Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 3/4 [ 96 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Valokuvauksen taitajia porukassa?
ViestiLähetetty: 30.12.2010 21:40 
ton replikan kuvan mä olen joskus laittanut tännekin, kun kyselin josko joku tietäisi mikä se on :D

ViestiLähetetty: 30.12.2010 21:53 
Käyttäjän avatar

Kehystin juuri Canon EOS illa ottamiani diakuvia, on mulla lelukamerakin...

Poissa

ViestiLähetetty: 30.12.2010 22:03 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Se ei ole oikein replicakaan vaan kokoelma eri automalleja. Kyllä mulle jäi päällimmäiseksi brittihenkisyys, ja Heraldista varmaan saisi pohjalevyn tuommoiseen rakennelmaan niin että myös viraanomaisten vaatima identiteetti olisi olemassa :roll:

Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa

ViestiLähetetty: 30.12.2010 22:55 

Profiili WWW
Lemon kirjoitti:
Koska muuten olette käyneet Affenmaan fotograafisessa museossa? Se muutti pari vuotta sitten, mutta ei kovin kauas, olisko ollut kork. 1-2 km päähän. Auton sain hyvinkin parkkiin kun näin kauniin maiseman jossa halusin sen kuvata ;)

Kävin 2009 elokuussa fillarilla. Silloin se oli siitä Kastelholmin linnasta vähän matkaa itään päin.

Poissa

ViestiLähetetty: 03.01.2011 11:31 

zX-files kirjoitti:
Ai saakeli, nokitetaan 9x12 Fotokorilla :mrgreen:
Kokoelmaesineiksi on kyllä haussa rungot F4'stä ylöspäin, mutta kun niistä pyydetään ovistoppariksi liian kovia :oops:

Mä vastaan tohon Fotokoriin: http://www.flickr.com/photos/29520903@N07/5078041824/

ja pistän vielä vähän päälle: http://www.flickr.com/photos/29520903@N07/4292147453/

8-)

Poissa

ViestiLähetetty: 03.01.2011 12:22 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Finlandia Vodka-kameran kohdalla menin sanattomaksi :shock:
Sille sopisi varmaan pariksi FORD-kamera :mrgreen:

Poissa

ViestiLähetetty: 03.01.2011 13:00 

zX-files kirjoitti:
Finlandia Vodka-kameran kohdalla menin sanattomaksi :shock:
Sille sopisi varmaan pariksi FORD-kamera :mrgreen:

Siis itse asiassa olen Ford-kameraa etsiskellytkin, sopisi tuon Proben kanssa yhteen.
Olisko sulla myydä?
Ja Citroen-kamerakin olisi haussa.

Tuon Finlandia Vodka-kameran olen ajatellut kuvata uudelleen pullon ja lasin kera :P

Poissa

ViestiLähetetty: 03.01.2011 13:32 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Vain yksi "NIB" omassa kokoelmassa, ihan yhtä rihkamaa kuin hoppakin ja siksi halu säilyttää :mrgreen:
Tosin jos vastaan tulee vaihturi jota himoan enemmän eli onko sulla jotain tarjota :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 03.01.2011 13:58 

zX-files kirjoitti:
Vain yksi "NIB" omassa kokoelmassa, ihan yhtä rihkamaa kuin hoppakin ja siksi halu säilyttää :mrgreen:
Tosin jos vastaan tulee vaihturi jota himoan enemmän eli onko sulla jotain tarjota :roll:

"ihan yhtä rihkamaa kuin hoppakin" Onneksi tuo Probe on tehty Mazdan osista :lol:

Toistaiseksi mä vaan ostan kameroita, en henno vielä luopua mistään. :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 03.01.2011 18:05 
Oho, onpa melkoinen kokoelma museokameramuseossa :o

ViestiLähetetty: 03.01.2011 19:00 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Lemon kirjoitti:
Koska muuten olette käyneet Affenmaan fotograafisessa museossa? Se muutti pari vuotta sitten, mutta ei kovin kauas, olisko ollut kork. 1-2 km päähän. Auton sain hyvinkin parkkiin kun näin kauniin maiseman jossa halusin sen kuvata ;)

Siinähän niitä hollilla on kuvauksellisia paikkoja..

http://www.rmattila.com/images/reissut/aland_2010/content/IMGP2168_large.html

Hieno museo oli kyllä, det måste man medge.

Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa

ViestiLähetetty: 03.01.2011 19:59 
rmattila kirjoitti:

Olen nähnyt nuo ennenkin, mutta kyllähän ne uudelleenkin katsoo. Hienoja, suurin osa melkein ku mun kuvia :mrgreen: , litteää päätöntä käärmettä myöden, mutta ZX:n tai GTi:n tilalla vaan oli joku kirahvinkuljetusauto :lol: Matkakumppanini tosin on täysin kyllästynyt siihen, että mun on pakko kuvata citikkani eri ympäristöissä, ja hänen on pakko kömpiä siksi aikaa autosta pois. En vaan ole jaksanut tehdä yhtä hienoa kuvaesitystä teksteineen. Tosin Persbyn kyltti oli mulle uutta. Ja sinulla oli yksi kuva josta olin vähän kateellinen, mutta kiitos ideasta, taidan ensi kesänä käyttää samaa kuvakulmaa :P .

ViestiLähetetty: 03.01.2011 20:05 

Tuttuja maisemia Ahvenamaalta. Hienoja kuvia ;) Yritin itse ottaa kuvia Himoksen uudenvuoden ilotulituksesta. Keli oli sumuinen, ilmassa jäätävän tihkun ja tykkilumen sekoitusta. Eipä kuvista jäänyt jälkipolville kerrottavaa. Ihan p...skoja kuvia :x Tähtäys ei osunut kohdalle tai sitten zoomaus. Ja muutenkin se sumuinen ilma aiheutti turhan suttuisen vaikutelman kuviin. Ensi vuonna sitten uudestaan :|

"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa

ViestiLähetetty: 03.01.2011 20:43 

Profiili WWW
Nyt teki kyllä mieli kesää ja fillariretkeä saaristoon. Kiitos hieno kuvasarja oli.

Poissa

ViestiLähetetty: 05.02.2011 18:17 

Miten muuten saa Canonin 550D:n videokuvauksen tarkennuksen automaattiseksi? Vähän manuaalia tutkin mutta ei auennut.

"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa

ViestiLähetetty: 09.02.2011 16:54 
Käyttäjän avatar

C4_robotti kirjoitti:
Miten muuten saa Canonin 550D:n videokuvauksen tarkennuksen automaattiseksi?

...ei mitenkään, AFAIK.

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa

ViestiLähetetty: 10.02.2011 07:59 

Video päällä, tarkennus AF:llä ja kuvatessa painaa nappia, niin kuuluu se tarkennuksen rohina ja tarkkuuden "haku" alkaa. Ei kiitos :x Manuaalilla varmaan onnistuukin (jotenkin), mutta vaatii harjoittelua. Vaan eipä tuota videokameraksi ostettukaan ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 21.11.2012 11:33 

Museokameramuseossa päivitystä, muutama kuva järkkäreistä, jos ny sattuis jotakuta kiinnostamaan :D

Poissa

ViestiLähetetty: 21.11.2012 12:26 
Käyttäjän avatar

Taitajasta kaukana, mutta harrastajaksi ihteni luen. Ekat valokuvat tuli otettua Agfan pokkarilla 70-luvulla. Isävainaa on kuvaillut 6x6:sia joista tehnyt itse mv-kuvia. Kameran merkkiä en muista, on se tallessa edelleen. Jossain vaiheessa isä hurahti 8 mm kaitafilmaukseen, still-kuvailu (heh) jäi siihen.

Itse ostin ensimmäisen "oikean" kamerani -89 Lontoosta inter-rail -reissulta viimosilla pennosilla, Praktica Pentacon oli tämä laitos, mukaan tuli 28 mm, 50 mm kakkulat ja 70-210 mm zoomi. Tällä sitten kuvailin paljonkin, diaa ja mustavalkoista. Mv-vedoksia tuli tehtyä myös, hommasin isän tuella jopa oman suurennuskoneenkin. Joten pimiön maagillinen tunnelma ja tuoksut (aah..) tulivat kyllä tutuiksi.

Sitten Praktican runko prakasi, ja jälkipolvea alkoi pukkaamaan. Hommasin sitten -95 Sigman ensimmäisen järkkärirungon ja jonkun zoomin siihen, sillä jatkettiin kuvaushommaa, nyt pääosin värinegaa kuvailin. Sitten tulikin pitkä tauko, ja Sigmakin alkoi jumiutua.

Hommasin tilalle Pentax Optio pikkudigin, jolla on räpsitty tuhottomasti kaikenlaista kuvaa (pääosin kovalevyille fragmentoitumaan).

Nyt sain pitkäaikaisen unelman toteutettua, hommasin syksyllä Nikon F7000 rungon ja 18-105 kittizoomin. Muutoin varsin hyvä paketti mutta zoomi vääristää linjoja.

Suurin yllätys ISO-lukujen (filmien) ja kakkulan valovoiman (puutteen) kanssa vähässä valossa pelanneena on se kuinka hyvin kuvia saa aikaiseksi käsivarallakin automaagiasennolla. Eli kennon herkkyys pelastaa kyllä monta kuvaa, kunhan niistä ei tee metri kertaa metri suurennoksia. Oma maailmansa on sitten kuvanmuokkaus, raw-tiedostojen muokkaus on vasta opetteluasteella. Mutta valokuvauksen perusteet, aukko-aika-herkkyys -asiat, tarkennus, sommittelu ym. tulivat tutuiksi Prakticalla.

C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa

ViestiLähetetty: 21.11.2012 13:20 
Käyttäjän avatar

Niin tuli hommattua siis Nikon D7000 ei äffä..

C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa

ViestiLähetetty: 21.11.2012 13:41 
Käyttäjän avatar

kun en oo taitaja ,niin kaupittelen edelleen Olympus OM707 peliä jossa on Tamron 35-70 zoomi. peli toimii hyvin.

Liitteet:
olympus 707.jpg
olympus 707.jpg [ 17.28 KiB | Katsottu 11110 kertaa ]
Poissa

ViestiLähetetty: 22.11.2013 17:53 
Käyttäjän avatar

Kertokaapa, kuvauksen taitajat: Mikä on nimeltään tekniikka, jolla oikean elämän maisema saadaan näyttämään pienoismallilta? Näitä näkee nykyään aika usein.
Vai onko tälle olemassa joku oma nimitys?

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa

ViestiLähetetty: 22.11.2013 18:41 

svc kirjoitti:
Kertokaapa, kuvauksen taitajat: Mikä on nimeltään tekniikka, jolla oikean elämän maisema saadaan näyttämään pienoismallilta? Näitä näkee nykyään aika usein.

Tekniikan nimi on Tilt & Shift. Tuohon on alunperin tehty objektiiveja joiden linssejä pystyy vääntelemään toisiinsa nähden niin että syväterävyys heittää normilogiikan maanrakoon. Nykyään sarvisankaiset iPhone-harrastajat hakevat appin joka blurraa kuvaa vähän sinnepäin.

'94 Xantia VSX 16v
Poissa

ViestiLähetetty: 22.11.2013 18:54 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
heh heh© kirjoitti:
Museokameramuseossa päivitystä, muutama kuva järkkäreistä, jos ny sattuis jotakuta kiinnostamaan :D

Jaahas, toinen totaalivinksahtanut :lol:
Montako sataa?

Poissa

ViestiLähetetty: 22.11.2013 19:09 
Käyttäjän avatar

Korppiloinen kirjoitti:
svc kirjoitti:
Tekniikan nimi on Tilt & Shift. Tuohon on alunperin tehty objektiiveja joiden linssejä pystyy vääntelemään toisiinsa nähden niin että syväterävyys heittää normilogiikan maanrakoon.
No niin. Sehän se. Tästäkin tulee mieleen joku pienoismallimessujen dioraama.
http://www.flickr.com/photos/baldhereti ... 3/sizes/m/

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/4 [ 96 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava