Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Alustan öljyämisestä
ViestiLähetetty: 10.10.2010 21:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1180
Xari kirjoitti:
ranskis kirjoitti:
Kesäautoja on edelleen aikomus vähän öljytä, kait se öljykin pohjassa pysyy kun vehkeet seisoo ladossa :?

Joo, tuon wanhuksen ajattelin perinteisesti öljytä. Öljyt siellä on aikaisemminkin ollut. Ei kai -50 luvulla vielä oikein massoista puhuttu.



Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Alustan öljyämisestä
ViestiLähetetty: 10.10.2010 22:35 

Viestit: 265
Paikkakunta: Lapinlahti
Ruotsin Citroënakuten-palstalta luin kerran vanhan automiehen neuvon käyttää dieseljäteöljyn ja koteloaineen sekoitusta: suhde 50 / 50, ruiskutetaan jkv lämmitettynä. Hänellä oli vuosikymmenten kokemus, että näin saadaan tehokas ruosteenesto.

Ruiskutus on sottaista puuhaa, mutta aine tunkeutuu hyvin. Öljy estää aineen liiallisen kuivumisen ja siitä johtuvan irtikuoriutumisen.



Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Alustan öljyämisestä
ViestiLähetetty: 11.10.2010 08:01 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Mikäs käytetyssä? diesel-öljyssä nimenomaan olisi hyvää, kuin ehkä saatavuus/hinta. Nokea, samanlaisia metallipartikkeleja......Kotelosuojankaan ei pitäisi kovettuman, vaan jäädä vahamaiseksi....Terva kyllä saattaa kovettua lohkeavaksi, siihen jotain öljyä, kotelosuojaa, tms.....Tuoksuukin.....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Alustan öljyämisestä
ViestiLähetetty: 11.10.2010 09:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Yllä useasti mainittu avohammaspyörärasva on käytännössä samaa kuin prätkäketjurasva sattumalta kun ovat avohammaspyörät nekin ;-)

Vanhan käyttöharrasteauton suojaus on jatkuva prosessi. Jos vaivautuu edes kerta vuoteen ruuttaamaan parin euron pullon pohjan arkoihin kohtiin niin kyllä hidastuu ruostuminen hurjasti.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Alustan öljyämisestä
ViestiLähetetty: 11.10.2010 11:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Cikatti kirjoitti:
Yllä useasti mainittu avohammaspyörärasva on käytännössä samaa kuin prätkäketjurasva sattumalta kun ovat avohammaspyörät nekin ;-)
Eivät varmaankaan täysin samaa. Ja ketjurasvoissakin on eroja, katso mm. sivun 7 kuva tuolta: http://www.brandt.fi/honda/mp/ohjekirjat/ketjuvoitelu.pdf



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Alustan öljyämisestä
ViestiLähetetty: 11.10.2010 19:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 941
Paikkakunta: vihti
Jokainen tulee uskollaan autuaaksi, mutta kokemus opettaa tosiasiat.
Minulle tarjosi entinen työkaveri Angliaa vm 64 . Aina öljyllä suojannut ja ruosteeton.
Ollut jokapäiväisessä käytössä.
Ei vaan ankka kiinnostanut muuten.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: