Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: xm edelleen juntturissa ajoneston takia
ViestiLähetetty: 11.11.2010 22:28 

Viestit: 5
kyllä nyt koetellaan harrastajaa?kohta 30v.olen citkoita purkanu ja kasannu ja aina on tullu valmista,mutta nyt ei meinaa omat konstit riittää.kellä olisi ratkaiseva tieto että ecu antais pelkän vihreän valon näppäriin.kun nythän on vaihdettu ecu ja näppäri,eikä mitään vaikutusta.kuka tietaisi onko oikein että punainen ja vihreä valo palavat vaikka olen irroittanut ecun ja viereiset ohjausreleet.tietokonetta se ei hyväksy diaknoospistokkeesta tutkimaan muuta kuin abs ja jousituksen.Olisiko kenellä ecun liitinkampaan kytkäriä? Sekä v6 12vent.1996 koko sähkökaavaa.mistä löytyy se pelle peloton joka antaa ratkaisevan vinkin?terveisin epätoivoinen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xm edelleen juntturissa ajoneston takia
ViestiLähetetty: 11.11.2010 22:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Liekö näistä mitään apua..:

Kuva

KuvaKuva

Täällä palstallakin on ollut jotain juttua ajoneston temppuilusta, eikä kovin pitkästikään siitä taida olla, vaan kun muistaisi missä yhteydessä ne tarinat oli..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xm edelleen juntturissa ajoneston takia
ViestiLähetetty: 11.11.2010 23:51 

Viestit: 161
Paikkakunta: Jönköping
Saattais löytyä lääke kun ottaa yhteyttä johonkin piirien kopiointiin erikoistuneeseen kaveriin. Ainakin Saab-foorumilla on välillä keskusteluja aiheesta. Eli onko ajonesto integroitu Motronic-piirin sisälle vai onko ulkoinen? Molempi parempi. Monet ns. virityschipit on ilman ajonestoa, niin haluttaessa. Mikäli taas esto on ulkopuolella pääpiirin on se deaktivoitavissa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xm edelleen juntturissa ajoneston takia
ViestiLähetetty: 12.11.2010 08:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Tuo manuaalihan sanoo vain kuivasti että "kun tössit ajoneston täysin jumiin niin ECU on vaihdettava"

Oikeastaan lienee viisainta käyttää tuota ajonestoa niin että kun ja jos se toimii tai e nsaa toimimaan niin koodin syötön jälkeen pitää nypätä töpseli pois, sen jälkeen se toimii ikuisesti.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xm edelleen juntturissa ajoneston takia
ViestiLähetetty: 12.11.2010 08:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
citikkakorkki kirjoitti:
kellä olisi ratkaiseva tieto että ecu antais pelkän vihreän valon näppäriin.kun nythän on vaihdettu ecu ja näppäri,eikä mitään vaikutusta.kuka tietaisi onko oikein että punainen ja vihreä valo palavat
Olisiko huoltotiedotteella tietoa... kaaviosta löytyy tällainen tilanne:
-Motor: Motor startar inte
-Tändningens tillstånd: Tändningen på
-Röd: Signallampa tänd
-Grön: Signallampa tänd
-"K": Signallampa släckt
-Tangentsats: För in kundkoden
-->Åtgärd:
    - Kontrollera jorden MI.
    - Kontrollera förbindelsen M 1 och 15 N 14 på tangentpanelen.

Toivottavasti tulkitsin tilanteen oikein. Viittaisi siis siihen, että voisi hyvinkin olla noiden palaminen ihan oikea tilanne juurikin silloin, kun ECU ei ole perässä tai on liitoksissa muuten häikkää, kun ehdottaa noiden liitoksien ja maadoituksen (mitähän tuo MI meinaa, jäi itselle epäselväksi?) tarkastusta.



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: