Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 09.05.2009 14:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Vaihdoinpa tuossa juuri valot soveltaen Citroenkerhon sivuilla olevaa ohjetta. Tässä korjattu versio:

1. Hanki 1,3w lasikantaisia polttimoita kourallinen (8-20 riippuen siitä haluatko vaihtaa myös varoitusvalojen polttimot), työkaluksi riittää se torx-meisseli jolla Xantian sisustaa muutenkin puretaan/kasataan.
2. Aukaise kaksi ruuvia ohjauspylvään alta ja naksauta puolikkaat irti toisistaan, nosta ylimmäinnen puolisko pois.
3. Avaa kaksi ruuvia jotka näkyvät sulakeboksin yläreunan kulmissa.
4. Avaa toinen ruuvi joka pitää ohjauspylvään vasemmalla puolella olevaa muovipaneelia paikallaan (ohjauspylvään sisällä valoviiksen takana) ja naksauta paneeli pois.
5. Irrota mittariston alapuolista paneelia (jossa mm. kello) pitelevät ruuvit (ainakin 5 kpl, joista kaksi hankalassa paikassa piilossa radion kehyksen yläpuolella (koskee luukkumallista radion kehystä)).
6. Vedä mittariston alapuolinen paneeli taaksepäin vasemmasta reunastaan, oikea pää saa jäädä paikalleen sillä mittariston saa irti ilman koko listan irroitusta. Johtoja ei tarvitse tästä panelista irroittaa, kaikki ruuvit kannattaa kyllä irroittaa.
7. Irrota mittaristoa pitelevät ruuvit (2 alapuolella ja yksi ylhäällä).
8. Vedä mittaristo paikaltaan, tulee oikeassa asennossa kun katsot ettei trippimittarin nappi jää pitkään paneeliin kiinni. Irrota liittimet joissa fiksu lukitus, nyt voit vaihtaa polttimot ja huoltaa mittariston muutenkin jos on tarvetta.
9. Kasaa päinvastaisessa järjestyksessä ja nauti loistavista valoista.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 03.08.2009 09:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Xantippa kirjoitti:
Vaihdoinpa tuossa juuri valot soveltaen Citroenkerhon sivuilla olevaa ohjetta. Tässä korjattu versio:


5. Irrota mittariston alapuolista paneelia (jossa mm. kello) pitelevät ruuvit (ainakin 5 kpl, joista kaksi hankalassa paikassa piilossa radion kehyksen yläpuolella (koskee luukkumallista radion kehystä)).
6. Vedä mittariston alapuolinen paneeli taaksepäin vasemmasta reunastaan, oikea pää saa jäädä paikalleen sillä mittariston saa irti ilman koko listan irroitusta. Johtoja ei tarvitse tästä panelista irroittaa, kaikki ruuvit kannattaa kyllä irroittaa.


Kello/lämpötilamittarin taustavalo pimentynyt. Tietääkö kukaan onko siellä erillistä lamppua vai pitääkö koko näyttö vaihtaa? Irtonee ylläolevalla ohjeistuksella.



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 03.08.2009 11:01 
Putkimies22 kirjoitti:
Kello/lämpötilamittarin taustavalo pimentynyt. Tietääkö kukaan onko siellä erillistä lamppua vai pitääkö koko näyttö vaihtaa? Irtonee ylläolevalla ohjeistuksella.

Ihan löytyy vaihdettava polttimo kellon takaa ja ohjetta käyttäen pitäisi lopulta jäädä kello käteen.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 03.08.2009 21:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 683
Paikkakunta: KUOPIO
Ei se kello sieltä muistaakseni kovin helpolla käteen asti suostunut; ilmeisesti I-koppaisessa tulee helpommin. Mutta eipä ollut tarpeenkaan, kun se pitkä lista on yllämain. ohjeen mukaan toimien riittävästi irroteltu, saa sitä kallistettua niin, että mahtuu polttimon vaihtamaan vaikka kello on listassa kiinni.
Ja siis samanmoinen 1,2W lasikanta, joka on semmoisessa muovisessa polttimonpitimessä on kyseessä.



Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 03.08.2009 21:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 332
Paikkakunta: Kalajoki
Putkimies22 kirjoitti:

Kello/lämpötilamittarin taustavalo pimentynyt. Tietääkö kukaan onko siellä erillistä lamppua vai pitääkö koko näyttö vaihtaa? Irtonee ylläolevalla ohjeistuksella.



Mulla sama juttu, mutta en aio repiä/revityttää paneeleja näin pienen asian takia. Mitä useammin ne auotaan, sitä varmemmin jokin vääntyy tai löystyy?



-------
Sitikka-kyytiä v:sta -58
nyt alla Xantia Activa TCT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 03.08.2009 21:47 
Kieltämättä ykkösmallissa on paljon helpompi vaihtaa kelloon uusi polttimo kun ei tarvitse mitään listoja irrotella. Sen kun vain kapealla ruuvarilla kampeaa kellon pois paikoiltaan.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 03.08.2009 22:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
maarit kirjoitti:
Putkimies22 kirjoitti:

Kello/lämpötilamittarin taustavalo pimentynyt. Tietääkö kukaan onko siellä erillistä lamppua vai pitääkö koko näyttö vaihtaa? Irtonee ylläolevalla ohjeistuksella.



Mulla sama juttu, mutta en aio repiä/revityttää paneeleja näin pienen asian takia. Mitä useammin ne auotaan, sitä varmemmin jokin vääntyy tai löystyy?


Tuo lämpömittari on varsinkin talvisin pitkää matkaa ajaessa mielestäni hyvinkin tarpeellinen. Lämpötila voi laskea yllättävän paljon yötä kohden eikä sitä välttämättä hyvällä tiellä huomaa ajoissa.



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 04.08.2009 18:52 

Viestit: 182
Kellon polttimo kyllä palaa, mutta pysäköinnissä lämpötilojen pudotessa tuonne +4-5 asteeseen yöllä, niin kello pimenee.
Auton lämmetessä riittävästi palautuu ja toimii taas normaalisti. Ilmeisesti jotain kosteushäiriöstä kyse.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 04.08.2009 21:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 332
Paikkakunta: Kalajoki
Putkimies22 kirjoitti:

Tuo lämpömittari on varsinkin talvisin pitkää matkaa ajaessa mielestäni hyvinkin tarpeellinen. Lämpötila voi laskea yllättävän paljon yötä kohden eikä sitä välttämättä hyvällä tiellä huomaa ajoissa.


Oikeassa oot. Mutta mullapa onkin maglite käsveskassa :lol:



-------
Sitikka-kyytiä v:sta -58
nyt alla Xantia Activa TCT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 04.08.2009 22:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
maarit kirjoitti:
Putkimies22 kirjoitti:

Tuo lämpömittari on varsinkin talvisin pitkää matkaa ajaessa mielestäni hyvinkin tarpeellinen. Lämpötila voi laskea yllättävän paljon yötä kohden eikä sitä välttämättä hyvällä tiellä huomaa ajoissa.


Oikeassa oot. Mutta mullapa onkin maglite käsveskassa :lol:


Tuttu konsti tuokin kun bexissä puolet mittaristosta pimeenä :D Kierrosluku ja lämpömittarin valot kuitenkin toimii :)



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 06.08.2009 15:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 150
Kyllästyin korjaamaan äidin saabista ties monennettako kertaa sammahtaneita mittaristovaloja. Alkuperäinen systeemi on sulanut pilalle, ja se pitäisi korvata jollakin muulla. Tässä tapauksessa ostin suunnattavan TUNING-sisustatehosteledivaloparin, jotka liimasin mittariston eteen. Sähkönsyöttö tyylikkäästi sytkäristä 8-)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 14.08.2009 22:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Irti

Kuva

Lamppu tuossa keskellä, pihdeillä mahtuu kiertämään irti

Kuva

Mutta ei auttanut lamppujen hamstraaminen etukäteen. Erilainenhan sen silti piti olla :evil:

Kuva



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 15.08.2009 12:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Muksut bexiin ja motonetin kautta uudestaan :)

Kuva

Samalla puhaltelin pölyt pois ilmastoinnin anturipuhaltimelta

Kuva

Ja ihmettelin montaa irtotöpseliä vailla tarkoitusta.. :?:

Kuva

Ja pitää hyväksyä sekin ettei ikä tule yksin... :?

Kuva



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 12.09.2009 08:53 

Viestit: 42
Paikkakunta: laukaa
jaas meikälläkin olisi ilmeisesti mittariston polttimoiden vaihdon hetki kun joka ianoo valo mykkä ainoo mikä sillotälön palaa nii on bensavalo :D:D eli siis nuo ohjeet varmaan pätee myös vm94 sedan xantiaan 2.0L koneella? ja mites olikos ko santiassa nopeusmittari siis vaijerilla ettei ollut sähköienn se meinaan ei kanssa suostu pelaamaan :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 12.09.2009 18:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
finnpower kirjoitti:
eli siis nuo ohjeet varmaan pätee myös vm94 sedan xantiaan 2.0L koneella?
Ei ihan. Ykköskoppaisessa jotuu muistaakseni irrottamaan ratin, että ohjauspylvään muovit saa irti.
Jokunen tuon pitkän alalistan ruuveista taisi jäädä sen muovisuojuksen taakse. Samoin kello ja sen vieressä olevat katkaisijat saa irti ihan vetämällä.

Jos yksikään valo ei pala, katso, että mittarivalojen säätimessä on johdot kiinni juuri siellä ohjauspylvään alla.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 12.09.2009 19:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Putkimies22 kirjoitti:
Ja pitää hyväksyä sekin ettei ikä tule yksin... :?
Kuten optikkoni totesi: "Se on sitä aikuisnäköä" ;)
(Pitää itsekin loppuvuodesta viedä lääkärintodistus poliisille)



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 23.10.2009 23:02 

Viestit: 568
Paikkakunta: Akaa
Pistänpä kuitenkin vähän verille raapiintuneini näppeinini pari kommenttia tuohon aloitusviestiin. Ei se sitikkakerhon ohje kuitenkaan ihan hihasta vedetty ole. Just irrottelin naisystävän Xantusta 2.0 i 16 v mittariston (-95 käytt.otto mutta ilm. -96 -mallinen)
>2. Aukaise kaksi ruuvia ohjauspylvään alta ja naksauta puolikkaat irti toisistaan, nosta ylimmäinnen puolisko pois.

Eipä lähde tuo ylimmäinen puolisko pois rattia irroittamatta (Airbag - jesss) tai katkomatta sen yläpuolen muovin ratin alta muovipaneelia ja uskoen, että se istuu vielä takaisin asennuksen jälkeenkin. Houkutus oli suuri, mutta en sahannut sitä katki.

>5. Irrota mittariston alapuolista paneelia (jossa mm. kello) pitelevät ruuvit (ainakin 5 kpl, joista kaksi hankalassa paikassa >piilossa radion kehyksen yläpuolella (koskee luukkumallista radion kehystä)).

Ei näitä ruuveja tässä vuosimallissa ollut kuin 3 kpl kun se paneeli katkeaa ennen sitä radion kehystä. Mutta ne kaksi ruuvia siinä rattipylväässä kun se yläpuolen muovi ei lähde pois - ei ihan onnistu pelkällä Torx-meisselillä :cry:

>6. Vedä mittariston alapuolinen paneeli taaksepäin vasemmasta reunastaan, oikea pää saa jäädä paikalleen sillä mittariston >saa irti ilman koko listan irroitusta. Johtoja ei tarvitse tästä panelista irroittaa, kaikki ruuvit kannattaa kyllä irroittaa.

Eipä väänny tämän -96 -mallisen paneeli tuolla tavoin vaan pitää saada kokonaan pois ennen kuin mittariston irroittamiseen pääsee käsiksi. Ja onnistuinpa katkaisemaan yhden muoviklipsin sen muovipaneelin oikeasta reunasta ennen kuin sain sen irti vaikka kuinka koitin olla huomioiva...

Niin, että ei kai tää mitään uutta ole, että näihin ranskattariin tai ranskalaisiin mitään yksiselitteistä ohjetta löytyisikään :D



.~___~.
{[___]}
{°/^\°}
{/_^_\}

"Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli.
HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 23.10.2009 23:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Niin tämä ohje koskeekin juuri faceliftin (siis Xantia II) eli vm. -98 ja eteenpäin vaihto-operaatiota. Citroenkerhon sivuilla taitaa olla nyt molemmat, ja kannattaa toki seurata sitä ohjetta mikä koskee omaa autoa. ;)



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 24.10.2009 00:40 

Viestit: 14
Paikkakunta: Vahto
Lisätäänpä tuohon samaan vielä ohjeistus lämppärin säädinpaneelin valoista, jotka todennäköisesti ovat pimentyneet samoihin aikoihin mittarivalaistuksen kanssa. Ihan hetken aikaa jouduin kylmiltään pähkäilemään, että mistä moiset valonlähteet oikein löytyvät...

Nämä kaksi 1,2 watin lasikantalamppua löytyvät siis säädinrasian sisältä avaamalla ja irrottamalla boksin kansi sen kummassakin reunassa olevia kynsiä vääntämällä. Boksihan on tässä vaiheessa jo irroitettu konsolista (neljä ruuvia) ja vedetty sen verran ulos minkä vaijerit antavat myöden.

Kannen alta paljastuu laatikon oikeasta takareunasta keskelle etupaneelia tuleva ohut johdinpari, joka on pienellä pistokkeella kiinni polttimoiden kehyksessä. Tämä kehys puolestaan irtoaa etureunasta sopivasti lukituskynttä painamalla, mutta sen pois saaminen paikoiltaan vaatii pientä keplottelua. Vierekkäin olevien ilmanjakovivun ja sisäilman kierrätyksen vivun pitää olla sellaisessa asennossa, että kehys polttimoineen mahtuu tulemaan ulos niiden ohjaamien rattaiden välistä.

Tämän jälkeen kotitarveasentaja kohtaakin epämiellyttävän, mutta ah, niin tutun yllätyksen. Polttimot toki ovat samanlaiset muiden mittariston pikkupolttimoiden kanssa, mutta nämäpä ovatkin juotetut kiinni istukoihinsa. Eli kaupasta pitää käydä penkomassa juuri samanlaiset, tai sitten tehdä hienomekaanisia juotostoimenpiteitä.

Itse ajattelin luistella moisesta ja kävin hakemassa Motonetistä kaksi lasikantapolttimon istukkaa. Ja totesinpa sen jälkeen että idea oli muuten hyvä, mutta a) näissä istukoissa kontaktit tulevat pelkästään piirilevyn alle ja lampunkehyksessä kontaktit puolestaan kulkevat juuri tasan siellä toisella puolen, sekä b) istukoiden kanta on saman kokoinen kuin mittarivalojenkin istukoissa ja se on liian iso se. Alempi lamppu ei nääs mahdukaan paikoilleen...

Tällä hetkellä radio on edelleen takapenkillä odottamassa lämppärin lamppujen vaihtoa ja hiljaisuuden vallitessa mietin, kävisinkö kotimatkalla Vehon varaosatiskin kautta, kurkkaisin vielä ad:n lamppuvalikoiman, vaiko laittaisin kolvin lämpeämään...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 28.12.2010 03:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Onkos tähän lämppärin säädinvalojen vaihtoon löytynyt helpotusta?

Nimim. sama pieti edessä.



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 28.12.2010 12:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
kaseva kirjoitti:
Onkos tähän lämppärin säädinvalojen vaihtoon löytynyt helpotusta?

Nimim. sama pieti edessä.


http://www.citikka.info/gallery/users/P ... a+remppaa/



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 03.01.2011 20:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Xantippa kirjoitti:
Vaihdoinpa tuossa juuri valot soveltaen Citroenkerhon sivuilla olevaa ohjetta. Tässä korjattu versio:
1. Hanki 1,3w lasikantaisia polttimoita kourallinen (8-20 riippuen siitä haluatko vaihtaa myös varoitusvalojen polttimot), työkaluksi riittää se torx-meisseli jolla Xantian sisustaa muutenkin puretaan/kasataan.
1.8 16V Exclusive '99: 30 kpl polttimoita mittaristoon + 1 kpl kelloon.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 03.01.2011 22:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
laakeri kirjoitti:
Xantippa kirjoitti:
1. Hanki 1,3w lasikantaisia polttimoita kourallinen (8-20 riippuen siitä haluatko vaihtaa myös varoitusvalojen polttimot), työkaluksi riittää se torx-meisseli jolla Xantian sisustaa muutenkin puretaan/kasataan.
1.8 16V Exclusive '99: 30 kpl polttimoita mittaristoon + 1 kpl kelloon.
Jos haluaa vaihtaa pelkät valaistuksen polttimot, riittää mittaristoon 10 kpl. 11 jos vaihtaa myös kaukovalojen merkkivalon. Muiden polttimoiden käyttötunnit ovat kuitenkin aika vähäiset. Tuossa -99 hodarissakin vain valaistuksen polttimot olivat joko mustuneet tai pimeitä. Tosin vain kaksi polttimoa enää paloi arviolta 8000 käyttötunnin jälkeen.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 03.01.2011 22:45 

Viestit: 203
Paikkakunta: Asuinpaikka ja ammatti sama
I-koppaisessa xantussa ei tarvitse poistaa rattia mittariston irrotituksessa. Alapaneelin voi sahata kahtia alapuolelta; ei näy missään ja suojus lähtee longistamalla pois rattiakselilta. Polttimot ovat sitten mysteeri erikseen. -96 berak ja -96 sedan, valmistumispäivien väli n.1kk. Mittaristo näyttää ihan samalta, polttimoiden tyyppien lukumäärä ei ole sinne päinkään. Mittariston valmistaja ei muistaakseni ollut sama.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II mittarivalojen vaihto
ViestiLähetetty: 03.01.2011 23:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
svc kirjoitti:
Jos haluaa vaihtaa pelkät valaistuksen polttimot, riittää mittaristoon 10 kpl.
Joskus tuli vain pimentyneitä polttimoita mittaristoista vaihdeltua, mutta sitten tuli tajuttua, että voihan ne kaikki vaihtaa kerralla, kun se mittaristo on valmiiksi siinä pöydällä. Melko lailla tummuneita näkyikin olevan paljon.
Ajomies kirjoitti:
I-koppaisessa xantussa ei tarvitse poistaa rattia mittariston irrotituksessa. Alapaneelin voi sahata kahtia alapuolelta; ei näy missään ja suojus lähtee longistamalla pois rattiakselilta.
Mutta siihen sahaamiseen menee enemmän aikaa kuin ratin irrottamiseen. Ratti ei kuitenkaan ole kiinni kuin yhdellä mutterilla... airbagi parilla ruuvilla. :roll:



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: