|
Kirjoittaja |
Viesti |
idefix
|
Viestin otsikko: Katsastuksen nolo loppu Lähetetty: 08.11.2010 21:32 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
Iltalehti tänään 8 11 2010 sivu 19. En löytänyt il sivua linkitettäväksi, mutta olkaamme iloisia ettei meidän citikat ole tuollaisia tehohirviöitä. 
|
|
|
|
 |
Kooma
|
Viestin otsikko: Re: Katsastuksen nolo loppu Lähetetty: 08.11.2010 22:54 |
Viestit: 349 Paikkakunta: Lempäälä
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Katsastuksen nolo loppu Lähetetty: 09.11.2010 00:45 |
|
Tulikohan leima... 
|
|
|
|
 |
2cv-Olli
|
Viestin otsikko: Re: Katsastuksen nolo loppu Lähetetty: 09.11.2010 01:09 |
Viestit: 497
|
Iltalehti kirjoitti asiasta:
"Auton omistaja oli tapahtumahetkellä paikalla, ja hän järkyttyi nähtyään autonsa päätyvän pellolle."
Rättisitikkaa katsastaessa on vuosikymmenten saatossa myös monta kertaa tullut järkyttyneeksi, mutta syynä on ollut katsastusmiehen huima asiantuntemattomuus. Onkohan heillä kaikilla edes ajokorttia?
|
|
|
|
 |
Kpt. Hans Sauber
|
Viestin otsikko: Re: Katsastuksen nolo loppu Lähetetty: 09.11.2010 01:47 |
Viestit: 170 Paikkakunta: Kotka
|
Artikkelissa mainitaan, että teknistä vikaa ei ole pois suljettu. Tarkoittaako tämä, että autoa ei katsastanut insinööri vaan teknikko?
Itse en ole toistaiseksi kuullut autoista, mitkä eivät lopettaisi ryntäilyä esim. painamalla kytkinpolkimen pohjaan tai jos oikein hurja on, niin jopa jarrupoljinta(?)...
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Katsastuksen nolo loppu Lähetetty: 09.11.2010 01:50 |
Viestit: 308
|
Kpt. Hans Sauber kirjoitti: Artikkelissa mainitaan, että teknistä vikaa ei ole pois suljettu. Näinhän se on, jos katsastus jäi kesken!  Ties vaikka rekkarin valo palanut.
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Katsastuksen nolo loppu Lähetetty: 09.11.2010 11:37 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Sanottakoon katsurin puolustukseksi, että itse aikanaan meinasin tehdä saman tempun jeräällä jenkkilintalla.
Autoon oli vaihdettu kaasutin, ja polkimen omatekoinen vivusto (ei siis vaijeri) ei ollut oikein kohdallaan. Kaasupoljinta piti painaa alussa melko kovaa, että poljin lähti liikeelle. Sitten poljin muuttuikin yhäkkiä kevyemmäksi ja painui lattiaan hyvinkin kevyesti, jolloin auto hyökkäsi liikkeelle aika rivakasti. Asiakas osasi varoittaa "ominaisuudesta" mutta siltikin se meinasi yllättää.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: Katsastuksen nolo loppu Lähetetty: 09.11.2010 11:55 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Minun kotikylässä Hollanissa AC Cobra replika sai myös vahinko katsastuspaikalla. Mikä sattuma!
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
kiji123
|
Viestin otsikko: Re: Katsastuksen nolo loppu Lähetetty: 09.11.2010 17:00 |
Viestit: 103
|
IC-moottoripyörien (Sekä 1 -että 2-sylinteristen) ominaisuus on sytyksen säädön jääminen helposti liian aikaiselle. Tämä aiheuttaa sen että huolimattomasti käyntiin polkaistaessa tms. moottori saattaa lähteä käymään väärin päin, eikä sitä huomaa miksikään edes käyntiäänestä. Eräässä rekisteröintikatsastuksessa 2-syl IC:n omistaja varoitti koeajolle lähtevää katsastajaa, että polkaise kunnolla käyntiin, ettei lähde väärään suuntaan. Katsuri tuhahti, että on tässä ajettu vähän useammallakin pyörällä: Käynnistys, ykkönen silmään, kytkin ylös ja IC hyökkää taaksepäin seurauksella että katsuri melkein kaatuu. Onneksi pysyi kuitenkin pystyssä eikä loukannut itseään.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Katsastuksen nolo loppu Lähetetty: 09.11.2010 18:04 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
heh heh. aikoinaan hommani puolesta olin katsastamassa Citroen DS21 mallia joka oli mehukepillä varustetulla lootalla. piruuttani jätin sen oottamaan parkkipaikalle avaimet virtalukossa. otin aikaa siitä kun katsuri meni hakemaan katiskaa syynättäväksi ja ei selvinny herralle kuinka vehje käynnistetään ,joten tuli suuri herra kysymään syita starttaamattomuuteen. kertokaas te miten se käynnistetään. minä kyllä tiedän.
|
|
|
|
 |
lukkis
|
Viestin otsikko: Re: Katsastuksen nolo loppu Lähetetty: 09.11.2010 18:32 |
Viestit: 287
|
Vedettinkös sitä vaihdevipua vapaallaa itseensä päin (virta päällä tietty)?
|
|
|
|
 |
huoltomies
|
Viestin otsikko: Re: Katsastuksen nolo loppu Lähetetty: 09.11.2010 19:39 |
Viestit: 208
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Katsastuksen nolo loppu Lähetetty: 09.11.2010 20:01 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Keppiä vapaalta vasemmalle?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Katsastuksen nolo loppu Lähetetty: 09.11.2010 21:58 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
lukkis kirjoitti: Vedettinkös sitä vaihdevipua vapaallaa itseensä päin (virta päällä tietty)? laakeri kirjoitti: Keppiä vapaalta vasemmalle? tuossa puolivälissä on oikea liikerata 
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Katsastuksen nolo loppu Lähetetty: 09.11.2010 22:14 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Tai konehuoneesta apustarttinapista. Oiva väline käynnistysongelmia pähkäillessä.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Katsastuksen nolo loppu Lähetetty: 09.11.2010 23:14 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Tästä sai kyllä hyvät naurut. Mitenkähän vaan lienee kun tämä AC Cobra huijaus on kuitenkin rakannettu Malibun alustalle niin kaasuvivusto on luokkaa mekaaninen käärmeenpesä. "mutta syynä on ollut katsastusmiehen huima asiantuntemattomuus. Onkohan heillä kaikilla edes ajokorttia?" Jossain uutisessa muuten oli että uudet poliisikokelaatkaan eivät osaa ajaa autoa 
Viimeksi muokannut Cikatti päivämäärä 09.11.2010 23:23, muokattu yhteensä 1 kerran
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Kpt. Hans Sauber
|
Viestin otsikko: Re: Katsastuksen nolo loppu Lähetetty: 09.11.2010 23:20 |
Viestit: 170 Paikkakunta: Kotka
|
Cikatti kirjoitti: Mitenkähän vaan lienee kun tämä AC Cobra huijasu on kuitenkin rakannettu Malibun alustalle niin kaasuvivusto on luokkaa mekaaninen käärmeenpesä. Tästä ko. Cobrasta en tiedä, mutta aikanaan noita rakennettiin myös Taunuksen alustalle.... Tosin jo kuvista näkee, että jos katuun on jäänyt kaksi mustaa viivaa, niin kyseessä ei ole ollut kiihtyvä, saatika hidastuva Taunus 
|
|
|
|
 |
|
|