|
Kirjoittaja |
Viesti |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 05.11.2010 18:14 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
tuon nuppelisnappeliksen sa vaihdettua paikallaan ollen, tarvitsee purkaa "vain" vaihdevalitsimen kehys ja mahdollisesti konsolin sivupaneeli pois tieltä. itte nuppeli on putkisokalla kiinni alaosastaan, sen pitää tuupata vaikka pienehköllä 6-kolo L-avaimella pois. sisällä on kierrejousi, jonka paikalleen saaminen on se hankalin osa hommaa. jossain XM-keskustelussa oli kuva, minkälainen vivusto tuo on.
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 05.11.2010 18:50 |
Viestit: 308
|
laakeri kirjoitti: Keitere kirjoitti: Mun tuurilla se on sit just kallein malli mitä lambda-antureista on saatavilla. Eikös sinne mene tavan nelijohtoinen Delphi? Ei hajuakaan mikä se on.
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 06.11.2010 10:46 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 19.11.2010 19:40 |
Viestit: 308
|
Nyt vika on paikallistettu ja löydetty. Lambda-anturihan se siellä oli tullut tiensä päähän. Se on vaihdettu, vielä ajotietokoneen kun saisi pelaamaan niin jopas kelpaakin. Nythän tuosta kannattaa ottaa pakokaasutesti saman tien niin voi katsastushenkilöle löyhytellä valmista dokumenttia! Enää kuskinpuolen takaoven johtohässäkkää tarvitsee käsitellä niin alkaa olla ryhdissään mun Madame M. Johtonippua suojaava muovi ainakin oli rikki. Enempi aikaahan tuota on jo kunnosteltu kuin ajettu... koskaan en ole yhtään käytettyä autoa näin paljon joutunut korjailemaan. Mutta toisaalta koskaan en ole yhdelläkään käytetyllä, saati uudella autolla saanut niin herraskaista kyytiä kuin tällä! Ja mikä sellainen harrastus nyt edes on olevinaan, joka ei vie kaikkia rahoja harrastajaltaan? 
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 20.11.2010 13:28 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Tuo Startaxin maahantuoma ja monesta autosähköpajasta löytyvä Delphiläinen on muuten fiksu yleismalli. Sen liitin on ns idioottivarma ja hyvin suojattu. Suosittelen kyllä vaikka maksaa enemmän kuin halpa yleismalli!
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 23.11.2010 00:38 |
Viestit: 308
|
Lambda-anturi on vaihdettu. Valoja ei pala kojetaulussa. Hanskalokeron kannen hydraulinostin paikallaan. Ennenkaikkea: nykiminen tasakaasulla on vähentynyt 90%. Eli alamäessä kaksi nytkähdyshavaintoa 80 km matkalla! Paljon parempi! Huomenna yritän vanteen keskiön kiinnitystä vielä.
To do-listalla vielä takaoven johtomysteeriin perehtyminen ja nopeusmittarin vaijerin päässä olevan hässäkän vaihtaminen toimivaksi, jotta ajotietokone näyttäisi jotain järkeviä lukemia. Semmoinen potikka löytyikin, mutta väärän mallinen. Pitänee panna hakuun.
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 23.11.2010 12:13 |
Viestit: 308
|
Sain aiheen jatkaa kyselylinjalla. Ensimmäinen pakkasstartti. Käyntiinlähtö OK, mutta mikä se on tuo korviinottava särinä? Ensin ajattelin, että lämppärin moottori se on, mutta se äänihän tuleekin katosta! Siitä kattovalaisimen kohdalta. Liittyykö se jollain tavalla keskuslukitukseen vai mikä siellä sirraa?
Äänihän lakkasi kun kabiini oli pikkasen lämminnyt, tai jostakin muusta syystä.
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
viivari
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 23.11.2010 13:03 |
Viestit: 51 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Kaiva se pikku sähkömoottori sieltä kattovalon takaa esille ja tipauta vaikka ompelukoneöljyä tippa molempiin päihin akselille. Noilla eväillä ainakin hiljeni tuossa omassani. 
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 23.11.2010 13:42 |
Viestit: 308
|
viivari kirjoitti: Kaiva se pikku sähkömoottori sieltä kattovalon takaa esille ja tipauta vaikka ompelukoneöljyä tippa molempiin päihin akselille. Noilla eväillä ainakin hiljeni tuossa omassani.  Järkeenkäypä ehdotus. Kuulostikin juuri kuivalta väljältä sähkömoottorin laakerilta. Kiitos.
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 24.11.2010 18:03 |
Viestit: 308
|
Niin, enhän minä ole kuvaakaan pannut edes näkösälle vielä. Korjaus asiaan: 
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 26.11.2010 15:32 |
Viestit: 308
|
Jaahas. Enpä ole kerinnyt tuon kanssa mitään askarrella, mutta siirsin katokseen tuosta pihasta huurtumasta. Niin havaitsin vihertäviä plänttejä lumessa. Onkohan tuo nyt sitä LeHMää sitten? En tutki vielä, tutkin jahka kerkiän. Tänään on ensimmäinen päivä, jolloin sen saisi katsastaa, mutta taitaa mennä taas korjailun kautta. Paljon tuota pitääkin näimmä korjailla.
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 26.11.2010 16:53 |
Viestit: 308
|
Ai niin. Miten vaarallista tuollainen vuoto on? Voiko autolla ajaa, tai olisiko vaan hyvä pitää kanisteri varalta mukana? Minulla on kyllä litra pari tuota mönjää.
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
Palloidiootti
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 26.11.2010 18:14 |
Viestit: 644 Paikkakunta: Vaasa
|
Keitere kirjoitti: Ai niin. Miten vaarallista tuollainen vuoto on? Voiko autolla ajaa, tai olisiko vaan hyvä pitää kanisteri varalta mukana? Minulla on kyllä litra pari tuota mönjää. Lehmät kannattaa aina pitää kontissa varalla, kyllä niitä joka tapauksessa joskus tarvitsee. Isomman vuodon sattuessa voi toki polttoöljyäkin tankata, mutta parempihan se vuoto olisi ajoissa korjata. Ja sitten, kun se punainen stop-valo (se mikä lähes aina palaa  ) on palanut niin kauan, että ohjaustehostin putoaa pelistä, niin lisää suosiolla nestettä, ettet joudu seikkailemaan ilman jousitusta, tai varsinkaan ilman jarruja, näin talvisaikaan käsijarru ei ole kovinkaan mieluisa vaihtoehto.
1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 26.11.2010 19:13 |
Viestit: 308
|
Kiitos. Ei tuota nyt vielä hirveän paljon ole vuotanut, mutta ei ole kivan näköistä jos auto kuseksii alleen. Incontinentia lehmäe.
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 26.11.2010 20:26 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Tuon ikäinen XM vuotaa aina ja se johtuu siitä että varsin kun tule pakkanen niin etutolppien yläpäästä lähtevät paksut putket muuttuu kumiseksi jossain kohtaa niin nämä itkee vähän LeHMää ja erityisesti kylmässä. Toinen normi vuoto kohde voi olla takorkeudensäätimen pyöreä kumikansi. Sen kiinnitys on hyvä varmistaa irroittamalla kumi ja putsaat paikat hyvin ja kumi takas niin jo pysyy lemmut sisällä. Ja sitten se DIRAVI, se alkaa vuotamaan sieltä raidetangon päistä eli kumihaitaripussin päästä.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 29.11.2010 02:12 |
Viestit: 308
|
Eiks muuten XM pitänyt olla oikein lämmin auto? Olen sillä nyt ajellut ja tykkään pitää tosi lämpimänä jos kerta ulkona on pakkasta. Mutta ei tuo nyt kyllä mikään sauna ole vaikkakin siinä ihan tarkenee. Automaattiasennossa ja asteet tapissaan ei tule liian kuuma. Tosin konekaan ei käy kovin kuumana. Vois jos ajelis isommalla lastilla ja jossain moottoritiellä, niin lämmetä enemmänkin?
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 29.11.2010 08:00 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
On lämmin, eli kone lämpenee nopsaan 90 asteeseen ja lämpöä alkaa tulla melkein heti startista hyttiinkin. Ei kestä varttia näillä pakkasillakaan että termostaatti on ihan auki.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
viivari
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 29.11.2010 15:10 |
Viestit: 51 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Oletko vaihtanu termostaatin, jos vaikka on niinkuin allekirjoittaneella, ei lämmennyt ja kun otin auki niin termostaatissa lukemat 78 astetta ja valmistus ajankohta muistaakseni 6-90 eli ilm. alkuperäinen.  Pistin uuden 81 asteisen ja nyt 18 asteen pakkasessa ilman päällystakkia ajellessa saa lämpöä pienentää aika reilusti ettei tuu hiki ja mittarin mukaan pysyy tasan 80:ssä asteessa, XM v6 -90.
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 29.11.2010 17:17 |
Viestit: 308
|
Enpäs ole termostaattiin vielä lainkaan kajonnut. Se saattaa helpostikin olla alkuperäinen, ja tämä yksilöhän on saksantuontia, ties vaikka siellä käytetäänkin tuollaista viileempää termaria. Niitä saanee Sitroselta tai Motonetisä?
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 13.12.2010 18:54 |
Viestit: 308
|
Nyt ei oo varsinaisesti kyseltävää mutta totean, että näillä keleillä en kiusaa Madamea lainkaan. Levätköön hän nyt. Jahka tulis lauhempaa keliä niin yrittäisi leimaa sihen. Hitsin pimpulat, harrasteautoilla sais olla oikeus suorittaa määäräaikaiskatsastus kesällä! Jos nyt panen seisontaan, niin en sitten keväällä saa ajaa kuin suoraan konttorille ja se on hankalaa. Tietysti Poppalooralla on sama homma.
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 01.02.2011 20:24 |
Viestit: 308
|
Perhana! Kylläpä olikin laho se apurunko, yläosastaan:  Nyt on parempaa paikallaan  Pari havaintoa, että kipuna on hävinnyt puolilämpimänä. Sammunut tyhjäkäynnillä mutta jäähdyttyään taas kuin ei mitään.
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 03.02.2011 00:39 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Jahans, kipunaongelma. Ota ja kaiva virranjakajan kannen alta pyörijä käteesi. Minulla tämä pyörijan vastus siinä päällä oli räjähtänyt tuhannen päreiksi. Uutta pyörijää ei tarvitse ostaa vaan otetaan pätkä kuparia ja tinataan vanhan vastuksen yli. Tulee muuten uutta parempi.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 03.02.2011 01:02 |
Viestit: 308
|
...ellei sitten puola ala kosahtamaan? Kun sitten jäähdyttyään kuitenkin lähtee. Eli vika ilmennyt vain pari kertaa puolilämpimänä.
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Uusi XM-omistaja kyselee Lähetetty: 03.02.2011 01:19 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Sytkän ohjain. Se alka oireilla juuri noin: lämpenee = ei wörki. Jäähtyy = wörkkii taas.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
|