpa olisi Jaakkovaakolla ollut, mutta olin jo tilannut transistorit, ja vaihdoin tänään; taas pelittää. Rikkoutunut oli muuten tarvike, ja kesti vajaan kaksi vuotta, vaikka puhaltimen moottori ei ole mitenkään jäykän tuntoinen. Edellinen, liekö alkuperäinen, oli pitkäikäisempi kun auto on minullakin ollut jo seitsemän vuotta.
Autot liisarilaguna ja kaksi projektiletukkaa, MP:t 3 kpl v4-Hondia
|
|
|
|
 |
Artist
|
Viestin otsikko: Re: Xantian etuvastuksista Lähetetty: 17.10.2010 11:18 |
Viestit: 7
|
Onko kenelläkään tietoa, minkälaiset transistorit käy ilmastoituun Xm:ään vm -97. Saan sen tietysti selville, kun irrotan lämmityslaitteen moottorin, mutta säästyisin siltä vaivalta, kun voin tilata osat etukäteen. 
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Xantian etuvastuksista Lähetetty: 17.10.2010 11:25 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Samat kuin Xsara/Xantia...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Artist
|
Viestin otsikko: Re: Xantian etuvastuksista Lähetetty: 17.10.2010 13:13 |
Viestit: 7
|
... eli käy nuo yllämainitut MJ11015. 
|
|
|
|
 |
|
|