Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 19 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: SitruunaGalleria -kysymyksiä
ViestiLähetetty: 22.12.2010 10:05 

Huomenta.

Vuosien varrella on kovalevylle kertynyt paljon kuvia ja osan niistä ajattelin laittaa julkisesti näytille, jos niistä jollekin iloa olisi. Opettelen SitruunaGallerian käyttöä ja olen ladannut muutaman kuvan sinne: http://www.citikka.info/gallery/users/LK/ Pari kysymystä on jo kehkeytynyt:

1. Miksi kaikkien kuvien esikatselukuvat eivät synny automaattisesti? Osa esikatselukuvista tulee itsestään, mutta osan kohdalla pitää käydä painelemassa "crop thumbnail".

2. Joidenkin kuvakansioiden kohdalla on "rikkinäisen taulun" kuva. Joskus tuo korjaantuu itsestään, mutta ei aina.

Kuvien ja kansioiden oletusasetuksia en ole mennyt muuttaamaan. Pitäisikö?

Poissa

Viestin otsikko: Re: SitruunaGalleria -kysymyksiä
ViestiLähetetty: 22.12.2010 10:24 
Käyttäjän avatar

Tirehtööri kirjoitti:
1. Miksi kaikkien kuvien esikatselukuvat eivät synny automaattisesti? Osa esikatselukuvista tulee itsestään, mutta osan kohdalla pitää käydä painelemassa "crop thumbnail".
2. Joidenkin kuvakansioiden kohdalla on "rikkinäisen taulun" kuva. Joskus tuo korjaantuu itsestään, mutta ei aina.
Jokin probleemo on päällä ollut jonkin aikaa, ylläpito tietänee paremmin. Akuutin avun saa kuitenkin generoimalla pienennetyt kuvat ja esikatselukuvat uudestaan, eli kuvan muokkaamisesta raksii kaikki pienennetyt koot pois, tallentaa, lisää pienennetyt koot ja tallentaa taas (välilehti: Kuva). Sitten toiselta välilehdeltä esikatselukuvan palautus oletusarvoon (välilehti: Leikkaa esikatselukuvaa). Toivotaan kuitenkin, että tuo kuntoutuisi automaattisemmaksikin...

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 22.12.2010 10:33 
Mulla on auttanut, kun yksinkertaisesti olen pienentänyt kuvat kuvankäsittelyohjelmassa ennen kuin olen ladannut ne galleriaan, esim. 800x600 on toiminut ongelmitta (vaikka ne on Croisetten mielestä liian pieniä ;) )

ViestiLähetetty: 22.12.2010 10:38 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
esim. 800x600 on toiminut ongelmitta (vaikka ne on Croisetten mielestä liian pieniä ;) )
Juu ei miunkaan mielestä 800x600-kuvista näe ihan tihrustaa kaikkia remontissa oleellisia asioita, siksi itse laitan suosiolla ihan reilun kokoisetkin kuvat, kun tuollaisen gallerian myötä se on mahdollista kuitenkin.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 22.12.2010 10:49 
laakeri kirjoitti:
Lemon kirjoitti:
esim. 800x600 on toiminut ongelmitta (vaikka ne on Croisetten mielestä liian pieniä ;) )
Juu ei miunkaan mielestä 800x600-kuvista näe ihan tihrustaa kaikkia remontissa oleellisia asioita, siksi itse laitan suosiolla ihan reilun kokoisetkin kuvat, kun tuollaisen gallerian myötä se on mahdollista kuitenkin.

Hmmm - no mä taida aika harvoin kuitenkin laittaa remonttikuvia :roll: ja isojen kuvien lataus kestää liian kauan mun hitaahkolla yhteydellä, emmää jaksa odottaa

ViestiLähetetty: 22.12.2010 19:21 
Käyttäjän avatar

Nuo ongelmat kuvien kanssa näyttäisivät liittyvän juuri tuohon isoon kuvakokoon varsinkin jos kuvia ladataan kerralla iso määrä. Tarkkaa aiheuttajaa en ole saanut kiinni isoista rusikoinneista huolimatta, mutta toiminta näyttäisi parantuneen hieman siitä mitä se pahimmillaan oli. Suositeltavaa onkin hieman pienentää kuvia, joku 1600x1200 pitäisi olla kooltaan riittävä mutta kuitenkin vähän kevyempi käsitellä kuin jotkut luokkaa 4600x???? olevat kuvakoot.

Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Poissa

ViestiLähetetty: 06.03.2011 00:28 
Minne Sitruunagalleria on kadonnut? Sivua ei löydy, ja osoitteesta http://www.citikka.info/ löytyy North Coast Creative...
Mun piti juuri lisäillä kuvia galleriaan, minne Citikka-henkiseen galleriaan mä niitä nyt lataan?

ViestiLähetetty: 06.03.2011 00:55 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Lemon kirjoitti:
Minne Sitruunagalleria on kadonnut? Sivua ei löydy, ja osoitteesta http://www.citikka.info/ löytyy North Coast Creative...

Kuulin tuossa tänään että serveri etsiin uutta fyysistä osoitetta, jälleen... :roll:

Ja ihan varoittamatta olisi tullut tämä, mutta nyt heittelen tällaista "toisen käden tietoa"...

Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa

ViestiLähetetty: 06.03.2011 08:23 
Käyttäjän avatar

...tilannetta tarkkaillaan...

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa

ViestiLähetetty: 06.03.2011 08:59 
Käyttäjän avatar

#sitruunalla oli tästä aiheesta puhetta toissapäivänä. Yllättäen oli tullut tosiaan. Pyysin Julmuria infoamaan asiasta täälläkin, mutta ei ole vielä tainnut ehtiä.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 06.03.2011 09:49 

Nyt voisi sanoa, että tuli Force Majeur...

Poissa

ViestiLähetetty: 06.03.2011 10:52 

Not Found

The requested URL /gallery/users/LK/ was not found on this server.
Apache/2.2.9 (Debian) PHP/5.2.6-1+lenny9 with Suhosin-Patch Server at www.citikka.info Port 80

Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
Poissa

ViestiLähetetty: 06.03.2011 10:56 
Käyttäjän avatar

Joo, eli yhtäkkiä yllättäen puun takaa tuli epämieluista yllätys. Tarkempia syitä en lähde tässä erittelemään, mutta tilanne on se että ilman uutta fyysistä osoitetta palvelu ei enää tule nousemaan ylös. Alkuviikosta ollaan toivottavasti viisaampia asian suhteen.

Poissa

ViestiLähetetty: 29.04.2011 12:51 

Mitä SitruunaGallerialle kuuluu nykyään? Onko toiveita "paluusta"?

Poissa

ViestiLähetetty: 29.04.2011 18:31 
Täälläkin kaipaillaan galleriaa! Uskon, että se ennen pitkää taas on käytettävissä jossain osoitteessa :D

ViestiLähetetty: 01.05.2011 11:13 
Käyttäjän avatar

Asia on edelleen auki enkä ole työ- ja asuntoremontointikiireiden takia ihan mahdottoman paljon asiaan ehtinyt paneutumaankaan. Ongelmat palvelun uudelleen avaamisessa ovat kahdenlaiset:

- Jos käytetään vanhaa palvelinta, sille tarvittaisiin sijoituspaikka jonkun luotettavan yhteyden päästä.
- Jos halutaan rakentaa palvelu uudelleen esim. jonkun vuokrapalvelimen päälle, gallerian vaatima levytila asettaa haasteita

Sen verran olen katsonut, että Kanadasta saisi suht mielekkäällä hinnalla virtuaalipalvelimen Debian Linuxilla, mistä voisi saada riittävästi potkua palvelun pyörittämiseen. Kustannukset pyörisivät siinä 40-70e/kk haarukassa. Suomesta tai muualta Euroopasta ei oikein löydy mitään mielekästä samaan rahaan. Siitä huolimatta tuo vaihtoehto on kustannuksiltaan sitä luokkaa että en omasta pussistani sellaiseen pysty sitoutumaan.

Poissa

ViestiLähetetty: 01.05.2011 12:28 
Julmuri kirjoitti:
Asia on edelleen auki enkä ole työ- ja asuntoremontointikiireiden takia ihan mahdottoman paljon asiaan ehtinyt paneutumaankaan. Ongelmat palvelun uudelleen avaamisessa ovat kahdenlaiset:

- Jos käytetään vanhaa palvelinta, sille tarvittaisiin sijoituspaikka jonkun luotettavan yhteyden päästä.
- Jos halutaan rakentaa palvelu uudelleen esim. jonkun vuokrapalvelimen päälle, gallerian vaatima levytila asettaa haasteita

Sen verran olen katsonut, että Kanadasta saisi suht mielekkäällä hinnalla virtuaalipalvelimen Debian Linuxilla, mistä voisi saada riittävästi potkua palvelun pyörittämiseen. Kustannukset pyörisivät siinä 40-70e/kk haarukassa. Suomesta tai muualta Euroopasta ei oikein löydy mitään mielekästä samaan rahaan. Siitä huolimatta tuo vaihtoehto on kustannuksiltaan sitä luokkaa että en omasta pussistani sellaiseen pysty sitoutumaan.

Myy mainostilaa

ViestiLähetetty: 01.01.2012 23:17 
Käyttäjän avatar

SitruunaGalleria on muuttanut fyysistä paikkaa, ja nimikin on vaihtunut Citikka Galleriaksi, uusi osoite on: http://www.citikka.info/ jossa käytöehdot ja linkki varsinaiseen Galleriaan.

sisältö on muuttanut "vanhasta" galleriasta semmoisenaan, ja vanhat tunnukset ja salasanat toimivat.

CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa

ViestiLähetetty: 01.01.2012 23:24 

No vihdoinkin :D . Hyvä että on taas pystyssä. Tilastotiedot ovat puuceestä, but who cares!

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 19 viestiä ]