|
Kirjoittaja |
Viesti |
svc
|
Viestin otsikko: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 08.12.2010 00:56 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Tänään tuli tehtyä mielenkiintoinen havainto: Firman parkkiksella seisoo päiväsaikaan ~60 autoa. Näistä peräti viisi on Xantioita, eli 8%. Tämä on suhteettoman suuri osuus verrattuna Xantioiden osuuteen Suomen koko autokannasta.
Lisäksi kolme Berlingoa, yksi Xsara ja yksi C4. Yhteensä siis liki 17%. Paljonko lie Citroenin markkinaosuus Suomessa?
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 08.12.2010 01:29 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Samaa havainnut ja meen parkkiksella on jopa kaksi XM:ää ja kauhea kasa muita Citikoita tuoreemmasta päästä, Porsche-porukan ja Lotusten seassa 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
xantiano
|
Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 08.12.2010 02:15 |
Viestit: 327
|
Minun duunipaikkani tasoittaa kummasti tilannetta. Taidan olla ainoa sitikkakuski tietämilläni parkkialueilla. No, jotkut satsaavat nopeisiin autoihin ja hitaisiin naisiin. Minulla se on aivan toisinpäin ja nautiskelen elämästä kokonaisuutena 
[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*] Xantia hdi vm 2000 243 000 km
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 08.12.2010 04:09 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Mulla työpaikan pihassa on liki aina vain Citikoita, jaa niin siihen saattaa toki vaikuttaa se työpaikkakin  . Citikka-asentajaurani alkuainoina ajoin toki Mersulla parisen vuotta  .
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 08.12.2010 07:14 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
svc kirjoitti: Lisäksi kolme Berlingoa, yksi Xsara ja yksi C4. Yhteensä siis liki 17%. Paljonko lie Citroenin markkinaosuus Suomessa? Trafin sivuilta löytyvät taulukot "30 eniten ensirekisteröityä henkilöautomerkkiä" ja "Ensirekisteröidyt henkilöautot merkin ja mallin mukaan".
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 08.12.2010 08:19 |
|
ennen lyhyellä työmatkallani ei juuri citikoita näkynyt, nykyään tuntuu että lähes joka toinen on Citikka, ja on niitä on muuttanut naapurustoonkin 
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 08.12.2010 08:36 |
Viestit: 2000 Paikkakunta: JKL
|
Meillä työpaikan parkista löytyy Xsara farkku, C3 ja oman nelkun lisäksi yksi bensanelkku. (Tuo toinen nelkku on uusi juttu. Nimittäin omistajan edellinen auto oli erimerkkinen. Sitikkaan siirtymisestä yksi +piste) 
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 08.12.2010 09:34 |
|
Koulun parkkipaikalta löytyy päivittäin kymmenkunta Citikkaa. On Xantian lisäksi Xsara, ZX, C5, C4 Picasso, C4 jne...
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 08.12.2010 10:55 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Jouko kirjoitti: Koulun parkkipaikalta löytyy Meijän koulun parkkipaikalla on näkynyt ainakin kutoskoneinen Xantia, mutta tarkemmalla tutkimuksella löytyisi varmasti muitakin. Tulee yleensä poljettua parkkipaikan ohi sen verran vauhdilla, ettei ehdi sieltä sitikoita laskeskella. Tuosta voi yrittää laskeskella parkkipaikan nurkalla olevien citikoiden määrän... http://ruutcam.lut.fi/lutcam/webcam.jpg
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Jari79
|
Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 08.12.2010 11:45 |
Viestit: 555 Paikkakunta: Lahti
|
Meidän porukasta olen ainoa joka ajaa sitikalla, itse asiassa ainoa joka ajaa edes rankiksella. Ja siitähän saa kuulla. Reippaasti yli puolet porukan autoista on Nissania ja Tojoa. Yksi sitikkamies oli, mutta möi Xsaransa ja vaihtoi Corollaan. Kypsyi autossa ilmenneisiin "ominaisuuksiin", jotka lopulta ajoivat merkin vaihtoon.
On kivaa olla erilainen.
Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG
"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit" Citikka Maken asentaja
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 08.12.2010 13:32 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
Jari79 kirjoitti: ...itse asiassa ainoa joka ajaa edes rankiksella. Ja siitähän saa kuulla. Reippaasti yli puolet porukan autoista on Nissania... Mitähän itse asiassa saat kuulla tuon Renaultin omistaman yhtiön Britanniassa teettämien kulkineitten omistajilta? Hmm... Ymmärtävätkö nuo itse, millä ajavat..? 
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
Pasis
|
Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 08.12.2010 14:34 |
Viestit: 909
|
Eki kirjoitti: Jari79 kirjoitti: ...itse asiassa ainoa joka ajaa edes rankiksella. Ja siitähän saa kuulla. Reippaasti yli puolet porukan autoista on Nissania... Mitähän itse asiassa saat kuulla tuon Renaultin omistaman yhtiön Britanniassa teettämien kulkineitten omistajilta? Hmm... Ymmärtävätkö nuo itse, millä ajavat..?  Wikipedian mukaan: Renault tuli Nissanin omistajaksi 22,5 % osuudella, mikä on sittemmin noussut 44,3 prosenttiin. Nissan omistaa vastavuoroisesti 15 % Renaultin osakekannasta. Tekeekö tuo vielä Nissanista oikean ranskiksen ?
|
|
|
|
 |
jarruventtiili
|
Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 08.12.2010 15:39 |
Viestit: 217
|
Minä olen työpaikkani ainoa Citikan omistaja mutta hyvin harvoin C siellä parkkiksella on. En nimittäin viitsi käynnistää autoani vartin pyörämatkan takia, tuleepahan herättyä samalla kun saa raitista happea. Merkkijakauma on tasainen laidasta laitaan eikä kellään tunnu ainakaan kahvipöytäkeskustelujan perusteella olevan ikiliikkujaa vaan kaikkia pitää korjata. Jopa niitä T. merkkisiä.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 08.12.2010 18:15 |
Viestit: 5864 Paikkakunta: Lahti
|
Pasis kirjoitti: Eki kirjoitti: Wikipedian mukaan: Renault tuli Nissanin omistajaksi 22,5 % osuudella, mikä on sittemmin noussut 44,3 prosenttiin. Nissan omistaa vastavuoroisesti 15 % Renaultin osakekannasta. Tekeekö tuo vielä Nissanista oikean ranskiksen ? Parilla työkaverilla on uudempi Primera ja vikoja on ollut kyllä ihan ranskalaiseen malliin että ilmeisesti tekee 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 08.12.2010 19:10 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
Mun työkaverit ajelee kaikki muilla kuin Citikoilla.... Niistä n. 20:stä työkaverista vain n.12 kulkee autolla muutenkin... (eli loppujen osalta en ihan tiiä millä ajelevat). Mutta vanhassa osoitteessa, kun pysäköimme samaan halliin kaikki saatoin havainnoida että työkavereilta löytyi: Volvo (1), Kia (1), Ford (1), Opel (2), Toyota (1), Volkkari (3), Audi (1) ja Peugeot (1). Heti kun siirryin ko. konttorille (olin ennen asiakkaan tiloissa) sain kuulla että heillä oli ennenkin aika pitkään Citikka mies hommissa. Ajeli kuulemma Xsaralla. Nykyisessä parkkihallissa, missä firmamme työntekijöiden autot ovat siellä sun täällä muiden n 200 auton seassa, en ole mitenkään merkittävästi havainnoinut Citikoita. Pari C5:tä olen siellä nähnyt. Ilmeisesti IT ja lääketeollisuus (myynti&tutkimus) ei vedä Citikkaharrastajia  ....
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 08.12.2010 19:40 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
laakeri kirjoitti: Jouko kirjoitti: Koulun parkkipaikalta löytyy Meijän koulun parkkipaikalla Laakerin koulun parkkipaikalla oli 6 vuotta sitten 3 Activaa vierekkäin.
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 08.12.2010 22:18 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
Pasis kirjoitti: Tekeekö tuo vielä Nissanista oikean ranskiksen ? Oikeaa siitä ei saa millään! 
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
Pasis
|
Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 09.12.2010 09:22 |
Viestit: 909
|
Xari kirjoitti: Pasis kirjoitti: Eki kirjoitti: Wikipedian mukaan: Renault tuli Nissanin omistajaksi 22,5 % osuudella, mikä on sittemmin noussut 44,3 prosenttiin. Nissan omistaa vastavuoroisesti 15 % Renaultin osakekannasta. Tekeekö tuo vielä Nissanista oikean ranskiksen ? Parilla työkaverilla on uudempi Primera ja vikoja on ollut kyllä ihan ranskalaiseen malliin että ilmeisesti tekee  Niin, miksi laatu piti ottaa Ranskasta ja ajo-ominaisuudet Japanista. 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 09.12.2010 09:29 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Pasis kirjoitti: Tekeekö tuo vielä Nissanista oikean ranskiksen ? Ei kai sentään... minä en kelpuuttaisi kyllä Relluakaan oikeaksi ranskikseksi... häpeätarha oikeiden ranskalaisten autojen joukossa mielestäni ja on varmasti aiheuttanut hyvin pitkältli ranskalaisten huonon maineen. Toisaalta, olihan S130:llä ajaminen tietynlainen elämys kyllä ja ainakin sen vilkkuviiksen sijoittelussa on sitä jotain...  Xari kirjoitti: Parilla työkaverilla on uudempi Primera ja vikoja on ollut kyllä ihan ranskalaiseen malliin että ilmeisesti tekee  Nissanissa niitä vikoja on kyllä riittänyt jo ennen rellu-yhteistyötäkin vähintään riittävästi. Onneksi niissä on saanut sentään samaan hintaan ala-arvoiset ajo-ominaisuudet. Lienevätköhän yhtään parantuneet rellu-yhteistyön myötä?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 09.12.2010 11:03 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Ei muuten ole tässä miedän kujalakaan, kuin yksi citikka, ja se on tietysti meidän pihalla, taloja kaikkiaan 19 kpl. Pösöjä sitten onkin.9 kpl Aika mielenkiitoinen auojakautuma muutenkim noiden lisäksi kujallamme on 2 mersua, 2 Nissania, yks renu, kaksi skodaa, yksi wolkkari Kaksi tojotaa, kaksi miniä, yks Crysleri. Lexus, Bmv X5, Hondan Legenda, noi kolme pitkissä kilvissä.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 09.12.2010 11:22 |
Viestit: 2000 Paikkakunta: JKL
|
Eilen lähdin töistä kotiin. Työmaan parkkipaikan reunalla sattui olemaan Kuusakosken rekka perälaita auki. Ensimmäinen ajatus oli: tulivatkohan keräämään japsiautot pois. Jälkeenpäin ihmettelin, miksiköhän tuollainen ajatus tuli ekana mieleen  Olenko kenties ilkeä, vai tutkinko maailmaa liiaksi sitikkalasien läpi 
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 09.12.2010 11:51 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
C4_robotti kirjoitti: Ensimmäinen ajatus oli: tulivatkohan keräämään japsiautot pois. Jälkeenpäin ihmettelin, miksiköhän tuollainen ajatus tuli ekana mieleen  Normaali ajatus näin talvella japsikinnereiden hyytyessä tuo kai on?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
cuisinier
|
Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 09.12.2010 12:17 |
|
laakeri kirjoitti: ... minä en kelpuuttaisi kyllä Relluakaan oikeaksi ranskikseksi... häpeätarha oikeiden ranskalaisten autojen joukossa mielestäni ja on varmasti aiheuttanut hyvin pitkältli ranskalaisten huonon maineen. Onpa mielenkiintoinen näkökanta Usean Rellun aiemmin omistaneena olen täysin päinvastaista mieltä...mutta tämähän on citikkapalsta, ei saa kehua muita, niinkö. Mikä ihmeen huono maine ranskalaisilla, minkälaisessa porukassa liikut, Laakeri 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 09.12.2010 12:31 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
cuisinier kirjoitti: Usean Rellun aiemmin omistaneena olen täysin päinvastaista mieltä...mutta tämähän on citikkapalsta, ei saa kehua muita, niinkö. Mikä ihmeen huono maine ranskalaisilla, minkälaisessa porukassa liikut, Laakeri  Omituisissa porukoissa liikun, eivät kaikki tykkää ranskalaisista autoista... ehkä vähän tärähtänyttä porukkaa? Varmasti rellulta jotain hyvääkin löytyy... esim. sen vähän, mitä yhtä Midlumia ajoin, niin ihan käyttökelpoiseltahan se vaikutti. Kuitenkin 21:llä joskus ajaessa ei oikein säväyttänyt positiivisesti, ehkä huono yksilö? Ja sitten 19:sta rempatessa päätin, että relluihin en koska kyllä ihan äkkiä. Kaverin tippaa oli kyllä ihan kiva laitella, mutta kyllä siinä muutama käsittämätön toteutus hieman nauratti, alkoivat jo tulla japsien käsittämättömät ihmeellisyydet mieleen. Paras rellukokemus taitaa miulla kuitenkin olla intin vuokra-Scenic. Ei suostunut käynnistymään, kun olin lähdössä palauttamaan sitä, joten jätin siihen ja valkkasinkin päivän palautettavien listalta Xsara Picasson... josta en kyllä myöskään sitten erityisemmin tykännyt. Onhan niissä tietty hyviäkin puolia, kuten ne selkästi ja varmasti tulevat tyyppiviat, joihin voi varatutua jo etukäteen. Esim. jokaisella 19:n omistajalla lienee laatikko täynnä uusia pyöränlaakereita ja ainakin tehokkaampien moottorivaihtoehtojen yhteydessä varavaihteisto odottamassa 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
cuisinier
|
Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua Lähetetty: 09.12.2010 12:43 |
|
No juu, myönnän kyllä että en uusista renuista mitään tiedä, jos nyt en muistakaan uusista... enpä ole koskaan ajanut viittätoista vuotta nuoremmilla ajokeilla eli vähän huumoria yritin heittää Mutta olisin kyllä sitä mieltä että ainakin kaikkien ranskalais-harrastajien kannattaisi vetää yhtä köyttä, muulloinkin kuin visiitissä. Noita ex-Essonbaarilaisia kun tuntuu riittävän ihan kiusaksi asti 
|
|
|
|
 |
|
|