Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Normihydeputkien ja juntturien hapettumisenesto?
ViestiLähetetty: 07.02.2011 04:06 

Viestit: 88
Paikkakunta: Suur- Kuusaa
Ei näköjään vielä nukuta ja Xantun takakorkeudensäädin näköjään tiputtelee sen verran, että piakkoin pitäis irrotella se. Joten, en muista onko ongelma pahempi paikallisen ex- BX- merkkihuollon metritavarasta tekemillä hyvinä pitäminäni kuparinikkelipilleillä vai muovipinnotetuilla teräsputkilla, mutta aika usein junttureita auki kääntäessä putki lähtee kiertymään mukana. Onko tähän ongelmaan olemassa mitään ratkaisua? Mietin, että vastaisuudessa vois laittaa juntturin ja putken väliin jotain mömmöä, kuten vaseliinia, kuparitahnaa, alustamassaa, ilmastointikittiä eli asennusliimaa tms? Onko kokemuksia?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Normihydeputkien ja juntturien hapettumisenesto?
ViestiLähetetty: 07.02.2011 07:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
samaa kuparitahnaa olen noihin laittanut kuin kaikkiin muihinkin kierteisiin / holkkeihin ja purettaviin pintoihin, lisäksi sitten alustassa oleviin kutistesukka suojaamaan. ettei sinne mene mitään muutakaan ja samalla suojaa itse juntturia kiveniskemiltä, 5v. vanhat juntturit on säilynyt uuden näköisinä jarrusatuloissakin... 8-)



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Normihydeputkien ja juntturien hapettumisenesto?
ViestiLähetetty: 07.02.2011 10:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Tuollaiseen putkenpyörimisongelmaan ei ole vielä tullut törmättyä, kun aina on tullut vähintään hetki liotettua irrotusöljyssä. Ongelma on ennemminkin ollut juntturimutterin sorvaantuminen pyöreäksi. Xantian takakorkeudensäätimestäkin pitäisi väkivallalla ottaa yksi juntturi auki ja vaihtaa putki, kun ei siitä taida enää millään saada kiinni.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Normihydeputkien ja juntturien hapettumisenesto?
ViestiLähetetty: 07.02.2011 13:18 

Viestit: 88
Paikkakunta: Suur- Kuusaa
Kiitos vinkeistä. Pitää alkaa sitten tahnata ne juntturit, ja irrotusöljyssä varmaan pitää liottaa ennenkö alkaa junttureita availemaan. Pyöristyneisiin junttureihin sopivat laadukkaat tikkikset eli siirtoleuka- eli papukaijapihdit on hyvät. Bahcon pienet vanhan vuosimallin (n.-98) tikkikset on tosi hyvät mut uusissa voi olla leukojen muotoilu huono. Knipexit on uusista parhaat.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Normihydeputkien ja juntturien hapettumisenesto?
ViestiLähetetty: 07.02.2011 13:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Ei auta kaikkiin Bahcon mustat (oranssisuojaisetkahvaiset) eivätkä kirkkaat (pelkkää rautaa koko keksintö, ei suojuksia) poksipihdit ainakaan. Eivät myöskään Bahcon pienimmät putkitonget. Ei jarruputkilenkit eikä mitkään, täytyy siis käyttää väkinäistä valtausta, kun tiukassa sattuvat olemaan :twisted:



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Normihydeputkien ja juntturien hapettumisenesto?
ViestiLähetetty: 07.02.2011 13:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
laakeri kirjoitti:
Ei auta kaikkiin Bahcon mustat (oranssisuojaisetkahvaiset) eivätkä kirkkaat (pelkkää rautaa koko keksintö, ei suojuksia) poksipihdit ainakaan. Eivät myöskään Bahcon pienimmät putkitonget.


Putkitongit kyllä ovat aina auttaneet, kunhan vaan antaa Kempillä ensin vähän apuja. ;)

Kuva



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Normihydeputkien ja juntturien hapettumisenesto?
ViestiLähetetty: 07.02.2011 13:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Kuva
Ei ole jääny lähtemättä, jos on jumissa ollu... Tietennii liottelua, ja lämpöä, ja itte asennellessa jos on viitsiny/muistanu edes jotain rasvantapaista tällätä, niin kyllä ne auennu on...

laakeri kirjoitti:
Tuollaiseen putkenpyörimisongelmaan ei ole vielä tullut törmättyä, kun aina on tullut vähintään hetki liotettua irrotusöljyssä. Ongelma on ennemminkin ollut juntturimutterin sorvaantuminen pyöreäksi.

Liian vähän kokemusta..? :roll:

Aikansa kun näitä ruuvailee, niin kaikenlaiset mahdolliset, ja mahdottomatkin, tulee kyllä aikanaan vastaan. Jos putki on kovinkin lujasti jämähtänyt juntturiin, ja kaikki muut putket ovat suostuneet irtoamaan ja putki muuten on ehjä, niin aina voi vielä tilanteen yrittää pelastaa (ja useasti onnistunutkin) pitämällä juntturista avaimella/pihdeillä kiinni ja pyörittämällä siinä kiinniolevaa kappaletta. Kun putki sitten on irti, niin juntturia pääsee aivan eri tavalla irroittelemaan ja herkistelemään...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Normihydeputkien ja juntturien hapettumisenesto?
ViestiLähetetty: 07.02.2011 14:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
rmattila kirjoitti:
Putkitongit kyllä ovat aina auttaneet, kunhan vaan antaa Kempillä ensin vähän apuja. ;)
Kemppiliimaa ajattelinkin kokeilla sitten, kun tulee hankalan putken irrottaminen välttämättömäksi.



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: