|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
zX-files
|
Viestin otsikko: XM 2,0iA Berline '90 "La Puikula II" Lähetetty: 17.11.2010 22:34 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Tässä siis uusi oma ketjunsa maanantaina kotiin noutamastani isosta mustasta kesäkissasta. Otsikko kertoo suurimman osan tapauksen speksesistä. Ja mainittakoon lisäksi varustepuolelta inforuutu, sähvöjakkarat, kylmästöinti (puoliautomaagi) ja se tavaratilan välilasi. Mittariin pyörähti 300 tkm kotimatkalla, ja ihan toimiva pelihän tämä on. Itse asiassa parempi kuin ykköspuikula oli ostettaessa. Se taisi olla hieman XM-harrasteen harjoittelukappale Auton "kohtalo" on harrastekäyttö, sydäntalvi ajetaan Vulkaanilla. Renkaatkin on kitkat, sitä käyttöä ajatellen oikeat. Eipä olekaan vielä moisia ole omassa autossa ollut! Pientä fixiä on tehty, eli sisävalot askarreltu kondikseen. Ja tehty inventaaria = ostoslistaa Loimaan XM-valintaan jollei joku muu ehdi tarjota ennen reissua sinne: Kytkimiä takasumuvalolle ja sisävalolle kun valo pimeä, yksi ovivalokytkin, ja takalasinpesurille kun pesuri ei toimi Pari polttimonkantaa takalukuvaloille puuttuu Lämmityslaitteen puhallin (iso yllätys XMmässä) Takaluukunkannen sisäverhoilun oikea ritiläpala Alkuperäiset kalupöpselit Penkit on myös tarkoitus vaihtaa kuolleesta lehmästä nyljettyihin, sopii XMmään tyylillisesti liian hyvin!
Viimeksi muokannut zX-files päivämäärä 17.11.2010 22:41, muokattu yhteensä 1 kerran
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM 2,0iA Berline '90 "La Puikula II" Lähetetty: 18.11.2010 21:25 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Tänään tuli lisättyä Michelin-krääsää sisälle, ensi torstaina saatte kuolata Ja irrotin vetokoukun, siis irtoava malli joka olisi kohta jumiutunut. Siistimpi säilyttää siistinä takakontissa Sitten tuli vaihdettua parempaa polttimoa, mutta vain oikealle. Vasemmalla puolella on sen verran paljon johtonippua tiellä että pitää olla paremmat kelit. Bridgestonen kitkat toimi hämmästyttävän hyvin tässä kelissä, en olisi uskonut 
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM 2,0iA Berline '90 "La Puikula II" Lähetetty: 20.11.2010 15:30 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
|
Viisi päivää ja 1.000 km takana, vieläkin tyytyväinen! Ostopäivä oli maanantai, onkos tämä viattomana ma-kappaleleksi viallinen sitten... Kitkoilla pärjää hämmästyttävän hyvin. Outoa sekin!
Mites ATF vaihto, onkos tämä niitä joissa vain pari litraa tulee kerrallaan pois?
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM 2,0iA Berline '90 "La Puikula II" Lähetetty: 02.12.2010 19:06 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Takakaiuttimet saatu vaihdettua paremmin potkiviin, ja laitettua radion kytkentä virtalukon taakse. Samalla lisätty tuplatupsari, sekin virtalukon taakse niin saa pakkikamerankin siihen. Huomenna olisi sitten huollon vuoro, viikonloppuna Loimaan XM-Valintaan ostoksille ja tiistaina talvilepoon 
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: XM 2,0iA Berline '90 "La Puikula II" Lähetetty: 03.12.2010 19:10 |
Viestit: 308
|
|
Kylläpäs on tutun näköinen. Etenkin sisältä. Mulla oli kans tuo hattuhylly tuollainen harmaa, auringon polttama. Ja materiaali sellaista, että eläinten karvat oikein pureutuu tuonne syvälle. Takapenkkien selkämykset samoin. Nahkapenkit olis kyllä hieno juttu, arvokkaan näköinen. Pitäisköhän joku kontilleen mennyt yksilö jostain hankkia sitä varten jos sisältää hyvät nahkapenkit? Tulishan siinä elimiä muitakin samalla.
Heeeetkinen! Onko edellinen lause joku oire jostakin tartunnasta? Miten multa tuommoinen pääsi?
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
|
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM 2,0iA Berline '90 "La Puikula II" Lähetetty: 03.12.2010 19:43 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Juu, Glymin verhoilumaali odottaa kaapissa lämpimämpiä säitä, sisällä kotona ei oikein parane maalailla Sulla on muutenkin jo aika mielenkiintoinen tartunta: Savage ja dieselienfiiltti
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM 2,0iA Berline '90 "La Puikula II" Lähetetty: 05.12.2010 14:46 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
XM-Fanilta löytyi sitten nuo ekan postauksen pikkupuutteiden lääkkeet. Nyt on sisälamput & kytkimetkin kunnossa ja valaistuja! LL-puhallinmoottori vaihdettiin hiilelliseen ja vinkumattomaan malliin, nyt puhisee, ilman lumiharjaakin 
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM 2,0iA Berline '90 "La Puikula II" Lähetetty: 08.12.2010 12:19 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Ölpät vaihtuneet. Moottorissa oli pikkusen capuccinoa korkin alla, ei tosin paljoa vaikka onkin ollut kaupunkiajoa pitkälti viime päivät ja ilman viimasuojaa Lootasta tuli se 2,5 litraa ATF'fää. Ei oleellisesti tummunutta, aivan aavistuksen omainen hento käryvivahde, tai sitten se oli tupakinjämätuoksut sormissa Jos sitten tänään laittaisi lepoon, ei vaan ole malttanut kun on liian kivat XM-kelit huonosti auratuilla teillä ja kaikki viivästynyt 
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM 2,0iA Berline '90 "La Puikula II" Lähetetty: 21.12.2010 21:50 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Kun tulisi pikkasen lämpösempää niin asentaisin etuoviinkin uudet kajarit. Lisäksi pitää laittaa ajovaloihin Philipsin uudet +100% polttimot, jotka Vulkaanissa on jo hyviksi havaittu. Ensimmäinen verryttely omalla pihalla seisonnan aikanakin tuli tehtyä, ettei paikat ryydy 
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: XM 2,0iA Berline '90 "La Puikula II" Lähetetty: 22.12.2010 00:56 |
|
zX-files kirjoitti: Lisäksi pitää laittaa ajovaloihin Philipsin uudet +100% polttimot, jotka Vulkaanissa on jo hyviksi havaittu.
Eiks nuo +100% ole aika lyhytikäiset?
|
|
|
|
|
 |
|
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: XM 2,0iA Berline '90 "La Puikula II" Lähetetty: 22.12.2010 08:59 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
|
Onko noilla Philipsin +100 -polttimoilla selvästi parempi valoteho kuin esim. Osramin Silverstareilla? Silverstarit ovat kestoltaan ikuisuudesta seuraavat ja valoa on kuitenkin peruspolttimoa enemmän, mutta eihän lisä olisi ikinä haitaksi...
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: XM 2,0iA Berline '90 "La Puikula II" Lähetetty: 22.12.2010 09:11 |
|
zX-files kirjoitti: Onhan ne lyhytikäisempiä kuin Longlifet joitten valoteho on -30% mutta mun mielestäni näkeminen vaan on sen verran tärkeää. Eikä yhden paketin hinta = 20 euroa vuodessa lisää polttimokuluina ole autoilun kuluissa iso asia  Jos tosiaan selvii yhdellä ylimääräisellä paketilla / vuosi, niin ne EI ole sitä, mitä tarkoitan lyhytikäisellä. Ja hooneloset tosiaan vaihtaa hetkessä  Taisin just keksiä MK:lle joululahjan...
|
|
|
|
|
 |
|
Xantinisti
|
Viestin otsikko: Re: XM 2,0iA Berline '90 "La Puikula II" Lähetetty: 22.12.2010 11:03 |
Viestit: 85
|
|
Moro, Xantia II:ssa olen käyttänyt Philips:n Vision Plus polltimoita (kesto 1v...1.5v), Osram Nigth Breaker:tä (kesto 3kk...5kk) ja nyt on ajossa Bosch:in +90% (kestäneet tähän mennessä +1v ->). Eli ylivoimaisesti kestoltaan surkeimmat ovat olleet Osram:it, mutta ovat sittemmin muuttaneet rakennetta kun huomasivat itsekin että eivät kestä mitään. Näistä uudemmista Osram:sta ei ole kokemusta.
|
|
|
|
 |
|
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM 2,0iA Berline '90 "La Puikula II" Lähetetty: 22.12.2010 12:26 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
|
Mulla on jossain valmistajien kestoaikailmoitukset noille ja kyllä Philipsin uusi +100% on oleellisesti pitkäikäisempi kuin Osramin +90% jopa uudempana kestävämpänä versiona. Tällä hetkellä työpöydällä on yhden neliömetrin laajuinen ja 20 senttiä korkea läjä selvitettävää, mutta kunhan nuo käyttöajat tulee vastaan niin laitan julki.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM 2,0iA Berline '90 "La Puikula II" Lähetetty: 22.12.2010 15:16 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
|
Uusi Night Breaker 300h ja XTremeVision 400h jotka tarkoittaa n 15tkm ja 20tkm.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM 2,0iA Berline '90 "La Puikula II" Lähetetty: 11.01.2011 00:08 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Kajarit tuli asennettua jo aikaa sitten, nyt soi tarpeeksi mulle. Ajovalopolttimot vihdoin vaihdettu kaikki, ja valkeus tuli Niihin löydettyihin sumareihin meni LED-polttimot, käytetään jatkossa huomiovaloina niin saa audistiset ihmetellä Työlista lyhenee, vielä kun hankikin vajoaisi samaan tahtiin 
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM 2,0iA Berline '90 "La Puikula II" Lähetetty: 15.02.2011 22:05 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
|
Muutama viikko taas saatu mukavinta kyytiä, kun XM otettiin takaisin liikennekäyttöön. Jotain tehtykin eli kylmästöinti täytetty ja sisustus vaihtui nyt siihen Mustikista nyljettyyn.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM 2,0iA Berline '90 "La Puikula II" Lähetetty: 21.03.2011 19:11 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
|
Päivitystä:
8.000 km ajettu ja moottoriöljyä kulunut yksi litra, LöHMää puolikas. Ei siis paljoa!
Radioantenni ketuttaa, ei kuulu radio kuten pitäisi, pitää varmaan Loimaan varaosasta ostaa XMn antenni jos se toimisi paremmin.
Noita pieniä sähvöhäröjä on jokunen ollut, mutta enemmän kuskia kiusaavia ufojahan ne on olleet kuin oikeita hälyytyksiä.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
|