Kpt. Hans Sauber kirjoitti:
Kirkas tanko on ohjaustehostimen sylinterin varsi. Eli se mikä ohjauspyörää käännettäessä lopulta saa ohjauksen tuntumaan kevyemmältä.
Etteipä tuossa(kin) olisi ollut jokin suoja päällä? Näyttää vaan, että kuvan vasemmassa reunassa - sen kirkkaan osan juuressa, vasemmalla puolella - olisi jotain jäänteintä kyseisestä suojasta?
No jotain tämän suuntaista itsekin pohdiskelin että saattaisi liittyä ohjaustehostimeen, olin oikeilla jäljillä

LOL. Ja ne jäänteet siinä kuvan vasemmassa reunassa ovat tosiaan varmaankin siitä suojasta. Rouvan autosta aamulla kurkistin ja siinä oleva suoja vaikuttaisi olevan tuommoista samanmoista matskua. Eli ehkä siinä oleva suoja onkuin onkin alkuperäinen.
laakeri kirjoitti:
Olethan putsannut kumin ja vastinpinnan rasvasta, että kitkaa on? Ja nippuside on varmaan vedetty pihdeillä tiukaksi? Jos vastasit kyllä, niin ehkä kumista on vaan elastisuus kadonnut tai tarvitsee nippusidettä jytympää kiinnitystä (metallipanta, liimaus jne... tuskin tarpeellisia tuossa kuitenkaan).
Joo, kyllä sitä yritin putsailla, tosin mitään liuottimia en käyttänyt vaan ihan rätillä vaan pyyhin molemmista sen minkä irti sain. Nippuside myös kiristetty pihdeillä. Täytynee pyyhkiä pinnat jollain rasvanpoistoaineella ennenkuin seuraavan kerran sen ujuttelen paikalleen.
laakeri kirjoitti:
Kyllä siinä tehostinsylinterin männänvarren päällä pitäisi tosiaan jonkinsorttinen suojapussi vakiona olla hyvinkin todennäköisesti, koska minäkin olen moisen nähnyt ainakin emännän Xantiassa.
Mitenkäs arka tuo varsi on jos siinä ei suojaa ole? Eli onko parempi että virittelen siihen jonkun muovipussin suojaksi vai annanko olla noin?