|
Kirjoittaja |
Viesti |
Fantti
|
Viestin otsikko: Xantian kanssa kamppailu Lähetetty: 25.01.2011 15:58 |
Viestit: 6
|
Tervehdys! Piti tulla kysymään viisaammilta kun ei oma älli riitä. Tuossa pari kuvaa ongelmakohdasta jos ne kertoisivat asian paremmin kuin minä; http://goo.gl/N6wRVEli kysymys kuuluu että mikä se tuo mötikkä jossa vihreät piuhat oikein on? Auto on Xantia 1.8i 16V -98. Kärryssä on ollut vaikka mitä vaivaa, vikakoodit on luettu eikä sano mittään. Tyhjäkäyntimoottori vaihtu muutama päivä sitten että josko olisi köhiminen loppunut. Ei vaikutusta. Aloin sitten tänään kiertämään piuhoja jos sieltä jotain löytyisi päällepäin. Tuon mötikän kohdalla se sitten älähti. Oli hieman klappia ja työnsin piuhoja sisäänpäin, autosta katosi tyhjäkäynti kokonaan ja kierrokset heitteli ylös ja alas. No nykäsy piuhasta ulospäin niin kaikki oli taas ok. Olisiko tuo nyt mahdollinen kipiä paikka vai ihan vain sattumaa että näin tapahtui? Alkaa kohta tuntua ettei mikään ole mahdotonta tuon auton kanssa...
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kanssa kamppailu Lähetetty: 25.01.2011 16:07 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Ettei olis noi piuhat kuoriintuneet (liittimen sisältä?), ja työntämällä menivät oikoseen? Sitä en osaa sanoa mikä piuha on kyseessä.
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
1-xantia
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kanssa kamppailu Lähetetty: 25.01.2011 16:17 |
Viestit: 259 Paikkakunta: Rauma
|
Ilmastoinnin kompuran magneettikytkimen liitin 
|
|
|
|
 |
Fantti
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kanssa kamppailu Lähetetty: 25.01.2011 17:13 |
Viestit: 6
|
Kiitoksia! Ei näin maallikon korvaan tuo mötikän nimihirviö kuulosta siltä että voisi aiheuttaa auton sammumista ja muita ongelmia, mutta enpä kyllä jaksa hämmästyä enää mistään tuon Xantun kanssa. Tuo kuoriintuminen on sen verran hyvä teoria että pitää laittaa liitin fixattavien listalle, onpahan ainakin sitten siitä kohdin kunnossa.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kanssa kamppailu Lähetetty: 25.01.2011 17:15 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
olisko sinun syytä miettiä semmosta ,rttä pistäisit myydään ilmoituksen ja lähtöhinnan kanssa. jos on niinku liikaa askartelua järjestyny
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kanssa kamppailu Lähetetty: 25.01.2011 17:48 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Fantti kirjoitti: Kiitoksia! Ei näin maallikon korvaan tuo mötikän nimihirviö kuulosta siltä että voisi aiheuttaa auton sammumista ja muita ongelmia Jos se siun Xantia oli tyhjäkäyntiä käymässä ja sattui olemaan ilmastoinnin suuntausvipu jääneenä huurteenpoistoasentoon tai kylmästöinnin nappi on-asentoon ja keli salli kompuran starttaamisen, niin eihän tuohon tarvita lisäksi kuin lisäilmaluistin/tyhjäkäyntiventtiilin/tyhjäkäyntimoottorin jumittaminen ja kuvatut oireet voivat tapahtua?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kanssa kamppailu Lähetetty: 25.01.2011 18:14 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Ja kun kerran tyhjäkäynninsäätömoottori on vaihdettu niin tehtiinkö siinä vaiheessa moottorinohjausyksikön resetointi eli akkukaapelin irroitus vaikka puoleksi tunniksi? Tuon jälkeen kun se tyjäkäynnin säätö opettelee toimintansa uudestaan ja toimii parhaalla mahdollisella tavalla. Radion koodihommat pitää tietty olla tiedossa.
Lisäksi tuo kompura saattaa olla rikki ja se voi pistää vastaan oikein kunnolla.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
Fantti
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kanssa kamppailu Lähetetty: 15.02.2011 21:02 |
Viestit: 6
|
Taistelu Xantun kanssa vain jatkuu. Onneksi sentään on erävoitto jo saatu. Alkoi jo romuttamo olla vakavasti otettava vaihtoehto mutta kun ajoin päivän japanialaisella kulkineella, muistui mieleen että miksi oon citikan ostanut... Eli citikka kävi pariin kertaan korjaamolla ja viaksi ilmeni se vasta vaihdettu tyhjäkäyntimoottori. No nyt se on viimein kunnossa, auto pysyy hyvin käynnissä eikä kierrokset heittele häränpyllyä. Olisihan se tietenkin liikaa toivoa että tuolla olisi vaivat asettunut. Citikka keksi nyt sellaisen tempun että paikoillaan seistessä, moottorin ollessa käynnissä, syttyy moottorin vikavalo aina noin 2 minuutin kuluttua. Otin ajan useampaan otteeseen ja aina oli tulos n. 2 minuuttia. Nyt askarruttaakin se että mitä tuossa 2 minuutin aikana voi tapahtua kun se antaa sen valomerkin? Sitten vain auto sammuksiin hetkeksi niin valo sammuu taas ihan normaalisti.
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kanssa kamppailu Lähetetty: 15.02.2011 21:11 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
menisiköhän sen 2min. kuluttua lambda-anturin käyttömoodiin?
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kanssa kamppailu Lähetetty: 15.02.2011 22:10 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Lambdalle ääni täältäkin. Mittaa, tuleeko sieltä ollenkaan järkeviä lukemia.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Fantti
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kanssa kamppailu Lähetetty: 16.02.2011 08:25 |
Viestit: 6
|
Kiitoksia taasen. Pitää alkaa tutustumaan tuon lambdan sielunelämään. Mutta tänään saa Xanttu oireilla ihan vapaasti, ulkona näyttäis olevan pakkasta -31.6 joten ainoa autoihin liittyvä toiminta on korkeintaan virtuaalikisailu pleikkarilla. Ei sillä etteikö Xanttu tuosta pakkasesta vielä selviäisi, minä siinä hyydyn jo matkalla parkkipaikalle.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kanssa kamppailu Lähetetty: 16.02.2011 08:44 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Fantti kirjoitti: Ei sillä etteikö Xanttu tuosta pakkasesta vielä selviäisi, minä siinä hyydyn jo matkalla parkkipaikalle. Kun varaat Fluken kyytiin matkan ajaksi, niin onnistuu paleltumatta. Konehuoneessa riittää lämpöä pitkään ajon jälkeenkin. Nyt täytyy kyllä myöntää, että 1.8 16V:n lambda-anturin liittimien sijaintia en tiedä, 1.8 8V:ssä ne olivat vaihteiston päällä.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kanssa kamppailu Lähetetty: 16.02.2011 09:14 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Siinähän se on toosan päällä, harmaa pistokeliitin, muistaakseni, eri näköinen, kuin muut pistokkeet. Mittajohtoina tarvinnee olla hyvin ohuet mittapäät, jos naaraskontaktit ovat anturin puolella. Siinä on 4 liitintä, 2 on anturin esilämmitystä varten. Tämän ja happiosan liittimet erottaa toisistaan mittailemallakin.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian kanssa kamppailu Lähetetty: 16.02.2011 13:54 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
ealab kirjoitti: Siinähän se on toosan päällä, harmaa pistokeliitin, muistaakseni, eri näköinen, kuin muut pistokkeet. Mittajohtoina tarvinnee olla hyvin ohuet mittapäät, jos naaraskontaktit ovat anturin puolella. Siinä on 4 liitintä, 2 on anturin esilämmitystä varten. Tämän ja happiosan liittimet erottaa toisistaan mittailemallakin. Niin se on se yksi ainut moninapainen siinä päällimmäisenä? Muistelin, että siinä on joku, mutta ei ollut tiedossa, onko tuossa lambda yhdellä vai kahdella liittimellä.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
|