|
Kirjoittaja |
Viesti |
peepee72
|
Viestin otsikko: Beksistä talviauto? Lähetetty: 16.12.2010 01:50 |
Viestit: 13 Paikkakunta: Helsinki
|
Talvi tuli ja on vain yksi kulkuneuvo... Jep, tarttis tehdä beksistä talviauto... Alotin sieltä oleellisesta ja ostin uudet kitkat alle... Hyvin toimii renkaat, mutta ranskatar on eri mieltä pakkasista. Starttaa kyllä kun jaksaa pyörittää pitempään. Sitten ajellaan aikamme kunnes sammuu eikä meinaa startata uudelleen, pienen paussin jälkeen kyllä. Tähän mennessä tämä itseoppinut kotiasentaja on vaihtanut virranjakajankannen, pyörijän, akun, bensansuodattimen ja tarkistanut bensapumpun joka vaikuttaisi toimivan hyvin. Alkaa ideat loppua kun bensaa ja kipinää tuntuis olevan ei vaan käy... Olisiko kellään ideaa mistää jatkaa ennenkuin raahaan kaasarin keittiönpöydälle syvä-analyysiin... Ei taida merkkihuoltomainen valohoito auttaa tähän ongelmaan, on tullut jo tuuletettua konehuonetta pakkasessa ja palellettua sormet... Masinolia sitikalle ja vodkaa kuskille sanois itänaapuri, mutta allekirjoittanut kaipaa hieman pitempiaikaista ratkaisua (Volvo?)... APUVA!!! 
Xsara 1,4 -01
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Beksistä talviauto? Lähetetty: 16.12.2010 08:36 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
peepee72 kirjoitti: kun bensaa ja kipinää tuntuis olevan ei vaan käy... Tunne ei riitä, pitää tietää. Eliminoi ensin pois kipinäviat: eli kun sammuu niin tulpanjohdon päähän irtotulppa, tai ajotuslampulla. Sytkämoduliviat kun ei ole harvinaisia...
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Jari79
|
Viestin otsikko: Re: Beksistä talviauto? Lähetetty: 16.12.2010 08:39 |
Viestit: 555 Paikkakunta: Lahti
|
peepee72 kirjoitti: Sitten ajellaan aikamme kunnes sammuu eikä meinaa startata uudelleen, pienen paussin jälkeen kyllä.
Eikös tässä ole sama pata kuin 405.ssa? Taannoin omaamassani oli ongelma sytytysyksikössä eli kylmänä kävi hyvin, lämmettyään sammui. Hetken huili ja taas mentiin, kunnes.. Oli nopia ja helppo vaihtaa. Voiko se käynnistymiseen vaikuttaa?
Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG
"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit" Citikka Maken asentaja
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Beksistä talviauto? Lähetetty: 16.12.2010 10:18 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
peepee72 kirjoitti: Talvi tuli ja on vain yksi kulkuneuvo... Jep, tarttis tehdä beksistä talviauto... Alotin sieltä oleellisesta ja ostin uudet kitkat alle... Beksihän on syntynyt talviautoksi, vaikkakaan ei kaikkein lämpimin mahdollinen ole Xantiaan tottuneelle. Kitkaa onkin hyvä olla talvella alla riitävästi, parhaimmillaan nastojen muodossa. Noniin, se beksistä yleisesti. peepee72 kirjoitti: Starttaa kyllä kun jaksaa pyörittää pitempään. Sitten ajellaan aikamme kunnes sammuu eikä meinaa startata uudelleen, pienen paussin jälkeen kyllä. Tähän mennessä tämä itseoppinut kotiasentaja on vaihtanut virranjakajankannen, pyörijän, akun, bensansuodattimen ja tarkistanut bensapumpun joka vaikuttaisi toimivan hyvin. Alkaa ideat loppua kun bensaa ja kipinää tuntuis olevan ei vaan käy... Olisiko kellään ideaa mistää jatkaa ennenkuin raahaan kaasarin keittiönpöydälle syvä-analyysiin... Ilmeisesti tämä on nyt kuitenkin sigussa mainittu 1.4 ja kaasarilla varustettu? Onkos moisessa mekaaninen vai sähköinen bensapumppu? Ja mitenkäs tuo sammuminen tapahtuu - veitsellä leikaten vai hyytyen? Ensimmäiseen tapaukseen tarjotaan alkuarvauksiksi puolaa ja jälkimmäiseen bensansaantia. Heti hyytymisen jälkeen tulppaa johdon päähän ja katsomaan, tuleeko kipinää. Starttaillessa mahdollisesti leijaileva bensanhaju taas kertoo bensansaannista melko tehokkaasti. Tankin korvausilmahan on varmaan jo katsottu / kokeiltu sihauttaa sammumisen jälkeen? peepee72 kirjoitti: allekirjoittanut kaipaa hieman pitempiaikaista ratkaisua (Volvo?)... APUVA!!!  Tien sivuun hyytyneiden ja hinausautojen kyydissä olevien Volvojen määrää katsellessa onkin varmasti syytä huutaa apuva, jos semmoiseen meinaa joutua sekaantumaan 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Beksistä talviauto? Lähetetty: 16.12.2010 11:48 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
zX-files kirjoitti: Kaasaristakin opuhuttiin eli eikös bentseenipumppa ole silloin mekaaninen Ei tietoa... on miun japsissa kaasarit ja sähköinen bensapumppu 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Beksistä talviauto? Lähetetty: 19.12.2010 00:39 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
vesi kaasarissa tekee myös samantyyppistä vikaa. Kun vesihelmi tukkii suuttimen, niin meno tyssää. Kun auto seisoo ja vesihelmi laskeutuu kaasarin pohjalle niin sit taas käy kunnes vesihelmi taas osuu suuttimen reikään... Vesi voi olla tankissa jäässä, mutta kaasarissa se sulaa moottorin lämmön ansiosta. 
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
peepee72
|
Viestin otsikko: Re: Beksistä talviauto? Lähetetty: 17.01.2011 00:47 |
Viestit: 13 Paikkakunta: Helsinki
|
Jep... Bensapumppu toimii, ei löydy vettä... Ostin uuden puolan, mutta sit laskeutui 0,5 m lunta taivaalta ja homma meni jäihin... Jotta elämä ei olis liian helppoa, sattu käsiin tarttumaan sopivan hintanen Xantia ja Beksin talviautoilut loppu lyhyeen... Nyt tosin ongelma on se, että on kaks sitikkaa ja vain yksi parkkiruutu... Lompakko ei riitä talon ostoon, joten lienee pakko laittaa beksi kiertoon... nyyh! Jahka saan osat takasin pellinalle ja lumet pois katolta siirtynee Beksi toiselle palstalle... Nyt keskitytään laittamaan Xantia edustuskuntoon, elikkäs keltasta keulalle ja kiiltoa pintaan... Kiitos vinkeistä kailkille vaivautuneille.
Xsara 1,4 -01
|
|
|
|
 |
Kpt. Hans Sauber
|
Viestin otsikko: Re: Beksistä talviauto? Lähetetty: 17.01.2011 01:12 |
Viestit: 170 Paikkakunta: Kotka
|
eskere kirjoitti: Vesi voi olla tankissa jäässä, mutta kaasarissa se sulaa moottorin lämmön ansiosta.  Voi vesi myös jäätyä kaasuttimen kurkussa, vaikka ei tankissa jäätyisi. Kaasutin kun toimii kuitenkin "ejektorin" tavoin, eli kurkussa ilmanpaineen alentuessa myös veden jäätymispiste muuttuu. 1-koppainen BX 1,4 koneella oli talvella ronkeli, mikäli pakosarjalta tuleva imuilman esilämmitys "kurkkutorviputki" oli hapertunut/kadonnut, tai kuljettaja unohtanut kääntää imutorvessa olevan läpän talviasentoon. Se jääti kaasarin helposti. Itselläni kun oli 14RE, missä oli kaksikurkkuinen kaasutin, tämä oli helppo todeta menon hyytyessä avaamalla kaasua niin pitkälle, että 2. kurkku lähti avautumaan. Tällöin - yleensä - vauhti rupesi pikkuhiljaa kasvamaan, mutta kaasua kevenettäessä kone sammui... Imusarjassa kaasuttimen juuressa kiersi kuitenkin jäähdytinneste, eli hetken stoppi tien sivuun ja kun lämpö sulatti jään pois, matka jatkui... Ja tuo kyseinen BX 145-leveillä "sirkkelinterä"talvirenkailla oli aivan lyömätön kapine umpihangessa. Vaikka talvirenkaiden kovuusaste oli jo lähempänä asfaltin vastaavaa, niin koskaan sillä ei kyllä jumiin jäänyt...
Viimeksi muokannut Kpt. Hans Sauber päivämäärä 17.01.2011 01:18, muokattu yhteensä 1 kerran
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Beksistä talviauto? Lähetetty: 17.01.2011 01:17 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
peepee72 kirjoitti: Nyt tosin ongelma on se, että on kaks sitikkaa ja vain yksi parkkiruutu... Ja näinkö alkaa tarina "...sen vuoksi ostin nelipilarinosturin" Ei vaan, eihän tuo mitään estä... kaksi citikkaa, yksi japsikulkine ja vain yksi parkkiruutu täälläkin. Ja polkupyörä silti eniten käytetty kulkine tällä hetkellä 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
peepee72
|
Viestin otsikko: Re: Beksistä talviauto? Lähetetty: 20.01.2011 00:20 |
Viestit: 13 Paikkakunta: Helsinki
|
Jep... Xantian alkaa näyttää komialta... Ja lämpenee hiukan paremmin kuin toi Beksi. Mut p-kele! Sattuiskohan kellään olemaan karttaa Xantian sulakkeista. Multa löytyy vain konehuoneen rasian ja ongelma lienee ohjaamon puolella... Laiska kun oon, en viittis käydä kaikkia taskulampunvalossa parkkipaikalla läpi... Muuten kaikki pelaa, mut kuskin sähkölasi ei liiku ja lukko pyörii tyhjää... Aattelin aloittaa sulakkeesta ja vasta sitten repiä verhoilut ja tutkia piuhat. Lukossa vois olla jokin irti, sillä pesä on ok oloinen ja ovi lukittuu ja aukee avaimella ja nupista. Pitäisköhän laittaa lotto vetämään niin sais hommattua uuren sitikan tai hoviasentajan vanhoja ruuvaileen... Beksi ottelee inspistä, elikkäs aurinkoa ja linnunlaulua... Sit kasaan ja myyntiin...
Xsara 1,4 -01
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Beksistä talviauto? Lähetetty: 22.01.2011 11:21 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
peepee72 kirjoitti: Sattuiskohan kellään olemaan karttaa Xantian sulakkeista. Multa löytyy vain konehuoneen rasian ja ongelma lienee ohjaamon puolella... Laiska kun oon, en viittis käydä kaikkia taskulampunvalossa parkkipaikalla läpi... Vanhakoppaiseen? Nope... uusikoppaiseen olisi. peepee72 kirjoitti: Muuten kaikki pelaa, mut kuskin sähkölasi ei liiku ja lukko pyörii tyhjää... Voi siitä lasinohjainboksista oven sisästä olla juotos pettänyt toki, jos ei ole johdot poikki vielä. Liitteet:
xantia_window_regulator.jpg [ 110.4 KiB | Katsottu 16200 kertaa ]
peepee72 kirjoitti: Lukossa vois olla jokin irti, sillä pesä on ok oloinen ja ovi lukittuu ja aukee avaimella ja nupista. Lukkosylinteri vaihtamalla korjaantuu ainakin... siihenhän tarvii jopa pari minuuttia aikaa ja työkaluksi ruuvimeisselin.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Beksistä talviauto? Lähetetty: 22.01.2011 12:27 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
peepee72 kirjoitti: Muuten kaikki pelaa, mut kuskin sähkölasi ei liiku ja lukko pyörii tyhjää... se lukko pyörii tyhjää kun haitat ovat jumissa. Koita pyörittää vaikka ruuvimeisselillä, kyllä pyörii. Kun koitat avata ovea oikealla avaimella ja kaikki haitat ovat kunnossa niin silloin lukkopesä tarttuu ja aukaisee lukot. Ruiskuta Crc:tä tai vastaavaa ja hinkkaa avaimella edestakaisin, saattaa jopa lähteä toimimaan. JOs ei, niin silloin ei auta muu kuin irrottaa lukkosylinteri ja liottamalla herkistää haitat liikkuviksi.
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
peepee72
|
Viestin otsikko: Re: Beksistä talviauto? Lähetetty: 24.01.2011 00:20 |
Viestit: 13 Paikkakunta: Helsinki
|
Xantian sulakekaavio löytyi kun viitti googlata... Lukon ja lasin kimppuun käyn kun löydän tallitilaa hetkeksi...elikkäs jaksan raahautua Muuralan Nesteen TI-halliin. Keula tuntuu turhan jäykältä, taitaa mennä pallot vaihtoon. Ei ole tainnut entinen omistaja ymmärtää hydrauliikkaa, kyyti parani hieman kun lisäsin LHM litran verran, mutta vieläkin on kuin rautajousilla pomppisi... Eikai Xantia VOI olla näin paljon epämukavampi kuin BX???
Kiitos vinkeistä, paneudun asiaan kun työt antaa periksi ja joskus pääsis kotiin ennen 10-uutisia...
Xsara 1,4 -01
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Beksistä talviauto? Lähetetty: 24.01.2011 08:10 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
peepee72 kirjoitti: Lukon ja lasin kimppuun käyn kun löydän tallitilaa hetkeksi... Talli? Miksi? Eikä sitä Xantiaa kuitenkaan kukaan huoli varastaa, vaikka käyt lukon nykäisemässä päiväksi irti ja pidät sitä vaikkapa keittiön pöydällä likoamassa jonkin aikaa peepee72 kirjoitti: Keula tuntuu turhan jäykältä, taitaa mennä pallot vaihtoon. Ei ole tainnut entinen omistaja ymmärtää hydrauliikkaa, kyyti parani hieman kun lisäsin LHM litran verran, mutta vieläkin on kuin rautajousilla pomppisi... Ei kai se LHM:n lisäys mitään vaikuta, jos kuitenkin vajoamisenestot ovat aiemmin auenneet ja auto on pysynyt oikeassa ajokorkeudessa? Pallojen ja kynkänlaakereiden kuntoa tarkastamaan vaan. peepee72 kirjoitti: Eikai Xantia VOI olla näin paljon epämukavampi kuin BX??? Onhan Xantia paljonkin BX:ää epämukavampi (tosin II-koppaisesta farkusta tykkään sen verran, ettei ole tullut himoa vaihtaa takaisin beksiin, kuten I-koppaisen berlinen jälkeen).
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
peepee72
|
Viestin otsikko: Re: Beksistä talviauto? Lähetetty: 28.01.2011 19:40 |
Viestit: 13 Paikkakunta: Helsinki
|
Kun on tämmöinen nettipoppoo, ei tartte asentajaa vaivata... Lukko toimii Oli haitat vissiin jumissa, aseöljyä ja pikkusen avaimella kutittelua. Nyt toimii uudella avaimella, muttei vanhalla... hmm... uusi avain taas ei toimi virtalukossa... kele! Eiköhän toi lukko liene kunnossa, kaipaa vaan käyttöä. Edellinen omistaja on käyttänyt cobran kaukosäädintä. Nyt ko. hälytin on irti ja palannee kehiin keväämmällä. Taidan vaihtaa ne etupallot ja toivoa mukavuuden lisäystä. Nyt Xantia paranee aina kun kilometrejä kertyy. Ekat 10 km pompitaan ja sit alkaa keula joustaa. Nousee ja laskee ihan niinkuin pitääkin ja takapää on yhtä pehmonen kun Beksissä. Pallojen vaihto lienee samanlainen projekti kuin Beksissäkin, 5 min/pallo... Miten lienee konehuoneen varaajapallo? Vaikuttaako takapäähän kuten beksissä vai onko molemmissa päissä omansa??? Ei ole kokinpapereista juuri iloa autoremontissa, joten täältä sataa tyhmiä kysymyksiä... Periksi en anna kele... Ennemmin roplaan citikka kuin rupeen japsilla ajeleen... Koittakaa kestää... Kyllä mä vielä jokupäivä opin noi hommat ja voin sit eläkkeellä keskittyä ranskattariin 
Xsara 1,4 -01
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Beksistä talviauto? Lähetetty: 28.01.2011 20:42 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
peepee72 kirjoitti: Taidan vaihtaa ne etupallot ja toivoa mukavuuden lisäystä. Nyt Xantia paranee aina kun kilometrejä kertyy. Ekat 10 km pompitaan ja sit alkaa keula joustaa. Vettä=jäätä jossain päin järjestelmää? Milloin viimeksi litkut vaihdettu ja onko jarruistakin laskettu vanhat pois silloin? peepee72 kirjoitti: Pallojen vaihto lienee samanlainen projekti kuin Beksissäkin, 5 min/pallo... Jep (jos eivät ole jumissa). Takavaraajaa vaihtaessa älä vaan ala pyörittää palloa aluksi irti, vaan kurkkaa pallon "taakse" (=auton kulkusuunnassa pallon eteen), käännä sieltä palloon tuleva hydrauliputki auki ja pyöritä vasta sitten pallo irti jalastaan. Palloa ennen putken avausta pyörittämällä saa katkaistua putken. peepee72 kirjoitti: Miten lienee konehuoneen varaajapallo? Vaikuttaako takapäähän kuten beksissä vai onko molemmissa päissä omansa??? Takavaraaja on vajoamiseneston takia tarjoilemassa takajarruille painetta tarvittaessa. Beksistähän järjestelmä eroaa myös siten, että ohjaustehostin on pumpussa omassa piirissään (ei päde ihan ekoihin Xantioihin, joissa ei vajoamisenestoakaan ollut). peepee72 kirjoitti: Ei ole kokinpapereista juuri iloa autoremontissa, joten täältä sataa tyhmiä kysymyksiä... Tuskin se Xantia siulta papereita kyselee. Ei miultakaan ole yksikään citikka vielä kysynyt, eikä olisi ollut tarjota ylioppilastodistuksen lisäksi kuin sähköasentajan ja automaatioinsinöörin paperit (parin vuoden päästä ehkä sitten hyvällä tuurilla sähkötekniikan DI:nkin paperit, mutta mene ja tiedä...) peepee72 kirjoitti: Periksi en anna kele... Ennemmin roplaan citikka kuin rupeen japsilla ajeleen... Ja toisinpäinhän tuo menisikin. Citikalla yleensä ajetaan ja japseja joutuu ropaamaan niin mahottomasti ja ne ropaamiset ovat niissä mahdottoman hankalia citikkaan verrattuna 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Beksistä talviauto? Lähetetty: 28.01.2011 21:47 |
|
peepee72 kirjoitti: Ei ole kokinpapereista juuri iloa autoremontissa, joten täältä sataa tyhmiä kysymyksiä... Periksi en anna kele... Ennemmin roplaan citikka kuin rupeen japsilla ajeleen... Tulin tosi hyvälle mielelle tätä lukiessani. Onhan se helppoo tehdä vaikka mitä, jos on lähes ikänsä roplannut autoja (tai citikoita), mutta alku ei ole aina niin helppoa. Tässä on juuri oikea asenne. Kyllä sä opit! 
|
|
|
|
 |
peepee72
|
Viestin otsikko: Re: Beksistä talviauto? Lähetetty: 01.02.2011 00:28 |
Viestit: 13 Paikkakunta: Helsinki
|
Herramunjee.... Jo selvis miksei ikkuna liiku... Joku valolatva on vieny moottorin Kaikki muuten ok, mut löytyi vain kaksi vaijerintynkää ja irrallinen virtapiuha. Pitänee tilata Sitroselta uusi hissi, mutta miten lienee asennuksen kanssa. Onnistuuko amatööriltä ominpäin vai pitäiskö suosiolla viedä ammatilaisen hoitoon Äkkisältään tulis mieleen, että ois nopeampaa vaihtaa koko ovi  ... Kele kun potuttaa... Olis ees irrottanu koko -skan kerralla, mut ei... Piti jättää jämät roikkuun ja lisätä mun työtaakkaa... Alkaa pikkuhiljaa valjeta miks sain ton Xantian niin edullisesti... Vaan eip mittään,.. Kyllä tosta vielä ehta Citikka tehdään, aikaa on kun vaan lompakko ja hermot riittäis... 
Xsara 1,4 -01
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Beksistä talviauto? Lähetetty: 01.02.2011 08:07 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
peepee72 kirjoitti: Kaikki muuten ok, mut löytyi vain kaksi vaijerintynkää ja irrallinen virtapiuha. Pitänee tilata Sitroselta uusi hissi, mutta miten lienee asennuksen kanssa. Onnistuuko amatööriltä ominpäin vai pitäiskö suosiolla viedä ammatilaisen hoitoon Äkkisältään tulis mieleen, että ois nopeampaa vaihtaa koko ovi  ... Jahas, no tarkista se ikkunan ohjausyksikkö sieltä oven sisästä myös. Meille kun saapui ensimmäinen Xantia jokunen vuosi sitten, niin siitä oli edellinen omistaja myös purkanut kuskinoven lasinnostinmoottorin pois tutkimusta varten "kun se oli rikki", eikä osannut kasata. Korjasin sitten nuo aiemmin lähettämässäni kuvassa näkyvät juotokset ja laittelin Kolari-Specialilta ostamani nostimen paikoilleen. En kyllä enää muista tarkasti, miten homma menee, mutta helppohan se on. Lasi on hississä kiinni muovipalikalla, jota pyöräytetään hieman ja vedetään ulos. Sitten nostin varmaankin on lisäksi jostain kiinni parilla ruuvilla. Irrotus vaan ja nostin pois, ehjä nostin (hyvin voideltuna) tilalle ja kiinni. Viimeistellään kiinnittämällä lasi ja nostinmoottorin sähköliitin ja kokeilemalla. Heinäässin opas saattaa neuvoa myös tarvittaessa.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
peepee72
|
Viestin otsikko: Re: Beksistä talviauto? Lähetetty: 22.04.2011 19:32 |
Viestit: 13 Paikkakunta: Helsinki
|
kesä tulee, linnut laulaa ja aurinko paistaa.... Xantian keulaan pallot vaihdettu ja jo tuntuu sitikalta  . Tehtävälistalla enään kuskin ikkunahissi ja pari katsastusmiehen mielenhäiriössä kirjaamaa pikkujuttua  . Ai niin... pitänee takaluukku maalata, kun on jokseenkin hiotun näkönen... Mitä lienee luukkulle tapahtunut kun on lakka kadonnut ja maalikin osin. Taidan roiskia kalikalipullolla kun on noin pieni ala, en viitti vaivata kaveria ja liata ruiskua... Lumetkin alkaa kadota ja kohta voi laittaa beksin kiertoon. Ensin pitää vaan napata uudet kitkat alta pois ja laittaa vanhat kesäkumit alle  ... Toisen sitikan ratissa on sen verran tullut ajeltua, että yksi on varma. Enään en raudanvarassa pompi!!! BX, Xantia,... hmm... parin vuoden päästä vois harkita C5:sta... Hyvää kesää kaikille!
Xsara 1,4 -01
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Beksistä talviauto? Lähetetty: 22.04.2011 19:57 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
peepee72 kirjoitti: pitänee takaluukku maalata, kun on jokseenkin hiotun näkönen... Mitä lienee luukkulle tapahtunut kun on lakka kadonnut ja maalikin osin. Minkäsvärinen Xantia kyseessä? Meillä olleessa vert vega -värisessä oli aivan sama juttu.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: Beksistä talviauto? Lähetetty: 22.04.2011 21:51 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
laakeri kirjoitti: peepee72 kirjoitti: pitänee takaluukku maalata, kun on jokseenkin hiotun näkönen... Mitä lienee luukkulle tapahtunut kun on lakka kadonnut ja maalikin osin. Minkäsvärinen Xantia kyseessä? Meillä olleessa vert vega -värisessä oli aivan sama juttu. Sama vika myös meikän hopeanharmaassa... Auto oli juuri maalarilla, mutta tuota en viitsinyt pihiyttäni korjauttaa kun tuo luukku on kuitenkin aika huono ruostumaan. 
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Beksistä talviauto? Lähetetty: 23.04.2011 09:22 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Bumper kirjoitti: laakeri kirjoitti: Minkäsvärinen Xantia kyseessä? Meillä olleessa vert vega -värisessä oli aivan sama juttu. Sama vika myös meikän hopeanharmaassa... Auto oli juuri maalarilla, mutta tuota en viitsinyt pihiyttäni korjauttaa kun tuo luukku on kuitenkin aika huono ruostumaan.  Ei ole näköjään siis värisidonnainen ongelma. Heuliez tuntuu saaneen värin pysymään tiukemmin kiinni luukuissa, vastaavasta ongelmasta kärsiviä breakejä en ole ainakaan vielä nähnyt.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
peepee72
|
Viestin otsikko: Re: Beksistä talviauto? Lähetetty: 24.04.2011 11:11 |
Viestit: 13 Paikkakunta: Helsinki
|
laakeri kirjoitti: peepee72 kirjoitti: pitänee takaluukku maalata, kun on jokseenkin hiotun näkönen... Mitä lienee luukkulle tapahtunut kun on lakka kadonnut ja maalikin osin. Minkäsvärinen Xantia kyseessä? Meillä olleessa vert vega -värisessä oli aivan sama juttu. vert vega täälläkin. vaikuttaisi että auto on myllytetty ja tainnut luukun kohdalla mennä p-siilleen...
Xsara 1,4 -01
|
|
|
|
 |
|
|