Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xsaran radion irroitus
ViestiLähetetty: 29.09.2010 15:15 

Moro!

Tarttis mankka saada irti, varmaan aikasemminkin ollu puheena mutten haulla äkkiseltään löytänyt. Ja jotten tämä ihan köyhäksi jäisi niin kysynpä samaan hengenvetoon vinkkejä/kokemuksia hyvistä soittimista ja miten sais pelaamaan tuon orkkiksen rattikaukosäätimen kanssa. USB paikka jos mankassa olisi niin onnellinen olisin. :)

Kertokaahan gurut ettei tartte kantapään kautta mennä!

-NouNou-

Poissa

Viestin otsikko: Re: Xsaran radion irroitus
ViestiLähetetty: 29.09.2010 19:55 
Käyttäjän avatar

Profiili ICQ
Se mankan ympärillä oleva kehys lähtee pois kun kampeaa varovasti vaikka ruuvarilla. Sen alla on pari torx-ruuvia joilla mankka on kiinni, ne auki ja vanha mankka raittiiseen ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 30.09.2010 13:34 

Tänks! Kokkeillaan kun keritään... Vinkkejä uuden mankan valintaan? 8-)

Poissa

ViestiLähetetty: 30.09.2010 14:20 
Käyttäjän avatar

NouNou kirjoitti:
Vinkkejä uuden mankan valintaan? 8-)
Ei kai sille mitään väliä ole, kunhan on käyttäjälle sopivat ominaisuudet ja siinä lukee Sony. Ehkä Alpineakin voi harkita?

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 02.10.2010 15:10 

Mulla sama edessä, JVC pitäis saada vanhan kasettisoittimen tilalle :) Siis toimiiko ratin näppäimet vaikka vaihdankin JVC:n vaan paikoilleen, ei tarvitse "ohjelmoida" mitenkään? Luin joskus, että joku oli vaihtanut soittimen ja oli menny ajonesto päälle yms. outoa. Eli akun napaa ei tartte irroittaa siksi aikaa kun tekee soittimen vaihdon? Anteeksi jos kysyn tyhmiä, nainen asialla ja citikat ovat minulle uusi juttu :D

Poissa

ViestiLähetetty: 02.10.2010 15:31 
Käyttäjän avatar

Ei kokemuksia Xsarasta, mutta veikkaisin että jonkinlaiselle rattinappiadapterille on tarvetta aina kun originaalin soittimen vaihtaa johonkin muuhun? Näitä saa alan liikkeistä sekä merkkituotteita että tarvikkeita..

Akun napaa ei periaatteessa tarvitse irroittaa jos auton alkuperäiset ISO-liittimet ovat ehjät, eikä siis tarvitse korjata mitään vanhoja johtoräpellyksiä. Kannattaa se miinusnapa kuitenkin varmuustoimena irroittaa, niin pieni vaiva se on.

Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa

ViestiLähetetty: 02.10.2010 16:03 

Ok, kiitos vastauksesta. :D

Poissa

ViestiLähetetty: 02.10.2010 16:10 
Käyttäjän avatar

Bumper kirjoitti:
Ei kokemuksia Xsarasta, mutta veikkaisin että jonkinlaiselle rattinappiadapterille on tarvetta aina kun originaalin soittimen vaihtaa johonkin muuhun? Näitä saa alan liikkeistä sekä merkkituotteita että tarvikkeita...
Ja Sonyynhän löytyy rattinappien speksit sen verran helposti webistä että voi joko itse muokata rattinapit niille sopiviksi tai rakentaa itse adapterin väliin jopa, jos haluaa. Tai sitten voi toki ostaa sen valmiinkin adapterin. Näin ainakin väylättömissä autoissa siis.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 03.10.2010 15:13 

ALÄ IRROITA, itse en ainakaan uskalla irrottaa akkkua! mulla kaikkos kaikki äly keskuslukon kaukosäätimestä sillä toimenpiteellä. Merkkiliikkeessä sanoivat "ei tässä mitään ohjelmoidaan uusiksi". No hitot, eivät saaneet ohjelmoitua piti varata huoltoaika. Siinä sitten selvisi että joku johto oli auton OBD pistokkeesta irronnut ja sitten saatiin ohjelmoitua. Takaluukku ei tosin vieläkään aukea muulla kuin kaukosäätimellä, mutta se nyt olikin jo aiemmin ilmestynyt vika. Onko muilla ollut muuten vastaavaa ongelmaa? johto poikki tms? mulla siis sellanen hipasukytkin kontissa millä pitäs aukee.
-NouNou-

Poissa

ViestiLähetetty: 03.10.2010 15:21 

Oho! :shock: Eli en irroita edes miinus napaa? Mua pelottaa just tuo uudelleenohjelmointi, kun en saanut koodikorttia lainkaan auton mukana, niin se kai tulee kalliiksi tilata uusi koodi jostain? Se kai pitää kuitenkin olla, jos meinaa saada ohjelmoitua? Saitko NouNou kuitenkin ohjelmoitua loppujen lopuksi kaukosäätimen ja paljonko se maksoi?

Poissa

ViestiLähetetty: 04.10.2010 08:16 
Käyttäjän avatar

NouNou kirjoitti:
Takaluukku ei tosin vieläkään aukea muulla kuin kaukosäätimellä, mutta se nyt olikin jo aiemmin ilmestynyt vika. Onko muilla ollut muuten vastaavaa ongelmaa? johto poikki tms? mulla siis sellanen hipasukytkin kontissa millä pitäs aukee.

Taitaa olla juurikin niin, kurkistapa sinne kontin luukkuun menevän haitarikumin sisälle.

Jos avainkoodia ei löydy, niin merkkihuolto näkee sen koodin näppärästi koneelta, eli sitä ei tarvitse enää mihinkään. Ja ei se avainten opetus taida ihan karmeita maksaa merkkiliikkeessäkään?

C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa

ViestiLähetetty: 09.10.2010 22:11 

NouNou kirjoitti:
Takaluukku ei tosin vieläkään aukea muulla kuin kaukosäätimellä, mutta se nyt olikin jo aiemmin ilmestynyt vika. Onko muilla ollut muuten vastaavaa ongelmaa? johto poikki tms? mulla siis sellanen hipasukytkin kontissa millä pitäs aukee.
-NouNou-

Kyllä on. Johdot ehjät, mutta meni lukon sähkömoottori vaihtoon. Outo vika kun kaikki näennäisesti toimi, mutta ei tosiaan reagoinut takaluukun "sähkökahvaan", joka sekin oli kunnossa.

Poissa

ViestiLähetetty: 09.10.2010 22:30 

Vai niin siinä käi... Toivottavasti mulla ei mene moottori vaihtoon, mahtaako olla kallis? avaimesta se siis toimii muttei luukun kahvasta. Avainten koodaus maksoi sitten loppujen lopuksi 70 €, normaalisti kai 40€ jossei tarvii varaa huoltoaikaa.

Poissa

ViestiLähetetty: 16.10.2010 22:09 

NouNou kirjoitti:
Toivottavasti mulla ei mene moottori vaihtoon, mahtaako olla kallis?

Muistaakseni vähän yli satasen asennuksineen.
NouNou kirjoitti:
avaimesta se siis toimii muttei luukun kahvasta.

Juuri näin. Muuten tuolla olisi pärjännyt, mutta eniten ahdisti se, että takaluukkua ei saanut auki kun moottori oli käynnissä...

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ]