Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 7/14 [ 327 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 17.11.2010 18:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 308
ealab kirjoitti:
...mäessä ympäri, keula alaspäin ja ottamaan enemmän vauhtia.....Onnistui, takapyörää vähän ojaan, kässäri(takapyöriin, Warre), etupyörät linkkuun, pakki päälle ja sitten mentiin alaspäin....


Juh, tuon manööverin jouduin kerran tekemään traktorilla, peräkärry perässä. Hallittu peräkärryn pisto ojaan, nuppi heilahti paluusuuntaan ja eiku samantien pysähtymättä alas vauhtia hakemaan. En kyllä välittäis uusia temppua.



2CV -65 "Poppaloora"
XM V6 -91 "Madame P"
Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva"
Royal Enfield diesel -67 "Einari"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 17.11.2010 19:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Lammy kirjoitti:
Lupasivat talven vihdoin tulevan Kallioonkin, joten hain XM V6:n alle Hakkapeliitta vitoset, 195-65-15. Saas nähdä ovatko yhtä hiljaiset kuin edelliset Hakka neloset. Viime keväänä ei nimittäin ollut eturenkaissa nastan nastaa :shock: .... :lol: !!!

V6 ja etelä-Suomen "talvi" on kyllä semmoinen yhdistelmä, että jos eturenkaat ei oo nastattomat vielä syksyllä, niin keväällä ne kyllä on ;)




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 18.11.2010 03:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 941
Paikkakunta: vihti
Iloinen nastojen rapina on kuulunut pitkään nastauskovaisten autoista, vaan ei kuulu keväällä.
On tullut itse kokeiltua omilla eri autoilla omassa mäessä, että vanha nastarengas on huonompi kuin oikea kitka. ;)
Nastarenkaan ääni lohduttaa, mutta auto ei liiku mihkään. :lol:
Sitten muutan asennetta, kun olen lepikossa.
Ei muuten ole rekoissa ja busseissakaan nastoja.
Kunnossapitoautoissa saattaa olla etufillareissa. :?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 18.11.2010 08:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Juu, ei ole raskaan kaluston vehkeissä nastoja, mutta niissä saattaa äkkiseltään ajateltuna tulla vähän enemmän massaa per pyörä kuin hlöautossa, mikä saattaa osaltaan auttaa siihen tarvittavan kitkan säilymiseen ilman nastojakin.

Sitä en epäile yhtään, etteikö uusi ja kunnollinen kitkarengas olisi parempi kuin 10 vuotta vanha nastarengas. Samalla tavalla molemmat rakentuvat kumista, joka kovettuu aikaa ollen, eikä siten pidä ainakaan lumella yhtä hyvin kuin uutena. Puhtaalla jäällä voi taas tilanne olla eri, olettaen, että nastarenkaassa on ne nastat tallella.



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 18.11.2010 09:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
sahtivaari kirjoitti:
Ei muuten ole rekoissa ja busseissakaan nastoja.
Kunnossapitoautoissa saattaa olla etufillareissa. :?
Nastallisella isolla yhdistelmällä ei ole tainnut tosiaan tulla ajettua, mutta monellakin joka akselilta nastoitetulla kuorma-autolla kyllä. Ja kerran jopa yhdellä vanhalla F4:lla, missä oli takana aivan uudet nastarenkaat ja edessä vanhat nastattomat. Voin sanoa, että oli aika kauhea ajettava jäisellä mutkatiellä :|

Pyssylaitoshan pitää osassa raskasta kalustoaan (SA-240/-241 kait lähinnä) nastarenkaita ympäri vuoden.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 18.11.2010 10:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
laakeri kirjoitti:
sahtivaari kirjoitti:
Ei muuten ole rekoissa ja busseissakaan nastoja.
Kunnossapitoautoissa saattaa olla etufillareissa. :?
Nastallisella isolla yhdistelmällä ei ole tainnut tosiaan tulla ajettua...

Kyllä meillä aikoinaan, kun niitä hommia vielä päätoimisesti tein, oli vetäjissä etuakseleilla nastapyörät talvella. Samaten trippelin ohjaavalla akselilla. Vetävissä ja teliakseleilla joskus kokeiltiin, mutta voimat on niin kovia, vetävissä pitkittäin ja teliakseleilla käännöksissä poikittain, ettei nastat pysy.

En tiedä, käyttävätkö isännät nastoja enää nykyään. Arvaan, että eivät juurikaan, kun se maksaa...

:?



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 18.11.2010 14:51 

Viestit: 2699
Tavallaan ajauduin sattumien summana jonkin sortin rengastestin tekijäksi. Siitä tässä. Tarina pitkäveteinen, joten kannattaneekohan jatkaa lukemista?

Aluksi vähän taustoja. Runsas pari vuotta sitten ostin BX:n, jonka kaupan mukana tuli mm. lähes ajamattomat nastarenkaat Hakkapeliitta 10, koko 165/70 R14. Renkailla arvioni mukaan ajettu vain muutama tuhat kilometriä. Autolla kertynyt kauppahetkeen 101 tkm. Auto ja renkaat ovat siitä saakka olleet jouten, koska käyttötarvetta ei ole ollut. Nyt löytyi.

Katsastusreissu oli ensimmäiset kilometrini sillä autolla. Auton ja enemmänkin niiden vanhojen renkaiden käytös hämmästytti. Niin vakaata ja hienoa oli kyyti. Tässä kuukauden aikana olen tarvittavat ajot pääosin juuri tuolla yhdistelmällä tehnyt. Kilometrejä noin 1000.

Sitten tuli tarjolle hieman alle 4700 km ajetut nastalliset Michelin X-ICE North 175/65 R14. Made in Italy. Jos oikein siitä renkaan kyljestä tietoja tulkitsin, niin renkaat valmistettu viikolla 42 vuonna -07. Merkintä 4207.
Talvirengas-Michelineihin kyllästyin BX-kauteni alussa täysin, kun kolmeen peräkkäiseen rengassatsiin tuli kudosvaurio. Jatkossa päädyin Nokialaisiin. Niitä ollut erilaisia ja niihin olen ollut tyytyväinen. BX:ään kuuluvaa talvirengaskokoa ei alkuaikoina edes Suomesta saanut, ei ainakaan Micheliniä. Siksi auton maahantuoja tuotti renkaita maahan jotta 'kengitys' onnistui.

En nytkään noihin Misukoihin mitenkään innostunut ja niinpä annoin niistä vinkkiäkin eteenpäin, huonolla tuloksella tosin. Meillä kun on talvirenkaita kertynyt monta kierrosta, joten niissä riittää pitkäksi aikaa. 'Tarjousrengassatsin' edullisuus, 50 €, houkutti kuitenkin ne lopulta ostamaan. Vaihdoin ne saman tien edellä kertomieni Hakkapeliittojen tilalle.

Eilen, ja osin tämän päivän puolella niiden ominaisuuksia pääsin kokeilemaan runsaan 700 km:n matkalla. Ja sitten se kummallisuus: Auton käytös oli vakaampaa Hakkapeliitta 10 165/70 R14 renkailla, kuin Michelin X-ICE North 175/65 R14 renkailla.

Ei niissä kauheaa eroa ollut, mutta noiden Misukoiden kanssa piti koko ajan olla tarkkana ja pientä suunnan korjausta tehdä. Ne pyrkivät viemään autoa ja kyydittäviä ”omia polkujaan”, kuten aikoinaan tietty kenkämerkki kulkijaa. Nokialaisissa paineet 1,9 bar, Michelineissä hetken sama, sitten 2,1 bar. Sillä paineen lisäyksellä en suuntavakavuuteen parannusta saanut, tai en ainakaan huomannut.

Tuo Michelinin kokohan ei ole tavallisen BX:n koko. Minkä verran sillä sitten on tuohon käytökseen vaikutusta? Tuskin paljoa. Jostakin kumman syystä sellaiset miltei kaikkien Beksien alla muuten on? Joissakin vieläkin leveämmät.

Nyt taidankin laittaa nuo Nokialaiset toisen BX:n alle kestotestiin. :)

Tuon viimeöisen lenkin aikana, varsinkin illalla, oli runsas liikenne. Aamun tunteina hiljeni. Niin kait se taitaa aina olla? Yhtään takapuskurissa roikkuvaa raskasajoneuvoa ei kohdalleni sattunut.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 18.11.2010 22:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
Itsekin olen vähän samansuuntaista huomannut Michelinin tiimoilta. Aika löysät ja "huojakat" ovat ajotuntumaltaan kuivalla asfaltilla.

Nyt kun tänne eteläänkin vähän tuota lunta ja jäätä siunaantui, niin näyttivät jo sen paremman puolensa. Työpaikan peilijäisellä pihalla ensimmäisillä oli jo vaikeuksia päästä liikkeelle, mutta Xantia nousi näillä renkailla melko vaivattomasti mäkeä ylös. Nyt kun noita pääteitä suolataan, ja joudun lähes tuplaamaan työmatkani pituuden lumisia pikkuteitä kulkien, tuli huomattua sekin että sivuttaispitoakin tuntuisi riittävästi olevan järkevillä nopeuksilla ajeluun, eikä sitä renkaan löysyyttäkään niin selvästi huomaa kuin noilla suorilla pääteillä.


Nokialaisista ei tähän päivään mennessä ole mitään kokemusta, mutta viimetalvisten perintö-Pirellien edelle nämä menevät melko keveästi. BX:ssä oli Semperit-renkain toki parempi ajotuntuma, mutta siihen vertailu on vähän vaikeaa kun autokin on välissä päässyt valitettavasti vaihtumaan.



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 19.11.2010 14:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 265
Nyt on molemmissa autoissa uudet talvipyörät. Breakkiin vaihdoin jo aiemmin Kleber Kapnor5:set ja eilenhän niitä sitten pääsi testailemaan tositoimissa. Hyviltä vaikuttivat, pitoa tuntui olevan ihan mukavasti enkä havainnut mitään yllättävää.

Tänään hain aamulla Berliinaan uudet kumit alle, kun totesin eilisen ajokelin perusteella että vanhojen nastapyörien pito on parhaat päivänsä nähnyt. Olin jo pitkään havitellut kitkoja ja nyt sattui sitten mukava tarjous kohdalle joten tartuin siihen. Alla on nyt Bridgestonen Blizzak Nordicit ja sen mitä ehdin niillä vähän käydä kokeilemassa niin ensituntuma ainakin on varsin positiivinen. Pääsin testaamaan erilaisilla alustoilla, lumessa, jäällä, kuivalla ja märällä asvaltilla. Vielä en moitittavaa löytänyt, pidollisesti en olisi pystynyt sanomaan onko alla nastat vai kitkat jos en olisi tiennyt. Mutta rengasäänien perusteella pystyi sanomaan, kitkat on kyllä hiljaset. Bridgestone on talvirenkaana mulle uusi tuttavuus, tulevat kilometrit näyttää mihin niistä oikeasti on.



Xantia Berline 1.8i 16V -99
Laguna 2.0 farkku -05
(ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08
(ex) Laguna I 1.8 16V -00
(ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage
(ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99
(ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive
(ex) BX 19 GTi -89
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 20.11.2010 14:54 

Viestit: 327
Onkos Bridgestone viime aikojen testimenestyja? Jostain vain tuli mieleeni.
Uudet talvirenkaat taytyy hankkia kun tama reissu on ohi mutta ikava kylla, tata ketjua ei voi ostajan kovinkaan informatiivisena pitaa vaan enempi sapelin kalistelua kitkojen ja nastojen valilla.
~ olen ajatellut palaavani vuosien jalkeen kitkoihin.



[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*]
Xantia hdi vm 2000 243 000 km
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 21.11.2010 00:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 265
xantiano kirjoitti:
Onkos Bridgestone viime aikojen testimenestyja?

Jossain testissä oli pikemminkin keskisarjan rengas, ei millään osa-alueella paras, mutta toisaalta ei millään myöskään kovin heikko. Eli ilmeisen tasapainoinen rengas, oli olosuhteet mitkä tahansa.

xantiano kirjoitti:
...ikava kylla, tata ketjua ei voi ostajan kovinkaan informatiivisena pitaa vaan enempi sapelin kalistelua kitkojen ja nastojen valilla.
~ olen ajatellut palaavani vuosien jalkeen kitkoihin.

Näinhän siinä helposti käy. Itse en ota siihen kantaa kummat on paremmat, kitkat vai nastat. Vähän sama kuin ikuinen kiista siitä onko suklaa- vai vaniljajäätelö parasta - vaiko ehkä mansikka...maku- ja mielipidekysymyksiä ja jokaisella on oma suosikkinsa. Hirveän paljon vaan tuntuu olevan niitä arvostelijoita ketkä lyttäävät täysin jomman kumman rengastyypin (vaikka todellisuudessa ei ole kokemusta kuin toisesta). Sitikkaa ostaessakin jos kysyt kavereilta mielipidettä, niin suurimmat vastustajat ja mollaajat ovat niitä kellä ei ole mitään omakohtaista kokemusta sitikoista, tai ylipäätään ranskalaisista.

Itsellä tosiaan nyt ensimmäiset kitkarenkaat alla, mutta olleet vasta niin vähän aikaa, että en pysty täysin vertailemaan niitä nastoihin. Mutta lyhyen kokemuksen perusteella en voi sanoa muuta kun että olen äärimmäisen tyytyväinen siihen että valitsin kitkat. Jokainen tehköön itse oman valintansa.



Xantia Berline 1.8i 16V -99
Laguna 2.0 farkku -05
(ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08
(ex) Laguna I 1.8 16V -00
(ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage
(ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99
(ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive
(ex) BX 19 GTi -89
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 21.11.2010 11:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
xantiano kirjoitti:
Uudet talvirenkaat taytyy hankkia kun tama reissu on ohi mutta ikava kylla, tata ketjua ei voi ostajan kovinkaan informatiivisena pitaa vaan enempi sapelin kalistelua kitkojen ja nastojen valilla.


Oli tästä ketjusta ainakin se hyöty että infottiin Etremeien ulisevan Xantiassa. Menin vaan uskomaan enemmän TMn näkemystä asiassa.... :oops:

Edellisten Gislavedin NF3n perusteella olin kyllä hyvinkin tyytyväinen nastakumeihin, pitoa riitti, eikä melua ollut yhtään kesärenkaita enempää. Se vieno nastojen ropina joka noista kuului taajamanopeuksissa ei meikäläisen korvaan särähtänyt. Jos nyt saisin uudelleen olla siellä rengaskaupassa, lähtisi matkaan GYn kitkat nastojen sijaan, mutta valitettavasti ehdin jo valita väärin...



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 20.01.2011 11:04 

Viestit: 2001
Paikkakunta: JKL
Tänään se MELKEIN tapahtui. Työmatkalla viimeisessä liikenneympyrässä meikä muuttui matkustajaksi. Nopeutta öbaut 10-20 kmh. Vaan ei kääntynyt ei. Käsijarrulla yritin lopuksi ja sain hieman kääntymään, ettei mennyt nokka edellä penkkaan. Onni oli siinä, että oli alhainen nopeus. Kymppi lisää vauhtia ja lamppu- ja puskurikauppaan olisi saanut lähteä. Takana misukan X-Icella on ajelua vuodesta 2007 ja kilometrejä mittarissa 115tkm.

Palaan asiaan :geek:



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 20.01.2011 13:38 

Viestit: 2001
Paikkakunta: JKL
Asiaan palattu. Nyt alla Bridgestone Noranza kakkoset. Hinta oli mielestäni kohdillaan (205/55/16 - :arrow: 470,- asennettuina).



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 20.01.2011 14:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1722
Paikkakunta: Korpilahti
C4-robo: joko kävit kokeilemassa, muuttuiko käytös siinä samassa ympyrässä? :mrgreen:

Ittellä on alla jo yli-ikäiset (4:s talvi menossa) Vredesteinin arctrac-nastalliset, ja kyllä huomaa, että kumi on kovettunut... Jääpito sentään on edelleen kunnossa, kun nastaulkonemaa on "riittävästi" kumin vähän kuluttua ja nastojen vaan vähän teroituttua 8-)



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 20.01.2011 14:19 

Viestit: 2001
Paikkakunta: JKL
Oli siellä ainakin hiekkaa laitettu ja penkat oli aurattu kauemmaksi :) Neljän kilometrin kokemuksella voisin sanoa että ainakin lumella käytös muuttui. Jopa ESP lähti eri tyylillä mukaan talven rientoihin. Vanhoilla renkailla ESP:n toiminta oli jotenkin vaisua, vaan nyt se on nopeampaa (kuulee äänestä).



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 20.01.2011 17:42 

Viestit: 5869
Paikkakunta: Lahti
Neljättä talvea alla olevat Blitzzakit alkaa olla aika liukkaat mut kait niillä nyt lopputalven ajelee :roll:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 20.01.2011 20:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
Lisäkokemuksia noista X-Ice Northeista jotka ovat tämän talven alla pyörineet:
Sulalla, suoralla maantiellä edelleen aika ikävät, varsinkin jos tuulee vähän enemmän. Ja vika ei mielestäni ole autossa, löysää ei ole missään ja kulkihan tuo kesärenkailla hienosti. Muuten osoittautuneet enemmän kuin hintansa arvoisiksi, kaveritkin ihmettelevät miten voi olla näin järjetön pito. En tiedä onko kaasunestejousitus syyllinen asiaan, mutta sivuttaispitoa on sekä jäisillä että lumisilla teillä suorastaan käsittämättömän paljon ja liikkeelle on päästy joka paikasta. Melkein voisi kesäiseen tyyliin ajella kun vain ottaa pitemmän jarrutusmatkan huomioon.
Jonkun 10tkm näillä on nyt tullut ajeltua ja vielä tuntuisi lähes kaikki nastat olevan tallella, ja muutenkin näyttävät uudenveroisilta. Ehkä vähän yllättävää kun ottaa paikoitellen rivakankin ajotyylini huomioon. :oops:

Näiden kokemusten perusteella ostaisin samat renkaat uudelleenkin.



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 21.01.2011 08:09 

Viestit: 2001
Paikkakunta: JKL
Kyllä neljäs talvi talvirenkaille alkaa olla jo lopun alkua. Nyt noista eilen vaihdetuista Noranzoista on reilun sadan kilometrin kokemus, ja täytyy sanoa, että yhtään liian aikaisin en ollut vaihtamassa. Vaikka X-Icessa oli pintaa ja nastoja vielä hyvin, oli ajokäytös lievästi sanottuna huonoa. Nyt sen vasta huomaa kun samalla kelillä, samoilla teillä tekee vertailuja. Esimerkiksi matka-ajo mutkaisella kestopäällystetiellä (lumi ja jää pinnassa) on huomattavasti rauhallisempaa. Ei tule niitä yllätyksiä, mitä kuluneilla kumeilla tuli.

Sitä en osaa sanoa, kovettuuko erimerkkiset renkaat eri tavalla. Perheen toisessa autossa on Vredesteinin Arctracit alla, liekö toista talvea. Kumi tuntuisi jo nyt kovemmalta ja liukkaammalta, kuin renkaiden ikä edellyttäisi.



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 21.01.2011 09:52 

Viestit: 327
Alla uudet Gislavedit nastoilla. Jotenkin autoa joutuu ajamaan enemmän ja polanteissa sillä on taipumusta "luikerrella". Ajattelin lisätä renkaisiin painetta ja katsella muuttuuko ajettavuus mihinkään suuntaan?



[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*]
Xantia hdi vm 2000 243 000 km
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 21.01.2011 10:02 

Viestit: 2001
Paikkakunta: JKL
2,5 bar on hyvä, ei alle. Saattaa patikossa täristää ja pitää ääntä, mutta kuitenkin ;)



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 21.01.2011 10:12 

Viestit: 327
C4_robotti kirjoitti:
2,5 bar on hyvä, ei alle. Saattaa patikossa täristää ja pitää ääntä, mutta kuitenkin ;)


Mikäli aavistan oikein sanan "patikat" niin se taipumus on jo olemassa jopa häiritsevänä ominaisuutena. Ylös suuntainen nopea jousto tuntuu tärähdyksenä esim nimismiehen kiharoissa yms kuopissa. Tärinöiden uhallakin kokeilen rengaspaineiden nostamista yli suositusten tai rengasliikkeen "hiha-arvojen" :roll:



[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*]
Xantia hdi vm 2000 243 000 km
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 21.01.2011 10:37 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Minä vaan sanon, että Hakka 7:t ovat parhaat ja mukavimmat, mitä minulla on ollut. Tuoreen, vielä paksun, pehmeän kulutuspinnan ansiosta tuntuu muutenkin pehmeältä kyyti. Suuntavakavudesta ei huomautettavaa, pitääkin enemmän, kuin meluaa. Kulkee kevyesti. En tosin ole käyttänyt kaikkia talvirengasmerkkejä, mutta käyttämistäni...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 21.01.2011 12:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Eikös syksy mennyt jo. Mutta taas tuli pysyttyä koko syksy tiellä ilman nastan nastaa. Mitä nyt jokunen on paukkunut tuulilasiin.




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Syksyn suuri rengaskeskustelu
ViestiLähetetty: 26.01.2011 19:03 

Viestit: 5869
Paikkakunta: Lahti
Xari kirjoitti:
Neljättä talvea alla olevat Blitzzakit alkaa olla aika liukkaat mut kait niillä nyt lopputalven ajelee :roll:


Sain luistelusta tarpeekseni ja hain uudet Michelin X-Ice Xi2:t, ei se keli noillakaan kesäksi muuttunut mut ajoltaan tuntuvat hyvältä, surkealla uraisella karhulla lisää uritetulla paikallistiellä menee kuin juna.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 7/14 [ 327 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: C5NSeppo ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: