Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM takajousisylinteri; kokoojapussi ja paluuputki
ViestiLähetetty: 25.11.2010 20:46 

Viestit: 44
Tervehdys kaikille

Ongelma: XM 2,0 vm. -95 / takajousisylinterin kokoojapussi ja siitä lähtevä paluuputki

Tämä sama ongelma on esiintynyt jo kahtena edellisenä talvena. Pakkasten tullessa saapuu myös oikeanpuolen takajousisylinterin kokoojapussiin vuoto. Ongelma on paikallistunut pussin ja muovisen ohivuoden paluuputken liitokseen (tulikohan oikeat termit :?: ). Oireet ovat lievittyneet sillä että olen paluuputkea kärkipihdeillä varovasti "nitkutellut" syvemmälle pussiin (pirun hankala paikka). Vuoto on joskus lakannut kokonaan joksikin aikaa mutta palannut takaisin jonkin ajan kuluttua. Kesällä tätä ongelmaa ei ole... kutistuiskohan pakkasella tuo muovinen paluuputki sen verran että liitos alkaa fuskaamaan...

mutta => oletteko törmänneet samanlaiseen ongelmaan ja milläs olette ratkaisseet ongelman ? Itse kokoojapussi vaikuttaa ihan ehjältä päällisinpuolin ja suotta sitä en kehtais vaihtamaan alkaa jos ongelma ratkeaisi jotenkin toisin. Kuinkas hankala tuo pussukka on vaihtaa jos meinaa sillä ongelman ratkaista ?? Eli teenkö itse vai vienkö ammattilaiselle ;)

-hannu-


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM takajousisylinteri; kokoojapussi ja paluuputki
ViestiLähetetty: 25.11.2010 21:21 

Viestit: 199
Tälläisen ei-ammattilaisen kommentti...
-korjataankohan tässä nyt syytä vai seurausta?

Tuonne kokoojapussiin ei taida juurikaan LHM:ää kertyä ellei se sylinteri vuoda ulospäin
normaalia hikoilua enemmän.

Ei ainakaan omakohtaisia kokemuksia muuten kuin että, ne kokoojapussit ovat olleet
suht kuivia sisältä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM takajousisylinteri; kokoojapussi ja paluuputki
ViestiLähetetty: 10.01.2011 19:14 

Viestit: 44
Morjens

Ostin takuuhuolletun jousisylinterin Sitroselta ja meinasin ekana itse sitä vaihtaa. No laiskuus (ja epävarmuus) iski joten vaihdatin sen tänään autokorjaamolla joka ei sitikoita pelkää. Varsinainen vaihto onnistui hyvin (joutuivat hieman lämmittelemään paikkoja että suostuivat aukeamaan) eli ei vuoda enää peräpää ja eikä reviirejä merkkaile.

Mutta korjaamolta kotia ajellessa ihmettelin että ompas tavallista isommat nimismiehen kiharat kaduilla kun tuntui takapää mahdottoman kovalta. Syykin selvisi pihassa eli tämä vaihdettu oikea takakulma oli kivikova. Se on hetken pehmeässä tilassa eli kun auton sammuttaa niin takakulma pysyy pehmeänä mutta kun vajaan minuutin päästä kuuluu se perinteinen magneettiventtiilin naksaus takapäästä niin oikea takakulma muuttuu jäykäksi. Muut kulmat ovat normaalit.

Ennenkuin huomenna tuohtuneen :x soiton huoltoliikkeelle kohdistan niin mitäs sanoo arvon tietäjäraati => missä vika ? Onnistuiko korjaamo jousisylinterin vaihdon yhteydessä jotain muuta takaa rikkomaan vai mikä siellä nyt oikein mättää :?:

-hannu-


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM takajousisylinteri; kokoojapussi ja paluuputki
ViestiLähetetty: 10.01.2011 20:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Joensuu XM kirjoitti:
Se on hetken pehmeässä tilassa eli kun auton sammuttaa niin takakulma pysyy pehmeänä mutta kun vajaan minuutin päästä kuuluu se perinteinen magneettiventtiilin naksaus takapäästä niin oikea takakulma muuttuu jäykäksi. Muut kulmat ovat normaalit.

Ennenkuin huomenna tuohtuneen :x soiton huoltoliikkeelle kohdistan niin mitäs sanoo arvon tietäjäraati => missä vika ? Onnistuiko korjaamo jousisylinterin vaihdon yhteydessä jotain muuta takaa rikkomaan vai mikä siellä nyt oikein mättää :?:
Joustaa siis pelkästään keskipallolla? Kuinkahan paljon jousipalloa pitää kuumentaa, että kalvon saa puhkeamaan? Pallovikahan tuo voisi olla nimittäin...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM takajousisylinteri; kokoojapussi ja paluuputki
ViestiLähetetty: 20.01.2011 20:39 

Viestit: 44
Hou

Vaihdoin uudet kuulat taakse ja asia korjautui. Jousisylinterin vaihtanut taho oli sitä mieltä että ei hyö kuulaa kauheasti kuumentaneet. Epäili että josko rikkonainen kuula olisi rikkonut sen takajousisylinterin tiivisteet :!: Liekö sellainen mahdollista .....

No joka tapauksessa ei vuoda jousisylinteri enää ja eikä ole kova perä.

-hannu-


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: