|
Kirjoittaja |
Viesti |
hssumies
|
Viestin otsikko: Onnistuuko Lähetetty: 13.12.2010 21:34 |
Viestit: 224
|
Lohkolämmittimen puskuripistokkeen vaihto helposti, onko niitä saatavilla, paljonko maksavat ?
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Onnistuuko Lähetetty: 14.12.2010 01:06 |
Viestit: 5862 Paikkakunta: Lahti
|
Ei muuten maksa paljonkaan enemmän kuin pelkkä vihreä verkkojohto.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Onnistuuko Lähetetty: 14.12.2010 10:20 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Onnistuuhan se ja jopa helposti. Jos vähän halvempia haluaa katsella, niin purkaamoiltahan voi löytyä melkein uusiakin halvalla. Iäisyyden vanhaa ei kannata ostaa, koska nuo eivät liitostensa osalta ole ikuisia valitettavasti. Valintakriteerinä tietenkin oikea merkki, eri merkkiset johdot eivät käy yhteen.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
hssumies
|
Viestin otsikko: Re: Onnistuuko Lähetetty: 14.12.2010 17:51 |
Viestit: 224
|
Ostin uuden ja asennutin, ostin koko paketin, molemmat johdot, kustannukset 68 euroo. No sitten kokeilemaan, suhiseeko lohkolämmitin, ei kuulu mitään, kysymys kuuluukin: kuuluuko aina kuulua jotain ääntä kun lohkolämmitin on kytketty, tolpassa ei ole ajastinkelloa, sen pitäisi olla aina päällä. Entisestä lohkolämmittimestä kuului ihan selvä suhina, tai suhinan tapainen epämääräinen ääni ?
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Onnistuuko Lähetetty: 14.12.2010 17:55 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
yleensä sieltä pitäisi jonkilaista pihinää kuulua. kai sinä varmistit kaikki liitokset ettei satu olemaan katkoksia matkalla. tuo hyppysähkö on vielä kehittelyn asteella näin maanpäällä.
|
|
|
|
 |
hssumies
|
Viestin otsikko: Re: Onnistuuko Lähetetty: 14.12.2010 18:03 |
Viestit: 224
|
kokemjne kirjoitti: yleensä sieltä pitäisi jonkilaista pihinää kuulua. kai sinä varmistit kaikki liitokset ettei satu olemaan katkoksia matkalla. tuo hyppysähkö on vielä kehittelyn asteella näin maanpäällä. Asentaja asensi, itse kuikin minkä pystyin, mutta enpähän osaa sanoa, piuhat on ainakin uudet.
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Onnistuuko Lähetetty: 14.12.2010 18:09 |
Viestit: 2821
|
Mulla noissa saaroissa ainakaan mitään kuulu. Ainut missä on tuo "vanhan" ajan pihinä on tuo mamman ZX. Ainakin uudemmat taitaa lämmittää jäähdytinnesteitä....
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Onnistuuko Lähetetty: 14.12.2010 18:21 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
hssumies kirjoitti: kokemjne kirjoitti: yleensä sieltä pitäisi jonkilaista pihinää kuulua. kai sinä varmistit kaikki liitokset ettei satu olemaan katkoksia matkalla. tuo hyppysähkö on vielä kehittelyn asteella näin maanpäällä. Asentaja asensi, itse kuikin minkä pystyin, mutta enpähän osaa sanoa, piuhat on ainakin uudet. Kokeile, toimiiko sisähaarassa mikään. Jos toimii, niin sähköä tulee ainakin t-haaralle asti. Sitten sisäpistokkeesta kaikki irti ja jos ei ole akkulaturia tms samoissa piuhoissa, niin yleismittarilla mittaat resistanssin vaihe- ja nollaliitinten väliltä keulilta. Sitten tiedätkin aika hyvin lämppärin kunnon.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
hssumies
|
Viestin otsikko: Re: Onnistuuko Lähetetty: 14.12.2010 18:26 |
Viestit: 224
|
laakeri kirjoitti: hssumies kirjoitti: kokemjne kirjoitti: yleensä sieltä pitäisi jonkilaista pihinää kuulua. kai sinä varmistit kaikki liitokset ettei satu olemaan katkoksia matkalla. tuo hyppysähkö on vielä kehittelyn asteella näin maanpäällä. Asentaja asensi, itse kuikin minkä pystyin, mutta enpähän osaa sanoa, piuhat on ainakin uudet. Kokeile, toimiiko sisähaarassa mikään. Jos toimii, niin sähköä tulee ainakin t-haaralle asti. Sitten sisäpistokkeesta kaikki irti ja jos ei ole akkulaturia tms samoissa piuhoissa, niin yleismittarilla mittaat resistanssin vaihe- ja nollaliitinten väliltä keulilta. Sitten tiedätkin aika hyvin lämppärin kunnon. Ok, eikö tosiaan vois olla niin ettei mitään kuulu, niinkuin tuossa ylempänä sanoi. (toiveajattelua)
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Onnistuuko Lähetetty: 14.12.2010 18:33 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
Tuosta aloittajan tekstistä en pystynyt päättelemään minkä ikäinen auto on kyseessä. Jos autossa on hdi moottori tai vastaava, niin niissä olevat öljypohjanlämmittimet eivät pidä mitään ääntä. Niiden teho on huomattavasti vesiltilan(lohko-letku)lämmitintä huonompi (lämpiää hitaammin)
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
hssumies
|
Viestin otsikko: Re: Onnistuuko Lähetetty: 14.12.2010 18:35 |
Viestit: 224
|
eskere kirjoitti: Tuosta aloittajan tekstistä en pystynyt päättelemään minkä ikäinen auto on kyseessä. Jos autossa on hdi moottori tai vastaava, niin niissä olevat öljypohjanlämmittimet eivät pidä mitään ääntä. Niiden teho on huomattavasti vesiltilan(lohko-letku)lämmitintä huonompi (lämpiää hitaammin) vm 2000.
|
|
|
|
 |
hssumies
|
Viestin otsikko: Re: Onnistuuko Lähetetty: 14.12.2010 18:47 |
Viestit: 224
|
hssumies kirjoitti: eskere kirjoitti: Tuosta aloittajan tekstistä en pystynyt päättelemään minkä ikäinen auto on kyseessä. Jos autossa on hdi moottori tai vastaava, niin niissä olevat öljypohjanlämmittimet eivät pidä mitään ääntä. Niiden teho on huomattavasti vesiltilan(lohko-letku)lämmitintä huonompi (lämpiää hitaammin) vm 2000. Niin kyllä se piuha näyttäs menevän sinne aika alle, jonnekin öljypohjan tienoille. Sanottakoon nyt, etten puhu nyt sitikasta, vaan Renaultista, annoin sitikan vaihdossa pois kun vei niin paljon bensaa, toimi muuten kyllä ihan hyvin. Ymmärrän jos nyt katkes keskustelu, mut kyl mie viel sitikan ostan, on se sen verran mukava, eron huomaa jo nyt parin päivän jälkeen.
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Onnistuuko Lähetetty: 14.12.2010 19:39 |
Viestit: 983 Paikkakunta: Vihti
|
hssumies kirjoitti: hssumies kirjoitti: eskere kirjoitti: Tuosta aloittajan tekstistä en pystynyt päättelemään minkä ikäinen auto on kyseessä. Jos autossa on hdi moottori tai vastaava, niin niissä olevat öljypohjanlämmittimet eivät pidä mitään ääntä. Niiden teho on huomattavasti vesiltilan(lohko-letku)lämmitintä huonompi (lämpiää hitaammin) vm 2000. Niin kyllä se piuha näyttäs menevän sinne aika alle, jonnekin öljypohjan tienoille. Sanottakoon nyt, etten puhu nyt sitikasta, vaan Renaultista, annoin sitikan vaihdossa pois kun vei niin paljon bensaa, toimi muuten kyllä ihan hyvin. Ymmärrän jos nyt katkes keskustelu, mut kyl mie viel sitikan ostan, on se sen verran mukava, eron huomaa jo nyt parin päivän jälkeen. Älä huoli, kyllä me ymmärretään Syrjähyppyjä tekee kaikki joskus.
|
|
|
|
 |
hssumies
|
Viestin otsikko: Re: Onnistuuko Lähetetty: 15.12.2010 00:37 |
Viestit: 224
|
Ilmeisesti jotain lämpiämistä tapahtuu sillä auto lähti käyntiin pikkustartilla, ja alkoi puhaltaa lämmintä parinsadan metrin ajon jälkeen vaikka pakkasta oli auton mittarin mukaan 25 astetta vailla yksitoista, ja auto oli seissyt ajon jälkeen useampia tunteja pakkasessa, piuhassa.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Onnistuuko Lähetetty: 15.12.2010 01:27 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
hssumies kirjoitti: Ilmeisesti jotain lämpiämistä tapahtuu sillä auto lähti käyntiin pikkustartilla, ja alkoi puhaltaa lämmintä parinsadan metrin ajon jälkeen vaikka pakkasta oli auton mittarin mukaan 25 astetta vailla yksitoista, ja auto oli seissyt ajon jälkeen useampia tunteja pakkasessa, piuhassa. Ömm, eikö ne renut tee tuota ilman lämmitystä kuten citikat? 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
hssumies
|
Viestin otsikko: Re: Onnistuuko Lähetetty: 15.12.2010 08:31 |
Viestit: 224
|
laakeri kirjoitti: hssumies kirjoitti: Ilmeisesti jotain lämpiämistä tapahtuu sillä auto lähti käyntiin pikkustartilla, ja alkoi puhaltaa lämmintä parinsadan metrin ajon jälkeen vaikka pakkasta oli auton mittarin mukaan 25 astetta vailla yksitoista, ja auto oli seissyt ajon jälkeen useampia tunteja pakkasessa, piuhassa. Ömm, eikö ne renut tee tuota ilman lämmitystä kuten citikat?  Voi olla että tekee, mutta toivon että moottorinlämmitinkin toimii.
|
|
|
|
 |
hssumies
|
Viestin otsikko: Re: Onnistuuko Lähetetty: 15.12.2010 09:05 |
Viestit: 224
|
Soitimpa piuhan asentaneelle huoltomiehelle ja tämä sanoi, että autossa on tavallinen lohkolämmitin, eli joku vika kai siinä sitten on kun on niin hiljaa 
|
|
|
|
 |
xantiano
|
Viestin otsikko: Re: Onnistuuko Lähetetty: 15.12.2010 09:15 |
Viestit: 327
|
Edelleen odottelen tietoa onko kyseessä diesel vai bensiini? Noin yleisesti: korimalli, vuosimalli diesel / bensiini on syytä laittaa jo avausviestiin.
Jos sinulla on diesel ja lohkolämmitin kiinni kun starttaat niin kauanko hehkutuksesta kertova symboli on aktiivinen? Mikäli vain pienen hetken niin silloin lohkolämmitin on kunnossa. Tosin hehkutusaika riippuu myöskin pakkasasteista. Korvat kertovat milloin moottori käynnistyy vaivattomasti.
[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*] Xantia hdi vm 2000 243 000 km
|
|
|
|
 |
hssumies
|
Viestin otsikko: Re: Onnistuuko Lähetetty: 15.12.2010 09:40 |
Viestit: 224
|
xantiano kirjoitti: Edelleen odottelen tietoa onko kyseessä diesel vai bensiini? Noin yleisesti: korimalli, vuosimalli diesel / bensiini on syytä laittaa jo avausviestiin.
Jos sinulla on diesel ja lohkolämmitin kiinni kun starttaat niin kauanko hehkutuksesta kertova symboli on aktiivinen? Mikäli vain pienen hetken niin silloin lohkolämmitin on kunnossa. Tosin hehkutusaika riippuu myöskin pakkasasteista. Korvat kertovat milloin moottori käynnistyy vaivattomasti. Bensiini 1,4 16 venttiiliä, eipä sillä venttiilimäärällä niin väliä, mutta laitoimpahan tuohon, kuulostaa hienommalta  . Lähti kuin palmun alta käyntiin äsken kun kävin pikkuajelulla ja lämpesi hetkessä, joten eipä siinä käynnistyksen suhteen ongelmia, mutta kyllähän se koneen kannalta terveellisempää on jos se on vähän esilämmenny varsinkin tämmösellä pakkasella. Luin muuten yhden suosituksen jonka mukaan moottoria kannattaisi lämmittää jo alle plus viiden asteen lämpötilassa. En kyllä ole nähnyt kenenkään pitävän autoaan piuhassa syyskylmillä.
|
|
|
|
 |
xantiano
|
Viestin otsikko: Re: Onnistuuko Lähetetty: 15.12.2010 10:50 |
Viestit: 327
|
Ok, ei sitten diesel mutta jos lähtee hyvin käyntiin -25 asteessa niin toki voi epäillä lohkolämmittimen oleva kunnossa eikä akkukaan vetele viimeisiään.
Kaikki eivät viitsi laittaa töpseliä kiinni. Minä käytän lohkoa aina kun se on mahdollista. Hyvä kuitenkin muistaa suhteuttaa lämmitysaika ilman lämpötilan mukaiseksi.
[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*] Xantia hdi vm 2000 243 000 km
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Onnistuuko Lähetetty: 15.12.2010 14:29 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
hssumies kirjoitti: Luin muuten yhden suosituksen jonka mukaan moottoria kannattaisi lämmittää jo alle plus viiden asteen lämpötilassa. En kyllä ole nähnyt kenenkään pitävän autoaan piuhassa syyskylmillä. Tule joskus katsomaan, niin näet. xantiano kirjoitti: Ok, ei sitten diesel mutta jos lähtee hyvin käyntiin -25 asteessa niin toki voi epäillä lohkolämmittimen oleva kunnossa eikä akkukaan vetele viimeisiään. Kyllä jokainen ehjä ottomoottori lähtee hyvin käyntiin -25 asteessa ilman esilämmitystäkin. Yleensä äänestä kuitenkin kyllä kuulee, onko esilämmitys suoritettu vai ei.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
hssumies
|
Viestin otsikko: Re: Onnistuuko Lähetetty: 15.12.2010 14:48 |
Viestit: 224
|
Tämän hetkinen tilanne on se, että uskon viimeisintä auton asentajaa joka sanoi, että lämmitin toimii, mittasi vastuksen ja sanoi että toimii, sanoi myös että autossa on säteilylämmitin. Minä uskon nyt tämän ja huokaisen.
Kumma tässä oli että kahden asentajan välinen mielipide ja mittausero oli näin suuri, toinen sanoi lohko, toinen säteily, lohkoasentaja oli kyllä hiukan epävarma, vaikka vaihtoi eilen uuden piuhan, mutta kallistui lohkon puolelle, lohkon joka ei kunnolla toimi. Meinailin jo uuden elementin ostoa ja vaihtoa, mutta sitten kiersin vielä muita huoltamoita. Lohkoasentajan mittari näytti jotain 0,01, säteilyasentajan jotain 80, muistaakseni, mutta ihan selvästi näytti varmat lukemat.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Onnistuuko Lähetetty: 15.12.2010 14:57 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
hssumies kirjoitti: Lohkoasentajan mittari näytti jotain 0,01, säteilyasentajan jotain 80, muistaakseni, mutta ihan selvästi näytti varmat lukemat. Kuinka paljon kossua se lohkoasentaja joi ennen mittausta / tuloksen kertomista? Jos ei kertaan melko tehokas oikosulku tuntunut yhtään oudolta tulokselta. Tuo ~660 wattia kuulostaa paljon paremmalta. Eihän tuo eka tulos olisi kyllä paikkaansa pitäessään napannut kuin 23 kiloampeeria virtaa, jos syöttävä linja antaisi myöten... 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
hssumies
|
Viestin otsikko: Re: Onnistuuko Lähetetty: 15.12.2010 15:04 |
Viestit: 224
|
laakeri kirjoitti: hssumies kirjoitti: Lohkoasentajan mittari näytti jotain 0,01, säteilyasentajan jotain 80, muistaakseni, mutta ihan selvästi näytti varmat lukemat. Kuinka paljon kossua se lohkoasentaja joi ennen mittausta / tuloksen kertomista? Jos ei kertaan melko tehokas oikosulku tuntunut yhtään oudolta tulokselta. Tuo ~660 wattia kuulostaa paljon paremmalta. Eihän tuo eka tulos olisi kyllä paikkaansa pitäessään napannut kuin 23 kiloampeeria virtaa, jos syöttävä linja antaisi myöten...  No minä en sähköhommista ymmärrä yhtään mitään, mutta mielenkiintoista oli seurata tämänkin asian etenemistä, joka nyt näyttäs olevan ok, joten ei tässä tämän kummempia. Ai niin ja pitäsköhän minun siirtyä jollekin rellupalstalle. 
|
|
|
|
 |
|
|