Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 3/5 [ 117 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Miksi et pysähdy?
ViestiLähetetty: 11.11.2010 23:34 
Mua on haukuttu vaikka miksi elämäni aikana, joten tuo "arvoisat lemonit sun muut" kyllä sai leveän hymyn naamalle :D , wau , arvoisa!!! Yes, it´s me! :D
Sainpas mielipiteiden vaihtoa aikaan, olen ainakin oppinut huomaamaan mikä herättää mielipiteiden vaihtoa. :lol:
Mutta oikeesti: joskus vaan ärsyttää täällä tuo kaikkien rekkakuskien ylistely. En yleistä, mutta kyllä sieltäkin löytyy itsekkyyttä, liikenteen vaarantamista jne. Ja vastaavasti ammattitaitoa, muiden huomioimista, oikeaa asennettta. Inhimillisiä ihmisiähän ammattikuljettajat ovat kuten hlöautokuljettajatkin, ja samassa liikenteessä me kaikki joudutaan tulemaan keskenämme toimeen. Ihmetyttää vaan tämä ajattelutapa, että kaikki rekka- ja muiden isojen autojen kuljettajat ovat huippuja ja aina oikeassa, ja kaikki hlöautolla ajavat ovat aina väärässä ja täysin idiootteja ja ammattikuljettajien tiellä! Asenteet ovat tärkeimmät sekä ammatti- että amatööripuolella. Pelkästään se, että on ammattilainen, ei vielä riitä. Ja entäs kun nämä isojen autojen kuljettajat ovat liikkeellä hlöautolla: mites ne silloin luokitellaan? Juu tiedän miten he itse itsensä luokittelevat :lol:
Ja tuolla ihmettelylläni ovatko rekat + muut isot sopivia yleiseen liikenteeseen tarkoitin nimenomaan niitä autoja, en kuljettajia, jos joku ymmärsi tämän väärin. Ja lopuksi: Peace :D
- Onpa kiva jankata pitkästä aikaa! - :mrgreen:
Ja aloittaja onnistui tavoitteessaan eli sai kunnon väittelyn aikaan :lol:

ViestiLähetetty: 11.11.2010 23:56 

A I N A ja vaikka kello neljä aamuyöllä juhannuksena

PERUSTELU:

Kun toimii aina samalla tavalla ei sitten vanhana dementoituneenakaan tule niin helposti vahinkoja, kun automaattisesti aina pysäyttää auton STOP-merkin kohdalla.

" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2010 00:48 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
joskus vaan ärsyttää täällä tuo kaikkien rekkakuskien ylistely. En yleistä, mutta kyllä sieltäkin löytyy itsekkyyttä, liikenteen vaarantamista jne. Ja vastaavasti ammattitaitoa, muiden huomioimista, oikeaa asennettta. Inhimillisiä ihmisiähän ammattikuljettajat ovat kuten hlöautokuljettajatkin, ja samassa liikenteessä me kaikki joudutaan tulemaan keskenämme toimeen. Ihmetyttää vaan tämä ajattelutapa, että kaikki rekka- ja muiden isojen autojen kuljettajat ovat huippuja ja aina oikeassa, ja kaikki hlöautolla ajavat ovat aina väärässä ja täysin idiootteja ja ammattikuljettajien tiellä! Asenteet ovat tärkeimmät sekä ammatti- että amatööripuolella. Pelkästään se, että on ammattilainen, ei vielä riitä.

Lemonin kanssa samaa mieltä. Pari kertaa olen joutunut ottamaan yhteen raskaankaluston kuljettajien kanssa. Isot autot, isoääniset kuskit :o Molemmilla kerroilla voitin jutun, toisen ratkaisi poliisi ja toisen raastupa. Kummallakaan kerralla rekkamiehellä ei ollut halua sopia asioita.
Monen rekan ratissa istuu hyvin nuoren näköinen kuljettaja, hän voi olla hyvinkin vähällä ajokokemuksella sillä jostain on rekkamiestenkin ura aloitettava, jolloin saattaa tulla väärinarviointeja ja ylireagointia.
Pääasiassa kuitenkin ovat raskaan kaluston kuljettajat aivan normaaleja, lainkuuliaisia kuljettajia vaikka heillä on kuljettavana haasteellinen ajoneuvo monenlaisessa kelissä ja monenlaisten muiden tielläliikkujien joukossa. :)

Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2010 07:23 

eskere kirjoitti:
Eki kirjoitti:
On risteyksiä, joissa totaalinen pysähtyminen tietää isommalla ajoneuvolla näin talven tullen varmoja lapiohommia, vaikka niissä ei henkilöautolla olisi minkäänlaisia vaikeuksia...

Miten poliisi suhtautuu rekkamiesten tulkintaan ajaa pysähtymättä risteykseen :?:
Lapiohommat ei liene ole lain sallima stop-merkin noudattamatta jättäminen ;)

Sakko tulee kun ei noudata lakia :) Toisaalta ymmärtävät kun ei 50 000 rautaa ihan noin vaan lähdekään liikkeelle ja alkaa tukkimaan risteyksen, kerran ovat jopa auttaneet lapiohommissa. Sanoivat, että oli pakko antaa sakko kun pitivät henkilöautoille ratsiaa. Sakot maksettu ja morjestetaan :lol:

P-S tämä foorumi ei ole paras mahdollinen paikka mollata/kehua rahtareita.

Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2010 08:18 
Käyttäjän avatar

laakeri kirjoitti:
kokemjne kirjoitti:
kuules laakeri . kolmion takaa tulija väistää kaikkea liikennettä.
Jaa milloinkas se on taas näin päin käännetty? No, jatketaan aiheesta huomenna, jos ehditään...
Eli tätä tarkoitin siis (lähde Aamulehti WWW 30.01.2010):
Kuva

Ja sitten "virallinen" lähde asialle:
Tieliikenneasetus 5.3.1982/182 / 3 LUKU (29.4.1994/328) Liikennemerkit kirjoitti:
Merkki 231

Merkillä osoitetaan, että risteykseen tulevan ajoneuvon on väistettävä ajoneuvoja ja raitiovaunuja, jotka saapuvat risteykseen risteävältä tieltä tai etuajo-oikeutetulta suunnalta. Liikenneympyrässä merkillä osoitetaan, että liikenneympyrään tulevan ajoneuvon on väistettävä liikenneympyrää käyttäviä ajoneuvoja ja raitiovaunuja. Lisäkilvellä 815 varustettuna merkkiä voidaan käyttää ennakkomerkkinä. Lisäkilvellä 816 varustettuna sitä voidaan käyttää merkin 232 ennakkomerkkinä. Merkillä voidaan osoittaa myös tieliikennelain 14 §:n 3 tai 4 momentin mukainen väistämisvelvollisuus. (23.12.1998/1133)

Kuva
231. Väistämisvelvollisuus risteyksessä (23.12.1998/1133)
Vastahan tuo on tosiaan pian 12 vuotta ollut noin...

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2010 09:08 
Hmmm ... onkohan tästä odotettavissa Tielläliikkujan 10 käskyä? ;)
1. käsky
Ilmoita kääntymisaikeistasi vilkulla

2. käsky
Pysähdy tullessasi Stop-merkin takaa!

ViestiLähetetty: 12.11.2010 10:03 

r_a_n_u kirjoitti:
Jos liikennetilanteen takia ei ole aivan pakko, niin erittäin harva noudattaa Stop-merkkiä.
Mites Sinä?

r_a_n_u kävi sohimassa muurahaispesää! :lol: Vuorokaudessa melkein 60 viestiä. :D

Ainoastaan seuraavilla avausviesteillä pystyy samaan:

1. Voiko Citroënissä käyttää muuta kuin merkkiliikkeessä myytävää LHM:ää?
2. Minkä merkkistä moottoriöljyä voi Citroënissä käyttää?
3. Minkä merkkisiä tulppia voi Citroënissä käyttää?
4. Ostin kitkarenkaat
5. Ostin Toyotan
6. BX myytävänä nettiautossa

:D Pääasia, että keskustellaan. Siksi kai tätä sivustoa seurataan :roll: . Jatketaan...

Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2010 10:11 
Käyttäjän avatar

Lisäisin tuohon listaan

7. Nopeusrajoitukset ja -valvonta - kansakuntamme koossapitävät voimat

:mrgreen:

C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2010 10:17 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Hyvin on toiminut myös:

8. M: BMW

:lol:

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2010 11:14 
Käyttäjän avatar

taas osa puhuu ns. aiheesta ja osa on lipsunu ja aiheen viereen
eihän tuolla ylistetä noita isojenvehkeitten kuskien ammattitaitoa, joten siitä ei ole ollenkaan kysymys. ja mitä tuohon kuopion ympäristöön tulee niin vaikka pääväylää menijän ei tarvii väistellä ,niin taas kannattaa ajatella. ja nop.muutos ei tarkoita jarrulle hyppäämistä ,riittää kun hieman keventää oikeaa jalkaa. ja tuosta taas päästään noihin ns. kiihdytyskaistoihin. minä olen käsittänyt että ne ovat sitä varten ,että niillä otetaan valmiiksi se vauhti joka on sama kuin sillä väylällä jonne on tarkoitus mennä. ja taas tulee semmonen pikkunen juttu ,että kumpikohan tukkii tehokkaammin liikennettä, se kottero vai tuo 40-60 tonninen jos se joutuu hidasteleman liikaa siksi ettei kukaan ole älynnyt käyttää järkeään. toisaalta kyllä se kottero hidastaa yhtä tehokkaasti jos kuskina on ylivarovainen tai puolisokee tai se viimeisin vaihtoehto ,eli kun minä meen niin minä meen just sitä tahtia kun minä itte haluan. eli 80 kiihdytyskaistalla munitaan 40-60 eikä älytä yhtään mitään. ja pää pyörii kun se kuuluisa puolukka,,,,,,,,,,,,vaikka peilit ovat sitä varten. no jatkoromaania väsätään kunhan keretään. ja mitä tulee noihin komeisiin kuviin kolmiolla ja ilman ,niin onhan siellä niitä apukuvia joilla muutetaan tilannetta.

Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2010 11:55 
Käyttäjän avatar

Jahas, täälläpä onki noussut myskynpoikanen vesilasiin. :roll:

Alkup. kyssäriin, pysähdytkö Stop-merkin edessä, niin vastaus on "se riippuu".

Hommahan menee näin:

Tuleeko oikealta/vasemalta väistettävää liikennettä tai näkyykö poliisia?
Ei kumpaakaan --> tuskin pysähdyn
Liikennettä tulossa --> hiljennän sopivasti tai pysähdyn jos tilanne vaatii
Poliisi on läsnä --> kiroilen ja pysähdyn

Näin se homma etenee. :mrgreen:

Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2010 12:32 

Jallu osui asian ytimeen :lol: :lol: :lol: :lol:

Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2010 13:25 
Käyttäjän avatar

Koke kun taisit vähän viitata minun viestiini - tahallaan vähän provosoiva se olikin - niin tarkennan, että toki koetan osaltani edesauttaa sitä sujuvaa liittymistä liikennevirtaan, yleensä juurikin noin kaasua keventämällä järkätä sitä tilaa eteeni ja jos liikennetilanne sallii ja varsinkin niille isokokoisille avuksi voin väistää joskus vasemmallekin, vaikka se ei kait lain mukaan ole luvallista. Mutta valitettavasti sieltä rampilta (no OKEI Petosen ramppi esimerkkinä vain sen takia kun juuri siinä kohtaa on yleensä pahin ruuhka kun minä töistä huristan kotiin ja joukossa aina tiivistyy..) MELKEIN AINA tunkee joku jolla tuntuu olevan kertaskaikkiaan pakkohalu päästä just sille 5 m:n pätkälle missä minä olen vaikka sitä tilaa siis olisi edessä ja joskus takanakin...nin että kyllä ottaa pattii eikämmua taas huvita oikeemmikää, niinkuin Matti Näsä asian ilmaisi.

Heitänpä toisenkin harmin aiheen peliin: mitäs olette mieltä semmoisesta, varsin yleisestä risteysajon tulkinnasta, että kääntyjä leikkaa railakkaasti vastaantulijan kaistalle eikä siis kierrä sitä risteyksen keskipistettä, kuten lakiteksti kai sanoo. Tämmöisiä meinaa harva se päivä tulla kotoa lähtiessä keulaan ja luulevat kai olevansa oikeassa, kun minä tulen siihen samaan risteykseen kolmion takaa. Väistän, kun en halua nähdä kolarin selvittelyn vaivaa, mutta jurnutan mielessäni. Ymmärrän taas isojen ongelman, on mullakin sentään C-kortti ja tiedän, että iso ei taivu. Mutta henkilöauto taipuis ja sillon mahduttais siitä molemmat kulkemaan yhtä aikaa.
nimim. jurnutanko turhaan...

Ai niin, kyllämää koitan siihen STOPPIIN pysähtyä. Uskon, että ne on aiheesta laitettu.

Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2010 13:27 

2cvkimmo kirjoitti:
bxvan kirjoitti:
Ensimmäinen idästä tulija on siis ajovuorossa ennen minua, joka olen kääntymässä vasemmalle. Häntä siis väistän. Heti kun hän on liikkeellä lähden minäkin, mennäkseni seuraavana. Usein kuitenkin tulee joku liikennesäännöistä tietämätön tuon ensimmäisen risteyksen ylittäneen perässä pysähtymättä risteykseen.

2cvkimmo kirjoitti:
[Jos siis itä-länsiristeyksessä kolahtaa JA se vastaantulija ei todistettavasti pysähtynyt STOP-merkin taakse, olet voitolla. Muussa tapauksessa kääntyvän on kiltisti odotettava kunnes vastaantulevaa liikennettä ei tule. Risteysalueellehan ei saisi edes ajaa, jos se ei ole vapaa liikennöintiä varten.

Juurikin näin. Stop- merkin noudattamisestahan tässä alkujaan taisi olla kysymys.
Tiedostan toki että kolarin sattuessa olisi vaikea todistaa ettei vastaantulija pysähtynyt. Siksipä olen tuonut esille aikeeni, mutta en ole kenenkään risteystä jo ylittävän eteen kääntynyt.
Monta kertaa olen kuitenkin vasemmalle kääntyen katkaissut risteystä ylittävien jonon (siis siten että stoppimerkin takaa tulossa ollut jonottaja on joutunut pysähtymään merkille), koska mielestäni ei kuitenkaan ole oikein että kymmenen auton jonolle riittää se että ensimmäinen noudatti stop-merkkiä.

Tietenkin otan huomioon että risteys on muuten vapaa. Me kaikki vastakkaisista suunnista tulijat ylitämme tuossa risteyksessä harvinaista etuajooikeutetuksi merkittyä väylää.

Täysperistä ja puolikkaista olen sitä mieltä että ne ovat liikenteessä töissä eivätkä muita kiusaamassa. Siksi pyrin antamaan niille tilaa kääntyä ja ryömiä. Itsellä ei ole korttia moisien laitteiden liikuttamiseen, mutta juniori ajaa noita työkseen, joten olen kuunnellut rekkamiehen kokemuksia ja ajatuksia meistä henkilöautoilijoista

Ilman Citikkaa jo liian pitkään
Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2010 13:45 
Käyttäjän avatar

kokemjne kirjoitti:
taas osa puhuu ns. aiheesta ja osa on lipsunu ja aiheen viereen
eihän tuolla ylistetä noita isojenvehkeitten kuskien ammattitaitoa, joten siitä ei ole ollenkaan kysymys.

Juuri näin. Kommenttini, josta tämä näköjään lähti rönsyilemään, oli tarkoitettu olemaan vain neutraali toteamus siitä, että tieverkolle on aseteltu tienpitäjän taholta sellaisia ansoja, joissa on joskus tehtävä valinta lain pilkuntarkan noudattamisen tai jonkin muun välillä. Lähtökohta kuitenkin on oltava poikkeuksetta se, ettei kenellekään aiheuteta vaaraa.

Vaikka tarkoitinkin kommentissani raskasta liikennettä, tulee niitä tilanteita pienemmillekin. Jokainen, joka on kokeillut lähteä liukkaalta liikkeelle ylämäkeen etuvetoautolla vaikkapa asuntovaunun tai raskaamman perävaunun kanssa, tietää mitä tarkoitan. Muille lienee turha edes yrittää selittää..?

Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2010 18:05 
Käyttäjän avatar

Täällä kun tuntuu olevan näitä keskivertaa parempia raskaan liikenteen edustajia, niin heille pari kysymystä.
Mikä mahtaa liikkua näiden kuljettajien päässä, kun 60 tonnin massalla roikutaan henkilöauton kannassa muutaman metrin päässä säässä, kuin säässä?
Toinen kysymys liittyy ohituksiin. Mikä ajatus maailmassa yllyttää ohittamaan vain muutaman km/h nopeuserolla edellä ajavaa? Usein vielä kaksi rekkaa rinnakkain.

Näihin ei riitä selitys: en minä, mutta pojat. Aivan turha parkua kiireestäkään, koska nyt jo yritykset kiristävät rajoittimia saadakseen säästöjä kulutukseen. Tiedän, että ottaa koville monille löytää järkevää selitystä. Selityksiä silti löytyy.

Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2010 18:29 
Käyttäjän avatar

aakulle ihan ekaksi. mitäs jos painaisit kaasua tai vaihtoehtoisesti menis suosiolla sivuun. se rekka saattaa olla juuri viemässä tarvaraa jota itekkin kaipailet. sitten se sun mittaris näyttö on paljon surkeempi kuin noissa vehkeissä joissa on piirturi pakollinen.
jos sinä muka ajat mittaris mukaan just luvallista maksimia,niin piirtusi näyttää 5-6 km/t vähemmän ja on taatusti tarkempi.
ja se nopeusero millä sinustakin pääsisi eroon on liian pieni koska rajoitin tulee vastaan. mutta se vauhti mitä se rekka haluaisi edetä saattaa johtua vaikka kuorman laadusta. ei välttämättä kestä seisoskella tiellä.
ei mee mulle jakeluun ,että miten on niin vaikeeta antaa niitten mennä vaan. ei multa oo mitään pois jos annan niille tietä kuten useinkin teen.
usein kun ite istuu tuommosen vähän suuremman jakkaralla ,tulee ajoittain kova halu jelpata niitä etenemisessä. onneksi toistaiseksi on halut pysyneet kontrollissa.

Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2010 18:45 
Käyttäjän avatar

Minä en ymmärrä, miksi liikenteeseen suhtaudutaan kuin johonkin kilpailuun. Jos joku haluaa minut ohittaa, niin siitä vaan. En ainakaan ala sabotoimaan yritystä vaan yritän jelppiä, että toimitus olisi turvallinen. Harvoin oikeasti on niin kiire, että tarvitsee ohittamaankaan ryhtyä. No tietenkin, jos joku ajaa selvästi normaalia nopeutta hitaammin. Silloin jos ohitan, niin kiihdytän kyllä nopeusrajoituksen yli. Järjettömiin ohituksiin en rupea, sen saa tehdä ne farkkuaudit omalla vastuullaan, ja kieltämättä synnillisen vahingoniloisen räkätyksen päästän, kun sellainen sitten seisoo maijan perässä muutaman kilometrin päässä.

2CV -65 "Poppaloora"
XM V6 -91 "Madame P"
Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva"
Royal Enfield diesel -67 "Einari"
Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2010 18:47 
Käyttäjän avatar

Aakku kirjoitti:
Mikä mahtaa liikkua näiden kuljettajien päässä, kun 60 tonnin massalla roikutaan henkilöauton kannassa muutaman metrin päässä säässä, kuin säässä?
Autokoulussa opettivat, että kun turvaväli takana pienenee, turvaväliä edessä kasvatetaan. Käytännössä tämä meinaa nopeuden alentamista. Kun nopeutta alentaa niin kauan, että se 2 metrin turvaväli riittää sen yhdistelmän turvalliseen pysähtymiseen tilanteessa kuin tilanteessa, on sopiva nopeus saavutettu. Jos se yhdistelmä katoaa takaa tai väli kasvaa, voi nopeutta taas kasvattaa. Näin siis autokoulun oppien mukaan...

Rasittavaahan tuo tosiaan on, kun jotkut vaan "huvikseen" ajavat perässä parin metrin päässä haluamatta ohittaa, vaikka paikkoja olisi ja tilaa tekisi. Muutama viikko sitten sattui poliisi vaihteeksi oikeaan paikkaan. Ajoivat useamman kilometrin seuraamassa miun ja perässä ajaneen autonkuljetusrekan väliä ja liputtivat sitten rekkakuskin sivuun, kun tuli sopiva paikka.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2010 18:50 
Käyttäjän avatar

kokemjne kirjoitti:
aakulle ihan ekaksi. mitäs jos painaisit kaasua tai vaihtoehtoisesti menis suosiolla sivuun. se rekka saattaa olla juuri viemässä tarvaraa jota itekkin kaipailet. sitten se sun mittaris näyttö on paljon surkeempi kuin noissa vehkeissä joissa on piirturi pakollinen.
jos sinä muka ajat mittaris mukaan just luvallista maksimia,niin piirtusi näyttää 5-6 km/t vähemmän ja on taatusti tarkempi.
ja se nopeusero millä sinustakin pääsisi eroon on liian pieni koska rajoitin tulee vastaan. mutta se vauhti mitä se rekka haluaisi edetä saattaa johtua vaikka kuorman laadusta. ei välttämättä kestä seisoskella tiellä.
ei mee mulle jakeluun ,että miten on niin vaikeeta antaa niitten mennä vaan. ei multa oo mitään pois jos annan niille tietä kuten useinkin teen.
usein kun ite istuu tuommosen vähän suuremman jakkaralla ,tulee ajoittain kova halu jelpata niitä etenemisessä. onneksi toistaiseksi on halut pysyneet kontrollissa.

No joo. Noista selityksistä olin vain kiinnostunut. Vietän kyllä aikaani suurimmaksi osaksi raskaassa yhdistelmässä.

Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2010 19:07 
Käyttäjän avatar

En tiedä Sätkän mittarista, mutta C4:n mittari näyttää aika suurella todennäköisyydellä prikulleen oikein, mikäli rengaskoko on vakio.

C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2010 19:10 
Käyttäjän avatar

Tulsku kirjoitti:
En tiedä Sätkän mittarista, mutta C4:n mittari näyttää aika suurella todennäköisyydellä prikulleen oikein, mikäli rengaskoko on vakio.

On se aika tarkka. Edellinen C4 näytti 1km/h liikaa. Nykyinen näyttää 3km/h liikaa. Renkaat samanlaiset vakiot.

Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2010 19:19 
Käyttäjän avatar

siinä se laakeri päästikin ehkä sen typerimmän autokouluopin esille. ei tarvii yhtään ihmetellä nykytyyliä tuolla liikenteessä.
kuvittelisi painavan lisää vauhtia jos tuommonen isompi on perseessä kiinni tai sitten painua sen verran sivummalle että se isompi menee ohi. ne ei kulje kun sen vajaan 90 PIIRTURIN mukaan.

Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2010 19:40 

kokemjne kirjoitti:
siinä se laakeri päästikin ehkä sen typerimmän autokouluopin esille. ei tarvii yhtään ihmetellä nykytyyliä tuolla liikenteessä.
kuvittelisi painavan lisää vauhtia jos tuommonen isompi on perseessä kiinni tai sitten painua sen verran sivummalle että se isompi menee ohi. ne ei kulje kun sen vajaan 90 PIIRTURIN mukaan.

Teen itse ihan saman, jos ihan tappituntumalle tullaan niin vauhti putoaa, isommille tietysti voi tehdä tilaa kun niillä ei muuten pääse ohitse mut näitä ihme roikkujia näkee, viime talvena oli pari hyvää, 80 ja takaa tulee pari selvästi nopeampaa ihan peräkanaa ja jää takapuskuriin, pudotin 70 eikä ne silti mene ohitse, takaisin 80 ja ne 2 nopeampaa jää sinne taakse ajamaan tappituntumalla keskenään sitä 70 :shock:

Ja se yks Corolla mikä tuli 15km perässä vaikka ajoin neljääkymppiä :lol:

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 12.11.2010 19:51 
Käyttäjän avatar

kokemjne kirjoitti:
Tuon autokouluopin typeryyteen en ota varsinaisesti kantaan, mutta muuhun puhuttuun kyllä. Kaasun painaminen ei ainakaan ole loogista, koska yleensä tuolla liikenteessä ajetaan kuitenkin enintään rajoituksen sallimaa nopeutta tai sitten sitä hitaampaa itse haluttua nopeutta. Kumpaankaan vaihtoehtoon nopeuden kasvattimen ei tunnu loogiselta, eikä suurinta rajoituksen sallimaa ajaessa ole edes mahdollista. Väistäminen on paljon loogisempi toimenpide. Kuitenkin se on aika lailla mahdotonta, jos takana roikutaan parin metrin päässä kuorma-autolla (+mahdollisella perävaunulla), koska silloin se roikkuja tuskin edes näkee vilkkua ja kun alkaa väistämistä varten hidastamaan, on se kuorma-auto sitten paksinluukussa...

Jos takaa tulee kiireisempi ja näyttä ohituspaikkojen löytäminen olevan hankalaa, niin tokihan silloin jokainen tilaa tekee? Se 2 metrin päässä takapuskurista ajaminen ei vaan anna mahdollisuutta moiseen, eikä ainakaan luo moiseen motivoivaa tilannetta.

VW Passat B7
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/5 [ 117 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava