|
Kirjoittaja |
Viesti |
mikauusi
|
Viestin otsikko: CX:n varoitusvalot nestemäärä ja stop? Lähetetty: 21.10.2010 22:36 |
Viestit: 55
|
On sillä tavalla että 2.0 tre -89 otsikon mukaiset valot syttyvät palamaan. Käsittääkseni se kerroshampurilaista muistuttava tuikku kertoo nestevajauksesta ja stoppi, no se on stoppi. Nestettä on ja ilmiö noudattelee seuraavaa logikkaa: Jos auto on huilannut esim yön yli, saattaa mennä kymmeniä kilometrejä ennenkuin nämä valot syttyvät. Sitten kun ne ovat saman päivän aikana kerran syttyneet, ne myös syttyvät hetikohta uuden käynnistyksen jälkeen. Olen antioksidanttia ruikannut siihen nestehukan kontrollerin liittimiin mutta ei apua.
Nyt jos jollakulla on kokemusta vastaavasta, olisin kovasti liikuttunut saadessani hyviä neuvoja pimenevien syysiltojen vianhakureissuilleni.
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: CX:n varoitusvalot nestemäärä ja stop? Lähetetty: 22.10.2010 07:59 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
ettei vaan olisi kyse jäähdytinnesteen vajauksesta? silloinkin syttyy stoppivalot ja hampurilaismerkki tuo jäähdytinnesteen mieleen
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
mikauusi
|
Viestin otsikko: Re: CX:n varoitusvalot nestemäärä ja stop? Lähetetty: 22.10.2010 10:49 |
Viestit: 55
|
No niinpä merkkivalon mukaan vajausta olisikin, mutta siis kun painesäiliössä vai mikä laajenemissäiliö se on, on litkua yli puolenvälin. Olettaisin että sieltä otetaan jos tarvitaan ja päinvastoin. Voisko jossain olla niin paha ilmatasku ettei litkut kierrä? Tai paremminkin kiertää satunnaisesti milloin ja missä huvittaa. Äh.
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: CX:n varoitusvalot nestemäärä ja stop? Lähetetty: 22.10.2010 11:17 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
kun sinne paisuntasäiliöön kurkkaa, niin siellä näkyy punainen "kieli", joka pitää olla nesteen peitossa kylmänäkin. ja kuumanahan neste laajenee, ja pinta on korkeammalla.
kannattaisi ehkä kokeilla ilmata jäähdytysjärjestelmä? jos neste ei kierrä, niin kones ylikuumenee.. syttyykö ylilämmön merkkivalokin?
ainakin M25-moottoreissa vesipumpun ilmaus on tärkeää, jos siellä on ilmalukko, ei neste lähde kiertämään ollenkaan. ja jos joutuu ilmaamaan (pumpun) toistuvasti, on kannentiivisteen vaihto yleensä seuraava toimenpide.
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
mikauusi
|
Viestin otsikko: Re: CX:n varoitusvalot nestemäärä ja stop? Lähetetty: 22.10.2010 11:56 |
Viestit: 55
|
Joo litkua on puoleenväliin paisuntasäiliötä. Veden lämmöstä en tiedä koska joku on kiskaissut piuhan irti anturista. Tämä on työn alla jahka löydän paikan johon johdon anturilta liitän. ??
Mutta noin perstuntumalta en usko liikalämmön olevan ongelma koska mikään ei höyryä eikä puhise. Letkuilla ja paisuntasäiliölläkin on ainakin jonkinlainen (kolmannen asteen) yhteys koska letkuja puristelemalla säiliössä pinta kohoilee.
Mutta tuo ilmaus voisi olla aiheellista. Joskohan tuolta löytyisi ilmaukseen tarkoitettu ruuvi / nippa / venttiili tai mikä tahansa muu konsti kuin ampua ysimillisellä kylkeen?
|
|
|
|
 |
|
|