Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Starttimootori
ViestiLähetetty: 11.03.2009 16:34 

Onko vika starttimotorissa vai missä,kun starttimoottori pysää välillä startatessa.
Irrotus avaimesta ja uusi yritys niin taas starttaa.Vika ei vielä pahasti haittaa
kun auto käynnistyy niin nopeasti.
Mietin myös voisiko vika ollakkin laturissa.Esim.hiilet niin kuluneet ettei lataa ihan kunnolla.
Startatessa kuitenkin virran tarve on suuri.
Onkos vastaavia oireita esiintynyt muilla.Auto Xantia 1.8 16v -99.

Poissa

Viestin otsikko: Re: Starttimootori
ViestiLähetetty: 11.03.2009 19:54 
Käyttäjän avatar

mullakin oli samaa ongelmaa. vika oli siinä että jostain oli päässyt öljyä/paskaa sinne mäntään joka lyö startin päälle. miksi sitä nyt nimittäisi. bx.ssä ainakin muutamalla ruuvilla kiinni että pääsee käsiksi. Samoja oireita oli, käynnistys pätki ja kakoi. Sitten kun rupesi oirehtimaan enemmän ettei enää startannut parkkipaikalta,niin sitten tuli putsattua.
Viisaimmat neuvokoot miten saa xantiasta purettua.

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 12.03.2009 08:13 

black_van kirjoitti:
mullakin oli samaa ongelmaa. vika oli siinä että jostain oli päässyt öljyä/paskaa sinne mäntään joka lyö startin päälle. miksi sitä nyt nimittäisi. bx.ssä ainakin muutamalla ruuvilla kiinni että pääsee käsiksi. Samoja oireita oli, käynnistys pätki ja kakoi. Sitten kun rupesi oirehtimaan enemmän ettei enää startannut parkkipaikalta,niin sitten tuli putsattua.

Se on solenoidi. Käämi, jossa on liikkuva rautasydän, ankkuri, se hoitaa haarukan välityksellä bendixin hammasrattaan "päälle menon" vauhtipyörän hammaskehälle. Ja samalla hoitaa myös kosketinta, mikä kytkee sähkön itse starttimoottorille.

Poissa

ViestiLähetetty: 12.03.2009 16:51 
Käyttäjän avatar

ealab kirjoitti:
black_van kirjoitti:

Se on solenoidi. Käämi, jossa on liikkuva rautasydän, ankkuri, se hoitaa haarukan välityksellä bendixin hammasrattaan "päälle menon" vauhtipyörän hammaskehälle. Ja samalla hoitaa myös kosketinta, mikä kytkee sähkön itse starttimoottorille.

tuota solenoidia tosiaan tarkoitin. Puhdistamalla solenoidin loppui ongelmat mulla :)

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 13.03.2009 23:06 

Kiitos vastauksista.
Yritän tota putsaus hommaa jos se riittäis,niin patonki on taas tehnyt tehtävänsä.
Tosi hieno tää Sitikkahenki.Tuskin muilla merkeillä löytyy vastaavaa. 10+++

Poissa

ViestiLähetetty: 23.03.2009 21:56 

Mulla taitaa olla veekuukkelissa sama vika. Ei edes yritä käynnistyä - säksättää vaan... Edellisellä foorumilla tuli vuodatettua sydäntäsärkevästi tarina, miksi en jaksa tehdä enää autolle mitään, vaan käytän noita säännöllisesti huollossa / korjauksessa. En siis ole tehnyt Xantulle koskaan itse mitään (vaikka toisen kanssa onkin kärvistelty jo kymmenen vuotta), eikä olisi oikein hommaan haluja tai aikaa. No - nyt varmaankin pitäisi tehdä jotain, kun tuo ei tuosta muuten mihinkään liiku. Mulla ei kuitenkaan ole suoraan sanottuna mitään hajua, mistä tuolta veekuukkelin täyteen ahdetusta konehuoneesta pitäisi aloittaa, eikä sitä viitsi alkaa isommin purkamaankaan. Vinkkejä? Vai tuleeko joku käymään sopivaa korvausta vastaan Kangasalla ;)

XM V6 -00 & Jumper 2.2 HDI -06 & C5 tourer V6 HDI -09
Poissa

ViestiLähetetty: 24.03.2009 09:19 

Tuossa vee-kuukan startissa saattaapi olla se alennusvaihde rikkoutunut eli mulla oli mennyt planeettapyörästön hammaskehä ainakin kolmeen osaan ja ymmärrettävästi haittasi hieman pikkurattaiden pyörimistä... Kuvaa en löytänyt tähän hätään.
Ei muistaakseni ollut aivan mahdoton homma, etu-alakautta kimppuun ja ellen väärin muista, niin yhden lämpösuojapellin irroittelin edestä pois. Olisikohan aikaakin saanut kulutettua pari tuntia ja uusi startti taisi olla jonkun turbodieselin, olen jo näemmä paketin hukannut....

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ]