|
Kirjoittaja |
Viesti |
Paso
|
Viestin otsikko: HDi 136 kylmäkäynnistys Lähetetty: 06.01.2011 23:41 |
Viestit: 116 Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
|
HDi lähtee heikosti käyntiin jo -10 asteessa. Pyörittää kyllä hartaasti, mutta ei lähde kovinkaan helposti. Ajattelin jo hommata uudet hehkut, mutta kävin Eurovan2 portaalissa (auto on C8, mutta sama moottori kuin C5:ssä), jossa esitettiin hyvinkin eksoottisia arvailuja huonon käynnistyvyyden syistä. Että vaihdanko vain hehkutulpat?
C8 HDi136 -07 Xantia HDi110 -99 BX TRD turbo -91
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: HDi 136 kylmäkäynnistys Lähetetty: 10.01.2011 08:25 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Minulla on muutaman kerran sattunut kohdalle mitä ilmeisemmin ilmavaivoja, eikä sen takia ole halunnut käynnistyä. Joskus, kun ei tahdo startata, niin kokeilepa pumppailla sitä käsipumppua konehuoneen puolelta, vielä jos joku sattuisi samaan aikaan starttailemaan... Polttoaineletkuthan ovat ainakin C5:ssä läpinäkyvät, jotenka ilmakuplat näkee näppärästi.
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: HDi 136 kylmäkäynnistys Lähetetty: 10.01.2011 11:56 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Tulsku kirjoitti: Minulla on muutaman kerran sattunut kohdalle mitä ilmeisemmin ilmavaivoja, eikä sen takia ole halunnut käynnistyä. Joskus, kun ei tahdo startata, niin kokeilepa pumppailla sitä käsipumppua konehuoneen puolelta, vielä jos joku sattuisi samaan aikaan starttailemaan... Polttoaineletkuthan ovat ainakin C5:ssä läpinäkyvät, jotenka ilmakuplat näkee näppärästi. Ei ole HDI:ssä käsipumppua. Tankin sähköpumppu pitää tulolinjassa 2-3 bar paineen ennen korkeapainepumppua ja hoitaa samalla systeemin ilmaamisen, jos tankki olisikin ajettu kuivaksi.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Japa
|
Viestin otsikko: Re: HDi 136 kylmäkäynnistys Lähetetty: 10.01.2011 16:17 |
Viestit: 236 Paikkakunta: Oulu
|
Kyllä tuossa on käsipumppu. Hehkujen vaihto taitaa olla pirullinen homma C8:iin...?
Ajossa: C5R 2.0 HDI136 AM6 Break -06, C5 V6 Berline -01, C5 2,0 Berline -01, C5 2,0 Berline -04, 406 HDi -00 EX-PSA:t: C8 Monospace 2,2 bensa -05, 406 GW HDi -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: HDi 136 kylmäkäynnistys Lähetetty: 10.01.2011 18:47 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
eioo HDi:ssä käsipumppua. katohan nyt ettei vain ois vaikka td kyseessä
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: HDi 136 kylmäkäynnistys Lähetetty: 10.01.2011 18:52 |
|
66KW (Siemens) versiossa on käsipumppu. Boschilaisissa ei.
|
|
|
|
 |
Japa
|
Viestin otsikko: Re: HDi 136 kylmäkäynnistys Lähetetty: 10.01.2011 19:13 |
Viestit: 236 Paikkakunta: Oulu
|
kokemjne kirjoitti: eioo HDi:ssä käsipumppua. katohan nyt ettei vain ois vaikka td kyseessä Johan on kumma, kun tuossa kuvassa on C8 hdi136:n moottoritila, missä pumppu näkyy selvästi! http://www.eurovan2.com/forum/attachment.php?attachmentid=3988&d=1217662383
Ajossa: C5R 2.0 HDI136 AM6 Break -06, C5 V6 Berline -01, C5 2,0 Berline -01, C5 2,0 Berline -04, 406 HDi -00 EX-PSA:t: C8 Monospace 2,2 bensa -05, 406 GW HDi -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: HDi 136 kylmäkäynnistys Lähetetty: 10.01.2011 19:45 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Japa kirjoitti: "You are not logged in or you do not have permission to access this page" Mutta asiaan: kyllä joissain HDi-koneellisissa on pässinkives omalla paikallaan.
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
Japa
|
Viestin otsikko: Re: HDi 136 kylmäkäynnistys Lähetetty: 10.01.2011 19:51 |
Viestit: 236 Paikkakunta: Oulu
|
Vähän arvelinkin, että ei taida näyttää kuvia, jos ei ole rekisteröitynyt. En näin äkkiseltään löytänyt venäläisiltä sivuiltakaan kaaviokuvaa, joten jää pason tehtäväksi sanoa onko siinä pumppua vaiko ei ja auttoiko sen puristelu 
Ajossa: C5R 2.0 HDI136 AM6 Break -06, C5 V6 Berline -01, C5 2,0 Berline -01, C5 2,0 Berline -04, 406 HDi -00 EX-PSA:t: C8 Monospace 2,2 bensa -05, 406 GW HDi -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90
|
|
|
|
 |
Paso
|
Viestin otsikko: Re: HDi 136 kylmäkäynnistys Lähetetty: 10.01.2011 22:01 |
Viestit: 116 Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
|
Kyllä C8:ssa on perämoottorimallin käsipumppu, ja moottori on aivan varmasti HDi. Tankki kävi kylläkin niin tyhjänä, että Webasto ei enään lähtenyt käyntiin, joten saattaa siellä ilmaa ollakkin, hyvä neuvo  Hehkut ovat samoin kuin koko moottori turvallisesti tuulilasin alla, joten vaihto-operaatio on varmasti hauska. Moottorin alapuolella on hyvin tilaa, mutta se ei hehkujen vaihtoon auta  Muuten kiva auto, suosittelen, suurin vika Jumpyn tapaan (auto on alustaltaan Jumpy) kovat rautajouset.
C8 HDi136 -07 Xantia HDi110 -99 BX TRD turbo -91
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: HDi 136 kylmäkäynnistys Lähetetty: 10.01.2011 23:26 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Natero kirjoitti: 66KW (Siemens) versiossa on käsipumppu. Boschilaisissa ei. Ok. Oma on 80 kW Boschin vermeillä varustettu.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: HDi 136 kylmäkäynnistys Lähetetty: 12.01.2011 20:35 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Joo, kahdeksanventtiilisissä vanhemmissa hodareissa (ilmeisesti siis vieläpä pelkästään Boschin tekniikalla) on sähköinen siirtopumppu, mutta uudemmissa 16-venttiilisissä, joissa ei ole FAPpia, sitä ei ole. Hiukkasloukullisissa malleissa on sähköinen siirtopumppu tankin päässä. Kyllä minä nyt sen verran omaa autoani tunnen, että tiedän mitä puristelen konehuoneesta. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: HDi 136 kylmäkäynnistys Lähetetty: 12.01.2011 20:37 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
olisko noin ? riippuu siitä asutko ihmisten ilmoilla vai tuolla sekasikiöitten keskittymässä.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: HDi 136 kylmäkäynnistys Lähetetty: 12.01.2011 20:39 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
nyt kun katoin tarkemmin niin totesin sun kuuluvan ihmisiin eikä korkeasaareen kerättyihin esitteisiin.
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: HDi 136 kylmäkäynnistys Lähetetty: 12.01.2011 21:01 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
kokemjne kirjoitti: nyt kun katoin tarkemmin niin totesin sun kuuluvan ihmisiin eikä korkeasaareen kerättyihin esitteisiin. No, en nyt tiedä, kannattaako noin hätäisiä johtopäätöksiä vielä tehdä. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: HDi 136 kylmäkäynnistys Lähetetty: 12.01.2011 21:33 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
no sullhan näkyy kotipaikkana LPR
|
|
|
|
 |
Japa
|
Viestin otsikko: Re: HDi 136 kylmäkäynnistys Lähetetty: 13.01.2011 11:50 |
Viestit: 236 Paikkakunta: Oulu
|
Joku oli käyny 807:aan kysymässä hehkujenvaihtoa, niin siinä 500-1000 euroa olivat Automaalla arvailleet hinnaksi 
Ajossa: C5R 2.0 HDI136 AM6 Break -06, C5 V6 Berline -01, C5 2,0 Berline -01, C5 2,0 Berline -04, 406 HDi -00 EX-PSA:t: C8 Monospace 2,2 bensa -05, 406 GW HDi -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90
|
|
|
|
 |
seppohaa
|
Viestin otsikko: Re: HDi 136 kylmäkäynnistys Lähetetty: 28.01.2014 04:54 |
Viestit: 10
|
Onpas hintaa. Ei hehkutulpat kalliita ole. Mister-Autosta tilasin C5:een Bölkit, n. 8,5 €/kpl ja Beru 12,76 €/kpl. Työkään ei ole vaikea, jos ei joku tulppa ole jumittunut pahasti paikoilleen. Bilteman ja Motonetin tulpat eivät ole paljon kalliimpia, jos vaan löytyy sopivat. Joku kehui saaneensa marmoritiskiltä 15 €/kpl, en tiedä pitääkö paikkansa.
|
|
|
|
 |
|
|