|
Kirjoittaja |
Viesti |
Cikatti
|
Viestin otsikko: XM:n LHM-vuoto, esimerkki Lähetetty: 19.01.2011 23:04 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Tänä talvena on taas paljon ollut kommenttia että XM jättää LeHMän verta hangelle. Yksi todennäköinen (helppo korjata) syy on etujousitolppien paluuputken kerääjän vuoto. Paluu eli sylinterin/männän ohivuotava liemi kootaan niin että tolpan kyljessä on 3-4 mm reikä jota vasten nojaa kuminen läpyskä josta lähtee putki. Läpyskä on letkuklemmarilla tolpan kyljessä. http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... u_kerj.jpgKannattaa irroittaa etupyörä niin tämän näkee tolpassa. Irroitus, hyvä putsaus ja takas kiinni, mutta, ei liian tiukkaa sillä sitten vuoto on taas todennäköinen ja lähes varma. http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... nnitys.jpg
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
aaltopelti_fun
|
Viestin otsikko: Re: XM:n LHM-vuoto, esimerkki Lähetetty: 19.01.2011 23:13 |
Viestit: 568 Paikkakunta: Akaa
|
Joo ja sama osa ja paikka pätee ainakin Xantiaan ja BX:ään. Tosin minulla nuo on yleensä vuotaneet sen takia, että siitä tolppaan sidotusta kumiläpyskästä lähtevät letkunpätkät ovat katkenneet. Hätätilassa oon jopa korjannut katkenneet letkut laittamalla sopivan putkenpätkän letkun sisään ja letkunkiristimillä kiinni.
.~___~. {[___]} {°/^\°} {/_^_\} "Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli. HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: XM:n LHM-vuoto, esimerkki Lähetetty: 19.01.2011 23:22 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Jep, mulla oli toisessa jokin kiintoisa sisäputkiliitos myös. Tää on niin vitsikäs kohta kun ranskispelle on tuon ryssinyt tuohon klemmarimenetelmällä punkkuhuuruissaan, olis nyt laittanut edes banjoliittimen johon sitten vaikka letku erikseen klemmarilla kiinni.
Mutta, kun kumiputki murtuu tai katkeaa niin ei muuta kuin teräsputkesta vaan "sisäpiippu" ja pari klemmari niin toimii.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: XM:n LHM-vuoto, esimerkki Lähetetty: 19.01.2011 23:31 |
Viestit: 2699
|
Ja noita uusia letkuja, tai miksihän tuon nimittäisi, pitää jokaisella olla varastossa, jotta katkenneen voi vaihtaa heti, eikä viidestoistapäivä. Mieluummin pikkuisen ennen kuin katkeaa. Jos tuo letku on poikki, niin seuraavaksi on etujousi sökö. Katkenneesta letkusta kun jousi jokaisella joustoliikkeellä imaisee kura-/suolavettä sisäänsä. Ja mieluummin alkuperäisellä klemmarilla kiinni. Ja tolpan hyvä putsaus, kuten 'Cikatti' jo tuolla edellä opastaa. Cikatti kirjoitti: Ei tarvii orkkista vaan se että olis sen verran alkuperäistä kuin sinne kumilätkän taa vaaditaan niin se pieni peltilevy jakaa klemmarin paineen oikein tuolle kerääjälle. Olkoon sitten noin, jos siten on parempi 
Viimeksi muokannut r_a_n_u päivämäärä 19.01.2011 23:44, muokattu yhteensä 3 kertaa
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: XM:n LHM-vuoto, esimerkki Lähetetty: 19.01.2011 23:39 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Ja mieluummin alkuperäisellä klemmarilla kiinni"
Ei tarvii orkkista vaan se että olis sen verran alkuperäistä kuin sinne kumilätkän taa vaaditaan niin se pieni peltilevy jakaa klemmarin paineen oikein tuolle kerääjälle. Unohdin kuvata sen peltilätkän joka tule kerääjää vasten.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
aaltopelti_fun
|
Viestin otsikko: Re: XM:n LHM-vuoto, esimerkki Lähetetty: 19.01.2011 23:50 |
Viestit: 568 Paikkakunta: Akaa
|
r_a_n_u kirjoitti: Ja noita uusia letkuja, tai miksihän tuon nimittäisi, pitää jokaisella olla varastossa, jotta katkenneen voi vaihtaa heti, eikä viidestoistapäivä. Mieluummin pikkuisen ennen kuin katkeaa. Jos tuo letku on poikki, niin seuraavaksi on etujousi sökö. Katkenneesta letkusta kun jousi jokaisella joustoliikkeellä imaisee kura-/suolavettä sisäänsä. Ja mieluummin alkuperäisellä klemmarilla kiinni. Ja tolpan hyvä putsaus, kuten 'Cikatti' jo tuolla edellä opastaa. Samaa mieltä tästä. Esim. Motonetistäkin noita saa ja muistaakseni sama osa BX:ään, Xantiaan ja XM:ään. Viimeksi kun ostin niin 11 euroa taisi olla kpl ja siinä oli se alkuperäinen klemmarikin mukana. Ei ihan paha hinta.
.~___~. {[___]} {°/^\°} {/_^_\} "Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli. HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: XM:n LHM-vuoto, esimerkki Lähetetty: 20.01.2011 09:20 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Eikös BX:ssä ole 2-piippuinen, Xantiassa 1-........Tolppia olen putsannut näin: Tolppa käteen ota, tolpan alapää nafta-astiaan ja sitten pumppausta, kunnes sakkaa ei enää tule. Huuhtelut puhtaalla liemellä.
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: XM:n LHM-vuoto, esimerkki Lähetetty: 20.01.2011 09:36 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Meinasin juuri sanoa samaa. BX:n putki on 2:lla putkella. Uudemmat yhdellä.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: XM:n LHM-vuoto, esimerkki Lähetetty: 20.01.2011 12:28 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Siis tarkoittaako että noita XM:n putkiakin saa Moponetistä? Tosin XM:n putket kestää aikas hyvin verrattuna BX:ään jonka tolpat on pilattu mcphersoneilla. Ei ne kumit tahdo kestää sitä vemputusta kaikkiin ilmansuuntiin.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
aapo
|
Viestin otsikko: Re: XM:n LHM-vuoto, esimerkki Lähetetty: 20.01.2011 14:03 |
Viestit: 221 Paikkakunta: Villeneuve
|
Ja XM:ssäkö ei ole joustintukia (McPhersoneita)?
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: XM:n LHM-vuoto, esimerkki Lähetetty: 20.01.2011 14:48 |
Viestit: 2699
|
Cikatti kirjoitti: Siis tarkoittaako että noita XM:n putkiakin saa Moponetistä? Tosin XM:n putket kestää aikas hyvin verrattuna BX:ään jonka tolpat on pilattu mcphersoneilla. Ei ne kumit tahdo kestää sitä vemputusta kaikkiin ilmansuuntiin. Mitäs sä 'Cikatti' nyt oikein höriset? Putket ja kumit suloisessa sotkussa. Tottahan kumi ajanoloon murtuu. Mutta eivät ole huonolaatuista kumia ne etujousien ylivuotoletkut. Paljon BX:llä ajaneena tiedän niiden letkujen kestävän. Kunhan rengasvaihdossa, tai jarrujen huollossa, vielä ottaa tavaksi suihkaista siliconia niiden letkujen päälle, niin satojatuhansia kilometrejä säilyvät ehjinä. Nooh, 'Cikatti'han koettaa aina halveerata BX:ää. Silti eipä taida montaakaan autoa löytyä, joilla ajaa yhtä mukavia kilometrejä niin edullisesti, mitä BX:llä. 
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: XM:n LHM-vuoto, esimerkki Lähetetty: 20.01.2011 16:14 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Ja XM:ssäkö ei ole joustintukia (McPhersoneita)?" Kröhöm, niin se tosiaan taisi sittenkin kääntyillä ohjauksen mukaan tuo jousituki kuten Bäksässäkin, heh vasta eilen tuota kurkistelin Navassahan se alapää on kiinni eikä missään tukivarressa. Olen aina niin CX:n etutuennan lumoissa koska sitä parempaa ei ole missään... Siis, juuri niin, XM etutolpat ovat auton surkein osa ja juuri siki että muistuttavat liikaa BX:n ratkaisua. Niin, BX:n paluuvuodot taitaa olla hieman yleisempi vitsaus kuin XM:n. Kyllä se tosiaan niin on Ranu että bäksää halvempaa ei löydy koska niistä on jo tehty sinkkiämpäreitä niistä halvemmista 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
aaltopelti_fun
|
Viestin otsikko: Re: XM:n LHM-vuoto, esimerkki Lähetetty: 20.01.2011 23:18 |
Viestit: 568 Paikkakunta: Akaa
|
ealab kirjoitti: Eikös BX:ssä ole 2-piippuinen, Xantiassa 1-........Tolppia olen putsannut näin: Tolppa käteen ota, tolpan alapää nafta-astiaan ja sitten pumppausta, kunnes sakkaa ei enää tule. Huuhtelut puhtaalla liemellä. Taidan joutua vetämään sanojani takaisin. Minulla on ollut noita beksin 2-piippuisia letkuja ja olin aiemmin varma, että niitä olen vaihdellut sekä beksiin, santtuun että XM:ään. Mutta taidan muistaa väärin ja vaihto sitten koskikin emännän ex beksiä ennen santtua. Ja joudun siinäkin mielessä perumaan sanojani, että Motonetistä en nyt löytänytkään noita. Eilen koitin tarkistaa tämän saatavuuden, mutta kypsyin kun kone jumittui "odottamaan vastausta osoitteesta www.motonet.fi". Pahoitteluni harhaanjohtavasta informaatiosta.
.~___~. {[___]} {°/^\°} {/_^_\} "Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli. HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: XM:n LHM-vuoto, esimerkki Lähetetty: 21.01.2011 14:37 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
aaltopelti_fun kirjoitti: Ja joudun siinäkin mielessä perumaan sanojani, että Motonetistä en nyt löytänytkään noita. Eilen koitin tarkistaa tämän saatavuuden, mutta kypsyin kun kone jumittui "odottamaan vastausta osoitteesta http://www.motonet.fi". Pahoitteluni harhaanjohtavasta informaatiosta. Xantiassa on sama letku kuin XMssä ja "ei ole enää saatavana" Motonetistä. XMn kohdalla ei www-palvelussa puhuta mistään letkuista ja putkista enää mitään ja Xantian "paluuletkut" ovat normimetallikamaa.
Liitteet: |

95050399_leak_back_hose_8_9.GIF [ 8.15 KiB | Katsottu 8804 kertaa ]
|
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
|
|