Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 38 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua
ViestiLähetetty: 09.12.2010 13:46 

Viestit: 5864
Paikkakunta: Lahti
laakeri kirjoitti:
Onhan niissä tietty hyviäkin puolia, kuten ne selkästi ja varmasti tulevat tyyppiviat, joihin voi varatutua jo etukäteen. Esim. jokaisella 19:n omistajalla lienee laatikko täynnä uusia pyöränlaakereita ja ainakin tehokkaampien moottorivaihtoehtojen yhteydessä varavaihteisto odottamassa :mrgreen:


Joo, ajoin moisella välin 100-320tkm ja oli välillä ihan viattomiakin vuosia sen yhdeksän yhteiselon kanssa, kauheasti ei silti ikävä jäänyt, Laguna 2 katselin korvaajaksi ja onneksi en moiseen sekaantunut.

Ja myyntitilastoja kun katsoo niin surkeaksi on mennyt, 2010 1-6 C5 405kpl ja Renault Laguna 41kpl, kauppa ei käy edes 4 vuoden takuulla.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua
ViestiLähetetty: 09.12.2010 19:30 

Viestit: 161
Paikkakunta: Kangasala
Taas mä vedän topicin ohi ;)

Mistähän tämä merkkien ja maiden vastakkainasettelu oikeastaan juontaa juurensa? Se on todella yleistä ja itsekin joskus moiseen syyllistyn, vaikka periaatteessa ajattelen, että hyvät ja mielenkiintoiset autot ovat hyviä ja mielenkiintoisia maasta ja merkistä riippumatta - ja sama pätee niihin huonoihin ja vähemmän mielenkiintoisiin. Varsinkin nykyisin automerkkien erot ovat usein enemmänkin mielikuvissa kuin todellisuutta. On toki niinkin, että tietyt automallit ovat joko onnistuneita tai epäonnistuneita ja toisilla automerkeillä on niitä onnistumisia enemmän (tai ovat osanneet peitellä paremmin epäonnistumisensa). Kokemukseni perusteella en kyllä _yleensä_ menisi ostamaan esim. mallisarjan ensimmäisiä sitikoita. Esimerkiksi C5:n alkupää heikensi merkittävästi Citroenin Xantian kymmenen vuotisen historian aikana saavuttamaa asemaa. Ne viat tulee kuitenkin jossain vaiheessa pääasiassa korjattua, joten loppupään mallit ovatkin sitten jo aivan eri juttu - olettaen, että malli on muuten jotenkin kiinnostusta herättävä. Minut pitää Citroeneissa pääasiassa tuo hydefetissi, joten se rajaa mielenkiinnon kohteita aikalailla.



XM V6 -00 & Jumper 2.2 HDI -06 & C5 tourer V6 HDI -09
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua
ViestiLähetetty: 09.12.2010 21:50 

Viestit: 327
Komppaan edellistä kirjoittajaa: sitikasta saa enemmän pienemmällä rahalla kunhan välttelee mallisarjan ensimmäisiä malleja. Hyde fetissi :lol:



[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*]
Xantia hdi vm 2000 243 000 km
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua
ViestiLähetetty: 10.12.2010 09:45 

Viestit: 1496
Olen samaa mieltä kuin jpop ja xantiano. Ei se keulamerkki itsessään tee autosta mielenkiintoista. Tästä esimerkkinä Aston Martin Cygnet = Toyotan tekemä astianpesukone. Hyvä ja mielenkiintoinen auto eivät taas monestikaan ole sama asia. Ja auton hyvyyttäkin voi mitata ja arvostella niin monella (maku)asialla. Itselläni oli aiemmin Xsara, joka oli mielestäni hyvä, muttei kovin mielenkiintoinen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua
ViestiLähetetty: 09.07.2015 14:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Palataanpa vanhaan kahvipöytäjuttuun: 4,5 vuotta kulunut ketjun aloituksesta, ja Xantiat ovat kadonneet.
Näin heinäkuisena iltapäivänä paikalla oli 35 autoa. Näistä 5 kpl C5:ia, yksi C4 ja yksi Berlingo.
Näyttää C5 siis ottaneen Xantian paikan ja sitikoiden "markkinaosuus" kasvanut jo 20%:iin. :lol:



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua
ViestiLähetetty: 09.07.2015 15:36 

Viestit: 2000
Paikkakunta: JKL
Tänään Tikkakoskella Ilmailumuseon pihassa kymmenestä vierekkäisestä autosta viisi oli Avensiksia, uusia ja vanhoja (oma mukaan lukien). Mihin tämä maailma onkaan menossa :mrgreen:



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua
ViestiLähetetty: 09.07.2015 17:41 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Aasialaiseksi liikaa anjoviiksiä



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua
ViestiLähetetty: 09.07.2015 22:59 

Viestit: 1242
Mitä hää siellä kaikkein pyhimmässä teki? Tikkakoskella? Eikös pelkät sitikat otakaan kaikkea kiintymystä ja rakkautta, mitä mies voi koneille ja moottoreille antaa?



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua
ViestiLähetetty: 10.07.2015 08:36 

Viestit: 2000
Paikkakunta: JKL
Museoituja koneitahan minä. Kiintymys sitikkaa kohtaan ei ole loppunut. Se on vaan tauolla :ugeek:



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua
ViestiLähetetty: 10.07.2015 20:35 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Totuus on tuolla jossain, mm. eräänkin Rolls-mallin omistajalla. Sanoi Rolssin olevan vähän jatkettu morrismarina, jaloupuulla, yms. höystettynä. Pääasia taitaa olla saada päitä kääntymään ja ihastuksesta suita auki..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua
ViestiLähetetty: 10.07.2015 20:51 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Mikäs morriksen narinassa vikaa klassikko mikä klassikko



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua
ViestiLähetetty: 10.07.2015 23:07 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Juu, palataan vaan vanhaan...
Tänään, viiden vuoden jälkeen ei ole enää työpaikkaa. Ei ole parkkihallia mitä analysoida... puolet läks ja puolet hajautettiin.
Ennen tätä muutosta ei kukaan porukasta ajellut Citikalla, en edes minä...
Konttorin väki ajeli näillä: Volvo XC 60, Ford Focus, Toyota Yaris, VW Golf (3), Mersu A (Mate in Vinland), Mazda RX7, Saab 95, Pösö 207, Mun pösö 307
Itellä pihassa toki vaimon käytössä Saxo ja tallissa rättäri sekä BX GT. Ameriikan ihme Chrysler massakuljettimen.



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kahvipöytäjuttua
ViestiLähetetty: 10.07.2015 23:45 

Viestit: 1242
Kaselin, ollaan samaa mieltä. Marinaa kattelin ja kokelilin nöösipoikana, rahat ei riittäneet kuin LMC Prinsessoihin; yksi osamaksulla ja toinen kuusen alta varaosiksi. Kyllä opetti tekemään kone- ja vaihteistoremppaa, autossa vaihteisto toimi samalla öljypohjana, yhteisellä moottoriöljyllä. Kytkin huiskutti kampiakselin päässä siirtopyörien jälkeen, kuten SAAB:issa, vaihteiston akseli oli ihan eri linjalla kuin kampuran vastaava, eikä kytkin lähtenyt luistamaan!

Mitä kaffepöytäjaaritteluun tulee, kymmenkunta vuotta sitten firmassa oli C5 suosituin malli yrityksen edustusautona. Volvo- ja volkkarimiesten kansoittamassa keskisuuressa yrityksessä. Ajelin tyrneenä kentälle. Afrikkalaiset ei edes huomanneet, mihin istuivat, mutta Uuden Maailman ihmiset kiersi auton kertaallen ja istuivat kuin ensikertalainen Särkänniemen possujunassa.



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 38 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: