|
Kirjoittaja |
Viesti |
Cikatti
|
Viestin otsikko: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 05.01.2011 15:49 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Olisko arvon raadilla kehuja/haukkuja otsikon vehkeestä?
Olis yks hehkeä satatuhatta ajettu C5 tarjolla. Onko mitään järkeä? En tunne perusjuttujakaan vehkeestä, onko mm remmijakopää vai ketjulla?
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 05.01.2011 15:56 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Se AL4, unohda ... 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
1-xantia
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 05.01.2011 16:01 |
Viestit: 259 Paikkakunta: Rauma
|
On järkeä, minun mielestäni, joku voi olla eri mieltä Jakohihnalla on, vaihtoväli 100tkm Parkkitutkat risaavat  , jos on. Automaatti toimii kyllä jos on vähänkin huollettu, eli öljyt vaihdettu 
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 05.01.2011 16:14 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Se AL4, unohda ... ------------------------------------------------------------------------------- Mä oletin että tämä kommentti tulee ihan ensin Kiitos Nii, siinä askissa taitaa vielä olla likaantuva moninapatöpseli joka saa aikaan kronklausta, jos nyt ihan oikein muistan.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 05.01.2011 16:27 |
Viestit: 308
|
2cvkimmo kirjoitti: Se AL4, unohda ...  Viittisittekö vähän selittää noviisille. Aika kryptisiä joskus nuo teidän jutut... en käsittänyt mitään.
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
Kpt. Hans Sauber
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 05.01.2011 16:34 |
Viestit: 170 Paikkakunta: Kotka
|
Keitere kirjoitti: 2cvkimmo kirjoitti: Se AL4, unohda ...  Viittisittekö vähän selittää noviisille. Aika kryptisiä joskus nuo teidän jutut... en käsittänyt mitään. No se AL4 tarkoittaa automaattivaihteiston tyyppiä. Tuo vaihteisto aikanaan esiteltiin Xantiassa ja laatikon alkutaival ei kyllä ollut aivan "ruusuinen". Paljon juttua aiheesta löydät hakua käyttämällä, tuo vaihteisto nimittäin on yksi Patongin lempipuheenaiheista... No meillä on ollut vuodesta 2004 yhteensä 4 autoa missä tuo kyseinen laatikko on ollut (2 kpl Xantioita ja nyt Xsara Picasso ja C5). Hyvin ovat pelanneet... Tietty nykyään nelivaihteisena se rupeaa olemaan jo vanhentunutta tekniikkaa.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 05.01.2011 16:50 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Kiitos Hans, tuota vähän myöskin eppäilin että AL4 alkoi toimia myöhemmässä vaiheessa paremmin. Sehän taidettiin esitellä noin 90-luvun puolessa välissä. Nooh, mä taidan tästä lähteä nyt koeajolle. Saas nähä mikä/mitkä jutut ei toimi.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 05.01.2011 17:08 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Tampere
|
Parkkitutkat onII koppasen murhe.
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 05.01.2011 18:58 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Tulin koekokeilusta, jopa tutkat taakse toimii. Vehje oli suora ja muutenkin mutkaton. Kylläpä laittoi miettimään... Jakoremmi vaihdettu justiinsa eli 14 tkm sitten. Eikä tämä ole edes mallisarjan alkupään pommi. Keksikää nyt jokin syy miksi pitäs tulla järkiinsä 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
kanttori
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 05.01.2011 19:10 |
Viestit: 74
|
Cikatti kirjoitti: Keksikää nyt jokin syy miksi pitäs tulla järkiinsä  Noh... Etuistuin on liian pehmeä eikä sovellu ainakaan lonkkavaivaiselle vaimolleni. Toisen tyttäreni mukaan meidän autossa on kumma haju. Kukaan meillä ei tupakoi eikä autoon ole kaadettu mitään sisälle. Radiota on kehuttu aika huonoksi ja tähän voin minäkin yhtyä. Sitten tässä yksilössä on ilmeisesti vain kaksi poljinta, kolmellakin polkimella (=enempi on aina parempi) varustettuja löytyy. Ulkoväri ei kuitenkaan ole siipan mieleen. Onhan se aika möhkön näköinen. Takaluukkua sulkiessa kuuluu varmaan kevyeltä kuulostava kolahdus, ei tukevan oloinen jymähdys. Lähdetään nyt aluksi noista liikkeelle...
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 05.01.2011 19:17 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"(=enempi on aina parempi)" juu ei ole, automaagi laiskaan autoon on ihan ehdoton  Väriä en muuten maininnut, on toooodella upean metallin punainen.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 05.01.2011 19:30 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Se punainen on varsin tyylikäs, melekeinpä ostohalukkuutta kiihoittava..!
Jotain negatiivista jos pitää keksiä, niin ahtaampi se on kuin Xm, mutta tämä ei lie ylläri ole..? Kokemusta siis siitä kun ittellä on Xm Break ja velipojalla C5 Break, vertaamaan on päästy useampaankin kertaan...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 05.01.2011 19:53 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Kyllä se (C5 farkku) on ihan pulkka XM farkkuun nähen ja varmuudella farkku XM pysyy ykkösautona... Mitähän tuon pitäs/kuulus maksaa... 6000 euroa, tuskin juuri päälle.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 05.01.2011 20:17 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Cikatti kirjoitti: Kyllä se (C5 farkku) on ihan pulkka XM farkkuun nähen ja varmuudella farkku XM pysyy ykkösautona... Mitähän tuon pitäs/kuulus maksaa... 6000 euroa, tuskin juuri päälle. Tuolla saisi noin 10 Bexiä....  Mieti ny vähä Vaikka. Taidat jo olla päätöksesi tehnyt? Jotenkin niin tuttu prosessi... 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 05.01.2011 21:05 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Tuommonen oli taksina, ja oli kyllä todella luotettava vempele, kesät/talvet. Vempeleessä oli joku huoltosoppari, jossa kaikki korjattiin/laitettiin ilmaiseksi. Ei nyt tule mieleen mitään vikaa, mikä olisi ollut 100-300tkm välillä. Eli harvinaisen kettumainen auto, kun ei edes kulutusosia oikein saanu huollossa vaihdettua(ilmaista kun oli) 
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 05.01.2011 21:41 |
Viestit: 708
|
Testaa kylmäkäynnistyvyys, rupeeko puputtamaan/Antippallo Valoshowt yms. mukavan jänskät jutut 
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
Harba
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 05.01.2011 23:38 |
Viestit: 95 Paikkakunta: Kuopio
|
Reppari kirjoitti: Mulla on 4 vaihteinen automaatti 01 C-femma farmarissa ja hyvin toimii. Vai onko kutoskoneessa tuo sama loota?
T: R Kutoskoneisessa on eri loota (ZF 4HP20).
C4 V8 - Vikakoodien luku -
|
|
|
|
 |
Kpt. Hans Sauber
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 06.01.2011 00:24 |
Viestit: 170 Paikkakunta: Kotka
|
Cikatti kirjoitti: "(=enempi on aina parempi)" juu ei ole, automaagi laiskaan autoon on ihan ehdoton  Väriä en muuten maininnut, on toooodella upean metallin punainen. Itse lähdin katsomaan kahdesta vaihtoehdosta tuota metallin punaista, mutta se oli juuri myyty nenän edestä. Eli tyytyminen tuli tuohon metallin harmaaseen. Tosin I-koppaiseen tuo punainen istuu ehkäpä vielä paremmin! Itse en ole koskaan kokeillut manuaalina C5:sta, mutta totta on, että automaatti sopii varsin hyvin C5:en rauhalliseen kyytiin. Sääli kun siinä on vain ne 4 vaihdetta. Nimittäin 5 - vähän tiuhemmin välitettyä - automaattivaihdetta voisi tuoda juurikin sen tietyn piristysruiskeen... Xsara Picassossa sama yhdistelmä tuntuu vaan niin pirteältä (tosin onhan se kyllä aika paljon kevyempi)... Xantian jälkeen C5 tuntui hetken aikaa isolta, mutta äkkiä siihen tottui. XM farkkuun verrattuna tietty etuna on että C5:sta voi ajaa ilman merikapteenin pätevyyttä 
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 06.01.2011 11:13 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Ihan himmeetä, kaikki kehuu nyt ihan liikaa C5:ttä. Itse en ole koskaa pitänyt siitä mutta tämä tuntuu liian siistiltä ja kauniilta ollakseen totta, ei edes tuontipeli, ollut kaupan piiiitkään ja kylmäkäynnistys toimi loistavasti sillä pata oli täysin kylmä, syväjäässä koska edes 5 min käytön jälkeen konehuoneeseen tuiskannut lumi ei ollut sulanut, tosin lämmintä alkoi tulla puhaltimella sisään.
Pitkään epäilin vekotinta jakopään osalta mutta löysin kuitin jossa selkeästi kerrottiin vesipumpun ja remmien olleen vaihdetut.
Pitääpä mennä huomenna polkemaan sitä lisää ja päräyttää se nosturille
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 06.01.2011 12:23 |
Viestit: 708
|
Testaa lämppärin, lämpötila säätö
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 06.01.2011 12:32 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
Cikatti kirjoitti: Kyllä se (C5 farkku) on ihan pulkka XM farkkuun nähen ja varmuudella farkku XM pysyy ykkösautona... Kyllä tosiaan on XM ihan eri planeetalta. Aikanaan, kun ajelin Exclusive V6:lla, niin ei todellakaan tehnyt mieli vaihtaa C5:een, vaikka uusi auto houkuttelikin. Hyvä auto se C5 on AL4:llakin, tietämättömät vaan morkkaavat. Ostat pois vaan ja lopetat turhan pähkimisen. Joka tapauksessa se on miljuuna kertaa parempi, kuin joku Mondeo 
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 06.01.2011 12:50 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Jep, tosiaan, lämppärin säädin unohtui... Kiitos vinkistä. No perhana, mun provo ehdotus 6000 tonnista ei saanut kiihkoilijoita liikkeelle, tosiasia on että tarjoan noin 4500, eihän se ole juurikaan arvokkaampi. Pyyntihinnat näyttää olevan tuon verran ajetuilla, jopa uuskoppasilla -05-malleilla noin 7-9 keur. Muuten, tällä punaisella tuskin liikutetaan mun pyllyä, sillä liikkuis lapset äitinsä kanssa. Mähän en ole koskaan ostanut itselleni juuri yli 2000 euron autoja  Aih, Niko, Mondoe tais kuolla. Meni pakkasella remmi onneksi poikki Katson kohta endoskoopilla sylinterit että näkee oliko lottopäivä vai ei. Hyvällä tuurilla meni vain remmi, blaah!
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 07.01.2011 10:10 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Minut varmaan lynkataan ihan totaalisesti, mutta ei minua mitenkään harmitella ajella C5:llä Xantian tai edes CX:n jälkeen... Mutta kai se johtuu siitä, että olen nuorempaa tuunaajasukupolvea. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 07.01.2011 11:35 |
Viestit: 5862 Paikkakunta: Lahti
|
Tulsku kirjoitti: Minut varmaan lynkataan ihan totaalisesti, mutta ei minua mitenkään harmitella ajella C5:llä Xantian tai edes CX:n jälkeen... Mutta kai se johtuu siitä, että olen nuorempaa tuunaajasukupolvea.  Toi tuunajasukupolvi kun pitää monesti sen C5:n vaihtoehtona jotain Tuijotaa tai Klonkswagenia 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 16 valve automatic, 2004, risut ja ruusut Lähetetty: 07.01.2011 15:57 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Nonii, nyt se oli sittenkin paskaa täynnä. Keskus lukot eivät toimineet enää, toimi ke-iltana. Ilmastoinnin puhallin ei pöyrinyt ja sekin toimi normaalisti keskivkona.
Täyttää paskaa sähköistään ja varmaan just siksi että kelit lämpes ke-illasta voimakkaasti ja tyypillinen nykyranskis oksentaa heti sähköistään kun kelit lämpee nopeesti. Ei ole nylkysitikka talviauto sähköjen osalta ainakaan. HAH! 8000 tonnia. No, tämä siis tapahtui äsken niin että en ollut paikalla. Myyjä kuuli että olin käynyt vanhalla XM:llä paikalla ja alkoi hirvee naurunremakka että: "joo, sorvataan sitä hintaa" ...tosin sorvin syöttö pitää olla melko suuri.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
|