|
Kirjoittaja |
Viesti |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: C6 Nelosen Start!-ohjelmassa Lähetetty: 04.12.2010 16:46 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
...jos aamuyhdeksän lähetys jäi näkemättä, voi vielä linkistä http://www.ruutu.fi/video?vt=video_episode&vid=282556käydä kurkistamassa mitkä olivat C6:n suurimmat puutteet... 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: C6 Nelosen Start!-ohjelmassa Lähetetty: 04.12.2010 18:57 |
Viestit: 2000 Paikkakunta: JKL
|
Jotenkin oma C4 alkoi tuntumaan ihan tylsältä  Että pitikin mennä katsomaan 
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: C6 Nelosen Start!-ohjelmassa Lähetetty: 04.12.2010 19:23 |
Viestit: 1496
|
Aamulla nähty C6:n koeajo innoitti tekemään kolme riviä lottoa ja jokerin... 
|
|
|
|
 |
valvoline
|
Viestin otsikko: Re: C6 Nelosen Start!-ohjelmassa Lähetetty: 04.12.2010 21:19 |
Viestit: 17
|
Ei tässä voi kuin kuolata.. (onko todellakin niin että hierontaa ei etupenkkiin saa, vaikka sen saa niin femmaan kuin neloseenkin nykyään?  ) Josko lähivuosina saisi edes käytetyn hankittua, pitäähän sitä unelmia/tavoitteita olla.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: C6 Nelosen Start!-ohjelmassa Lähetetty: 04.12.2010 21:37 |
|
valvoline kirjoitti: pitäähän sitä unelmia/tavoitteita olla. Sun pitää päättää! Unelmat ovat vain unelmia ja unelmiksi jäävätkin, mutta tavoitteet ovat realistisia ja sellaisina toteutettavissa! 
|
|
|
|
 |
jpop
|
Viestin otsikko: Re: C6 Nelosen Start!-ohjelmassa Lähetetty: 04.12.2010 23:19 |
Viestit: 161 Paikkakunta: Kangasala
|
Startin taso on tosiaan hieman muutenkin noussut. Nyt sitä jaksaa jopa silloin tällöin katsoa. Kokolailla oikeat puutteet olivat autosta myös minun mielestäni löytäneet. Tosin - toiveissahan on, että Citroen mahdollistaa sähkömoottorin kaikkien (ainakin isompien) autojensa taka-akselille, mikä tarkoittaisi tulevaisuudessa tuon nelivetopuutteen (ainakin osittaista) korjaantumista - ja lisää potkua! No - pitänee nyt myydä tuosta pihasta ensin pari autoa, jotta vaimo ei olisi niin kireä sitten kun pihaan tulee käytetty C6. Käytin muuten tuota linkkiä myös vaimon lämmittelyyn ajatukselle.  Niin että kiitos linkistä!
XM V6 -00 & Jumper 2.2 HDI -06 & C5 tourer V6 HDI -09
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: C6 Nelosen Start!-ohjelmassa Lähetetty: 04.12.2010 23:32 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Oli kyllä harvinaisen hyvä juttu tuo, pitää oikein leikata erilleen tuo pätkä jatkokäyttöäa varten. Väri ei ollut paras mahdollinen..
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: C6 Nelosen Start!-ohjelmassa Lähetetty: 05.12.2010 02:41 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Haukotus... CX on silti vieläkin suhteessa tähän kehityksestä edellä. C6 on hyvin epäkiinnostava laite, siis C6 on erittän hyvin epäonnistunut.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
jpop
|
Viestin otsikko: Re: C6 Nelosen Start!-ohjelmassa Lähetetty: 05.12.2010 04:20 |
Viestit: 161 Paikkakunta: Kangasala
|
Cikatti kirjoitti: Haukotus... CX on silti vieläkin suhteessa tähän kehityksestä edellä. C6 on hyvin epäkiinnostava laite, siis C6 on erittän hyvin epäonnistunut. Ainahan sitä voi toki vanhoja haikailla. Vanhoissa autoissa on aina oma fiiliksensä, hienoutensa, ominaisuutensa, omituisuutensa, jne. Joistakin tulee jopa suoranaisia kulttuuri-ikoneja, kuten "vanhoista oikeista sitikoista" - eikä aiheetta. Uusia CX:iä, GS:iä, DS:iä tai SM:iä ei kuitenkaan ole tarjolla - eikä ehkä edes voi tulla. Niiden hienous on suureksi osaksi siinä, kuinka hienoja ne ovat olleet tullessaan - verrattuna muuhun maailmaan. En usko, että mikään tuleva auto tulee ikinä yltämään DS:n (ja ehkä ei edes SM:n) suhteelliseen edistyksellisyyteen. Konkurssin jälkeen Citroen oli pitkään ehkä se tasan viimeinen firma mikä moista on edes yrittänyt. Valitettavasti trendinä on ollut (rajusti yksinkertaistettuna) pitkään lisääntyvä vanhojen ideoiden kierrättäminen - mihin on liittynyt kiinteästi tarve tehdä asioita halvemmalla ja tavallisia ihmisiä viehättävämmällä tavalla - ehkä osittain muotoilua lukuunottamatta, mistä on syntynyt myös joitakin suorastaan ruman kauniita tuotoksia. Kauneushan on katsojan silmässä  Ymmärrän kyllä, että ylläoleva kommentti on henkilökohtainen mielipiteesi ja siten voimme todeta, että C6 ei ole sitä mitä sinä haluat. Kuitenkin sattuu olemaan niin, että vaikka CX on hieno auto, on myös sellaisia ihmisiä jotka eivät halua perheellisinä _käyttöautokseen_ ruostuvalla korilla varustettua ja turvatonta (mitä mahtaisi tapahtua esim. törmäystestissä?), alkuperäisellä (tod. näk. toimimattomalla) kasettisoittimella, vanhalla moottori- ja vaihteistoteknologialla, palauttamalla vilkulla ja muilla perversioilla, jne. varustettua _vanhaa_ autoa. On aika polleata (ja mielestäni turhan agressiivista) väittää, että CX olisi edelleen _kaikessa_ edellä nykyaikaisia autoja - edes C6:sta. SM:ssä olisi sentään edes lentokonealumiinista tehty kori  Selvyyden vuoksi - tämä on minun mielipiteeni, eikä sitä (tietenkään) tarvitse kenenkään muun allekirjoittaa. C6 oli mielestäni pitkästä aikaa Citroen, missä on edes yritetty saavuttaa jotain keskinkertaisuudesta poikkeavaa. Kun katsoo tuota nykyistä autosuunnittelun massaa, tuntuu C6:n vähättely mielestäni melkoiselta vääryydeltä - etenkin Citroenin historiaa tuntevien toimesta. Äkkiseltään sitä kuvittelisi, että ainakin tässä porukassa oltaisiin yleisesti iloisia mahdollisen tulevan klassikon syntymästä. En puhu mistään uskonnon kaltaisesta kiihkoilemisesta (sitä on muutenkin aivan liikaa - etenkin autoihin liittyvää), vaan yleisemmästä hienojen asioiden ja muiden näkemysten hyväksymisestä (tai jopa arvostamisesta) vertaamatta niitä aina ensimmäisenä omiin valintoihinsa. Ketjun aloittavan linkin perusteella tämä on ymmärretty ainakin Startissa ...
XM V6 -00 & Jumper 2.2 HDI -06 & C5 tourer V6 HDI -09
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: C6 Nelosen Start!-ohjelmassa Lähetetty: 05.12.2010 14:43 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Tirehtööri kirjoitti: Aamulla nähty C6:n koeajo innoitti tekemään kolme riviä lottoa ja jokerin...  Ei tullut mulle Ceekuutosta, väärät numerot arvottiin taas 
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: C6 Nelosen Start!-ohjelmassa Lähetetty: 05.12.2010 21:03 |
Viestit: 1496
|
zX-files kirjoitti: Tirehtööri kirjoitti: Aamulla nähty C6:n koeajo innoitti tekemään kolme riviä lottoa ja jokerin...  Ei tullut mulle Ceekuutosta, väärät numerot arvottiin taas  Sama juttu. Vanhoilla Xantioilla ajelu jatkuu täälläkin... 
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: C6 Nelosen Start!-ohjelmassa Lähetetty: 05.12.2010 21:23 |
Viestit: 5869 Paikkakunta: Lahti
|
Cikatti kirjoitti: Haukotus... CX on silti vieläkin suhteessa tähän kehityksestä edellä. C6 on hyvin epäkiinnostava laite, siis C6 on erittän hyvin epäonnistunut. Käytettävyydeltäänhän C6 on kuin CX, ja hieno saman tyylin jatkaja, käyttöautona en ainakaan itse tee kummallakaan mitään mut silti, tuosta kun olis tehty myös break malliin CX niin olisi saatu markkinoiden upein tehdasvalmis ruumisauto + C6 Tissier 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: C6 Nelosen Start!-ohjelmassa Lähetetty: 05.12.2010 22:00 |
Viestit: 983 Paikkakunta: Vihti
|
Sitikkapuoskari kirjoitti: Oli kyllä harvinaisen hyvä juttu tuo, pitää oikein leikata erilleen tuo pätkä jatkokäyttöäa varten. Väri ei ollut paras mahdollinen.. Hyvä oli juttu, mutta mun makuuni toi väri oli hyvä. Vaihteeksi jotain muuta kuin ne mustat jotka mä olen nähnyt täällä livena. Tykkäsin varsinkin tuosta sisutuksen väristä, arkahan se on likaantumaan, mutta so what.
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: C6 Nelosen Start!-ohjelmassa Lähetetty: 05.12.2010 22:29 |
|
Cikatti kirjoitti: Haukotus... CX on silti vieläkin suhteessa tähän kehityksestä edellä. C6 on hyvin epäkiinnostava laite, siis C6 on erittän hyvin epäonnistunut. Kateellisen jupinaa
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: C6 Nelosen Start!-ohjelmassa Lähetetty: 06.12.2010 03:54 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Cee kuukasta en kyllä jaksa välittää, valmistus on noloa luokkaa, ei myy, ei kiinnosta immeisiä kuin ulkomuodon ihailun asteella. CX oli aikanaan suhteellisesti pirun kallis ja silti myi miljoonia. C6:ssa onnistui koppa, se on pirun komeen muotoinen, aivan mahtava. Mutta, jotain kummaa siinä kokonaisuudessa on joka on tylyn tylsää. Kun 4 vuotta sitten istahdin C6:n penkille niin mikään ei tuntunut miltään, paitsi, muotoilu ulkoa päin katsellessa. Ei kadehdituta, ei sitten millään sillä olisivat voineet yrittää ihan edes vähän enemmän. Minulla on varmaan vain hirveät CX-viekkarit kun tämmöisiä höpötän 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: C6 Nelosen Start!-ohjelmassa Lähetetty: 06.12.2010 11:44 |
Viestit: 983 Paikkakunta: Vihti
|
Cikatti kirjoitti: Cee kuukasta en kyllä jaksa välittää, valmistus on noloa luokkaa, ei myy, ei kiinnosta immeisiä kuin ulkomuodon ihailun asteella. CX oli aikanaan suhteellisesti pirun kallis ja silti myi miljoonia. C6:ssa onnistui koppa, se on pirun komeen muotoinen, aivan mahtava. Mutta, jotain kummaa siinä kokonaisuudessa on joka on tylyn tylsää. Kun 4 vuotta sitten istahdin C6:n penkille niin mikään ei tuntunut miltään, paitsi, muotoilu ulkoa päin katsellessa. Ei kadehdituta, ei sitten millään sillä olisivat voineet yrittää ihan edes vähän enemmän. Minulla on varmaan vain hirveät CX-viekkarit kun tämmöisiä höpötän  Pakko myöntää että osittain jopa ymmärrän pointtisi. Ei sitä samaa henkeä ole C6:ssa kuin CX:ssä, mutta eipä oikein mikään muukaan automalli ole onnistunut siinä hommassa merkistä riippumatta. Aina ne uudet on erilaisia. Olihan toi CX tosi ruma DS:sän korvaajaksi, mutta aika on senkin kullannut ja tehnyt siitä elegantin vaunun joka himoittaa monia kuten minua, mutta vielä joutuu taisteleen realiteettien kanssa.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: C6 Nelosen Start!-ohjelmassa Lähetetty: 06.12.2010 11:56 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Xari kirjoitti: mut silti, tuosta kun olis tehty myös break Tuo onkin mielestäni C6:n pahin puute: kun ei ole kuin se takapaksiton korimalli valmistuksessa. Breakinä varmasti kiinnostaisi... nykyisellä korimallilla... no ei oikeastaan, vaikka komea kyllä onkin.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
IsoD
|
Viestin otsikko: Re: C6 Nelosen Start!-ohjelmassa Lähetetty: 06.12.2010 12:33 |
Viestit: 609 Paikkakunta: Kouvola
|
Videossa oli pätkä vähän kauempaa kuvattuna ja paljon oli CX:n kaltainen silhuetti. (= hyvä) Kun muistelee niitä 2000 alun Ceeviitosia niin muotoilu on ehdottomasti parantunut viime vuosina, siitä C6 on eräänlainen "lakipiste" ja sehän sen rooli kuuluukin olla. Ei kaikille mutta kuolattavaksi ja verrattavaksi. C6 ei tosiaan olisi oma valinta ihan perheautoajatuksella (varsinkaan tuolla sisustus vaihtoehdolla) mutta noin ideana että jossain vaiheessa, kun sopivasti on vettä kulkenut Kymijoessa ottaisi tuollaisen D:n kaveriksi talliin ihan arkiharrastepeliksi =) Mut tosiaan C6 olisi aivan hulvaton näky farkkuna... Hieno se on 
Mika Sivonen Chrysler Sebring Cabrio 1997
https://youtube.com/@MikaSivonen http://sites.google.com/site/citroendseries http://citroendseries.blogspot.fi sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
|
|
|
|
 |
xantiano
|
Viestin otsikko: Re: C6 Nelosen Start!-ohjelmassa Lähetetty: 06.12.2010 13:32 |
Viestit: 327
|
Muutama vuosi menee Xantialla ja kun sen kilometrit tulevat täyteen niin tietty katse kohdistuu C6 malliin mutta sitä ennen toki seurataan kuinka C5 pärjäilee käytännön olosuhteissa - 01 ostin ensimmäisen sitikan ja en olisi uskonut millainen sitikkamies minusta tulee  Matkan varrella on kuolattu takavetoisten perään eikä muutama etuvetoinenkaan ole pysynyt poissa mielestä mutta pieni laskutoimitus autoilun kokonaiskustannuksista on pitänyt minut tiukasti kiinni ranskattaressa. Kuljen jonkin verran uuden 320 cdi:n kyydissä maanteillä ja tietty se on parempi kuin kymmenen vuotta vanha Xantia mutta onko se niin paljon kuin hinnasta voi päätellä  eli omiin vuotuisiin ka. 40 000 km ajoihin Xantia on kokonaisuutena minulle hyvä valinta 
[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*] Xantia hdi vm 2000 243 000 km
|
|
|
|
 |
jarruventtiili
|
Viestin otsikko: Re: C6 Nelosen Start!-ohjelmassa Lähetetty: 06.12.2010 14:01 |
Viestit: 217
|
laakeri kirjoitti: Tuo onkin mielestäni C6:n pahin puute: kun ei ole kuin se takapaksiton korimalli valmistuksessa. Breakinä varmasti kiinnostaisi... nykyisellä korimallilla... no ei oikeastaan, vaikka komea kyllä onkin. Milläs merkillä on edustusluokan auto saatavana farmarina?
|
|
|
|
 |
xantiano
|
Viestin otsikko: Re: C6 Nelosen Start!-ohjelmassa Lähetetty: 06.12.2010 14:33 |
Viestit: 327
|
Eikös tuossa hintaluokassa ole lähes kaikilla jonkinlainen farmari versio? Lexuksesta en muista kun en ole seurannut.
[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*] Xantia hdi vm 2000 243 000 km
|
|
|
|
 |
jpop
|
Viestin otsikko: Re: C6 Nelosen Start!-ohjelmassa Lähetetty: 06.12.2010 16:43 |
Viestit: 161 Paikkakunta: Kangasala
|
Tuo farkun (ja ehkä pidennetyn mallin) puuttuminen mallistosta on minunkin mielestäni aika erikoista. Isoille farmareille on aina kysyntää ja uskoisin Ceekuudenkin myyneen Tourerina / Breakkina jopa Suomessa. Olisihan tuo kuitenkin heti kerralla käyttökeloisempi perheauto - ja taksi. Citroen tosin torppasi ajatuksen C6 Breakista jo alkumetreillä, joten tuskin sitä nyt enää on odotettavissa. No - katsotaan nyt mitä se DS5 tuo tullessaan - ja olisiko DS6 ehkä mahdollinen (sen Metropoliksen pohjalta tehtävän DS7-9:n lisäksi)...
XM V6 -00 & Jumper 2.2 HDI -06 & C5 tourer V6 HDI -09
|
|
|
|
 |
|
|