Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Juoppo kilvissä! (BX 4x4 Break)
ViestiLähetetty: 14.01.2011 20:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2643
Paikkakunta: Päijät-Häme
Niin, kunnon juopoillahan on kokoajan neliveto päällä..

227 euroa maksoi se lysti että saa ajaa seuraavat 15 kuukautta. Tämä siis katsastuskonttorin osuus, maahantuonti- rekisteröinti- ja vuosikatsastukset.
Valtio halusi vähän vähemmän, sekä VR:ltä menolippu alle puolet edellisestä. Kotoisin hän on Pajalasta, ja syy hänen 2010 syyskuiseen Suomeenmuuttoonsa löytyy Patongista (kiitti vaan, ihan niinkuin ei ois rahoille huonompaakin käyttöä ollut!? ;) ).

Tästä se projekti alkaa!
Ykkösvaihde ääntää ja kardaani täristää, tyhjäkäynnillä kuuluu kahina joka ei lopu kytkimen painallukseen. Etutolpat jumittaa, päästöistä meni juuri ja juuri läpi (ekoauto, vähäpäästöinen..) ja kojelauta natisee, samoin kuin takakontin verhoilut.

Tähän asti tehtyä:
Jakopää, takatukivarret, pakoputken hitsaus, kaikkien nesteiden vaihto, apparin puolen koiranluu, kierros jousipalloja, kytkimen säätö

Hyvä puoli hankinnassa on se, että tänään hän sai elämänsä ensimmäisen suolakylvyn 12- ja 4-teiden liittymässä, ja ainoa kauneusvirhe on klommo apparin puolen etuovessa. Tuohon kun löytyisi taidokas peltiseppä, ettei tarvitsisi noita alkuperäisiä kylkitarroja tuhota :roll: .



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Juoppo kilvissä! (BX 4x4 Break)
ViestiLähetetty: 14.01.2011 22:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
toi on kyllä talvikuljin parhaasta päästä, onneksi olkoon. tällä menollahan nelivetokelit jatkuu vähintään vappuun

ps. tzi toimii moitteettomasti 8-)



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Juoppo kilvissä! (BX 4x4 Break)
ViestiLähetetty: 14.01.2011 23:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
vielä kun vaihdat (turpo)kiisselikoneen ja tomaattilaatikon siihen, sehän alkais olla liki täydellinen (siis BX:äksi) 8-)



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Juoppo kilvissä! (BX 4x4 Break)
ViestiLähetetty: 14.01.2011 23:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Td onnistuu, tomaatti ei... :roll:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Juoppo kilvissä! (BX 4x4 Break)
ViestiLähetetty: 15.01.2011 10:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
cxtb2 kirjoitti:
vielä kun vaihdat (turpo)kiisselikoneen ja tomaattilaatikon siihen, sehän alkais olla liki täydellinen (siis BX:äksi) 8-)


Kattopahka puuttuu vielä, tietäisin yhden irtonaisen... :ugeek:



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Juoppo kilvissä! (BX 4x4 Break)
ViestiLähetetty: 15.01.2011 11:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Kaapelimies kirjoitti:
... kojelauta natisee, samoin kuin takakontin verhoilut.

Ihan romu! :mrgreen:

Ei maar onnea! Meikäläistä on alkanut taas vanha suola janottaa, ja Beksiä tekisi mieli. Jos nyt aloitan hallitusneuvottelut, niin oisko moinen mun seuraava talviauto?



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Juoppo kilvissä! (BX 4x4 Break)
ViestiLähetetty: 15.01.2011 13:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
Jasu, eikai se ny niin mahdotonta ole... haasteellista kyllä 8-)

itte olen alkanut näkemään unta CX 25 GTI Turbo 4x4:sta :mrgreen: :ugeek:

nimittäin tutkittuani C25:n esitteitä ja muutenkin tutustuttuani semmosen tekniikkaan (tosin Jellona keulalla) , sieltä löytyy mielenkiintoinen yhdistelmä: C25:ssa on CX:n Turbo-diesel, CX:n manuaali-vaihdelaatikko (päätykoppa vaihdettu erilaiseksi kiinnityksen takia) ja sitä on tehty 4x4 versiona.. ja M25-sarjan koneiden, bensa ja diesel, vaihdelaatikot/kytkimet on keskenään vaihdettavissa, siis siitä saisi CX:ään nelivetolaatikon 8-)

tiettyä pohdintaa saattaa aiheuttaa pakoputken ja kardaanin sijoittelu sekä takaveto-napojen ja perän aikaan saaminen... :lol:



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Juoppo kilvissä! (BX 4x4 Break)
ViestiLähetetty: 15.01.2011 13:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
niko kirjoitti:
Kaapelimies kirjoitti:
... kojelauta natisee, samoin kuin takakontin verhoilut.

Ihan romu! :mrgreen:

Ei maar onnea! Meikäläistä on alkanut taas vanha suola janottaa, ja Beksiä tekisi mieli. Jos nyt aloitan hallitusneuvottelut, niin oisko moinen mun seuraava talviauto?


Soon hyvä talviauto! :) Marraskuun alusta on pelkästään sillä ajellu :)



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Juoppo kilvissä! (BX 4x4 Break)
ViestiLähetetty: 15.01.2011 16:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 338
Paikkakunta: Korpilahti
Hienoa! Milloinkahan sitä löytäisi taas omaan inspiraatiota!



Tallissa:Citroen Bx 16 valve 4wd, kesällä BMWR1250 GSA-19 käyttis: Transitcustom2.2tdci..☺️
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Juoppo kilvissä! (BX 4x4 Break)
ViestiLähetetty: 15.01.2011 20:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Hieno homma ja Morvassa kai sitten testataan etenemiskyky (siis bx:n) Leksan pellolla.
cxtb2: itsekkin olen tuota kuviota pyöritellyt mielessä, farkkuun olisi helpompi istuttaa
toinen etukelkka takapäähän, jolloin vetarit ja ripustukset olisi voiton puolella ja takakelkan
poikkiputki katoaisi kardaanin tieltä. Tosin mobile.de:ssä oli aikoinaan myynnissä t2, jossa
oli toinen, koneella varustettu etukelkka istutettu takapäähän.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: