|
Kirjoittaja |
Viesti |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 13.02.2011 14:12 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Vaan onkohan jo kokonaan kadonnut sininen 16GTi automatique BNK-*** kilvillä..? Kilvennumeroista ei mitään muistikuvaa, eikä oikein sitäkään että minnepäin se meni, kauppa kuitenkin tehtiin Tampereella... Oli velipojan eka auto, joka muutettiin automaatiksi, tuli aivan älyttömän miellyttävä tuolla moottorilla vaikka kuinka tuota moottorimallia väännöttömäksi haukutaan. Automaatti tasoitti kivasti tilannetta, antaen "lisävääntöä" alakierroksille, just sinne missä sitä tarvittiin..! Piti vain pois myydä kun tuli vieläkin parempi tilalle, 1.9TRD Turbo Break automatique... 
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
nuorju
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 13.02.2011 15:37 |
|
Talviajossa vähenemään päin.Ajan viikottain vähän yli tuhat km ja toinen bx on tullut vastaani viimeksi marraskuussa ajan väliä Pyhäsalmi-Helsinki sekä ympäri pääkaupunkiseutua.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 14.02.2011 09:35 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
nuorju kirjoitti: Talviajossa vähenemään päin. Tämähän on samaan aikaan sekä hyvä, että huono juttu. Kivahan BX:iä olisi talvellakin nähdä, mutta säilyvätpähän paremmin ilman jatkuvaa lämpötilavaihtelua. Poistuminen on myös ymmärrettävää, koska Xantian lämpeneminen on melko huimaa beksiin verrattuna ja kabiinin lämmöllekin löytyy ohjauksen sijasta säätö. Toisaalta Xantiaa ei kyllä saa neljästä nurkasta raapivana, joten luulisi ainakin moisien beksien pysyvän talviliikenteessä.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 14.02.2011 16:08 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
laakeri kirjoitti: Poistuminen on myös ymmärrettävää, koska Xantian lämpeneminen on melko huimaa beksiin verrattuna Kyllä tää 1.8 8V Xantia lämpeää ihan toivottoman hitaasti verratuna ex-1.6 GTI:n joka yleensä puhalsi parinkymmenen asteen pakkasilla lämmintä jo kun oli ikkunat saanut skrapattua auki ja autoon itsensä asetteli. Xantialla saa tuohon vielä lisäksi ajella jonkun 500m ennen kuin ilma tuntuu vähän lämpiävän.  Sinänsä ihan sama nykyään kun on tuo tolppapaikka työmatkan molemmissa päissä. BX:lle vielä lisäplussa tehokkaammasta jalkojen lämmityksestä. Mutta on tämä Xantiakin hemmetin hyvä talviauto, Audin 2.4 V6 on kylmä (tai ainakin hidas lämpeämään) tähän verrattuna. 
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 14.02.2011 18:05 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Bumper kirjoitti: laakeri kirjoitti: Poistuminen on myös ymmärrettävää, koska Xantian lämpeneminen on melko huimaa beksiin verrattuna Kyllä tää 1.8 8V Xantia lämpeää ihan toivottoman hitaasti Tuo harvaventtiilinen onkin kyllä ikävä poikkeus lämpenemisen kannalta. Esimerkiksi 2.0 16V pukkaa kyllä kylmästä lähtiessäkin aika lailla heti lämmintä sisään - huomattavasti nopeammin ja kuumempaakin kuin beksit.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 15.02.2011 14:12 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Näköjään, yksi bx ilmestynyt parkkipaikalle(hieno valkoinen VAN). Noh, kohtahan siihen ilmestyy yksi valkoinen lisää 
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 16.02.2011 21:33 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Nyt sinne ilmesty toinenkin, myös valkoinen. MUTTA ei kirahvi!  Ei ne näköjään mihinkään katoa, vaihtavat vain paikkaa! Pitänee ajella nopeusnäytöstä, tarkistuksen vuoksi, vetelin 110 mittarissa lahdentien. Kukaan ei ohittanut minua, mutta minä ohitin kaikki 
Viimeksi muokannut Esa66 päivämäärä 16.02.2011 21:41, muokattu yhteensä 1 kerran
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 16.02.2011 21:39 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Ainiin, eilenhän tuli nähtyä Lappeenrannan Raastuvankadulla punainen vani. Komia oli.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.03.2011 09:34 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Tumma brek ilmestyi eilen illalla meidän pihalle, pikku askaretta tiedossa. Hyvi tuli Beksi savosta etelä-karjalaan. Talteen laitan ko kulkimeen, ensin kuntoon ja katsastus, sitten varmaan vanhan navetan ylisille huppu silmille. Odottamaan aikaa tulevaa.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.03.2011 10:08 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
...vanhoja kuvia, tästä BX Coupé? 
Liitteet: |

BX_Coupe.jpg [ 26.23 KiB | Katsottu 12951 kertaa ]
|
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.03.2011 10:16 |
Viestit: 7806 Paikkakunta: Eurajoki
|
2cvkimmo kirjoitti: ...vanhoja kuvia, tästä BX Coupé?  Tästä vähän siistimpi tai ainakin beximpi: 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.03.2011 15:19 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
^ Tuo onkin aito 4-ovinen coupe 
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.03.2011 23:30 |
|
Oldis kirjoitti: Talteen laitan ko kulkimeen, ensin kuntoon ja katsastus, sitten varmaan vanhan navetan ylisille huppu silmille. Odottamaan aikaa tulevaa. Hienoa, upeaa, ihan loistavaa! BX on kuitenkin Automaailman Aatelia (Cikatti hiljaa siellä  ) ja nykyään täysin aliarvostettu, huippua että joku jaksaa huolehtia niiden säilymisestä!
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 06.03.2011 01:22 |
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 24.03.2011 20:55 |
Viestit: 2198 Paikkakunta: Laukaa
|
TM 8/87 koeajossa BX 19 GTi " Citroen BX kertoo käyntikortin lailla haltijastaan. Enemmänkin. Uusi GTi kirjainyhdistelmä takaa, että "kortin" esittäjä noteerataan nyt myös urheilullisissa piireissä"
Otsikoita koeajosta: Ärhäkämpi ilme. Riittävä varustelu. Helppo luonne. Vapaampi virtaus. Vain vähän muutoksia alustassa.
Loppukaneetti: Aikaisemmin Citroen oli omassa leirissään, jossa sitä sai käydä katsomassa ja ihmettelemässä. Nyt se on tullut ulos, ei enää niin erikoisena ja vertailemattomana kuin joskus, vaan halukkaana kilpasille samoilla ominaisuuksilla, joista muutkin puhuvat. Ehkä Citroenilla on ajateltu, että vasta nyt kilpailijat ovat tarpeeksi kehittyneitä kunnon otteluun.
Kiitämme: - ajettavuutta varauksin - moottorin luonnetta - suorituskyvyn ja polttoainetalouden suhdetta - ABS-valmiutta
Moitimme: - istuinten kovuutta - niukkaa pääntilaa takana - yliherkkiä jarruja - ahdasta poljintilaa
Valmistajan ilmoittama kulutus: 90km/t 6,1 l/100km, 120---8,2, kaupunki 10,4 Mitattu kulutus: Moottoritie, keskinopeus 113km/t 8,9. Suorahko kestotie, keskinopeus 85, kulutus 7,1. Koeajossa keskimäärin 9,2l/100km.
Kiihtyvyys 0-100km 9,7s, jarrutus 100km/t--->0 47,6m.
Hiinta: Citroen BX 19 GTi 139 800mk, Audi 80 1,8E 163 300mk, Mazda 626 HB 2,0 Gti 121 900mk, Toyota Camry 2,0 Gli 124 980mk.
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 24.03.2011 21:38 |
Viestit: 7806 Paikkakunta: Eurajoki
|
eskere kirjoitti: TM 8/87 koeajossa BX 19 GTi Moitimme: - istuinten kovuutta
Mitämitä? No, onhan ne kovat perusbeksin penkkeihin verrattuna, mutta muuten kyllä ihan loistavat penkit. Nytkin tätä kotona kirjoittaessa on GTi:n penkki perseen alla  Jos joku vaan vinkkais miten ton niskatuen saisi jämäkäksi, se nuljuu joka suuntaan...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 24.03.2011 22:45 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Teuski kirjoitti: eskere kirjoitti: TM 8/87 koeajossa BX 19 GTi Moitimme: - istuinten kovuutta
Mitämitä? No, onhan ne kovat perusbeksin penkkeihin verrattuna, mutta muuten kyllä ihan loistavat penkit. Nytkin tätä kotona kirjoittaessa on GTi:n penkki perseen alla  Ne beksin GTI- ja TZI-penkit ovat kyllä todella hyvät sen ikä- ja kokoluokan autoon. Ehkä teknarin toimittaja on kuitenkin juuri sitä ennen sattunut koeajamaan esim. Rellu 21:n ja beksin jakkarat ovat tuntuneet kovilta sen ylipehmeisiin sohviin verrattuna  Kyllä miun mielestä silti tämmöinen tavallinen Iskun toimistotuoli sopii tähän kirjoitteluun beksin jakkaraa paremmin. Joskus kyllä pari iltaa katselin telkkaria beksin kuskinpenkiltä käsin edellisessä kämpässä 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 24.03.2011 23:47 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
osaakos joku valottaa tietämättömälle onko TZI:tä saanut myös peruspenkeillä ja -sisustuksella, itsellä tzi-breakki karvalakkisisustuksella olis tuossa pihalla. Suomeen ei varmaan ole maahantuojan toimesta ehkä tuotu, mutta tää yksilö onkin alkujaan hollannista. Ainahan nää citroenin mallikirjaimet/varustelut ei taida mennä ihan peruslogiikan mukaan... 
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 25.03.2011 00:07 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Ne menevät hyvin loogisen epäloogisesti. Kaverilla oli 16 TZI berline ja siinä oli muistaakseni ihan normaalit TRS-penkit, miulla oli 19 TZI berline (1-pisteruutta siis) ja siinä oli GTI-penkit sinisellä kuosilla. 19 TZI breakeissä luulisi kuitenkin olevan GTI-jakkarat vakiona. Täsmäävätkö siinä siulla pihalla olevassa yksilössä esim. penkkien ja ovipahvien verhoilut keskenään ja onko siinä muuten varustelu TZI-tasoa?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 25.03.2011 00:26 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
joo ovipahvit ja penkit on samaa sarjaa, vaikutelma on että jos onkin sisusta vaihdettu niin ainaskin siististi on homma tehty. varustetta löytyy: sähkölasit edessä ja takana,samoin lukot, apparin peilikin sähköllä...puuttuu penkinlämmittimet ja ajovalonpesurit 
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 25.03.2011 10:26 |
Viestit: 2639 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
TZi breikeissä on normaali sisustus. Paitsi tossa parkkipaikalla olevassa ilmastoidussa automaatissa se on GTi-mallia. Eli ei oo helppoa, mallimerkintöjen tulkinta.. Mutta farkkua mustalla tehdassisustuksella en ole itse livenä muita nähnyt kuin ton omani, muut on olleet vaihdettuja. Saksassa semmottii on myyty "tecnic"-malleina, ilmeisesti samaa sarjaa on sitten muutama auto-boniinkin kulkeutunut aikanaan. Ja niin, 1.9-litrasista kyse.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 25.03.2011 11:05 |
Viestit: 2699
|
Kaapelimies kirjoitti: TZi breikeissä on normaali sisustus. Täh? Ei muuten pidä paikkaansa, jos TZi ja TZI tarkoittavat samaa? Tai, mikä on normaali sisustus? Nekö mukavat penkit, joita vaikkapa 1,6 TRS Berlineissä on? Kyllä TZI:tä on myös niillä kovilla penkeillä, joita esim. GTI:ssä on. Tuossa pihassakin on yksi sellainen. Ihan tehtaalta tuollaisena tullut ja Suomessa ensirekisteröity. Musta ei tuonkaan sisustus ole. Sellainenkin tuosta pihasta löytyy, TRI. Siis sillä mustalla sisustuksella. Tai se mustan-/harmaankirjava. Siitä on tarkoitus tänä kesänä tehdä musta. Kun Millesime ei kenellekään kelvannut, niin saa toimia sisustuksen luovuttajana. Ja 1,9 litrasista on kyse. Farkkuja molemmat, TZI ja TRI.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 25.03.2011 13:01 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Minulla oli TGi Brea -1.6 vm.1993,ihan perusmalli,sähköllä ei toiminut kun tupakansytytin.. 
|
|
|
|
 |
sittisrenu
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 25.03.2011 20:32 |
Viestit: 5
|
Tuolla myydään -puolella ON NYT PARI KUVAA halavasta BX 16 GTi:stä.
Jos ei mee kokonaisena, niin kyselkää osina ---1.4. menee ehkä paaliin!
|
|
|
|
 |
Cituning
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 27.03.2011 00:18 |
Viestit: 699 Paikkakunta: Keuruu
|
eskere kirjoitti: TM 8/87 koeajossa BX 19 GTi jarrutus 100km/t--->0 47,6m. Nykypäivän mittapuulla tulos olisi huonon tai surkean rajamailla. Sinänsä yllättävää mutta ymmärrettävää. ABS:eja ko. autossa ei tainnut olla?
C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
|
|
|
|
 |
|
|