Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian sähkövikaa
ViestiLähetetty: 10.02.2010 19:01 

Viestit: 5856
Paikkakunta: Lahti
Sulake F2 menee heti kun kääntää virrat päälle (CPH?-nopeusanturi-moottorin lämmönohjauskotelo-diagnosointipistoke-peruutusvalot-Trafic master(DAD)virransyöttö?)

Nopeus-ja matkamittari ei toimi eikä peruutusvalot,flektit pyörii puolinopeudella jatkuvasti, yhtenä aamuna ei lähtenyt kayntiin ennenkuin vaihdoin tuon sulakkeen vaikka muulloin on lähtenyt?

Onkos kellään ollut vastaavaa ja mistäs alkaisi etsiä vikaa, pihalla on kylmä ja jossain maksullisessa hallissa ei viitsis tuntikausia ropata, oletus on että joku anturi tai liitin on saanut lumipölystä tarpeekseen.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian sähkövikaa
ViestiLähetetty: 10.02.2010 19:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 471
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Profiili WWW
Tarkistappas sellainen omituiselta kuulostava juttu kun konepeltiin menevien pissapojan lämmitysvastusten johtojen kunto... Tämä oli meinaan samojen oireiden aiheuttaja min vanhassa Xantiassa :) Ja tuota vikaa etsittiin sitten pitkään ja hartaasti :D

Toinen mahdollinen voisi olla huohottimen lämpövastuksen meneminen oikariin.



C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian sähkövikaa
ViestiLähetetty: 10.02.2010 21:25 

Viestit: 5856
Paikkakunta: Lahti
Mahtavaa, kiitoksia, 7 minuuttia kesti ohjeiden tulo ja toiset 7 minuuttia meni vian alustavaan poistamiseen 8-)

Alempi isompi vastus huohotinletkuissa poltteli sulaketta, johto irti ja taas näkee vauhdin mitä mennään 8-) muuten tuotakin vikaa oltaisiin varmaan haettu pitkään, noita kun ei ole missään sulakelistoissa.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian sähkövikaa
ViestiLähetetty: 11.02.2010 17:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 471
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Profiili WWW
Hyvä että vika löytyi :)



C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian sähkövikaa
ViestiLähetetty: 04.10.2010 17:41 

Viestit: 82
Paikkakunta: Varkaus
Moikka!

Tänään oma Xanttu teki just tuon elikkä nopeusmittari mykkä, flekti pyörii aina ja lopulta ei enää lähtenyt käyntiin. Lämmitysvastus oikkarissa.
Onneksi muistin nähneeni täällä jossain vastaavanlaisia oireita muillakin niin apu löytyi vikkelään.

Kiitos ja kumarrus.

Aika tyyris näkyy olevan tuo vastus jopa Sitrosen puolella.
Vanhemmassa 2.0 8v Xantussa sama vika poltti koko johtosarjan. Oli jäänyt asentajalta laittamatta sulake kokonaan. Ei vielä silloin ilmeisesti tullut virrat auton oman rasian kautta.

Marko


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian sähkövikaa
ViestiLähetetty: 06.10.2010 21:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 20
Paikkakunta: Seinäjoki
Missä tuo lämpövastus sijaitsee. Kaiketi venttiilikopan ja putsarin välillä jossakin. Auto ei ole nyt pihassa joten en muista kuinka ne putket menee.

On vain pari kertaa tullut sellainen tilanne, että startatessa käy pari sek. ja sammuu. Apuvirralla sain käyntiin ison savupilven saattelemana. Muuten toimii täysin ongelmitta. Ajattelin jos tämäkin vaiva johtuis samasta asiasta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian sähkövikaa
ViestiLähetetty: 06.10.2010 22:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
ranskis kirjoitti:
Missä tuo lämpövastus sijaitsee.
Esimerkiksi 2.0 16V:stä löytyy hankaamasta ilmanputsarikotelon alaosaan reikiä. Emännän Xantiassa oli sattunut jäämään asennuksessa liititmet "sopivasti" sen suuntaan ja saldona kaksi reikää, vastus vielä sentään ehjä... 1.8 16V:stä varmaan löytyy samalta suunnalta, kun on muutenkin niin samanlainen konehuone. 1.8 8V:ssä taisi olla siellä jossain öljypohjan/lohkon edessä vai muistanko ihan väärin?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian sähkövikaa
ViestiLähetetty: 06.10.2010 22:20 

Viestit: 5856
Paikkakunta: Lahti
ranskis kirjoitti:
Missä tuo lämpövastus sijaitsee. Kaiketi venttiilikopan ja putsarin välillä jossakin. Auto ei ole nyt pihassa joten en muista kuinka ne putket menee.

On vain pari kertaa tullut sellainen tilanne, että startatessa käy pari sek. ja sammuu. Apuvirralla sain käyntiin ison savupilven saattelemana. Muuten toimii täysin ongelmitta. Ajattelin jos tämäkin vaiva johtuis samasta asiasta.


Tuskin jos noita muita oireita ei ole.

Vanhemmissa noita vastuksia on kaiketi kytketty myös bensapumpun sulakkeen taakse??

1.8 16V vastukset on, pienempi jossain ilmanputsarin ja koneen välissä sekä isompi koneen edessä siinä alas menevässä isossa huohotinletkussa "mukavasti" imusarjan alla.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: