|
Kirjoittaja |
Viesti |
supre
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 23.03.2009 23:16 |
|
laakeri kirjoitti: supre kirjoitti: Jep. Kytkin oli ihan *elvetin jäykkä ja kaiken lisäksi kun nosti kytkintä niin kuului kivaa sirinääkin silloin tällöin. Ookkei, eli on oireillut pidempäänkin. Ettei olisi syystä tahi toisesta ollut kytkin jatkuvasti kuin hieman painettuna. Onkos tuossa neste- vai vaijerivälittäinen kytkin? Jaa en tiedä kumpi mahtaa olla. Töistä tullessani voidaan sitten minun C5 vikalistaani taas kasvattaa. Ajotietokone herjaa ABS Faulttia, (Varmaan taas satojen eurojen remontti tiedossa) No ei kestänyt kauan ilo uudesta kytkimestä, kyllä nää ranskalaiset ovat luotettavuudeltaan huippuluokkaa elektroniikan osalta. V-käyrä rupeaa kohoamaan aika kivasti. Tosin ilmoitus menee pois ja ABS tuntuu toimivan, oliskohan joku anturi jäänyt irralleen kytkin remontin yhteydessä vai missä lienee vika. Aika vakavaksi vetää taas, pitäisköhän hakea kaupasta aamusella Nessu-liinoja 
|
|
|
|
 |
kariseija11
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 24.03.2009 07:20 |
|
Moikka!Olethan huomioinut, että ne elektroniikkaosat ovat C5 pääosin saksalaisvalmisteisia (bosch ja siemens). 
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 24.03.2009 08:40 |
|
kariseija11 kirjoitti: Moikka!Olethan huomioinut, että ne elektroniikkaosat ovat C5 pääosin saksalaisvalmisteisia (bosch ja siemens).  Kun kuluttajan mielestä laitteeseen tule liikaa vikoja, niin osien valmistajiako pitäisi arvostella, ei itse laitetta kokonaisuutena? Sitäkö olet mieltä?
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Kane80
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 24.03.2009 09:14 |
|
r_a_n_u kirjoitti: kariseija11 kirjoitti: Moikka!Olethan huomioinut, että ne elektroniikkaosat ovat C5 pääosin saksalaisvalmisteisia (bosch ja siemens).  Kun kuluttajan mielestä laitteeseen tule liikaa vikoja, niin osien valmistajiako pitäisi arvostella, ei itse laitetta kokonaisuutena? Sitäkö olet mieltä? Täällä on myös mainittu moponetistä ostettujen laakereiden valmistusmaita (kiina, ranska), eikö niitä olisi saanut mainita, sitäkö olet mieltä ? Huomasit kai tuon hymiön tuolla viestin perällä? Ja kyllä on kummaa puhetta jos ei auton komponentteja saa mainita kun autoa arvostellaan ?
C5 136 Aut. Hdi Confort Tourer-08 ja C5 2.0 Aut. SX Break-03, kesällä mennään Suzuki GSR-600 -06.
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 24.03.2009 09:24 |
|
Pitää mainita ainakin mun mielestä sillä alihankkijoiden komponenteistähän se auto suurimmalta osaltaan on kasattu (enemmän tai vähemmän hyvistä) 
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
supre
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 24.03.2009 09:45 |
|
Lainaa: Kun kuluttajan mielestä laitteeseen tule liikaa vikoja, niin osien valmistajiako pitäisi arvostella, ei itse laitetta kokonaisuutena? Sitäkö olet mieltä? Lainaa: Täällä on myös mainittu moponetistä ostettujen laakereiden valmistusmaita (kiina, ranska), eikö niitä olisi saanut mainita, sitäkö olet mieltä ? Lainaa: Huomasit kai tuon hymiön tuolla viestin perällä? Ja kyllä on kummaa puhetta jos ei auton komponentteja saa mainita kun autoa arvostellaan ? Ihan selvyyden vuoksi, kun tämä Moponettiä viljellään tässä ketjussa aika usein. Kyllä minun osat ovat ainakin maksaneet sen verran, ettei siellä mitään Moponetin laakereita ole. Nytkin kytkin on merkkiä SAS. Onko muilla noita ABS fault -herjoja tullut ja mitä on löytynyt syyksi? Komponenttien osalta voidaan autoa arvostella, mutta kokonaisuus ratkaisee. C5:sen kohdalla luotettavuus elektroniikan on osalta on erittäin surkea(minun mielipiteeni) verrattuna japanilaisiin (Nissan, Toyota, Mitsubishi) jotka olen omistanut Peugeotin ja Citikan ohella.
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 24.03.2009 10:00 |
|
Kane80 kirjoitti: Täällä on myös mainittu moponetistä ostettujen laakereiden valmistusmaita (kiina, ranska), eikö niitä olisi saanut mainita, sitäkö olet mieltä ? Huomasit kai tuon hymiön tuolla viestin perällä? Ja kyllä on kummaa puhetta jos ei auton komponentteja saa mainita kun autoa arvostellaan ? Mitenkähän tämän nyt muotoilisin, että tulisin jummarretuksi. Tässähän on moitiskeltu Sitikkaa ja siihen tulleita vikoja. Asiakashan ostaa auton kokonaisuutena eikä siinä yhteydessä tarkastele osa osalta missä maassa kukin on valmistettu. Sitten kun joku osa menee rikki, niin Sitikkaanhan se vika silloin tuli. Missä niin mainitsin, ettei kyseessä olevan, rikki menneen osan valmistusmaata tai valmistajaa tuossa yhteydessä saisi mainita?
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 24.03.2009 11:38 |
|
supre kirjoitti: laakeri kirjoitti: Onkos tuossa neste- vai vaijerivälittäinen kytkin? Jaa en tiedä kumpi mahtaa olla. Eli voi olla käyttäjän/korjaajan vika tuo kytkimen hajoaminen myös. supre kirjoitti: Töistä tullessani voidaan sitten minun C5 vikalistaani taas kasvattaa. Ajotietokone herjaa ABS Faulttia, (Varmaan taas satojen eurojen remontti tiedossa) No ei kestänyt kauan ilo uudesta kytkimestä, kyllä nää ranskalaiset ovat luotettavuudeltaan huippuluokkaa elektroniikan osalta. Jep, saisivat ruveta käyttämään ranskalaisia sähköosia niiden sakujen keksintöjen sijaan, niin voisi kestääkin. Tosin meijän Xantiassa ovat saksalaiset osat ihan kohtalaisesti kestäneet, nyt mieleentulevat sähköviat ovat olleet lasinnostimen ohjauspaketissa (valmistusmaata en muista, kaksi juotosta oli irronnut, korjaus 0 €), katkeneet oveen menevät johdot (korjaus joitain kymppejä), väsähtänyt virtalukko ja sisätilan puhaltimestakin hiilet loppuivat. Mutta tuo nyt onkin niin tuore kulkine vielä, ettei siinä toki mitään vikoja pahemmin saisi ollakaan (olisiko 280 Mm mittarissa, ikää 15 vuotta... meillä tuosta ollut noin 70 Mm ja kohta 4 vuotta). Meikäläisen nykyisessä BX:ssä ei sitten taas mitään sähköä hajoavaksi asti ole edes... edellisestä kajahti saksalainen lisäilmaluisti jo jossain 310 Mm tienoilla / 13 vuoden iässä ja samoihin aikoihin piti pari kuskin oveen menevää johtoa parsia kasaan. Kauheita p*skoja siis nuo ranskalaiset sähköjen osalta. supre kirjoitti: Tosin ilmoitus menee pois ja ABS tuntuu toimivan, oliskohan joku anturi jäänyt irralleen kytkin remontin yhteydessä vai missä lienee vika. Aika vakavaksi vetää taas, pitäisköhän hakea kaupasta aamusella Nessu-liinoja  Ovatkos ABS:ien anturikehät kuinka puhtaat, kun tuota faulttia herjaa? Kannattaa toki anturitkin samalla tsekata.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
kariseija11
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 24.03.2009 15:50 |
|
r_a_n_u kirjoitti: kariseija11 kirjoitti: Moikka!Olethan huomioinut, että ne elektroniikkaosat ovat C5 pääosin saksalaisvalmisteisia (bosch ja siemens).  Kun kuluttajan mielestä laitteeseen tule liikaa vikoja, niin osien valmistajiako pitäisi arvostella, ei itse laitetta kokonaisuutena? Sitäkö olet mieltä? Voe rähmä! Sehän ol vuan huumoria! 
|
|
|
|
 |
Kane80
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 25.03.2009 11:30 |
|
r_a_n_u kirjoitti: kariseija11 kirjoitti: Moikka!Olethan huomioinut, että ne elektroniikkaosat ovat C5 pääosin saksalaisvalmisteisia (bosch ja siemens).  Kun kuluttajan mielestä laitteeseen tule liikaa vikoja, niin osien valmistajiako pitäisi arvostella, ei itse laitetta kokonaisuutena? Sitäkö olet mieltä? r-a-n-u, tuo kariseija11:n kommentti on tosiaan huumorilla tehty, sun vastaus taas vaikutti aika "tiukalta", lienee näkemys eroja tuon suhteen. Ja eiköhän tuota Sitikkaa ole tässä vuosien varrella kokonaisuutena arvosteltu pilvin pimein, voi lienee välillä kärvistellä osien valmistajien tiliin myös 
C5 136 Aut. Hdi Confort Tourer-08 ja C5 2.0 Aut. SX Break-03, kesällä mennään Suzuki GSR-600 -06.
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 25.03.2009 12:59 |
|
C5:ssa on laakerissa magneettikehä josta anturi saa tietonsa 
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
supre
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 25.03.2009 13:22 |
|
kaselin kirjoitti: C5:ssa on laakerissa magneettikehä josta anturi saa tietonsa  Ja tämän tiedon arvo oli mikä?
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 25.03.2009 13:42 |
|
Onko se vi...n laakeris oikeinpäin se kehä on laakerin vain toisella puolen laakeri sopii myös väärinpäin,  se siitä
|
|
|
|
 |
supre
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 25.03.2009 13:43 |
|
Menee kaselinilta aika asiattomaksi.
Niin tämä ketjun arvo alkaa olemaan nolla. Se mitä itseasiassa halusin oli, että mistähän tuo ABS Fault ilmoitus voisi johtua ja onko muilla ollut vastaavaa vikaa. Autoni menee testeriin jospa se sitten sieltä löytyy se syy, mutta eipä tästä sen enempää. Minun puolestani tämän voi vetää lukkoon.
|
|
|
|
 |
Tepi
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 25.03.2009 19:57 |
|
Jarski6944 kirjoitti: Öljyvuoto löytyi omasta 2.0 bensakoneesta. Ei tiedä vielä, onko öljypohjan tiiviste vai jokin stefa. Aika tutulta vialta kuulostaa, omasta vastaavasta yksilöstä meni öljysuodattimen jalka vaihtoon (ja siitä 2 tiivistettä). Tuosta on ilmeisesti ihan huoltotiedote olemassa.
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 25.03.2009 23:48 |
|
Kysymys suprelle; Minkähän vuotisia nuo sinun laadukkaat jaappanilaistet olivat?? Niissä kun ei ennen 2005 juuri rikkoutuvaa elektroniikkaa ollut. Väyläsähköt otti ekana käyttöön mersu ja tokana sitikka ja tunnetuista valmistajista vikana tojota nyt tähän tänävuonna ilmestyneeseen aveen. Mulla on 2007 mallin mitsu ei sekään viaton ole ollut. Eikä siinäkään taida täysväyläsähköt olla. Kilometrejä kertynyt 60000, jättänyt kerran tielle ja jarrut korjattu kahdesti. 2005 mallin femma ei sentään jättänyt kertaakaan tielle samoilla kilometreillä.
|
|
|
|
 |
supre
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 26.03.2009 02:30 |
|
Ajamaan opettelin isäni Peugeot 305SR:lla vm. 1983 (kertaalleen vaihdettiin korjattiin koko moottorikin, sillä tuli kilometrejä yli 500.000km  Pakko oli isän tämä vaihtaa kun kori ei enää kestänyt  Nissan Micra vm. 1994 - ei suurempia vikoja (ei laakerinvaihtoja eikä mitään sähkövikoja) ajettu 250.000km Toyota Corolla vm. 1999 - ei vikoja, kuljettiin yhdessä noin 200.000km Mitsubishi Space Star vm. 2001 ajettu 115.000km (ei laakerinvaihtoja, ei kytkin -remppoja eikä sähkövikoja) Tiedän sen, että tämän vuosituhannen autoissa on enemmän vikoja kuin noissa vanhemmissa. C5:sen osalta ainakin omalla kohdallani täytyy sanoa, että elektroniikan osalta ja auto kokonaisuutena on pettymys. Turhan paljon ainakin omalle kohdalleni on osunut vikoja, sellaisia joita tuon ikäluokan autoissa ei saisi olla. Kuten aiemmin totesinkin Citroenissa on paljon hyvää, mutta kaikki huonot kokemukset vioista ovat saaneet kuppini täyteen. Tämä on minun mielipiteeni asiasta, en ota kantaa autojen paremmuuteen vaan vertaan menneitä autojani tämän hetkiseen ongelma-peltilehmääni.
|
|
|
|
 |
Petteri L
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 26.03.2009 10:34 |
|
Oldis kirjoitti: 02 C5 break.
Keskikulutus oli auton oman mittarin mukaan viimeksi 1,6l/100 km, No onko sitä kulutusta pakko vilkuilla, kaikki kiutenkin menee minkä tankiin laittaa.
Mun autolla oli (-01 1.8 Break) oli samaa oiretta - ajotietokone jostakin syystä välillä keksii vissiin "puolinollata" kulutusseurannan (nollaa menneen bensan muttei ajettuja kilometrejä tms.). Eli jos ihan vartavasten sitten itse nollaa kulutusseurannan, rupesi ainakin minun autoni taas näyttämään oikeaa keskikulutusta. Sittemmin ajotietokoneen viiksi simahti, ja akunkengän irrottamalla sain näytön palautettua näyttämästä "kilometrejä viime nollauksesta" tms. yhtä oleellista tietoa sijaan kelloa ja päivämäärää... Eli vikoja: - kansiremontti piti tehdä 140 tkm kohdalla - venttiilit jumittivat (meni myyjäliikkeen piikkiin) - takaovien lukot piti uusia, kun aukaisi takaovesta keskuslukituksen (vaimitensenytoli) (todettiiin jo ostaessa - meni myyjäliikkeen piikkiin) - ajotietokoneen viiksi ei toimi - kuskinoven avauskahva katkesi Kulumista: - jarrulevyt vaihdatutti katsastusmies eteen Enpä minä hirveästi muuta muista. Harvinaisen hyvä auto ollut 3,5 vuoden ja 62 tkm (138->200 tkm) ajan.
C5 2.0 Break -05
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 26.03.2009 11:13 |
|
laakeri kirjoitti: supre kirjoitti: Kärsin 650e kytkinrempasta mutta nyt pääsee taas liikkumaan mikä tärkeintä. Huh, täytyy pysyä ilmeisesti ihan suosiolla näissä vanhemmissa sitikoissa, sen verran kallista noita uudempia näköjään rempata. BX:n kytkinremppaan sai jonkun 70...100 euroa kulumaan, kun parasta laittoi (jossain 300 Mm:n jälkeen alkoi olla asetelma kaputt), eikä Xantiaankaan paljoa enempää maksanut (olikohan 230 Mm kohdilla kun alkoi jo vähän oireilla asetelmavikaa, ilmeisesti kovasti kaupunkiajoa ollut). Tuohan on halpaa, työkaverin VW-koneiseen Mitsuun vaihdettiin vauhtipyörä myyjäliikkeen laskuun, uuden kytkinlevyn ja asetelman olis saanut samalla jos olisi maksanut osat itse, ne olis maksanut yli 800€ merkkiliikkeessä, siis pelkät osat, tarvikkeena ei löydy 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 26.03.2009 17:41 |
|
Lisätään perään VW koneisen mitsun 60000km huollon lasku olisi ollut liki 1200erkkiä, onneksi on huolenpitosopimus a89e/kk. Näyttää nuo jarrupalat olevan oikeasti kulutustavaraa, vaihdettu 30000km ja nyt 60000km huollossa lisäksi nyt meni etulevyt ja taka palat uusiksi  . Eli eihän tuo citikka ole edes kallis pitää. 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 31.03.2009 17:19 |
|
citroen for ever kirjoitti: Näyttää nuo jarrupalat olevan oikeasti kulutustavaraa, vaihdettu 30000km ja nyt 60000km huollossa lisäksi nyt meni etulevyt ja taka palat uusiksi  . Eli eihän tuo citikka ole edes kallis pitää.  Halpojahan nuo ovat autoon vaihtaa, eikä kovin usein edes tarvitse. Esimerkiksi meikäläiselle tuttuun BX:ään maksaa 80...100 e/kierros koko lysti (palat+levyt). Sitten taas kesäkulkineeseeni joutuu vaihtamaan paljon useammin ja lasku on joka kerralta moninkertainen tuohon verrattuna... Mutta miten tämä liittyy C5:ssa ilmenneisiin vikoihin? No ei niin mitenkään...
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
ruuvari
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 03.04.2009 00:20 |
|
Minulla on tapana ostaa auto jolla on ajettu yli 200tkm, lastentaudit on korjailtu.Vuosi sitten ostin c5 2003 hdi 240tkm, ei mitään harmia, olen ajanut 20tkm
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 04.04.2009 16:22 |
|
Laakerille sen verran, ettei mun femmaan vaihdettu 60000km aikana eteen jarrupaloja ja taaksekkin siksi, kun asensiva ns. jäätymissuojat. Kyllähän nuo jarrupalat itsekkin vaihtaa, mutta jos autossa on takuu ja huoltosoppari niin ei niitä itse "saa" vaihtaa. Liittyy asiaan sen verran, kun tässä on arvosteltu sitikan kalleutta ja "vika" herkkyyttä, niin tuossa oli referenssinä "luotettava" japanilainen. Mulla muuten oli 2005 femmassa kolme vikaa joista yksi vakava, eli etu korkeusanturi, auto oli mulla n.1,5v ja 60000km. Niin ja tuo anturivikakaan ei aiheuttanut tielle jääntiä. Nuo kaksi muuta oli tyyppivikoja l. parkkitutkan anturit ja takalasin avaus. Nuo tutkan anturit ovat muissakin kulutustavaraa.
|
|
|
|
 |
kulkuri
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 04.04.2009 22:09 |
|
Ainakaan minä en pidä Citroeniä mitenkään muita merkkejä vikaherkempänä, ainoastaan maahantuojan ja varsinkin valmistajan poliitikka jossa aivan normaalissa huollossa tarvittava varaosan hinta nostetaan "marmoritiskillä" kullan ja öljyn tasolle ja samaan aikaan estetään tarvikevalmistus. Tämä on P....eestä ja saattaa monen teknisesti hienon Citroenin hunningolle  . Vai miksi ykköskoppaisetja kohta II sarjalaiset C5 det ovat parin tonnin "kotteroita" ja kuitenkin kun sellaisella ajat kaikki kyynisimmätkin kyydissä olijat siunailevat hyvää kyytiä 
ID 1,9 -62, HY 1,9B -69, CX-2000 -78, AK 400 -75, 2xBX 16v -88 ja 16TRS -88, XM V6 24V -99, B11 -54, C5 2.0 -05, Ami 8 Break -74, 2cv -55 (työn alla), Dyane -73 , 2cv6 -76, Gs Break -77, ID 1,9 -65, Ami6 -62, Cx 2.0 - 86, Visa Gti -85, XM TD Break -92.
|
|
|
|
 |
supre
|
Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat Lähetetty: 06.04.2009 10:23 |
|
Tuli tuo ongelma-loota sitten testeristä ulos ja oikeanpuoleinen ABS anturin liitin ilmeisesti irti. Korjaamo kävi läpi kaikki liittimet ja ABS Fault -vika on poissa.
|
|
|
|
 |
|
|